Vandaag maar es wat remleiding besteld, in afwachting daarvan het gedeelte over de tank al vervangen en dan maakt het niet meer uit voor de rest van de leiding of de as nu onder de auto zit of niet.... :D
Eibach demper met ABT veer :rolleyes: En als je dan toch de as er weer onder hebt; Even kijken hoe dat staat :cool: Ter vergelijking het origineel :rolleyes: |
ik vind die Bugatti-velgen toch mooier...
no, serious: netjes gedaan meiden! ;) |
En bedankt! :D
Tis nog even wachten op de turbo, wat montagewerk en gaan :thumbup: |
Wat een rotweer vandaag :(
Gelukkig stond ik droog en Bora ook; Nieuwe badge :thumbup: En de forumcolours erop :D (waar vrouwlief ietsjes minder blij mee was trouwens :redface: ) Nieuwe filtertjes om alle sapjes en stromen goed te filteren :thumbup: |
Lekker bezig!
|
Golf heeft een nieuw baasje :thumbup:
|
:)
Hij blijft in ieder geval in het forumcircuit, zal tzt wel eens een nieuw topic starten ;) |
Zo m'n spullen waren binnen;
- Remleidingen op de achteras - Clipjes voor de remleiding - Remslangen - Clipjes voor de remslangen - Olieaanvoerleiding turbo - Olieafvoerleiding turbo - Pakkingen - Bouten en moeren Het enige dat nog mist = de turbo :redface: |
Mooi werk , ook fijne werkplek heb je daar :thumbup:
Wellicht een overweging is het plaatsen van een Garett 1759VB turbo , deze zit standaard op de ARL motor met 150pk en is robuuster dan de standaard VNT15 op de AJM motor. Deze turbo zit er bij mij ook achter, moest alleen de chip aangepast worden. Succes , grt yal |
Dankjewel!
Ik heb overwogen om gelijk voor een ARL turbo en IC te gaan, maar deze turbo zit er 292dkm in en hij heeft redelijk speling, maar blies nog niet té gek veel olie mee, de verstelling van de vanes is wel een zwak punt, maar als ik daar over 200dkm weer last van heb neem ik dat voor lief :thumbup: Vandaag een langverwacht pakje binnen: De vervanger van; En met een beetje; En wat olie en een accu erin, deed ie het weer!!! Wat me na 10 minuten de volgende conclusies deed trekken; - Die onderste motorsteun (kantelsteun) van PU voorzien is géén goed idee :screwy: (Claus had me al gewaarschuwd trouwens) - De krukaskeering bij de distributie lekt en die is nieuw :mad: Keurige nieuwe keerring van Elring erin, en toch lekken, nu vond ik dat die nieuwe van Elring van een vreemd materiaal was gemaakt, dat vermoeden klopt wel, want hij lekt :screwy: Verder vandaag; - Remleidingen op de achteras vernieuwd - Remslangen gemonteerd Wat gaan we dus morgen doen; - Nieuwe kantelsteun monteren van Febi met originele hardheid - Nieuwe keerring van Reinz erin (dus multi-v los / distributie los enz enz) - Remmen ontluchten - Koppeling ontluchten pffffffffffffffffffffffff :D |
Quote:
-waarom geen goed idee, precies? Wel erg jammer van die keerring en(dus) veel werk extra! En verder alleen maar respect voor deze GROTE BEURT ! |
Quote:
Je vullingen rammelen eruit bij een TDI, bij een benzine gaat het wel schijnt het. Iemand nog interesse in een mk4 steun met PU ? :D:D:D |
Vandaag met veel enthousiasme :shake: maar de distributie weer ff los....
Die keerring was zo lek als een mandje! :screwy: Nieuwe keerring geplaatst, alles bleef droog :D Op dat punt ten minste :rolleyes: Ter hoogte van de tandempomp / klepdeksel ook nog een lekkage, ik vermoed het klepdeksel, morgen maar eens verder kijken, die 5w30 zooi ook, kruipt overal doorheen :screwy: Kantelsteun gelijk ook mee vervangen en nare trillingen waren weg :thumbup: Proefrit gemaakt, loopt wel als een kogel dat ding, hoop dat het inlopen is, maar hij gaat in alle 6 de versnellingen door de koppeling heen, was aan het eind van de rit al bijna niet meer, maar jeej wat rukt dat ding er aan :screwy: Was eerst bang dat de achterste krukaskeerring dus ook lekte maar alles is droog daar :redface: Als het blijft dan Darkside Diesel maar eens vragen of ze geen betere hebben :D |
Zo, vandaag toch weer aan het sleutelen;
Klepdeksel helemaal schoongemaakt, alles met vloeibare pakking weer in elkaar en hopelijk blijft het nu droog ;) Daarna alles dicht gebouwd, bodemplaat eronder en afgetankt, gewassen en ff de radio erin; Zit nu gewoon de Sony cd/mp3 in, eerst volgend weekend eens afwachten of alles ok is, dan gaat ie de brug weer ff op om alles te checken ;) Zo dat waren 2 weken vakantie naar de haaien op een auto :screwy: |
FF passen;
:D:D:D |
hè-hè, eindelijk 's wat optische tuning!;) I think it will be beau-ti-full...
[heb je 'm er ook al echt op gehad, om een beetje te kijken of de breedte/ET-waarde mooi uit komt?] |
dat gaat m vast goed staan.
|
Nee nog niet gepast maar die velg is ontworpen voor deze auto; 8x18 / ET35 / 5x100
Aristo's zijn 0,5" smaller en de latere R32 wielen ook 8" breed dus passen doet het wel :thumbup: Gewoon 225/40-18 bestellen, velgen spuiten, naafdoppen regelen (focking onvindbaar!) en gaan er mee :D |
De oudere tandempompen hadden een rubbere afdichting die vaak gaat lekken , de nieuwere type's hebben een metalen pakking.
Je zou deze pakking kunnen checken. Bij mijn bora lekte de tandempomp zowel olie uitwendig als ook inwendig met als resultaat olie in de brandstof. Andersom is erger! Dus wellicht een idee om een keer de inhoud v/h brandstof filter te checken. Succes ermee , grtn yal |
Had het filter al vervangen en het oude filter geleegd >>> was schone diesel
Toeval wil dat ik zelf nu ook loop te denken om die pomp te vernieuwen >>> heb een klein plekje op de oprit en het is nie zwart...:rolleyes: |
All times are GMT +1. The time now is 06:27. |