Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: Caddy 1 pick-up (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9577)

Caddy_Sander 17-12-2005 15:39

Dit idee zou het moeten worden, vrij lichte kleur beige dus.

Caddy_Sander 17-12-2005 15:41

Heb nog 2 pics gevonden van de zomer hoe die toen nog was

JK Le Mans 17-12-2005 15:44

iig laag genoeg aan de achterkant ! :D:D

Pedaalemmer 17-12-2005 15:58

Quote:
Originally Posted by Caddy_Sander
Tellerplaten zijn met AutoCad gemaakt, dus helemaal identieke verhouding met originele platen. Dus schaalverdeling is exact hetzelfde als origineel. Alle maten kloppen

Ik vat hem ff niet. Op de plek waar eerst 120 stond, staat nu 140km/h..dus zodra jij 120km/h uur rijdt dan geeft jouw teller 140 km/h aan toch?

Caddy_Sander 17-12-2005 16:17

Euh op de plek waar nu 140 staat, staat origineel ook 140. Dus bovenaan heeft altijd al 140 gestaan

Waar heb je gelezen dan dat er eerst 120 op die plek zou staan?

Tellerunit was oorspronkelijk van een G60, vandaar dat ie ook tot 260 gaat ;)

Caddy_Sander 17-12-2005 17:25

Quote:
Originally Posted by JK Le Mans
iig laag genoeg aan de achterkant ! :D:D

Mwah, moet straks nog wel een stukkie zakken
:cool:

Caddy_Sander 18-12-2005 23:42

ff een andere radiateur gehaald, met ingebouwd reservoir. Kan mijn externe reservoir mooi weg ;D

Vandaag ff donordeurtjes gepast..

Beide deurtjes passen niet helemaal perfect. Bij eentje heb ik er een ringetje bij de scharnier tussen moeten stoppen omdat ie anders aanliep met het slot.

Alleen bij beide deuren vallen de hoekjes van de deuren BINNEN de carosserie, wat erg lelijk is. Hier zie je dat het hoekje net te ver naar binnen valt.

Zou dit nog makkelijk wat naar buiten te buigen zijn?

Het gaat niet om de gehele lengte van de deur maar echt het laatste hoekje. Ze zijn van een golf 1, lijkt wel alsof die deuren al eerder wat naar binnen buigen als de deuren van een caddy ???

Caddy_Sander 29-12-2005 16:05

Zo, weer een stapje verder..

Gister een motorbok/steun besteld, waarschijnlijk volgende week binnen. Kan ik mooi het blokkie onder handen nemen.

Vanavond ga ik de motortakel ophalen, heb nu het voorbereidende werk gedaan zodat ik morgen de motor eruit kan halen.

:D :D

Dus zeer binnenkort weer pics :rolleyes:

LRR 29-12-2005 22:35

Quote:
Gister een motorbok/steun besteld, waarschijnlijk volgende week binnen.

Powerplustools toevallig ??? ;) ;)

Grtz............ LRR

DÁ-BRT 29-12-2005 22:51

En heb je de motortakel opgehaald of is hij gebracht? :D

Caddy_Sander 30-12-2005 11:48

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Powerplustools toevallig ??? ;) ;)

Grtz............ LRR

Ik heb geen idee... heb m via via besteld. Aan de prijs te zien niet, want de mijne is een stukkie goedkoper.

Caddy_Sander 30-12-2005 11:49

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
En heb je de motortakel opgehaald of is hij gebracht? :D

Eeeeeeeeuhhhh,:redface: bedankt he bertje voor het brengen ;)

Ding had ook amper in mn polo gepast bij nader inzien

Pedaalemmer 30-12-2005 13:27

dat het hoekje van de deuren naar binnen loopt zal ongetwijfeld komen doordat een caddy meer verstevigingpunten heeft op die plaats en daardoor net iets breder doorloopt. tis maar een gokje van me :p

Caddy_Sander 30-12-2005 21:35

Volgens de caddy-kenners op het caddyforum is ie identiek aan golf1, jetta1 t/m de B-stijl. Zelf heb ik ook het idee alsof ie daar toch anders loopt (mijn caddy is btw helemaal origineel en geen rare uitbouwingen o.i.d)

Waarschijnlijk ligt het gewoon aan het oude plaatwerk, vroeger waren ze niet zo maatvast als tegenwoordig en zul je dus een beetje moeten buigen en trekken om het precies zo te krijgen als dat nodig is.

Heb het nu met een klos hout goed gekregen. Die tussen de hoekjes van de deur stoppen en zachtjes dichtdrukken tot het gewenste model ;)

DÁ-BRT 31-12-2005 10:52

Nop caddy is inderdaad identiek aan de neus van een golf/jetta 1 4/5 deurs. Deze is vlak na de b-stijl afgekapt en daar overheen zijn de zij wanden naar achteren gezet.

Er zitten niet meer verstevigingen in de kokers of chassis aan de voorzijde.

Caddy_Sander 31-12-2005 11:57

Even een vraagje jongens.

Heb ns zitten denken....mijn laadvloer heeft best slechte plekken, bubbels van onderuit. Precies waar de chassisbalken lopen. En is echt op meerdere plekken.

Nu zit ik te denken om bij de dealer een nieuwe laadvloer te bestellen en deze er helemaal uit te halen. Dus precies waar die naden lopen binnen de wielbakken.

Lijkt mij eerlijk gezegd makkelijker om dit te doen ipv stukje voor stukje eruit te halen. Zo is het in 1 keer goed en minder gepuzzel

Nu vraag ik me af hoe zo'n laadvloer dan vast zit, gepuntlast op de chassisbalken ofzo?

DÁ-BRT 31-12-2005 12:17

Jeps gepuntlast.

En aan de zijkanten omgevouwen en daar ook gepuntlast aan de wanden.

Moroder 02-01-2006 22:54

Quote:
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan het oude plaatwerk, vroeger waren ze niet zo maatvast als tegenwoordig en zul je dus een beetje moeten buigen en trekken om het precies zo te krijgen als dat nodig is.

Hee Sander, verder nog succes met je projectje!! :).

Maarre, zitten er geen nieuwe dorpels ingelast?? Die er er overheen gezet zijn?

Bij mij hebben ze dat gedaan (jah vorige eigenaar) en die heb ze er overheen gelast, zodat dat een mm buiten mijn deuren staat.... :(...

Caddy_Sander 03-01-2006 01:15

Thnx :) we doen iig ons best ;)

Wat de dorpels betreft. Aan de rechtkant is er dus een klein stukje rot (gaatje). Dit heb ik wat verder gehakt en zag dat de dorpel enkelwandig was. Dus geen overzetdorpel waar ik ook al bang voor was.

Verder loopt het hoekje van de deur ook al wat naar binnen ten opzichte van het onderste gedeelte van de B-stijl. En zo hoog lopen de dorpels niet ;)

Moroder 03-01-2006 20:44

Met brandertje de scharnieren ff verzetten :) ;)!!

All times are GMT +1. The time now is 10:43.