Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Seat Leon Supercopa mk2 met 2.5L 5-Cilinder-motor, Sequentiele 6-bak en 4MOTION (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107039)

René 24-11-2013 21:46

Supertof! Ik hou wel van circuitauto`s die ook de weg op mogen :D

Hight 25-11-2013 17:55

Dik!

Pewi Vwteam 25-11-2013 18:18

Mooi werk wilco, alleen moet je straks denk wel na lelystad ofnie ivm op kenteken zetten.

EnVeeZee 25-11-2013 18:47

Dik, dit is/wordt weer een hoogstandje :thumbup:

Area51 25-11-2013 19:17

Toch hoor ik over dat dompelen ook mindere verhalen... doordat de vloeistof overal komt (dus ook tussen de fabrieks gepuntlaste delen) spoel je daar als het ware de fabriekscoating weg en ga je straks misschien roest krijgen op plaatsen waar je het niet verwacht.
Tot nu toe heb ik één auto gezien die -ik moet toegeven, die is wel een jaar of 10 geleden gedompelt en gerestaureerd- roest vertoonde waar dat type auto (een 1000 serie Opel Kadett GT/E) niet om bekend stond om nou juist dáár te gaan roesten.

Jouw topics zo doorlezende zal je er ongetwijfeld over nagedacht hebben en er een passende oplossing voor hebben.

Dus de Supercopa body gaat eigenlijk alleen als model dienen om deze Cupra naartoe aan te passen, toch ?

DutchWilco 25-11-2013 20:38

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Mooi werk wilco, alleen moet je straks denk wel na lelystad ofnie ivm op kenteken zetten.

Dat klopt idd. Ik had eerst het plan om er eerst alleen de TTRS-motor in te zetten, omkeuren en dan uit elkaar voor het ombouwen naar race-auto, maar heb ik vanaf gezien.
Ik ga hem eerst helemaal bouwen zoals ik hem wil hebben als race-auto om hem daarna om te laten keuren waarvoor hij naar Lelystad moet. Alle auto's waar een andere motor in word gebouwd dan dat er als origineel in heeft gezeten en van na 97 zijn, moeten naar Lelystad.
Ik weet uit ervaring dat als je een auto aanbied voor race of rally, zij een stuk makkelijker zijn als dat je het om andere redenen wilt :giggle: :D

Ik heb al eens een chassisnummer laten verplaatsen. Zij deden eerst erg moeilijk tot dat ik de reden gaf dat ik het schutbord zou moeten verwijderen/aanpassen voor een rolkooi. Ik kreeg allerlei vragen over waar ik wilde racen enz, gingen het apparaat halen en hebben het nummer boven op de tunnel ingeslagen ;)

De Ibiza waar ik momenteel mee bezig ben en een R36 in komt, zal daar ook heen moeten. Ik heb al veel contact gehad met het RDW en er is geen reden om ergens over in te zitten, mits je alles goed voor elkaar hebt.

DutchWilco 25-11-2013 20:47

Quote:
Originally Posted by Area51
Toch hoor ik over dat dompelen ook mindere verhalen... doordat de vloeistof overal komt (dus ook tussen de fabrieks gepuntlaste delen) spoel je daar als het ware de fabriekscoating weg en ga je straks misschien roest krijgen op plaatsen waar je het niet verwacht.
Tot nu toe heb ik één auto gezien die -ik moet toegeven, die is wel een jaar of 10 geleden gedompelt en gerestaureerd- roest vertoonde waar dat type auto (een 1000 serie Opel Kadett GT/E) niet om bekend stond om nou juist dáár te gaan roesten.

Jouw topics zo doorlezende zal je er ongetwijfeld over nagedacht hebben en er een passende oplossing voor hebben.

Dus de Supercopa body gaat eigenlijk alleen als model dienen om deze Cupra naartoe aan te passen, toch ?

Het klopt ook dat het een slechte behandeling was, tot dat ze ook met de KTL behandeling kwamen. Met het dompelen is echt alles weg, ook binnen in en tussen de naden. Voor mij perfect voor het doorlassen en het inbouwen van een rolkooi enz.
Na dit alles gaat hij weer terug in een bad, maar daarna gaat hij in een paar andere baden voor het KTL. Dit is een lak wat in een bad word aangebracht waardoor ook echt overal weer lak in en tussen zit. Dit is de zelfde behandeling zoals ook met de nieuwe auto's gedaan word.
Het is wel erg prijzig, maar het beste voor wat nu mogelijk is :)

Wij hebben dit ook al laten doen met de Golf van Skywalker en is erg mooi geworden.

