zeker shön!!! knap staaltje werk...
|
Interessante oplossing dit! Goed bedacht. Zal dit dan ook APK waardig zijn? Zou niet weten waarom niet, maar toch....
Wat ik me wel afvraag - is een schroefset van een Golf 1 niet beter om te gebruiken voor deze ombouw gezien wat je achter hebt moeten fabriceren? Vraag me af of je de voorste poten van een golf 1 schroefset net zo kan gebruiken zoals je de golf 2 poten hebt gebruikt. Want de achter poten zijn korter en dus beter geschikt voor een 32b. Maar blijft mooi werk dit :thumbup: |
Tsja, APK-waardig... Nou, ja, ik kan 't zo terugbouwen als het moet, en dat zou betekenen dat ik 't eens in de 2 jaar om moet zetten...:) Lig ik niet wakker van dus.
Maar idd, als ik dat van die golf 1 schroefpoten had geweten, had ik dat zeker in overweging genomen, absoluut, maar nu had ik deze set al en ik kan 't geld maar 1 keer uitgeven. Een nieuwe Golf1 set 'aanbreken' had ik geen zin in en 2e hands achterpoten van één of andere kwaliteit/merk opzoeken vond ik ook maar niks. Maar goed, totnutoe ben ik niks anders dan tevreden en hieronder dus foto's van waar het allemaal om begonnen was. Foto 1: Medio najaar, voor dat ie de stalling in ging. Foto 2: Met schroefset, moet nog precies afgesteld en uitgelijnd worden. Hij hangt iets in de kont, maar dat vind ik persoonlijk bij zo'n auto prachtig staan. Foto 3: Dik tevreden! Lekker brede, lage slee, zo. :):) :thumbup: |
Heel netjes gedaan hoor, vette bak zo! En de look met originele velgjes kan ik wel waarderen :thumbup:
Tuurlijk dat je je nieuw aangeschafte golf 2 schroefset gebruikt, het is meer voor anderen mogelijk interessant om een golf 1 set te gebruiken. |
die is goed laag, mooi werk. :thumbup:
|
Erg netjes allemaal.
Was ik maar zo handig..... |
Ziet er heel goed uit !!!
|
heel gaaf!! hoe rijdt het?
|
Nou, heb er al weer wat (test)km's op zitten en ik ben dik tevreden. De set is niet extreem stug, hij is comfortabel, gedempt stug, zeg maar. Heel mooi allemaal.
Klaar voor de lange rit naar Oostenrijk!! :) :) |
zeer mooi resultaat ook, mooi dat de set bevalt ;)
ik heb uiteindelijk onder mijn audi 80 een setje ABT veren, bedoelt voor een polo G40 gemonteerd. en ben daar ook zeer content mee. die ABT veren rijden geweldig! plaatje bij het praatje: en net zoals eerder gezegd, hangt (optisch) wat in de kont, staat geweldig! (al zeg ik het zelf) ... volgens de waterpas is het perfect :) |
Ziet er goed uit!!, heb zelf me set om laten bouwen door Supersport maar
is alleen voor verstelbaar, achter vast en lig helaas ook niet zo laag als de jouwe. Welke toplagers heb je nou gebruikt?, bij de mij zit de camber afstelling voor de voorzijde bovenop toplager, heb je dit er nou nog wel op zitten? Paste achter de schroefpoten er zo in?, want dat is misschien dan ook nog wel wat voor de mijne. Is ze al uitgelijnd en stond/staat alles nog in het lood na alle modificaties? Echt super gedaan :thumbup: |
Mooie 80, GJ007!! Hij is nog best veel gezakt, afgaande op het feit dat je alleen met veren gewerkt hebt, netjes. Originele kleur? En wat is het Baujahr?
@vw-unit: Jaah, ik ken je topic over je Audi 100, erg nette bak, absoluut. Ik volgde je project al beetje, vooral over je Supersport-onderstel. Ik heb gewoon de originele toplagers aan de voorzijde, maar hier zitten geen camber afstelmogelijkheden bij. Gat zit gewoon in het midden. Aan de achterzijde kan ik gewoon golf2 poten gebruiken, (bij nader inzien zelfs beter Golf1 poten, maar das achteraf..) omdat de achteras in de basis gelijk is aan die van een Golf2. En idd, de auto is ook al uitgelijnd, was nog een heel gedoe om 'm daar fatsoenlijk op de brug te krijgen en om de klemmen op de achterste velgen te zetten, :) maar tis allemaal gelukt. Dus naar mijn weten staat ie nu geheel goed in het lood, ja. |
@ MvD, thnx! is een '83 orginele kleur (ly8v) ... en ook ik schrok , in positieve zin, van het resultaat met enkel een setje veren. helemaal gezien het feit dat ik nog met orginele schokbrekers rijd ... :)
keep up the good work ... dan komt de rit naar W'see vast goed, de audi mag dat binnenkort ook gaan doen ... wij gaan rond 10mei die kant op. |
Da's een bekende 80 :rolleyes:
Ziet er goed uit kerel :thumbup: |
Goeie reis gewenst naar Oostenrijk. Wij gaan een daggie later. Wie weet treffen we elkaar nog ff.
|
Quote:
danku :thumbup: blijft een heerlijke wagen Quote:
jullie ook! goeie reis :thumbup: |
Quote:
Dus je kan geen camber stellen? En je huidige achteras is de originele achteras van een 32B? Had jij origineel ook al op de achteras de veren om de dempers zitten of zaten deze origineel los van mekaar?, dus de schokdemper zat op punt A en de veer ernaast op punt B. Zal je hierna niet meer lastig vallen met al die vragen ;) |
Haha, nou, tis geen lastigvallen, hoor, daar is dit een forum voor toch?
Camber kan ik beetje stellen met de fusseekogel die in sleufgaten over de draagarm wil schuiven. De huidige achteras is idd gewoon de originele 32b achteras. Heb aan die configuratie helemaal niks veranderd. En ja, origineel zitten de schokdempers ook Ã*n de spiraalveren, gelijk aan Golf 1, 2 en 3. Het is idd anders als bij de Audi 100, waar ze náást elkaar zitten. |
Ok thanks voor je antwoorden :thumbup: , heb idd andere achteras dus
zal 1st goed moeten gaan kijken als een schroefpoot van bijv. een MK1 golf wel past. |
Dat past ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 08:38. |