Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Transporter (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Benji eindelijk aan de Camper! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25991)

Oane 10-01-2007 17:23

Quote:
Originally Posted by Benji
Aha, woont ze in Burgum? Of was ze hier bij een vriendin. Volgende keer even bellen, kom je even om een bakje. Ik woon wel ergens anders trouwens, dan weet je het even ;)

ja ze woont in burgum. dat je ergens anders woonde wist ik al. rij nog wel eens bij je ouders langs, daar woont een vriendin van mijn vriendin. bellen lukt niet heb je nummer niet meer, telefoon in de ploemp gevallen anders pb je je nummer maar even, kom ik eens langs.

Ebut 10-01-2007 22:03

En wat voor toeter! De Gerdrek ligt er nog wakker van denk ik!

Benji 10-01-2007 22:11

Hahaha, ik kwam mijn broertje vanochtend tegen op de fiets. Was nog donker, en hij reed zonder licht. Dusss..... sirene aan! Hij schrok em lam, dacht dat het politie was :D Wat een plezier voor nog géén 4 euro!

Benji 11-02-2007 13:03

Zo, tijd voor wat nieuwe foto's!

En hier het busje van mijn vader. Is een Vanagon, die was ingericht als camper, maar niet echt naar smaak. We hebben de binnenkant gestript en er alvast nieuwe panelen ingemaakt en bekleed. Ook andere stoelen erin gezet, er zaten namelijk van die skai gevallen in.
Nu zijn we bezig met de bank, 3-zits met armleuningen die tevens ook als slaapbank moet dienen. Mijn vader heeft al een bak gemaakt met rails erop om hem te kunnen schuiven. Ook hebben we al de bank erin gezet, alleen zit de rugleuning nog niet vast. Hier heb ik nog geen foto's van.
Buitenkant moet ook nog flink aangepakt worden. Kleur zijn we nog niet helemaal over uit, wel de hoe de wielen eruit komen te zien. Antraciet staal met chromen doppen en white-walls :cool:

Ebut 11-02-2007 13:07

Haha, uiteraard weer een Hawaii slinger :rock:

Mooi busje man!! :cool:

Hoop dat de onderdeeltjes nog wat van pas komen.

O ja, wanneer komen die stickers op je eigen bus??
Schiet es op man :D

Benji 11-02-2007 13:09

Haha, die stikkert komt er van het voorjaar nog wel op. Eerst nog wat plekken bij werken en de bus fijn schuren en polijsten. Maar de MOON stikker zit al op het achterruit ;)

Ebut 11-02-2007 13:21

:rock: Dat is het werk!

Benji 14-03-2007 17:18

Updateje! Ben weer druk bezig met de velgen, iin ieder geval in de vrije uurtjes. Heb 2 velgen bijna helemaal geschuurd, maar dat valt vies tegen. Ik dus vandaag gootsteenontstopper gehaald bij de groothandel, speciekuip mee, en proberen maar! Na 20minuten nog steeds geen resultaat, en ik maar denken zeker te weten dat het poedercoating is op de velgen! Schijnt dus niet zo te zijn, maar wat het dan wel is...
Dus dat wordt weer schuren!
Hier alvast 2 foto's van 1 velg waarvan alleen de 5 hokjes nog maar wat geschuurt hoeven te worden.

Benji 14-03-2007 17:24

En nog een 'kleine' update van mijn vader zijn bus. Na wat plamuur en laswerk vandaag begonnen met het grondverven van de bus!
Onderkant wordt dus rood, wél een tint donkerder dan de grondverf denken we. Hetgeen wat nu nog blauw is wordt weer wit, maar dan ook een tint donkerder. Kleur is nu echt sneeuwwit, en dat wordt L90E, net als de mijne.

SLECHTE kwaliteit foto's, morgen hopelijk betere ;)

Ebut 14-03-2007 17:43

Mooi spul man :rock:

Dikke plannen hoor ik al wel!

