Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Nieuwe aanwinst! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22244)

loco-vr6 24-04-2009 21:57

Quote:
Originally Posted by remcorocco
leuk project ziet er goed uit

hoe ging het bij de rdw ??

ik had bij je verkooptopic nog gevraagdt naar onderdelen maar kreeg geen reactie heb je nog plaatwerk te koop

sorry, ben het topic een beetje vergeten, pm even wat je allemaal zoekt, we hebben zowat alles wat een rocco rijder zich kan wensen :D

knedel16vweber 25-04-2009 03:27

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
:wee:

HIJ IS GOEDGEKEURD!!!!!!! vandaag sinds 13.15 uur staat de auto officieel op mijn naam. de papier volge n helaas per post dus nog even wachten voor ik de platen kan bestellen maar dat mag de pret niet drukken.

gisteravond nog tot 2 uur in de nacht gewerkt aan de auto, vanmorgen om half 8 ging de wekker weer. Ik was op van de zenuwen en vermoeidheid toen we vanmiddag bij het keuringsstation van de RDW stonden. ken je dat dat ondanks dat je alles 3 keer hebt gecontroleerd, alles het gerviseerd, gangbaar gemaakt en weer werkend hebt gemaakt je toch aan jezelf begint te twijfelen. zo'n moment had ik vandaag. De auto heeft zich voortreffelijk gebragen bij de rdw. remmen voor minder dan 3% verschil en achter minder dan 5%. de Co kwam uit op 2 terwijl hij max 5 mag hebben. geen mm speling op het onderstel en aanverwante onderdelen, ik was helemaal in mn nopjes :D ook hebben we een kopie van de typegoedkeuring gekregen uit 1974 ;) off the record off course :D nadat we weer terugwaren in de schuur kreeg ik letterlijk even last van een mental breakdown en ben even lekker een uurtje in slaap gestort :redface:
ik kom nu net thuis na een drukke dag, want de schroefset moest natuurlijk gelijk naar beneden :D ik ga lekker mn bedje in, foto's en aanvulling volgen later :thumbup:

truste! :D

:woowoo: :welcome:

super! dus lekker hobbelen van de zomer :thumbup:

platen er op en karren maar, gefeliciteerd!
groet frank.

loco-vr6 29-04-2009 08:47

Jippie, hij staat sinds deze ochtend netjes op rdw.nl :D
snel verzekeren, en onder de brievenbus gaan liggen, wachten op de postbode met de papieren :tongue:

vwjopie 29-04-2009 09:08

Quote:
Jippie, hij staat sinds deze ochtend netjes op rdw.nl :D
snel verzekeren, en onder de brievenbus gaan liggen, wachten op de postbode met de papieren :tongue:

beters :cool:

Zweiter 29-04-2009 09:48

top kerel, maar daar hadden we het via de mail al over gehad.
laat nu de zomer maar beginnen dan vermaakt huib zich wel :D

Vossie 29-04-2009 10:35

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

loco-vr6 29-04-2009 15:46

jaja, laat de papieren maar komen :D
ik zag trouwens dat hij / zij aanstaande zaterdag 2mei, precies 35 wordt :cool: zou wel erg lekker zijn als ik de platen vrijdag nog kon laten stampen, en zaterdag op de verjaardag ff een shootje kan doen :cool:

Campion 29-04-2009 17:25

mooi zo gefeliciteerd!!

tot op boekel dan!

kiwi-gti 04-05-2009 17:16

Zo'n gele scirocco is echt stoer :cool:

Succes met de werkzaamheden verder!

loco-vr6 06-05-2009 08:47

http://www.mijnalbum.nl/Album=MZWJJBLO

een kleine aanvulling foto´s, ik moet de actie foto´s nog eens gaan verzamelen

VWFARMER 06-05-2009 13:40

zo kut he, dat ik er weer eens niet bij was, bij de RDW.
Maar ja, ik kan er nu niks meer aan doen.
wel top dat de auto weer zijn eigen kenteken platen heeft