Voor:

Na:

Het klopt idd dat mijn Supercopa koets alleen nog dienst doet als voorbeeld zodat ik alle montagepunten kan maken voor de carbon vloer en uitbouw enz.
Ik vind het echt veel leuker om de koets met kooi straks zelf te hebben gebouwd.

DutchWilco 25-11-2013 20:53

Donderdag kan ik de Leon halen met een nieuwe APK :)

Alleen jammer dat het alleen voor de rit naar mijn werkplaats is, want hij gaat meteen helemaal uit elkaar :D

Ik ben erg blij met deze beslissing en is dan ook een waardige opvolger voor mijn blauwe mk2 die aankomend weekeind naar zijn nieuwe baasje gaat :rolleyes:

Style 25-11-2013 20:57

Daar zal het nieuwe baasje dan wel heeeeel blij mee zijn :thumbup:

DutchWilco 15-12-2013 17:09

Ik weet dat het niet erg snel gaat, maar het is dan ook een hobby-auto ;)

Even als bewijs dat ik er aan begonnen ben om hem echt te gaat strippen :rolleyes: :D

De foto's zijn niet heel erg best, want heb deze auto niet in de werkplaats staan, maar in een schuur waar niet veel licht is.

Het is de bedoeling dat als de auto kaal is, er eerst alle overbodige steuntjes en plaatwerk af te halen alvorens ik hem laat dompelen. Ik hoop in februari te kunnen beginnen met het slijpwerk, want er moeten nog veel gewicht vanaf :)

Nog even een voorbeeld waarom ik voor deze auto gekozen heb, en waar ik naar toe wil werken:

Zoals hij ongeveer zal gaan worden, maar met een wat grotere achter-spoiler en misschien andere wielen en met een paar kentekenplaten :

Larsv5 15-12-2013 18:59

:eek:

riendert 15-12-2013 19:07

Bizar, geweldig !

René 15-12-2013 21:44

Ongelovelijk gaaf. Dit zijn eigenlijk van die projecten waarvan je droomt als geld geen rol speelt :D Ben heel benieuwd naar `t eindresultaat! Supercopa streetlegal :eek:

Scirocco_1600 15-12-2013 23:03

Helemaal te gek ... Er is er hier eentje jaloers :tongue: , wie droomt hier niet van .
Keep up the good work :drive:

Jeroen64 16-12-2013 08:18

Mooi project, ben benieuwd wat je met de ophanging gaat doen :D:thumbup:

Ben niet zo'n fan van dit model Leon, maar in race-trim is ie wel vet :thumbup:

DutchWilco 16-12-2013 13:08

Quote:
Originally Posted by René
Ongelovelijk gaaf. Dit zijn eigenlijk van die projecten waarvan je droomt als geld geen rol speelt :D Ben heel benieuwd naar `t eindresultaat! Supercopa streetlegal :eek:

Geloof maar gerust dat geld de hoofdrol heeft met op de 2e plaats de Tijd :confused:

Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren en hoop met deze auto te kunnen laten zien wat we kunnen en dat we ook de jongere generatie auto's durven aan te pakken, want deze auto's bieden heel veel mogelijkheden en staan op een erg mooi platvorm :)

VAGKonzept 16-12-2013 13:37

:thumbup: Prachtig werk...

DutchWilco 16-12-2013 13:45

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Mooi project, ben benieuwd wat je met de ophanging gaat doen :D:thumbup:

Ben niet zo'n fan van dit model Leon, maar in race-trim is ie wel vet :thumbup:

Ben ik helemaal met je eens al vind ik het zo ook al wel een mooie auto. Als straat-gezinsauto zou ik hem niet hebben gekocht omdat hij minder stil is van binnen en het op de achterbank best wel krap is.
Ik ben helemaal weg van de Supercopa als race-auto omdat echt alles klopt aan deze auto en alles ook van erg hoog niveau is. Het geluid van binnen en de achterbank speelt dan ook geen rol meer :D

De ophanging word een mengemoes van Supercopa, Eigenbouw, en TTRS.
De voorkant zal voornamelijk bestaan uit Supercopa (SeatSport) onderdelen, maar wel met andere remmen.
Aan de achterkant word het een subframe (Wel aangepast) met Achterdiff van de TTRS met de stangen met uniballs van de Supercopa en de fusees van een mk5 R32. Ook de remmen worden anders, maar ik ben er nog niet uit wat precies.

