Het is weer tijd voor een paar foto's ;)
Het lijken kleine stappen te zijn, maar er zijn heel veel uurtjes verdwenen in het weghalen/vervangen van de roest alvorens ik de nieuwe plaat kon plaatsen. Deze nieuwe plaat heb ik er nu in gehecht en kan ik gaan afmaken. 7 April gaan we naar Tsjechiƫ voor het ophalen van de versnellingsbakken en zal ik weer wat foto's van plaatsen :) |
lekker bezig wilco,je hebt er weer aardig aan getrokken :D ;) ,leuk filmpie trouwens,zal ik ook is met zon kwast schilderen ;)
kijk er naar uit om naar tsjechie te gaan |
Quote:
LOL, Goed he :) Ik heb inmiddels ook wel zin gekregen om naar Tsjechie te gaan. We maken er gewoon een gezellige rit van zonder gehaast, dan komt het wel goed denk ik ;) Ik ben nu ook bezig met hun voor een ander schakelmechanisme omdat ik de schakelstang niet door de tunnel kan laten lopen, maar deze stang rechtstreeks vanuit de auto, door het schutbord naar de bak te laten gaan. Dit geld voor zowel deze Rallye als voor mijn Supercopa en ben benieuwd hoe deze er in het echt uit zal zien :) |
ook weer ...errg interessant!
Nieuwe Jeroen Dik aan het werk????? Geweldig! |
En weer wat laswerk gedaan:
|
gaat weer mooi hier , nu heb je ook bijna alle roest gehad zeker :thumbup:
|
En ik maar denken dat mijn Alfa's roesten... Wel een leuk project zo. Wanneer denk je aan de techniek te kunnen gaan beginnen?
|
Quote:
Naast het klaar maken van dit chassis zijn we ook al bezig met de techniek van deze auto. Zo gaat het net even wat vlotter dan dat ik dit na elkaar moet gaan doen en wil de auto eerst al een keer opbouwen alvorens deze gedompeld en gespoten zal worden. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog wel een half jaar nodig heb voor dit chassis, maar hoop door de winter heen deze op te kunnen bouwen zodat deze in de lente 2014 klaar zal zijn, maar beloof niks. Kwaliteit gaat voor tijd en ga hem perfect bouwen zonder ook maar 1 ding ding af te raffelen :) |
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien is dat we de Kaps-versnellingsbakken hebben opgehaald uit Tsjechiƫ en 1 daarvan is voor deze Rallye:
Ook is er een pakketje binnen gekomen bij LWS design vandaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een wat hogere kwaliteit had verwacht van hun. Het komt wel goed, maar moet er zelf nog wel wat extra uurtjes in steken om deze krijgen zoals wij dat willen. De dakplaat van carbon is er ook, maar heb ik in de krat laten zitten en zijn nog geen foto's van. Omdat ik voor mijn Seat een andere motor heb gekocht, past het inlaatspruitstuk niet meer. Toni wilde deze vanaf het begin al graag en heeft deze nu van mij over genomen. Ik wilde 2 dezelfde motoren bouwen, maar is gaande weg veranderd om verschillende redenen. Toni krijgt nu een compleet custom motor in de Rallye met tussen de 700 en 800 pk en zal op KMS gaan draaien terwijl ik zelf gebruik maak van een TT-RS motor met de de originele computer enz. |
Ziet er weer gelikt uit,
Wat viel je tegen van de carbon spullen van LWS? ik heb daar mijn carbonnen deurpanelen vandaan, kwaliteit vindt ik redelijk oke, had wat meer clear over gemogen van mij |
weer een mooie update! :thumbup:
blijft het carbon straks gewoon zo of komt er kleur op, carbon altijd super |
Quote:
We zijn hier nog niet helemaal over uit, maar waarschijnlijk zal de buitenkant gespoten worden en het carbon aan de binnenkant zo te houden. |
Er is weer wat werk gedaan aan de Rallye en eindelijk weer wat zichtwerk :)
En of dat er nog roest in zit: Ik heb nog geprobeerd het te repareren, maar er later toch weer uitgehaald: Alles kan er af, want er zal een ATL Race tank in komen: |
Zit er weer strak in!
Wat een project man, blijft topwerk! :thumbup: |
blijft indd topwerk, keurig weer
|
We zijn ook bezig met een nieuwe draagarm-constructie voor deze auto.
