Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   JeeWee's '72tiger T2 singlecab NWM (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10142)

krukab 07-07-2005 11:18

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Hehehe het was te proberen.. en laten maar op de spijl oefenen die is ouder, das minder erg... :D

Maar dan wel na onze vakantie Bussie, anders krijg je ruzie met Miss L. :)

JeeWee 09-07-2005 01:23

zekers dat ik trots was, durfde zelfs een sprintje aan met een golfie bij de stoplichten. Ikke zo blij, lekker gisterafvond (donderdag) m'n assie schoongemaakt voor rasterploaties!

JeeWee 20-07-2005 20:52

Weer een update, maandag voor de apk geweest, en ja, afgekeurd:

rem rechtsachter onvoldoende (ff schoonmaken)
achterlicht rechts
tellerverlichting
fuseekogel hoesje links onder gescheurd
band rechts voor plaatselijk onder de 1,6mm

maar het ergste is: er staat een G op kenteken, maar als je de voertuig gegevens van de RDW checkt staat er een B. Nu heeft de auto welke ik van eerste eigenaar heb gekocht altijd op lpg gereden dus ik weet eigenlijk 100% zeker dat het een G moet zijn en vermoed dus dat de RDW een foutje heeft gemaakt. Hoe gaan we dat oplossen?! Beide keren dus geen APK, die puntjes hierboven is zo klaar...

Verder met een andere vooras bezig geweest. Heb alle dupjes doorgeboord, kaal geborsteld, huisje stuurpen eraf, sleuven voor de rasterplaatjes erin gemaakt en toen heeft Split voor me de rasterplaatjes erop gelast en het huisje er weer op en de doorgeboorde gaten weer mooi dicht gemaakt. Vandat bij de straler gebracht die de as helemaal goed kaal straalt en dan wordtie gepoedercoat! Kan die zo mooi onder de bus!

Frieser 20-07-2005 21:42

Coool... irritante apk/rdw perikelen... mijn bus moet er nog voor, begin al zenuwachtig te worden... zeg Jeewee, waar kom je eigenlijk vandaan, kan het dat ik jou heb zien rijden in de buurt van Nij Beets?

JeeWee 21-07-2005 17:25

Haha nij beets, nee dat ben ik niet geweest want ik heb nog geen apk... dus steeds voor 1 dag verzekering, dat is ook kloot'n. Steeds weer vragen om een dag. Heb ik nu 2 keer gedaan, straks nog een keer dus! Ik ben dinsdag van Leeuwarden naar garijp gereden via Hardegarijp / Bergum. Ik woon in Garijp en werk in drachten. Jij woont in? En je hebt toch een T2? Kom anders eens bijbuurten in Garijp, kun je de bus ook ff IRL zien/de verlaagde vooras die er straks onder komt, dat wilde jij toch straks ook?

Frieser 22-07-2005 15:58

Hoi, oh ok, dan was het iemand anders met een gele pick-up! ik woon in Drachten, aardig dichtbij dus ;) als mijn T2 straks een beetje rijd gaan we ook een aangepaste vooras eronder gooien. Maar dat duurt nog wel ff... We kunnen wel ff wat afspreken, hier in Drachten of in Garijp?

JeeWee 22-07-2005 19:46

bij voorkeur garijp... eens op een avondje ofzo

JeeWee 27-07-2005 18:09

Gisteravond remcilinder vervangen... niet zo'n spannende update, maar toch! Deze week nogges frisse banden halen, ga de 185/60R14 verwisselen voor 185/65R14, een maatje hoger dus. Bus komt ook nog wat hoger dus dan krijg je weer gaten in de wielkasten, die een beetje opgevuld worden door banden. Dan hopelijk vrijdag m'n as weer terug dan kan die er ook onder, mooie klus voor zaterdag. Nog niks van de RDW gehoord bdw... dat had beter nieuws geweest.

