Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Inhouden 16v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3392)

OakgreenVR6 20-10-2004 12:04

Quote:
Originally Posted by Bolletje
Ik moet uit omgeving Rotterdam komen! Das nog al een eindje van hilversum vandaan he?

Tot 1 november woon ik nog in Utrecht, dat scheelt weer een paar tientallen km's. ;)

Bolletje 02-11-2004 16:12

Laatst had ik het over het inhouden van mijn 16v met een paar verschillende maten van mij op school. Op de een of andere manier kwamen op de brandstofpomp. het blijkt namelijk dat je maar heel even wat hoort als je je contact aan zet. (Het op druk brengen van het brandstofsysteem). Bij mij echter blijft er iets zoemen, en wij denken nu dat het de pomp is. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat doet hij bij jullie? Blijft die zoemen of niet???

Gr Bjorn.

Marcski 02-11-2004 18:06

als hij blijft zoemen, en het wordt steeds erger, is je benzinepomp aan zijn einde aan het komen... Binnenkort tijd voor een nieuwe dus..

Bolletje 03-11-2004 22:25

Heej Mark alles goed?? Ja daar ben ik ondertussen ook achter. Heb vandaag eens goed geluisterd en ik hoor hem indd errug goed rechts achter mijn achterbank zo'n beetje. En als ik het goed heb zit daar een opening in de carroserie naar de tank en zit daar een van de pompen?

Gr Bjorn

Marcski 03-11-2004 22:44

das je opvoerpomp, die gaan (bijna) nooit kapot.. Die andere moet je hebben, onder de auto, voor de tank aan de bijrijderszijde

Bolletje 03-11-2004 23:04

Ok thanx dan ga ik dat maar eens bekijken en luisteren. Maar er zitten er wel twee toch??

VolkswagenRacing 03-11-2004 23:12

Heb ik laatst ook verwisseld, voor een 2e hands pomp.
Motor loopt helaas zelfs slechter (plus het eene probleem). En de pomp klinkt ook als een koffie molen :S

Bolletje 03-11-2004 23:30

Dan lijkt het me dat de 2handse ook niet zo best was!

VolkswagenRacing 10-11-2004 18:04

Volgens Pieter was hij van een goed draaiende auto gekomen.
Maar vermoed niet dat het daar wel vandaan komt.

Bolletje 19-11-2004 23:55

Ik moet het nog proberen. Nog ff en ik rij al een half jaar zo! Errug irri maar ja heb het druk he. Je hoort het als dat het was!!! Groeten

VolkswagenRacing 20-11-2004 14:34

Oude pomp terug geplaatst, gaf geen verschil (alleen dat die oude weer net iets meer als een koffie molen kninkt)
Geprobeer met blauwe koude start-injector. Hielp ook niet.
In mijn ogen met het wel in de computer zitten. Die maar eens wisselen. :(
Word er beetje gek van, als het zo door blijft gaan komt er ghewoon wat anders in. Aan een spook motor heb je nix ;)

serge pot 20-11-2004 16:40

werkt de opvoer pomp in je tank wel naar behoren ?als deze niet voldoende pompt staat je drukpomp ook te weinig te pompen

VolkswagenRacing 20-11-2004 19:18

Daar zat ik ook aan te denken. Maar steedts valt alles weer af, als ik denk als bedrijfs-temeratuur is gewoon goed loopt. Alleen na minuutje lopen. gaat hij stotteren. Tot bedrijfs temperatuur dan houd het op. En tijdens stads gebruik. Begind hij ineens erg in te houden en hoor je een raar plofferig geroffel van onder auto (de uitlaat)

Bolletje 21-11-2004 15:02

Bij mij is het iets anders. Ik heb trouwens ook nog aan die opvoerpomp gedacht. daar has ik het met Marcski ook al over zoals jullie kunnen lezen!!!

VolkswagenRacing 21-11-2004 15:15

Ik weet het, dat stotteren bij koud is er bij mij laatst pas bij gekomen. Gaat ook niet weg bij aan/af zetten contact,

Inhouden bij te warm wel. Zijn 2 problemen maar denk wel dat ze verband met elkaar hebben.

Bolletje 21-11-2004 21:07

Heej idd,

Bij mij lijkt het ook erger te worden. Eerder met inhouden beginnen. Lijkt erop dat misschien de pomp kan zijn of de opvoerpomp doordat hij steeds sneller slijt. maar toch nog steeds als ik opnieuw start even het probleem weg. Maar ja het systeem word natuurlijk dan wel op druk gebracht. Ga dat denk toch maar eens nader bekijken!.

Zestienkleppen 26-07-2005 11:35

Het is alweer een tjidje geleden, maar zijn de oplossingen al gevonden?

strijder 15-08-2005 12:42

Ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb een 16v pl uit 89'. maar die van mij doet dat ondertussen ook al met warm rijden. Het probleem is als volgt. De koppakking is kapot bij een koelkanaal. waardoor er lucht het koelkanaal wordt ingeblazen. Hoe er de problemen zijn hangt af in hoeverre de pakking al kapot is. Het is logisch dat het erger word als de motor warm word. alles zet uit en de "gaten" worden groter. Het slechte lopen komt voor als er lucht in het koelkanaal bij de temperatuur sensor komt. deze springt dan op storing. en nadat de auto van het contact is afgeweest is dit weer normaal. Totdat er weer lucht bij de sensor komt. ;)

redbull 04-03-2008 20:08

ff omhoog halen want ik heb het zelfde probleem.thread is al van een tijd geleden,dus bij deze.

golf mkII 16v 04-03-2008 21:39

Quote:
Originally Posted by Bolletje
Heej idd,

Bij mij lijkt het ook erger te worden. Eerder met inhouden beginnen. Lijkt erop dat misschien de pomp kan zijn of de opvoerpomp doordat hij steeds sneller slijt. maar toch nog steeds als ik opnieuw start even het probleem weg. Maar ja het systeem word natuurlijk dan wel op druk gebracht. Ga dat denk toch maar eens nader bekijken!.

Als je de brandstoftank vol doet merk je dan verschil met een bijna lege tank???
Heb ook de opvoerpomp kapot gehad en met een kwart tank bijna niet te rijden en vol was het beter

All times are GMT +1. The time now is 19:26.