De demping zal (zoals eerder besproken) waarschijnlijk van KW Sport worden gebruikt, maar kan nog veranderen.

vdWal. 16-12-2013 19:55

heel heel mooi project nogmaals! diep respect
en helemaal super dat je er mee doorgaat, en dat je vrouw er ook achter staat iets wat ook niet geheel onbelangrijk is..
plezier zal je hier na het bouwen wel aan gaan beleven denk ik zo :D

gekke werk om te zien dat zo'n auto gewoon compleet uit elkaar gaat :thumbup:

EelcoB 19-12-2013 09:00

Mee eens!

Ik vind het ook een voorbeeld voor sommige mensen. Gewoon de knoop doorhakken en doen waar je gelukkig van wordt! Ookal gaat dat ten kosten van vakantie/uitgaan/weet ik veel allemaal wat,en dat je gewoon je dromen naleeft!

Top project dus ;)

EnVeeZee 19-12-2013 09:45

Helden zijn jullie, jij en je vrouw.
Diep respect voor het niveau en het doorzettingsvermogen :thumbup:

DutchWilco 24-12-2013 18:35

Ontzettend bedankt voor jullie steun :)

Het was niet alleen voor mij persoonlijk, maar vooral ook voor het Gezin en bedrijf een zwaar, maar ook een heel bijzonder leerzaam jaar.
Ik ben erg blij dat we al zo ver zijn gekomen en dat DutchBuild ondanks deze slechte tijden toch nog mag bestaan.

DutchBuild bestaat vandaag precies 5 Jaar. Ondanks dat ik dit werk al zeker 12 jaar doe, was het nog niet officieel en nog naast het werk wat ik nog voor 4 dagen in de week deed.
Precies op 24 Dec. 5 Jaar geleden heb ik mijn ontslag ingediend en heb mij ingeschreven bij de KvK :)

Het werk loopt gelukkig erg goed en ik ben dan ook heel erg blij met de keuze om dit als bedrijf te gaan doen, maar dit was nooit gelukt zonder de mensen om ons heen en die ons vertrouwen en ons zijn blijven steunen, Thanks :thumbup:

Het is jammer dat de eerste paar gebouwde project-auto's alweer in onderdelen enz verkocht zijn omdat zij een huis willen kopen en andere redenen, maar dit jaar komen er sowieso weer 4 op de weg en ben ik dan ook erg blij mee.
Het ziet er naar uit dat dit een mooi jaar gaat worden en dit wil ik dan ook graag met jullie delen door het houden van een kennismakingsdag die op de eerste of 2e zaterdag van Juni geplant staat.
Ik hoop dan te kunnen laten zien waar en hoe wij werken en willen dan ook graag de nieuwe projectauto's laten zien. Ook zal er een hapje en een drankje enz zijn :)

De Seat Leon zal dit jaar nog niet af zijn, maar er zal wel veel aan gaan gebeuren. Ik hoop hem begin 2015 af te hebben zodat we kunnen beginnen met testen om er vervolgens de Time Attack mee te kunnen gaan racen.
Ik kan hier alleen op de zaterdagen en de avonden aan werken en is dan ook een hobby-auto voor mij zoals de meeste hier ook hun auto hebben als hobby :)

Ik vind het dan ook super leuk om de wens van iemand te mogen bouwen en hoop dat we dit nog vele jaren mogen voortzetten.
Het is erg leuk en dankbaar werk om te mogen werken aan auto's waar toch bijna altijd wel een bijzonder verhaal aan vast zit.

Bij deze wens ik dan ook iedereen een heel goed, gezond en gelukkig 2014

golf2 2.016v 25-12-2013 10:19

Gefeliciteerd met je 5 jarig bestaan , en met je doorzettings vermogen om toch alle eindjes weer aan elkaar te knoppen en door te gaan met een mooi bedrijf .
Hoop voor jouw en je gezin dat 2014 een beter jaar zal zijn !!

EelcoB 25-12-2013 11:08

Gefeliciteerd! Net even je site doorgekeken.. man o man, wat wil ik nog zoveel :screwy: :thumbup:

Kijk er naar uit om een kijkje te komen nemen!