JeeWee 04-08-2005 17:51

Hehe eindelijk weer eens een post! Goed nieuws alom! Afgelopen vrijdag heb ik mij as weer opgehaald bij de straler en spuiter, oftewel, na het lassen is de as gestraald en daarna gepoedercoat, het resultaat:

Die dag erna, zaterdag, eerst ivm met het slechte weer een setje andere banden opgehaald, zoals ik al zei, 185/65R14 is het geworden voor voor. Op de middag kwam friekie even langswaaien ivm een defecte handrem, was weer snel operationeel maar toen kwamen er nog meer complicaties aan het daglicht dus daar ging hij maar verder mee, oa lekke tankaansluiting. Zelf had ik weer genoeg werk om de as er ondervandaan te halen zodat straks de nieuwe as weer gemonteerd kan worden. Hier nog wat sleutelfoto's van de hokken in actie:

Gerks kever op bokjes:

mijntes en seintes met veel rommel(van seintes):

Verder nog goed nieuws, gisteravond kwam ik er achter dat mijn bus weer lpg is volgens de rdw dus dat is ook weer geregeld, helemaal blij!

Nu vanavond ga ik de andere as er weer onderzetten dus dan hoop ik volgende week ergens (weekend geen tijd) weer te rijden, kannie na spa meteen voor de apk, jippie wat een timing!

Beetlefreak 04-08-2005 18:17

Na alle stress van zaterdag issie seines er nu wel helemaal klaar voor! :D
Morgen de zooi in het vehikel gooien en dan on tour :cool:

CU @ Spa!

Meetlint 04-08-2005 23:30

[QUOTE=JeeWee]Hehe eindelijk weer eens een post! Goed nieuws alom! Afgelopen vrijdag heb ik mij as weer opgehaald bij de straler en spuiter, oftewel, na het lassen is de as gestraald en daarna gepoedercoat, het resultaat:

Die dag erna, zaterdag, eerst ivm met het slechte weer een setje andere banden opgehaald, zoals ik al zei, 185/65R14 is het geworden voor voor. Op de middag kwam friekie even langswaaien ivm een defecte handrem, was weer snel operationeel maar toen kwamen er nog meer complicaties aan het daglicht dus daar ging hij maar verder mee, oa lekke tankaansluiting. Zelf had ik weer genoeg werk om de as er ondervandaan te halen zodat straks de nieuwe as weer gemonteerd kan worden. Hier nog wat sleutelfoto's van de hokken in actie:

assie ziet er weer top uit zeg

Volkswagenaar 04-08-2005 23:41

goed nieuws allemaal :)
ziet er goed uit, de jouwes en de seintes, mooi werk!

martin 05-08-2005 07:31

Ziet er weer strak uit.
Zitten er nu nieuwe lagers in of waren de oude nog goed bruikbaar.

grtzz Martin

vwcrewcab 05-08-2005 11:12

Puik spulletje hoor!!!

Kan je met die rasterplaatjes nou lager, of nie???

lowrider 05-08-2005 17:32

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Puik spulletje hoor!!!

Kan je met die rasterplaatjes nou lager, of nie???

lees de topics over verlagen nog maar is door.....................................
:eek:

lowrider 05-08-2005 17:34

hee jeewee heb je die buisjes die je max inveren beperken weggehaalt ?Kan het op de foto nie goed zien namelijk.

JeeWee 07-08-2005 20:37

Yes ik heb inderdaad die buisjes die je max inveren beperken weggehaald. Ik kan misschien wel lager met deze as maar dat heeft totaal geen zin omdat je met het uiteinde van je fusees zit. Lager als nu kan absoluut niet en de eerste fusee schade is er al... dus de bedoeling van deze as is dat ik weer wat omhoog kan! Donderdagavond heb ik met split de as weer gemonteerd, ging wel voorspoedig vond ik. De boel ff afmaken deze week, spindels er weer op, koppelingskabel weer monteren en nog een hele lijst met kleine dingetjes waar ik mijn avonden wel mee door kom, nu duimen voor mooi weer!

vwicked 07-08-2005 21:51

Vandaag reed ik tussen 't Haantje en Valthermond (ook in die volgorde) en wat zie ik aan de linkerkant van de weg, jawel een t2 singlecab ex NWM.