Benji 15-03-2007 17:24

Vandaag weer bezig geweest met het bushok!
De voorkant hebben we op de originele manier weer in de verf gezet, dus tot aan de dakrand. Het deel onder de achterklep heb ik als voorbeeld alvast in de aflak gezet, en het vóórste deel van het dak. Hiermee ben ik maar gestopt omdat er nogal wat rotzooi in de verf zat :rolleyes:

Ebut 15-03-2007 18:15

Word een plaatje als ik dat zo zie :rock:

Benji 15-03-2007 19:13

Is wel de bedoeling! Zal ook wel lukken in combinatie met de chromen wieldoppen, white-walls en ooit nog een mooi imperiaaltje.

Marcski 15-03-2007 19:34

Quote:
Originally Posted by Benji
Updateje! Ben weer druk bezig met de velgen, iin ieder geval in de vrije uurtjes. Heb 2 velgen bijna helemaal geschuurd, maar dat valt vies tegen. Ik dus vandaag gootsteenontstopper gehaald bij de groothandel, speciekuip mee, en proberen maar! Na 20minuten nog steeds geen resultaat, en ik maar denken zeker te weten dat het poedercoating is op de velgen! Schijnt dus niet zo te zijn, maar wat het dan wel is...
Dus dat wordt weer schuren!

waarom leest er niemand goed en denkt iedereen dat je lak en poedercoating er met goosteenontstopper afkrijgt? :chair:
Dat is voor een geanodieerde laag, niet voor lak of poedercoating

Split52 15-03-2007 19:38

Quote:
Originally Posted by Marcski
waarom leest er niemand goed en denkt iedereen dat je lak en poedercoating er met goosteenontstopper afkrijgt? :chair:
Dat is voor een geanodieerde laag, niet voor lak of poedercoating

anodiseer is het dus ook niet, want het wil er niet af!
Leuk bezig Benji,wurd wol wat!
Voor leuke plaatjes mag je gelukkig analfabeet zijn! :thumbup:

Marcski 15-03-2007 19:44

nee, die mercedes velgen zijn blank gemoffeld en dat krijg je er dus niet af door te logen

Split52 15-03-2007 19:54

Quote:
nee, die mercedes velgen zijn blank gemoffeld en dat krijg je er dus niet af door te logen

klinkt allemaal leuk maar dat zou je er met afbijt prima af moeten krijgen...moffelen (of poedercoaten) is niets meer dan lak uitharden in een oven (zowel nat als drooglak)

Poedercoating wil er ook nog wel eens afkomen dmv brandertje (verfstripper) wel wat een boerenmethode maar goed wel effectief.

Benji 15-03-2007 19:56

Fijn is dat dan met Mercedes! Maar ja, heb nu het schuren in de vingers, dus nog maar even doorzetten.
Split, kom maar eens langs voor een bakje ;)

Benji 15-03-2007 20:48

Quote:
Originally Posted by Split52
klinkt allemaal leuk maar dat zou je er met afbijt prima af moeten krijgen...moffelen (of poedercoaten) is niets meer dan lak uitharden in een oven (zowel nat als drooglak)

Poedercoating wil er ook nog wel eens afkomen dmv brandertje (verfstripper) wel wat een boerenmethode maar goed wel effectief.

Daar zeg je wat! De brander erop :eek: :cool:

Alberto 16-03-2007 16:12

fikken met die wielen

Benji 16-03-2007 17:11

Fikken moet toch maar niet :D heb net een straalspuit gehaald en 25kg grit. Dus ga ze zelf stralen! Heb net een stukje geprobeert, en het werkt prima! Nu alleen nog een mooie bak maken of kopen zodat niet al het grit de lucht in gaat.

