Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: Volkswagen Golf II c 1.3 1984 [25 jaar] (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58560)

SubdubberGT 16-12-2009 14:51

Leuke Golf. Ik zou wel ff die cheap US markers van de bumper af halen :thumbup: :tongue:

Ooit ook aan zitten denken zo'n kleur Golf aan te schaffen, en dan MET origineel schuifdakje, maar vind die maar eens :D

Succes ermee!

Wij-be 16-12-2009 15:30

zo te zien een hele goede basis gewoon ff sparen en laten spuiten zul je geen spijt van krijgen als hij klaar is denk ik ;)

floris-jan1 16-12-2009 17:30

De knipperlichten in de bumpers zijn er al een jaar af. Ik heb gewoon een oude foto gebruikt!

floris-jan1 06-01-2010 20:47

Golf opnieuw schorsen..

Kreeg vandaag een brief binnen van het RDW, dat ik de Golf opnieuw moet laten schorsen. Vorig jaar kostte het iets van €23,- moet ik dit bedrag nu weer gaan betalen? Of word de schorsing gratis verlengs? Hoe moet ik dat zien... :)

breadfan83 06-01-2010 20:53

Je moet gewoon weer betalen. Hoeveel het is weet ik niet precies, maar dacht dat opnieuw schorsen ook 'n euro of 20 kost.

Ben je er te laat mee, wordt het duurder. ;)

floris-jan1 06-01-2010 21:00

Ze vragen tegenwoordig overal geld voor... Wordt er wel een beetje gek van!
Ik zal morgen even naar het postkantoor rijden om het te regelen.

Verder nog geen nieuwe update's qua project Golf :(

Marcski 07-01-2010 14:23

kan je ook online doen als je digID hebt

floris-jan1 30-01-2010 01:53

Collectors item!

Ik kreeg vandaag een mooi pakketje binnen. Een 16 pagina dikke folder van de Volkswagen Golf. Boekje komt uit augustus 1983, dit leek mij wel een leuke collectors item... :D
Dus gelijk de hap onder de scanner, kunnen jullie het ook aanschouwen. :tongue:

Nice:D

monark 30-01-2010 02:20

ja dit is echt mooi om te zien.

stiem 30-01-2010 11:55

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

floris-jan1 30-01-2010 12:37

Quote:
Originally Posted by monark
ja dit is echt mooi om te zien.

Dat dacht ik ook! ;)

floris-jan1 02-02-2010 18:38

Vandaag was ik vrij, dus ben ik bezig geweest met de Golf. Nu zag ik dat de gelaste delen weer beginnen te roesten. Er zit wel primer op.
Ook de onderkant van de auto waar ik een laag tectiel op heb gesmeerd begint met roesten. :eek: Het zijn grote plekken, maar toch... Wat moet ik hier tegen doen? Dit zit me erg tegen! :mad:

Ook vandaag een deur gedemonteerd, en de hele binnenkant schoongemaakt.
De bodemplaten aan de binnenkant zijn nu ook bijna tectiel-vrij. :D Dus die kunnen met menie worden behandeld.

Ik ben ook nog in de regen naar de sloop geweest. :tongue: Heb nog wat onderdelen voor de verwarming opgehaald.

Morgen ga ik verder denk ik..

P.s. de Golf is ook weer geschorst :)

floris-jan1 04-02-2010 18:08

update!

Onder de bitumen laag kwam ik dit tegen :( Moet ook gelast worden.

Bodem helemaal schoon!

Bodem ingesmeerd met een anti-roest middel. Ik ben van plan om de hele bodem te voorzien van meerdere lagen menie.

Beschadigde plekken ingesmeert met rode menie.

Tot de volgende update!!

RVH 04-02-2010 21:18

Leuk!
Wel zonde van al die roest, heb niet het idee dat het bij de mijne ook zo erg is, binnenkort maar eens goed nakijken.
Heb zelf namelijk ook een mk2 van 1984, is ook een 1.3..
Wel een cl uitvoering, met chrome biesjes op de bumper, verder volgens mij weinig verschil ;)
Die folder is erg gaaf, heb hem helemaal opgeslagen :thumbup:

jarnogti 04-02-2010 21:49

de auto was toch bij een lasser geweest?
en zinkspray werkt niet (werkt alleen op matriaal wat verzonken is )
en als je de wilt houden zal ik gewoon rx5 gebruiken
had ik je al eerder gezegd
tetyl werkt niet komt alleen maar vocht onder en gaar rotten wat je dus met het blote oog niet ziet

sucses
gr jarno

floris-jan1 04-02-2010 22:32

Quote:
Originally Posted by jarnogti
tetyl werkt niet komt alleen maar vocht onder en gaar rotten wat je dus met het blote oog niet ziet

Waarom word dat spul dan verkocht, als het toch niet werkt.. :screwy: Lijkt me sterk wat je zegt! :tongue:

mark2fpolo 04-02-2010 22:45

Het werkt wel!

Maar het droogt uit daardoor kan het beschadigen (steenslag) dan krijg je een gaatje wat niet ziet. Dan krijg je met regen weer overal vocht rondom de wagen en water kruipt waar het kan lopen! Andere middelen werken beter tegen dit soort problemen!

Bij mijn daily golf 1 hebben ze antiroestvet (komt uit de scheepvaart) gemengt met teer. Het vet zorgt ervoor dat de teer niet uitdroogd, het stoot water af en zoals de naam al zegt vecht het tegen roest. Ook dit is geen blijvende bescherming eens in de 3 jaar moet de wagen op bokken en gaat er weer een dikke laag op met de kwast, en vooral de hoeken goed vol soppen! Deze winter die we dit jaar gehad hebben is ook echt een killer voor de wagen.. Zout en vocht vreten alles weg!

Om roest echt tegen te gaan moet je het of weg slijpen of kaal maken tot het blinkt! Roest is de schimmel op je aardappel!

Jan-Jelle 04-02-2010 22:46

Quote:
Originally Posted by floris-jan1
Waarom word dat spul dan verkocht, als het toch niet werkt.. :screwy: Lijkt me sterk wat je zegt! :tongue:

wat hij zegt is wel waar...

floris-jan1 04-02-2010 22:50

Dat betekend dat ik de hele bodemplaat aan de onder weer moet afkrabben etc:O Ik heb ook geen zin om over 2 jaar weer de boel te laten lassen..
Ik zal er even om twisten wat ik doe! Dus eigenlijk moet ik rx-10 kopen?

jarnogti 04-02-2010 22:54

heb zelf in de restauratie gezeten en het is echt troep
zelfde als bitumen is ook niks
probleem is tecryl is geen roest stopper
voorbeeld ik maak de bodem kaal ,en smeer er een dikke laag troep op
knalt er een steentje aan je hebt dus een gaatje
daar komt vocht in verspreid zich en jij ziet er niks van
maar 5 jaar later is je bodem compleet verrot
en dt heb je dus met rx niet
maar goed je komt er vanzelf wel achter zelfde met sat zinkspray wat je wil doen
gr

All times are GMT +1. The time now is 00:45.