Het is alleen tigx lastiger dan dat het lijkt, want hoe je een ophang ook maakt, je blijft altijd afhankelijk van draaipunten die invloed hebben op het camber, caster en toe. Door te werken met animatie kunnen we al redelijk zien wat hij bv in bochten doet of met optrekken of afremmen. Grootste struikelblok is het TUV, maar we gaan toch proberen om hier een TUV certificaat op te krijgen :) |
Als je dan toch fusee's van de voorzijde gebruikt, waarom dan geen 4x4x4? Golf 4wd met 4 wheel steering :D
|
Quote:
Ik snap niet helemaal waarom de youtube afbeelding niet te zien is op dit forum, of kunnen jullie deze wel zien ? Het klinkt misschien wat vreemd, maar in werkelijkheid sturen de achterwielen ook lichtjes mee :D Ik probeer even wat uit te leggen hier over, want het ziet er zo simpel uit maar ik kan een boek schrijven over wat hier achter zit :rolleyes: Ik leg uit hoe wij deze wielophangen hebben gemaakt. Doordat de wielophanging altijd bestaat uit verschillende draaipunten zal het Camber, Toe en Caster wat veranderen bij het in of uitveren. De bassis set-up bij een 4wd auto aan de achterzijde zal het caster wat negatief staan en de Toespoor zal licht positief zijn afgesteld wat inhoud dat de wielen licht naar binnen toe zijn afgesteld. Bij bijvoorbeeld het remmen zal de voorkant duiken en de achterkant wat omhoog komen. Als je remt zullen de wielen lichtjes veranderen van toespoor naar neutraal, maar mag niet verder naar uitspoor omdat de achterkant dan zal gaan kwispelen :rolleyes: Bij het volgas wegrijden zullen de wielen naar meer toespoor gaan waardoor de wielen meer grip krijgen en de auto stabieler rechtuit wil, maar mag maar in hele lichte maten omdat het anders alweer snel negatief werkt en snelheid kost de de te veel aan wrijving en de bandjes zijn dan nogal snel versleten. Bij een bocht naar rechts zal aan de achterzijde het buitenste wiel verder inveren waardoor dit wiel dan ook meer toespoor krijgt wat inhoud dat dit wil verder naar binnen gaat en dus wat mee zal sturen waardoor je sneller door de bocht kan gaan. Aan de binnenkant aan de achterzijde zal de wielophanging verder uit de veren gaan waardoor een lichte negatieve toespoor ontstaat wat inhoud dat dit wiel dus verder naar buiten gaat staan. Hierdoor stuurt ook dit wiel lichtjes naar rechts met de bocht mee. Dit alles werkt erg goed, maar moet binnen kleine toleranties blijven omdat het anders al snel negatief uit zal werken doordat de auto bv gevoelig word voor overstuur. Ik hoop dat jullie dit zullen begrijpen en mocht er iemand vragen hebben of er iets aan toe willen voegen of dat ik iets verkeerd geschreven heb mag dat altijd natuurlijk :) |
Ik kan het filmpje alvast niet bekijken:(
Voorlopig dan de link plaatsen? |
Potverdorie wat een super project! Ik zou gvd documentatie moeten maken maar ben al n uur het topic aan het lezen.. OOPS :D:D:D Super!
|
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=_D_vg8gnMms |
Quote:
Schrijf een boek ik koop het. Ik heb je uitleg volledig gesnapt, en begrijp nu eindelijk hoe het kan dat een gelijkaardige auto zich toch totaal anders kan gedragen op de weg en in bochten. Hoe het komt dat bepaalde auto's snel uitbreken langs achter en dat sommige gewoon eindeloos grip hebben. Dankje! :D |
Quote:
Ik weet het, maar ik had niet verwacht dat je er op dat niveau mee bezig was, goed man! :thumbup: |
Wat een project! Eentje om te volgen ;)
|
Echt super !!!
|
Ik ben eindelijk begonnen om het schutbord er weer in te zetten, maar is ook weer veel werk. Hierna zal ik ook de tunnel gaan vervangen :)
|
GVD wat lever je toch superwerk, Wilco...
Lijkt me fantastisch om jou te zien bedenken, uitwerken en uiteindelijk fabriceren.. |
Quote:
Ik ben bang dat de werkelijkheid wat tegen valt :D Af en toe gaat er eens een hamer door de lucht als het niet wil, en over mijn humeur nog niet gesproken dan ;) |
effe een kleine update. Ik kreeg vandaag een mail dat ik de binnendorpels op kan halen die ze hebben gesneden en gezet. Hier kan ik binnenkort ook weer mee verder.
Weer wat verder met het schutbord: |
En weer ben ik druk aan het lassen en slijpen geweest :)
|
Goed bezig!
|
ziet er zoals altijd weer supernetjes uit zeg, heel mooi laswerk iedere keer weer :thumbup:
|
Zien er heel mooi uit wilco die binnenkokers :thumbup:
|
En weer zijn we een stukje verder :)
|
mooi mooi mooi!! :cool:
|
Pracht werk
|
Waarom die gaten in de binnendorpels en later weer ingevuld?
|
ik denk om de nieuwe binnendorpel op meerdere plaatsen te kunnen verbinden met de originele binnendorpel voor nog meer stevigheid te krijgen ?
|
Klopt helemaal :)
Deze gaten zitten er in om deze nieuwe delen goed vast te kunnen zetten aan de bestaande binnendorpel. Alles is zo gemaakt dat de kooi het dragende gedeelte wordt en de rest van het blik er tussen zit om droog te blijven :) Ik weet dat het een onoverzichtelijk project is en nog langdradig ook, maar ik moet ergens naar toe werken en daar is dit alles voor nodig. In principe zou een space-frame veel makkelijker zijn voor mij en veel tijd schelen, maar dit mag nu eenmaal niet voor op de weg. We zoeken een beetje de grenzen op voor wat de mogelijkheden om deze straat-legaal te houden. Deze man wil een auto zonder compromis, maar links of rechtsom zit je toch aan bepaalde regels vast. Nu is het langdradig, maar later bij het opbouwen van alles zullen de vorderingen er beter uit gaan zien en ook zal het beter te begrijpen zijn waarom ik bepaalde dingen maak of aanpas. |
je maakt het maar zo langdradig mogelijk , denk niet dat iemand dat hier erg vind
|
All times are GMT +1. The time now is 13:26. |