Domi 06-05-2009 13:47

Erg leuk dit :)
Van de sloop gehaald en gereanimeerd :D

naar RDW

En nu weer op de weg.

loco-vr6 06-05-2009 14:20

ik denk dat ik die dag wel 2 pakjes peuken heb leeggedampt op de stoep van de rdw :D
leuk die foto´s zo bij elkaar thnx :thumbup:

Zweiter 06-05-2009 15:07

goed bezig huib, gaat helemaal goed komen. die van jou staat weer eerder op straat dan de mijne :D

chantalscirocco 06-05-2009 16:51

Quote:
ik denk dat ik die dag wel 2 pakjes peuken heb leeggedampt op de stoep van de rdw :D
leuk die foto´s zo bij elkaar thnx :thumbup:

Hi,

Heb je inmiddels mijn mail ook gelezen/ ontvangen???
Ben benieuwd of je nog wat ruiten hebt staan??? :confused:
Gaaf trouwens een knalgele!! :thumbup:

VWFARMER 06-05-2009 19:00

he huib

zijn er eigenlijk nog foto,s van die dame die er bij was :D

Campion 06-05-2009 19:45

lekker dat alles geregeld is!!

nu op de papieren wachten zeker?

loco-vr6 07-05-2009 13:21

Quote:
Originally Posted by chantalscirocco
Hi,

Heb je inmiddels mijn mail ook gelezen/ ontvangen???
Ben benieuwd of je nog wat ruiten hebt staan??? :confused:
Gaaf trouwens een knalgele!! :thumbup:

ik heb echt nisk ontvangen :confused:
mail anders even naar: huibglerum@hotmail.com

ruiten hebben we bergen van liggen, in verschillende kleuren :D

loco-vr6 07-05-2009 13:22

Quote:
Originally Posted by VWFARMER
he huib

zijn er eigenlijk nog foto,s van die dame die er bij was :D

nee helaas, geen foto´s :( wel erg ( ! ) leuk dametje bij de balie van de RDW :D

loco-vr6 07-05-2009 13:30

Gister de platen binnen gekregen, en gisteravond zn eerste rondjes gereden over de weg :cool: rijdt heerlijk nadat al die energie die er in is gestoken :D

enige is dat een beetje last heb van DSG :screwy:
de koppeling slipt door als je in 2, 3 of 4 gas geeft.... :(
pedaal zit niet hoog oid, dus ik hoop dat de koppeling gewoon last van een beetje aanslag / vet is. eerst maar eens een bus remmereiniger er tegenaanspuiten en kijken wat er dan gebeurt. zou flink zuur zijn als de koppeling op is, want dan krijg ik de wagen nooit klaar voor boekel :(

knedel16vweber 07-05-2009 17:04

koppelingetje is toch zo gebeurt?
even met spoed bestellen en gaan met die banaan!

hé, die is toepasselijk :D

loco-vr6 08-05-2009 10:07

jep, ik heb alleen mn spaarrekening flink aan diggelen geholpen de afgelopen tijd......
rocco gerestaureerd, konigingendag, vouwagen gekocht en nog een aantal kleinigheden....
resultaat: rekening redelijk leeg. nou hou ik er niet van om mn laatste cenmten uit te gaan geven als ik weet dat het bnog 2 weken duurt voor het salaris weer wordt gestort. helemaal ruk dus.....

Campion 10-05-2009 12:45

dit wat?

http://www.vwforum.nl/volkswagen-on...cco-t83687.html

loco-vr6 11-05-2009 13:41

na een bus remmereiniger en een aantal proefrondjes tuffen, functioneert de koppeling op dit moment weer naar behoren, dus ik ga gewoon in de huidige staat met de wagen naar boekel. Helaas krijg ik denk ik mn velgen niet af voor vrijdag, dus naar de meeting zal op de seberings gaan worden helaas.

sciroccofiel 11-05-2009 16:47

Maakt niet uit.
Als je er maar bent!!!!!!!!!! :thumbup: :thumbup:

Campion 17-05-2009 14:48

leuk je ff gesproken te hebben man, enne goed bezig, die velgies staan hem heel goed!

