Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Holland's Next Vento Vice-project: Passat variant 35i B3 (plan: KAMEI X1) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92121)

Audi1981 01-03-2012 21:02

Ah zo, afneembaar haakje eronderdoor bestaat niet natuurlijk en gaten boren in je X1 set is heiligschennis natuurlijk :D

Dutch_Jetta_GT 02-03-2012 18:45

Had k moeten weten,.. Had destijds een afneembare onder de VR6 variant zitten,...

Ze zijn er wel degelijk ;)

Madison 04-03-2012 00:54

Hij ziet er goed uit! :thumbup:

Vento Vice 08-03-2012 21:40

update 8 maart 2012

thnx, Maddie! (eindelijk komt ze 's kijken...)

eerste KAMEI-item
Inmiddels zit de KAMEI-pookknop erin, hoor :thumbup:

tja, 't is een KAMEI-Passat of niet, hè?!

again and again...
De velg die ik al had gespoten, sloeg iets te grijs uit; vanwege de koude (nog steeds...), denk ik.., dus die moest toch nog maar 's opnieuw:
Daarom heb ik maar 'ff' een spuitcabine gefabriceerd op zolder; daar is het altijd lekker warm :thumbup:
Gemaakt van MIOFOL gewapend plastic en... mèt afzuiging; de gebruikte mechanische ventilatiepomp is al eens eerder gebruikt voor een wietplantage... :D (ff voor de goede orde: dat was wel op een Ã*ndere zolder!)

klein maar fijn, een eigen spuit'cabine'

Inmiddels zijn alle vier de velgen voorbewerkt en twee daarvan ook al zilvergrijs.

schuren...

...schoonmaken en ontvetten...

... en in de spuitplamuur

Van het weekend maar in de lak zetten...

boom, boom, boom!
Vandaag kwam weer een pakketje binnen:
Een KENWOOD KFC-WF302 12" subwoofer, waarvoor een basreflex-kist op maat wordt gemaakt; gewoon netjes vlak achter de achterbank.
Onlangs, ook voor 'wênig', een 4-kanaals versterkertje van OSIO op de kop getikt, waarvan gezegd wordt dat-ie indertijd ook bij KENWOOD is gemaakt... of het echt waar is weet ik niet, maar speelt iig lekker voor de 3 tientjes die hij heeft gekost ;)
Handig, al die ruimte achterin :tongue:

subwoofertje...

Audi1981 08-03-2012 22:39

Mooie woeffer! En lekker bezig met de velgen :thumbup:
( andere zolder? Ik wist niet dat je 2 huizen had :D )
Ikke zaterdag m'n Bugatti's ophalen! Wooot!

Vento Vice 08-03-2012 22:43

thanx Joram! (trouwe fan) ben benieuwd naar je Bugg'ies ;)

PS: Ik heb idd twee huizen, alleen dat tweede huis heeft geen zolder...

:D

BTW: ik heb gisteren ook nog ff een nieuw setje GT-wielkuiprandjes voor de Passat gescoord!

Audi1981 08-03-2012 22:52

Horen die op een x1? Ik heb echt geen id :screwy:
Wel iets wat niet zo meer op de plank ligt :D
Ik had trouwens vroegah ook 2 OSIO versterkers, 2x150w rms en in combinatie met een 13 cm composet + 16 cm composet vóór en 6x9" in de hoedenplank gaf dat best gas in een Jetta 1 :thumbup:
Had ze net als jij voor weinig gekocht en heb er best lang plezier van gehad en het klonk nog best goed ook :thumbup:

Vento Vice 08-03-2012 23:08

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Horen die op een x1? Ik heb echt geen id :screwy:
Wel iets wat niet zo meer op de plank ligt :D...

GT-randjes horen eigenlijk niet op een Passat X1, maar het kÃ*n natuurlijk wel...
Bij een orginele Passat 35i in de GT-uitvoering zijn behalve de wielbogen ook de dorpels en de deuren aan de onderzijde geheel bekleed met zwarte kunststof; dat is af-fabriek best mooi, maar dat staat dus voor geen meter in combinatie met de Kamei X1-set... (iets tè = my opinion)

:shake:

Maar alleen die wielkastrandjes en deze dan samen met de stootstrips en bovenste bumperdelen netjes in het zijdemat zwart lijkt MIJ wel mooi :rolleyes:

Vento Vice 10-03-2012 17:49

Pakketje vandaag binnen gehad:

geen VAG, wel passend en NIEUW!

...en vandaag zijn ook de vier 15" SEIM-velgen min of meer klaar!

let op de richting van de 'spaken': de achterste twee zijn voor links; de voorste voor rechts

...maar weer ff een 'paintje' voor het idee:

onderste deel en velgen moet je ff zilvergrijs metallic zien...

Vento Vice 11-03-2012 16:08

...en wielrandjes d'r op!

weer een stapje verder

:eek: ja, hij moet nog omlaag! [...voordat jùllie het weer gaan roepen!]

Audi1981 11-03-2012 16:33

Hé René.....:D:D:D
Ben wel benieuwd naar het eindresultaat eigenlijk, ik kan me nog moeilijk inbeelden hoe dat wordt :thumbup:

Vento Vice 12-03-2012 19:27

Vandaag was een mooie, zonnige dag; dus snel verder :tongue:

Eerst heb ik op een vlakke ondergrond de huidige hoogte gecheckt; bovenkant van de spatbordranden zit nu (nog) zo'n 62 cm van de grond.
Na montage van de verlagingsset volgt de volgende meting, uiteraard...