JeeWee 08-08-2005 17:48

Dat is erg leuk... wist niet dat ze nog meer van die dingen hebben gehad, maar dat kan natuurlijk best. Met 4 heb ik eerst wel zat. Heb je nog nadere omschrijvingen en of kentekens genoteerd misschien? is altijd leuk!

vwicked 08-08-2005 19:19

Ik wist wel dat ze er meer van hebben gehad maar ik weet niet waar ze gebleven zijn. Heb enkele jaren terug enkele malen gevraagd of ik 1 van hun bussen kon kopen maar daar werd toen afwijzend op gereageerd. Toen werd gezegd dat ze zelf enkelen wilden houden om op te knappen. Ik heb zo'n 25 jaar vrijwel naast de NWM gewoond en ik heb in die tijd heel wat VW's daar zien komen en gaan.

JeeWee 10-08-2005 22:03

Dat kan ik me voorstellen, als je nu mijn buurman wordt dan kun je ze nog steeds zien komen en gaan want ik heb er 4 van van die oude nwms! Per toeval heb ik die bussen ook op de kop getikt hoor. Heel verhaal, kom anders maar eens kijken of buurten ofzo, want dan woon je niet heel ver bij mij vandaan, ik woon in Garijp, tussen leeuwarden en drachten. Je hebt vast geen foto's meer ofzo van toen?! Hier nog een oude foto waar die van mij opstaan, foto is ergens begin 1980:

1e, 3e, 4e en 5e zijn van mij....

JeeWee 10-08-2005 22:05

Maar nog beter nieuws... vergeten... maar gisteravond stond de bus weer op pootjes! Hij staat wel een flink stukkie hoger als normaal dus moet nog wat zakken! maar wel veel vering!

vwicked 14-08-2005 22:25

Best mogelijk dat ik via mijn vader nog wel wat info of foto's kan vinden. Hij was nl. vanaf 1972 tot 2004 bedrijfsleider bij de plaatselijke VW-dealer.

JeeWee 25-09-2005 20:22

Het allerbeste nieuws sinds tijden!!! ik heb weer apk! Afgelopen vrijdag heb ik de apk gescoord en rijdt het busje weer helemaal top! Afgelopen weekend het hele weekend wat gecruised! Zaterdagavond aan de puzzelrit van de KCN/VWBCN regio friesland/noord meegedaan en dat zonder problemen voltooid! Sterker nog, we zijn 2e geworden! Errug leuk!

vwcrewcab 26-09-2005 08:47

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Het allerbeste nieuws sinds tijden!!! ik heb weer apk! Afgelopen vrijdag heb ik de apk gescoord en rijdt het busje weer helemaal top! Afgelopen weekend het hele weekend wat gecruised! Zaterdagavond aan de puzzelrit van de KCN/VWBCN regio friesland/noord meegedaan en dat zonder problemen voltooid! Sterker nog, we zijn 2e geworden! Errug leuk!

Had jij ook na het monteren van de KYB's dat je bus weer hoger staat???

JeeWee 26-09-2005 19:18

hoi, nee bus stond niet noemenswaardig hoger, achter eerder lager. Achter heb ik dezelfde lengte als voor en dat rijdt helemaal KUT. Oldtimer parts (waar ik de kybs kocht) die zijn spullen weer bij BBT vandaan heeft kan helaas niet de originele lengte kybs voor achter leveren terwijl die wel leverbaar zijn, heb ze zien liggen op spa. Nu kan ik eigenlijk nergens fatsoenlijke stugge achterdempers krijgen, kloot'n. De dempers die ik nu voor heb hebben code KG5529, achter moet dat zijn KG5530... lastig he...

JeeWee 24-10-2005 19:08

En zo staat de bus er nu bij:

vwcrewcab 24-10-2005 21:27

Dat wordt een mooie collectie!

JeeWee 28-02-2011 13:57

Laatste post was in 2005, inmiddels VEEL kilometers gemaakt en tijd voor een paar foto's, eerst italie (en de reis erheen)

Nog een mooie foto van SPA 2010, met de bak vol mensen, en bietulfriek en volksweazel erbij.

All times are GMT +1. The time now is 23:19.