Vossie 20-05-2009 11:58

Vandaag te spotten in amersfoort :)

loco-vr6 20-05-2009 13:01

Quote:
Originally Posted by Vossie
Vandaag te spotten in amersfoort :)

what the F"#%& ??????

hoe weet jij dat?

maar inderdaad, sinds boekel ga ik met de scirocco naar mn werk :D

Vossie 20-05-2009 13:18

Ik kwam er langs lopen, werk ik in de buurt denk ik...

loco-vr6 20-05-2009 13:26

??? das geinig zeg, ja ik werk op de kosmonaut in amersfoort, waar zit jij dan?
ga jij ook wel eens broodjes halen bij de Praxis? dan ken je die groen-witte T1 ook wel denk ik!

Vossie 20-05-2009 13:30

Hydro**ck, ik werk er nog niet zo gek lang, inderdaad op de kosmonaut.
Ben nog nooit bij de praxis wezen eten en de T1 ken ik (nog) niet.

Maar ik stond wel even raar te kijken vanmiddag, klein landje zeg

Zweiter 17-06-2009 09:45

hee huib kerel, zijn er nog ontwikkelingen?

loco-vr6 17-06-2009 12:03

best veel eigenlijk, en ook weer niks :redface:

nu een kleine 2 weken geleden van Maurits de onderstaande set overgenomen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54411

Ook heb ik het originele interieur ( lees stoelen + achterbank ) uitgebouwd, en veilig in hoezen op zolder neergelegd, dit omdat de rugbekleding van de bestuurdersstoel aan gruzelementen is, en ik langzaam op jacht ben voor nieuwe stof hiervoor. Maar aangezien ik nu bijna dagenlijks met de wagen rij wil ik het originele interieur ook sparen.

Dus: nu 2 corrado voorstoelen ingebouwd, alsmede ( jaja heel fout ) sparco 3 punts gordels, omdat heel simpel: de originele uit 1974 meer weg hebben van uitgeharde trekdrop dan een veiligheids accesoire :screwy: geen achterbank, en nog een stabilisator ingebouwd achter :D lekker leeg en racy :screwy:

Verder een 4T versnellingsbak gescoord van een golf 2 GTD, maar die moet nog onderhanden worden genomen. Ook een nieuwe sachs koppeling via marktplaats voor weinig, iemand had zich vergist in de diameter, in mijn voordeel :D
Ook een compleet schakelmechanisme om alles zo te kunnen ombouwen naar een 5 bak, ik ben alleen nog op zoek naar een revisie set hiervoor ( lees: alle kunstof delen van het schakelmechanisme ) zodat ik dit ook weer fris onder de scirocco kan schroeven van de winter.

Ook nog geritseld van vwjopie, die had/heeft ergens ( :confused: ) nog een verdwaalde set 40mm delorto´s liggen, met inlaats¨pruitstuk en kelken :eek:
dus die heb ik ook toegezegd gekregen van hem :thumbup: nu nog eens gaan graven waar het verstopt ligt ;)

en dat was hem eigenlijk wel weer, ik zal vanavond eens foto´s maken van hoe hij er nu bijstaat ;)

Inmiddels ook een nieuwe baan :D nu bij een automaterialen speciaalzaak :thumbup:
dus ik heb al een heel verlanglijstje gemaakt over hoe ze mn eerst salaris in natura mogen gaan uitkeren :screwy: om te beginnen met een motorbok ;)

VWFARMER 17-06-2009 20:04

ZO ZO ZO :thumbup:

Grootste plannen.

En wanneer gaat dat allemaal geschieden?????
Word het weer slapen losen nachten, 23000 Golden power :rock: , de vouwagen in de schuur zetten en wat slaap pakken voor de volgde dag. :screwy:

Of word het gewoon op je dode gemakie
En dingentje voor dingentje.

