revisie
Zo,
Vandaag het telefoontje gehad waar ik lang op zat te wachten, ik kan morgen de cilinderkop ophalen, speciaal geregeld dat ze voor mij open doen.hahaha De cilinderkop is klaar: Hij is nu: gereinigd (chemisch) gevlakt geflowt nieuwe klepzittingen nieuwe klepstoters hydrolische nieuwe nokkenas 275gr nieuwe kleprubbers nieuwe keering nieuwe pakkingen en hij is compleet uitgeliterd Ook krijg ik morgen een setje kopbouten nog meer pakkingen nieuwe distributie waterpomp oliefilter En achter twee weken dan gaat hij naar de garage en dan wordt het lek, aan de keering bij de versnellingsbak opgelost. Alle keeringen en lagers in de bak worden vervangen Ook het stangenstelsel om te schakelen wordt vernieuwd Nieuwe koppeling met druklager en drukgroep komt er dan ook in een keer in, aangezien hij toch open ligt dan.. morgen maar eens foto`s schieten van het begin en de vorderingen, hoop alleen niet te veel rare dingen tegen te komen.. Gr Ronnie |
zo zo u is serieus bezig, ga zo door !!
gr. Martijn |
klinkt goed ronnie,
ik zal je wel weer zien vliegen door de buurt dan! :) |
Vandaag begonnen met het af, en op-bouwen van de motor,
alleen in alle drukte heb ik nog geen foto`s gemaakt, komen morgen als ik de camera niet weer eens vergeet, de oude kop is er al af, de nieuwe zit er al voor in de plaats, nieuwe pakkingen zijn ook al geplaatst,..morgen afbouwen en hopenlijk starten. ik heb op een bout van het spruitstuk bijna 4uur liggen klooien om hem los te krijgen maar aangezien deze zo verot was heb ik het spruitstuk moeten verzagen om de cilinderkop lod te krijgen aangezien ik met geen enkele mogenlijkheid het spruitstuk loskreeg van de kop, dus dan maar bruut werk er van maken alleen morgen dus een probleem wel een struitstuk maar geen uitlaat er meer aan vast zullen de buren leuk vinden hahahaha.... gr ronnie.. |
Ohja ik heb ook de injectoren laten reinigen en heb ook meteen nieuwe messing bussen in de kop gezet voor de injectoren en nieuwe o-ringen op de injetors geplaatst, nu kan hij eigenlijk nergens meer valse lucht aantrekken aangezien deze rubbers echt helemaal versleten waren, Ik ben eens benieuwd wat hij straks gaat doen of hij ook een stukkie zuiniger gaat zijn.??
Gr Ronnie nu ga ik naar bed haha moet morgen weer hard aan de slag. 0:46u is laat zat. |
hier een paar foto`s wel kl*te kwaliteit maar het zijn er een paar, ook als staat de motor in elkaar meer heb ik nog niet kunnen schieten, je ziet op deze foto`s wel mooi de messing bussen voor de injectoren en de koperen moertjes op de uitlaat, ook kun je zien dat de nokkenas best wel scherp is aangezien de kleppen net binnen de compressieruimte blijven..
hier dan de foto`s. tis niet veel.. gr ronnie |
go ronnie go .... :rock:
|
Quote:
hahaha hij moet klaar zijn voor jullie treffen de rest maakt me niks uit hahaha.. gr ronnie |
Cool kan ik hem in het echt zien... Jammer dat je je oude polo niet meer hebt.. Vond ik een mooie bak.
|
haha ja inderdaad was een mooie auto liep ook fijn, hoop ooit nog eens een leuke g40 te kunnen bouwen , gr ronnie
ik zou zeggen tot dan haha.. |
het eerste bakje is weer voor jou??? :D :D
|
Misschien :thumbup: , haha zat er aan te denken toch iets later te vertrekken als 5uur in de ochtend, was vorig jaar al om 8uur al daar ofzo? hahaha..maar ik ben zeker daar of er moet toch wel echt iets ernstigs gebeuren...
gr ronnie :cool: :cool: |
Heey,
motor staat inelkaar krijg hem alleen niet aan het lopen, ik heb de distributie naar mijn weten goed staan ok de onsteking maar hij wil niet aan de gang schieten, het eenigste wat hij afentoe doet is een beetje ploffen in de luchtfilterbak maar meer doet hij ook niet,, wie o wie weet er hier een beetje raad?? gr ronnie |
bougiekabels verkeerd aangesloten?
|
nee staan vanaf de groef in de verdeler met de eerste bougie op de groef, en dan 1342 als ontstekingsvolgorde.
ik snap het ook niet meer.. |
Klinkt toch echt als een verkeerde ontstekingstijdstip!
Distributie staat 100% zeker weten op tijd? Je bent goed bezig in ieder geval. |
nee weet niet wat nu de exakte distributie afstelling is..maar volgens mij moet hij zo goed staan..
|
Al een belletje naar Tim gedaan?
Wie weet hij iets meer... |
Mensen hij LOOPT !!!!!
Jeroen van Bolku Tuning had me gezegt wat het euvel was... Ik had het merkteken aan de buitenkant optijd gezet maar het moest het teken aan de binnenkant van de nokkenas zijn, na dat gedaan te hebben hoefde ik de sleutel maar te aaien en hij liep.... nou ja stationair is het niet veel meer net een acht cilinder, haha broem niks broem niks broem haha echt te gek ik ben echt tevrden nu.. Jeroen bedankt.. gr ronnie |
top!!
ben benieuwd! zo zie je maar weer: 1 dingetje fout en niets werkt meer! zal nu wel helemaal trekken als een gek? ik hoor/zie je wel weer vlammen! greetz |
All times are GMT +1. The time now is 23:16. |