Vandaag weer bezig geweest met de Vanagon van mijn vader. De onderkant zit in de lak! Ook het grilletje en spul heb ik in de matzwart gezet, en de VW-logo's heb ik antraciet gemaakt, chroom was er namelijk al af. Slot, achterbumper, nummerplaat en voorste 2 grilletjes zitter er ook al in. Binnenkort foto's ;)

Arnaud 18-03-2007 21:21

Flink aan de klus kerel! Gaat straks mooi staan met de Merry's eronder!
En de bus van heit wordt ook wel een nekkenrekker zo te zien/horen! :thumbup:

JeeWee 18-03-2007 21:32

zoo goed bezig, rood wil met chroom is een leuke combi! Ben benieuwd naar het eindresultaat! Nog interesse in mercedes lorinser wielen?

Benji 18-03-2007 21:48

Bedankt mannen ;)
Wat voor wielen heb je nog JW, foto?

Mister Cool 18-03-2007 23:34

Goed bezig daarzo! Busje van je pa word ook leuk! Word het spul ook verlaagd o.i.d.??

Benji 19-03-2007 17:06

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Goed bezig daarzo! Busje van je pa word ook leuk! Word het spul ook verlaagd o.i.d.??

Verlagen komt ooit nog wel, zodra die setjes eens goedkoper worden :D

Benji 20-03-2007 18:36

Vandaag weer even bezig geweest met 1 velg. Heb een boor gehaald, M14, en mijn vader heeft geprobeert de boutgaten op te boren. Resultaat, past perfect!
Heb ook een lappenschijf gehaald, dus die ook meteen even geprobeert.
Nu nog zoeken naar 10 langere bouten en 10 langere draadeinden.

Ebut 20-03-2007 18:40

Moai spul man! :rock:

Marcski 20-03-2007 21:07

lange M14 tapeinden kan je bij Biesheuvel halen/bestellen

Benji 20-03-2007 21:51

Quote:
lange M14 tapeinden kan je bij Biesheuvel halen/bestellen

Danku! Heb ook Lennart even gevraagt om te kijken bij de dealer. Mooi even prijzen vergelijken ;)

Arnaud 21-03-2007 18:40

Het betere werk! Als je op deze manier doorgaat kunnen ze al redelijk gauw onder de boes zitten! Gaat straks mooi staan denk ik, met het hart wit. :thumbup:

Benji 22-03-2007 17:17

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Het betere werk! Als je op deze manier doorgaat kunnen ze al redelijk gauw onder de boes zitten! Gaat straks mooi staan denk ik, met het hart wit. :thumbup:

Zodra jij mijn 2 banden van de andere velgen eraf hebt gehaald, kan ik doorgaan :tongue: Ik kom zo snel mogelijk even langs!

Vanmiddag met de velgen bezig geweest van mijn vader, en zie hier het resultaat!!!!

Ebut 22-03-2007 17:19

Whitewalls :rock:

Erwin G60 22-03-2007 17:24

Ziet er erg goed uit

Oane 22-03-2007 17:26

netjes, staat super

Lennart 22-03-2007 19:26

w0000t! Piter is goed bezig! :rock:

Benji 22-03-2007 21:27

Quote:
Originally Posted by Lennart
w0000t! Piter is goed bezig! :rock:

Hij is niet de enige :tongue:
Tussen iedere velg door hebben we ook gelijk de wielkasten van binnen in de 'tarre' gezet, het zwart blinkt je tegemoet :D De achterste schokbrekers zitten nu in kleur van de auto :eek:

Benji 26-03-2007 19:01

Kleine update,

Ik heb vanmiddag 1 van de velgen gespoten in kleur van de auto, en het resultaat vind ik zelf super! Beter dan toen ze nog zilver waren.
Mijn vader is dit weekend ook weer bezig geweest met zijn bus. Het witte gedeelte is nu klaar, en het interieur is ook zo goed als klaar. Dus die rijd volgende week ook weer.
Binnenkort even foto´s!

Ebut 26-03-2007 20:52

:rock:

Ik wil ook weer bezig!! :mad:

Benji 26-03-2007 20:54

Wie gaat er dan ook naar Denemarken! :tongue:

All times are GMT +1. The time now is 20:26.