Maar 1 ding weet ik wel zeker het hou je van de straat en van kinderen maken

Zweiter 18-06-2009 09:57

zo goed bezig huib!! en hoe gaat het met jullie huisje? of heb je daar geen tijd meer voor? :D

loco-vr6 18-06-2009 10:04

Quote:
Originally Posted by Zweiter
zo goed bezig huib!! en hoe gaat het met jullie huisje? of heb je daar geen tijd meer voor? :D

mijn vriendin herrinert me er 3 keer per dag aan dat ik daar ook verder mee moet :D

tijd is kostbaar, maarja, nu ik de scirocco tot bijna daily heb gebombardeerd moet ie wel in puike staat verkeren natuurlijk :D

loco-vr6 18-06-2009 15:56

Quote:
Originally Posted by VWFARMER
ZO ZO ZO :thumbup:

Grootste plannen.

En wanneer gaat dat allemaal geschieden?????
Word het weer slapen losen nachten, 23000 Golden power :rock: , de vouwagen in de schuur zetten en wat slaap pakken voor de volgde dag. :screwy:

Of word het gewoon op je dode gemakie
En dingentje voor dingentje.

Maar 1 ding weet ik wel zeker het hou je van de straat en van kinderen maken

ik kan geen golden power meer zien! :puke: ( voor wie niet weet wat deze zooi is lees--> redbull imitatie bende.... )

Verder flinke plannen, electra in mn schuur is bijna in orde, en ik heb een motorbok besteld, die kosten toch bijna niks.

hoop met een 2 a 3 weken lekker op het gemakje in een schone schuur aan de slag te kunnen.....zodra ik de badkamer af heb.... :redface:

ArwinG60 28-06-2009 13:01

wat een super dikke scirocco om te zien, lekker laag op de weg.
en die g40 is ook dik.

kwam je bij utrecht tegen, ik reed samen met een maat uit friesland teryg naar huis. ik reed met die donkerblauwe corrado

top wagentjes allebei.! :thumbup:

loco-vr6 25-07-2009 12:26

thnx!
de g40 is van mn meisje, niet slecht voor een boodschappenwagen he?
ik spotte jullie ook al gelijk, hele mooie wagen die cor, ook foei laag zeg!

loco-vr6 25-07-2009 12:38

dus,

na een kleine mentale inzinking toch weer besloten verder te gaan met de scirocco.
gisteren begonnen met het ombouwen naar 5 versnellingen :thumbup: mooie lekkere lange 4+E bak gevonden in puike staat, maar moddervet. en bij de dealert even een paar mooie schakelstangen revisiesetjes gescoord, nu alles toch los is, alles maar gelijk vernieuwe voor het lekkere nieuwe gevoel met schakelen later. eerst de aandrijfassen verwijdert, ook hiervoor 4 nieuwe homokineethoesen gescoord, want de originele zijn na 35 jaar een beetje moe geworden, maar nog niet gescheurd !!!:D startmotor verwijdert, achterste motorsteun, en toe de steun aan de bakzijde en de bak kon worden verwijdert. Toen begonnen met het schoonmaken en gereedmaken van de nieuwe bak voor in de scirocco, alle steunen voor met schakel mechaniek van een 5 bak donor overgezet en opgefrist met nieuwe busjes etc etc. nieuw druklager in de bak en verse olie. die kan er weer jaren tegenaan.
ook een nieuwe koppeling compleet met drukgroep gemonteerd, en de hele boel maar eens flink gereinigd. na flink zweten vloeken en 2 bier zat de bak eindelijk op zn plek, op de 1 of ander manier is loshalen nooit een punt, maar weer er in hangen is en blijft een $^&%* klus. :mad:
en nu begint het avontuur schakelstangen ombouwen... wat een gepuzzel, de auto was origineel met 4 versnellingen uitgerust, dus alles moet worden overgezet van een donor, maar alles was in mij geval weer net even anders.
wordt vervolgdt....

All times are GMT +1. The time now is 14:34.