Area51 25-12-2013 11:25

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met het vijfjarig bestaan van Dutchbuild :thumbup:

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
ook graag met jullie delen door het houden van een kennismakingsdag die op de eerste of 2e zaterdag van Juni geplant staat.

Mag desnoods ook de derde zaterdag in juni worden hoor... heb ik tenminste een goed excuse om de verjaarsdagvisite aan hun 'lot' over te laten :tongue:

Style 25-12-2013 12:11

Gefeliciteerd met jullie 5 jarig bestaan zeker knap gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd economische gezien :thumbup:

R.C.G60 25-12-2013 12:17

Gefeliciteerd met het 5 jarig bestaan,
Mega respect voor je werk en je doorzettings vermogen. Geweldig om te zien wat je bedenkt en maakt...

Mvg Rene

v6freak 25-12-2013 12:21

Wilco,

gefeliciteerd met het 5-jarig bestaan van DB.
Mocht de 3e zaterdag ook nog een optie zijn voor je kennismakingsdag, dan hou ik deze open in mijn agenda :D.

Fijne feestdagen en een gelukkig, gezond 2014.

Gr Ronald

johnnieb 25-12-2013 14:15

Hallo Wilco

Vanuit hier ook gefeliciteerd met je 5 jarig bestaan, en hoop op nog vele jaren.
Ik volg je topic ,en je vele bijdrages aan de diverse projecten met groot plezier.
Vooral je technische kennis en vermogen om het simpel/verklaarbaar uit te leggen vind ik geweldig, ik wou dat ik 10% van je kennis had.

Ga zo door in 2014 in goede gezondheid .

Gr John

DutchWilco 18-03-2014 09:18

Ik zie nu pas dat er zo veel positieve reacties zijn, Bedankt :thumbup:

Mijn gezondheid blijft problemen geven en ik zal helaas nooit meer de hoeveelheid uren kunnen werken als dat ik heb gedaan en eigenlijk ook nodig is.

De Seat Leon zal dan geen Supercopa worden omdat dit nu buiten mijn berijk is, maar de TTRS-Motor, Sequentiele 6-bak en het 4wd heb ik al liggen en gaan er zeker in komen.

DutchWilco 30-03-2014 11:36

Er is even een stukje opgeschoond om verschillende redenen waarvan de oorzaak bij mij zelf ligt en niet om jullie reacties, want die waren erg positief.

Het is nu een feit dat ik verder ga met de Seat Leon Cupra, maar dan zonder de Supercopa body ivm de te hoge kosten hier van :rolleyes:

De buitenkant zal redelijk origineel blijven op de 3cm bredere voorschermen en nog wat dingetjes na dan.

Dit zijn de schermen die inmiddels onderweg zijn. Ze zijn van polyester en zijn 2,7cm breder per kant, maar met de originele looks:

De rolkooi wilde ik eigenlijk zelf maken en heb ik ook alle machines voor, maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een kooi te kopen als bouwpakket wat mij veel tijd scheelt en zodat ik toch al het laswerk zelf kan doen.

Zo komt hij er uit te zien en hij is besteld in staal T45. Er zit bijna een maand levertijd op, maar ik heb nog genoeg te doen alvorens ik hier aan kan gaan beginnen :D

Ik had gevraagd om de blauwe tuner-folie, maar ik heb besloten om de koets toch te laten dompelen omdat ik het toch graag goed wil doen.
Om deze reden haal ik alles er vanaf zodat er niks mee kan gebeuren.

DutchWilco 12-04-2014 20:15

Ik ben weer even lekker bezig geweest aan de Cupra

Voor wie denkt dat je zo'n auto eventjes stript kan ik vertellen dat het behoorlijk tegenvalt en dat je er best wel even mee druk ben.
Het gaat de goede kant op en ik hoop dat ik spoedig aan het chassis kan gaan werken :)

Het schutbord heb ik er grof uitgezaagd om later het restant los te snijden.
Tijdens het verwijderen van deze plaat kwam ik ineens een heel zwaar stuk tegen. Er zit een zwaar stuk ijzer aan vast gelast en waarschijnlijk tegen het resoneren of wat dan ook, maar voor mijn gevoel gaat dat overal tegenin.
Alles moet zo licht en dun mogelijk en dan dit :confused:

Nog wat plastic voor in de kliko:

Bijna kaal:

skywalker38 12-04-2014 21:46

Lekker bezig,ga je de achterste randen ook zo ruim uitslijpen zoals de supercopa?

