Quote:
Ben wel eens benieuwd naar je hoe lak er nu uitziet... |
Heb geen fotos, maar het is een metallic lak waarvan de blanke top laag loslaat en heeft uiteraard ook wat krasjes en deukjes
maar wil hem zwart hebben dus ik moet een lak hebben die mooi strak trekt,dacht aan bootlak maar als gewone kwaliteitslak ook mooi is(wordt dan toch weer deels afgeschuurd en gepolijst) |
heb paar weken terug gespoten met spuitbus(zwart) en is ook echt een aanrader blijft ook mooi na 10 keer poetsen,wordt eigenlijk steeds mooier.
wel veel afplak werk en uren schuren maar het is het wel waard!! zal ff kijken of ik wat fotos kan plaatsen |
Wie rolt tegenwoordig de auto nog :rolleyes: Kwasten die hokken! :D
|
je kan hem ook gewoon in een spuitcabine mat spuiten en zoals eerder al gezegt een goed resultaat behaal je pas als jehem gewoon helemaal strak maakt en schuurt
zo heb ik het vorig jaar gedaan hij is nu weer een andere kleur en nu glimmend en nog beter is om er matte blanke lak overheen te spuiten dat is wat makkelijker om hem goed schoon te houden |
Matlak zelf is zwakker dan zijdeglans. En veel verschil is er niet.
|
Quote:
Verschil is er nauwelijks meer tussen de hardheid van matte 2K blanke lak en glanzende 2K blanke lak. maar om on topic te blijven... bedenk wel dat een 1K lak die je rolt en/of kwast niet benzine en oliebestendig is. |
Ik heb hem gerold met zijdeglans acryllak van Karwei ral 7016.
-auto licht opgeschuurd -goed ontvetten -ik heb acrylrollers gebruikt, deze zijn geel van kleur |
Sander je bent je tankklepje vergeten ;) .
|
Ik heb hem voor het rollen niet geschuurd, en er gewoon overheen gegaan.
Zo gekocht: Zo toen die klaar was: Het was toch goed gelukt, alleen de motorkap wat slechter. De volgende keer eerst opschuren. |
Ja, volgende keer wel schuren. Ik zou de hogedruk er niet op zetten als ik jou was ;)
|
Quote:
Ik heb de hoge druk er iedere keer op gezet voor hem te poetsen, en de lak kwam toch niet los. Bij deze auto ging het mij er meer voor dat ik dat geel/zwart en de strepen weg kreeg :D Bij mijn andere auto ga ik wel schuren, want dan wil ik een goed resultaat. |
Hij is er niet minder op geworden in ieder geval ;) Valt me niks af dat het niet bladert, wel goed ontvet dus neem ik aan?
|
Dat heb ik natuurlijk wel gedaan.
De auto is verkocht, maar ik heb hem laatst weer gezien en het zat er nog allemaal op. Dus het is helemaal goed gegaan. |
Als je je auto in de schoolbordenverf zet hoe zit het dan met onderhoud, mij lijkt het als je je auto dan wast of poetst dat je er makkelijk krassen in krijgt???
|
Quote:
Net zoals egeltjes sex hebben... beetje oppassen en voorzichtig zijn... :D Natuurlijk is een 1K nooit zo hard als een 2K... maar grote voordeel van matte verf is dat je er niet zo veel op ziet... |
rollen is zeker een goed altrnatief, een kennis gaf aan dat hij altijd eerst rolt en dan met korrel 3000 naschuurt en dan de lak uitpoetst. :screwy:
|
Zou iemand kunnen proberen wat er gebeurt op een klein stukje bootverf (International Perfection Finish) als je daar matpasta door heen doet?
Ik wil de Polo helemaal niet glanzend hebben, hij moet wel strak worden. Mooi 070 Cream mat. (naja, dat denk ik dat het mooi is...;) ) |
Update: Ik heb net zelf contact gehad met International en ze leveren een Matting additive en die is te combineren met International Perfection.
Het ziet er naar uit dat de Polo niet gerold gaat worden met het Sikkens donkergrijs mat dat ik heb liggen, maar met International Perfection en een hele boel Matting Additive ;) Trouwens mooie rollers en andere dinegn via bootverf.nl |
niet meer mattering toevoegen dan het begeleidende document aangeeft he?
|
kijk uit met die matting agent. nooit meer toevoegen dan staat aangegeven anders gaat de verf strepen en dekt voor geen meter meer.
|
Ik heb inmiddels alle technische documentatie van hun ontvangen. Het gaat helemaal goed komen. Bedankt voor de tips.
Binnenkort maar eens verf en dergelijke gaan bestellen. |
ik heb een golf 1 die ik wil gaan rollen.
nu heb ik alle roestplekjes blank geschuurd, maar hoe kan ik deze het beste behandelen om erna overheen te rollen? ik heb ze nu in de zinkspray gespoten, zou ik hier gewoon overheen kunnen rollen? |
Als je je auto mat wilt hebben kijk dan eens op www.militaerlacke.de
Ik gebruik deze verf ook,hij is makkelijk te rollen is binnen uur droog en kost maar 45 euro voor 2,5 liter Verzenden vanuit Berlijn kost 13 euro dus voor 58 euro ben je klaar. Voor het resultaat mag je in mijn topic kijken.Tikimadness in luchtgekoelde projekten Michael |
Ik denk dat je deze bedoelt.
|
oke dan. goeie site!
kan ik over blank metaal ook gewoon spuitplamuur uit een spuitbus erop doen? of komt de roest daar doorheen? ben benieuwd naar jullie ervaringen |
ik heb een deel van me auto gerold met vilt rollen, nu vind ik alleen dat de lak erg bobbelig is, het hect wel heel goed alleen is het erg ruw en zie je helaas strepen erin. welke rol kan ik beter gebruiken om goed strak te maken? of welke rollen gebruiken jullie meestal?
|
Quote:
over blank metaal eerst even gronden. indien nodig daarna nog (spuit) plamuren. Quote:
wat voor kleur is de lak waar je overheen gaat? en de kleur die er op moet? vilt-rollen moet goed zijn, zorg wel dat de ondergrond goed op-geschuurd is en niet met een te grove korrel. niet lager dan 180. probeer de verf eerst goed te verdelen en vervolgens uitstrijken, met lange halen! dan moet het goed gaan. |
het is een matte beige kleur, de motorkap is opzich goed gelukt, alleen het dak krijg ik maar niet strakker, en is toch vervelend als je er vlak overheen kijkt en je ziet al die banen. Ik zal wel een eens velour proberen, misschien dat dat net iets beter uitpakt.
|
goed laten drogen en dan wetsanden...
|
Quote:
Ik gebruik altijd viltrollen van het merk ANZA... superstrak. |
iets meer verdunner gebruiken, dan vloeit het beter
|
oke dat zal ik eens proberen. Waarmee kan ik het best verdunnen?
|
dat hangt van de verfbasis af ;)
|
water of peut!
|
Ik gebruik altijd wasbenzine als verdunner als ik lak met de compressor spuit.
Kweenie of dat opgaat voor rollen?! |
nee... wasbenzine verdampt te snel om het te gebruiken als verdunning bij het rollen of kwasten.
Gewoon terpentine voor het verdunnen van de verf als het synthetisch is. |
Wasbenzine werkt prima, ook voor het ontvetten van het te rollen oppervlak ;)
|
oke dan..stomme is dat het gene wat ik nu gerold heb niet verdund heb, dus zal het eerst weer op moeten schuren en dan overheen rollen met verdunde verf.
|
All times are GMT +1. The time now is 00:58. |