Vervolgens de achterkant op assteunen gezet en de achterste velgen verwijderd, want...:

side by side
Vandaag maar eens de dorpels aangepakt. Ik had nl. al gezien dat er iets roest bij de achterspatborden zit. Dit moet natuurlijk wel ff aangepakt worden vóór de skirts erop komen. ;)
De corrosie met de slijptol weggeslepen, daarna ff goed schoon gemaakt om er tot slot een dikke laag tectyl op te spuiten.

slijpen en schoon maken

netjes bedekt met een laag tectyl

Daarna lekker bezig met de sideskirts; aan de achterzijde moest er tòch nog een stuk(-je) verwijderd worden voor een betere pasvorm.
Voor en achter vastgezet d.m.v. schroeven in bestaande gaatjes in de spatbordranden; in het midden zit een speciaal klembout-systeem voor extra ondersteuning (alles volgens beschrijving KAMEI)

na bewerking precies passend

klemsysteem op de felsnaad voor bevestiging in het midden

Toen alles precies klopte, zijn de beide skirts ontvet en daarna gespoten in kunststof primer, zilvergrijs metallic en blanke lak.

'hook'-loos
Onder het drogen van de skirts aan de gang gegaan met de tweede bumper; hier zit namelijk een trekhaak te veel op...
Na het verwijderen van de trekhaak meteen maar iets fatsoeneren met de matzwarte spuitbus.
De gedemonteerde, originele bumper heeft de netste trekhaak, dus dat wordt de 'holiday'-bumper :D
De bedrading is doorgeknipt want de stekkerdoos komt, zoals al eerder gezegd, binnenin :screwy:

tsjakka! d'r af die 'hook'!

Uiteindelijk de sideskirts en 'nieuwe' achterbumper erop en de wielen weer terug geplaatst.
Al met al een hele dag bezig, maar flink opgeschoten!

ook alvast de onderste kleine delen van de carroserie zilvergrijs gespoten

et, voilá!

to be continued...

Audi1981 12-03-2012 21:06

Dat wordt echt mooi :eek:

Vento Vice 12-03-2012 21:33

thnx! Jij kon er geen voorstelling van maken, dus dacht ik: ik zet er maar wat vaart achter... :D
Alleen wel een beetje jammer dat alleen jij het ziet/ wil zien...
...of ze zien het wel, maar ze reageren gewoonweg niet... :HINT!:

De Pul 12-03-2012 21:41

omdat je zo om reacties verlegen schijnt te zitten:tongue:

ik vind het echt mooi om te zien hoe je het allemaal [zelf!] doet,maar de kant die je nu opgaat vind ik niet echt wat.daarmee bedoel ik niet de bodykit,maar meer de overdaad aan kleuren,grote stickers en de wielen.maargoed,jouw auto,jouw idee:thumbup:

Vento Vice 12-03-2012 22:01

thanx, De Pul! (jij doet toch ook alles zelf?!)

Het lijkt nu idd wel een beetje een rommeltje wat betreft de kleuren; als straks de gehele onderkant één kleur is, zal het wat rustiger overkomen.
Two-tone vind IK iig geen 'overdaad aan kleuren'

...aan de andere kant heb ik nog een ander ideetje voor op het dak, wat het geheel dan weer drukker maakt... maar goed; het wordt idd een 'Edition Vento Vice' ;)

De Pul 12-03-2012 22:06

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
thanx, De Pul! (jij doet toch ook alles zelf?!)

Het lijkt nu idd wel een beetje een rommeltje wat betreft de kleuren; als straks de gehele onderkant één kleur is, zal het wat rustiger overkomen.
Two-tone vind IK iig geen 'overdaad aan kleuren'

...aan de andere kant heb ik nog een ander ideetje voor op het dak, wat het geheel dan weer drukker maakt... maar goed; het wordt idd een 'Edition Vento Vice' ;)

ik probeer het meestal wel ja;)

vwb de 'overdaad',ik bedoel idd dat two-tone,icm de zwarte strippen/lijsten.maargoed,ik hou ook niet van glimmerij enzo....
dus het is gewoon net wat je smaak is.maar ik zeg,gewoon zo doorgaan,gaat erom dat je het zelf mooi vind tenslotte :thumbup:

Audi1981 12-03-2012 22:12

We lopen elkaar hier helemaal gek te maken met steeds dikkere wielen, lagere wagens, dikkere motoren en vervolgens rijden die auto's 500km op een jaar.

Ik heb minstens zo veel respect voor mensen zoals jij René, die gewoon lekker hun eigen ding doen, geen jaar salarissen er op stuk slaan en net zo veel lol hebben :thumbup:
Zelfde geld voor Gerben eigenlijk :D

Vento Vice 12-03-2012 22:17

Amen!

Vento Vice 15-03-2012 19:56

een mooie lentedag, dus lekker weer verder... het begint nu wat te worden!

grijze muis? :D
Vandaag was een mooie dag om wat te spuiten; deze keer waren de trekhaak-achterbumper en de voorspoiler aan de beurt.
Kunststof primer, zilvergrijs metallic en blanke lak erop; maar wel pas ná het ontvetten van deze kunststof delen.

Kijk maar naar de foto's en geniet! (ìk wel iig)

het geheel; hier dus nog wel zonder de achterskirt...

Passat KAMEI X1 van voren gezien

een blik op de voorspoiler
Quote:
Originally Posted by Dutch_Jetta_GT
Damn,.. die heeft t bumperstripje ook nog wat ik als enige deeltje mis :D
:tongue:

de 'vakantie-achterbumper' is alleen maar gedeeltelijk in kleur gespoten ;)

detail van de originele KAMEI-sticker voorop

...en nú mag het KAMEI X1-logo er eindelijk wel op, of niet?!

Wat de bodykit betreft moeten nu de achterskirt en de deurdelen ook nog in het zilvergrijs ;)

wordt dus wederom vervolgd...

All times are GMT +1. The time now is 14:52.