KennyH 12-04-2014 22:11

Knap dat je hem toch zo snel gestript hebt

DutchWilco 13-04-2014 08:55

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Lekker bezig,ga je de achterste randen ook zo ruim uitslijpen zoals de supercopa?

Hoi Kerel,

Het zinde mij steeds niet om hem als smalle Cupra op te bouwen omdat ik juist voor deze auto had gekozen omdat ik de Supercopa ontzettend dik vind en zeker voor op de weg wat uniek is.

Omdat ik er weer mee bezig ben en er veel over heb nagedacht lijkt er toch een betaalbare optie te zijn om dit te kunnen realiseren.

De hoge kosten zitten hem voornamelijk in de vloer en met een 2e nadeel dat er op de weg onmogelijk mee te rijden is.
Aan de voorzijde kan de voorschermen van de Supercopa monteren en ipv de Supercopa bumper en vloer kan ik de originele Cupra bumper verbreden door bv aan weerskanten er een stuk tegen aan te zetten in de look vd Supercopa en wat netjes aansluit op de voorschermen.
Dit is mooi te maken en bij eventuele schades is alles weer makkelijk/goedkoper te herstellen.

Aan de achterzijde kan ik de verbredingen van de Supercopa monteren en de achterbumper zal origineel blijven zo als dat bij de Supercopa ook het geval is.
Alleen voor het achterwiel aan de onderzijde bij de dorpel moet ik een stukje zelf maken om deze verbredingen aan te laten sluiten op de originele dorpels, maar een setje zijskirts zou ook een goede optie zijn om dit netjes te maken.
Dan moeten de achterschermen idd uitgeslepen worden zoals bij de Supercopa-koets die ik heb staan.

Op deze manier kan ik er ook de 9,5x18 inch Supercopa wielen onder zetten :)

Voorlopig vind ik dit het beste plan om er een straatlegale Supercopa van te maken en lijkt mij het proberen waard.

DutchWilco 24-04-2014 13:31

Stap voor stap een klein stukje verder:

De kachel zit inmiddels in de kliko en alleen het dashboardframe van aluminium is nog nodig:

Alle platen, hitteschilden en schakelmechanisme is er uit en ben nu steeds bezig om het meeste rubber/kit er vanaf te halen net zo lang tot hij kaal is:

Kwam nog een setje carbon kapjes tegen voor tussen de ramen op de b-stijl en kon ik niet aan mij voorbij laten gaan. Deze zijn van echt carbon en niet gelamineerd:

Ik ben inmiddels ook alle kleine delen aan het klaarmaken zoals deze delen van Seat Sport die ik nieuw heb gekocht, maar binnen 2 maanden binnen in de kast al beginnen te roesten:

EelcoB 26-04-2014 08:27

Mooi hoor! Ga zo door!

Audi1981 26-04-2014 09:08

Je tempo mag dan wel wat omlaag gaan, je oog voor detail niet :thumbup:

DutchWilco 26-04-2014 17:56

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Je tempo mag dan wel wat omlaag gaan, je oog voor detail niet :thumbup:

Dank je wel :)

Ik heb er de laatste tijd ook weer heel veel plezier mee. De Seat Leon staat niet in de werkplaats, maar in een apart hok en probeer de hobby zo een beetje van het werk te scheiden. Ik heb er zelfs een bouwradio voor gekocht en beleef het werken aan de Seat nu echt als hobby zoals ik 14 jaar geleden ook aan mijn Golfje heb gewerkt :D

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Mooi hoor! Ga zo door!

Bedankt voor je positieve reactie :)

Audi1981 27-04-2014 10:31

Quote:
Originally Posted by DutchBuild

Ik heb er de laatste tijd ook weer heel veel plezier mee. De Seat Leon staat niet in de werkplaats, maar in een apart hok en probeer de hobby zo een beetje van het werk te scheiden. Ik heb er zelfs een bouwradio voor gekocht en beleef het werken aan de Seat nu echt als hobby zoals ik 14 jaar geleden ook aan mijn Golfje heb gewerkt

Ik denk dat dat ook de essentie er van is, veel mensen die van hun hobby hun werk maken verliezen daardoor het plezier die hun hobby bood. Als je dat weer kan terug pakken en vasthouden houd je het denk ik langer vol en dan is het voor ons weer leuker om over je schouder mee te kijken :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 22:16.