Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 MX '79 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22350)

Edrik 13-10-2006 13:30

Jep, zelf gestraald.
Hebben op school een straalkast staan die ik (gratis!) mocht gebruiken.
Ben er wel een hele middag mee bezig geweest, maar het resultaat vind ik best aardig geworden.
Na het stralen meteen in de blanke lak gezet, en thuis nog een extra laagje gegeven en daarna 3 kwartier in de oven gezet @ 160 graden.

Dacht eerst : :confused: waarom zou je een velg in de oven moeten zetten. Blijkt dat dit de hittebestendige lak goed laat uitharden. En je merkt het verschil ook wel, het gaat wat meer glimmen nadat je het uit de oven haalt! (Let wel op, er komt een nogal penetrant geurtje uit de oven!)

Edrik 22-10-2006 13:25

Kleine update

Ben afgelopen week/weken onderdelen bij elkaar aan het rapen.
Met als resultaat :

Schroefsetje :

Grill : (met dank aan Type17, jat ff gelijk je foto :tongue:

Volgende week een voorbumper ophalen, en er komen volgende week bandjes om de 13'' velgen.

Verder ben ik bezig met oud spul op te duiken voor op het dakrekje:

Ben bezig om een voorfront van een bedrijf te krijgen, ik hoop dat ik die volgende week binnen krijg, dan kan het voorfront erin, schroefset eronder en de nieuwe velgjes eronder.

Ralph 22-10-2006 15:14

Voorfront regelen is geen probleem hoor.
Heb je nog steeds hulp nodig met de reparatie?

Der Typ Siebzehn 22-10-2006 15:53

Quote:
Originally Posted by Edrik
Grill : (met dank aan Type17, jat ff gelijk je foto :tongue:

Geen dank! Enne, op die foto zat overigens géén copyright, dus je hebt niks gejat :tongue:

Edrik 25-10-2006 13:36

Voorfront binnen! :woowoo:

Ori. VW uiteraard :)

Grilletje er alvast los in gezet. Denk dat ik hem gewoon zwart laat (het front).

Der Typ Siebzehn 25-10-2006 17:26

Laat je het zwarte VW embleem op het grilletje, of zet je er een chroom-gekleurd op?

Edrik 25-10-2006 17:36

Denk dat ik het zwarte embleem erop laat zitten.
Moet even kijken hoe het er op staat. Omdat ik het front gewoon zwart laat, lijkt het me wel gaaf om een all-black vooraanzicht te hebben.
Mocht het uiteindelijk toch niets zijn, heb ik het chrome embleempje er binnen no-time opzitten :)

Soumensch 26-10-2006 06:43

Welk merk schroefset heb je gekocht?? en hoeveel was je ongeveer kwijt?? ik ben namelijk opzoek naar een schroefset.. ik weet alleen niet welk merk ik moet nemen.. ik zoek redelijke kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs.

Tommy_cc_ 26-10-2006 13:51

je pakt de schade goed aan.. leuk om te zien dat er weer een extra golfje door brabant scheurt! groetjes!

Berserker 26-10-2006 13:56

Quote:
Originally Posted by Edrik
Voorfront binnen!

Grilletje er alvast los in gezet. Denk dat ik hem gewoon zwart laat (het front).

Laat je het front gewoon zoals t is?? Bedoel je daarmee dat je t front niet laat spuiten en in deze lak laat???

Niet doeeeenn!!! :redface:

Edrik 26-10-2006 16:45

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Welk merk schroefset heb je gekocht?? en hoeveel was je ongeveer kwijt?? ik ben namelijk opzoek naar een schroefset.. ik weet alleen niet welk merk ik moet nemen.. ik zoek redelijke kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs.

Ik heb een V-maxx schroefsetje van iemand hier op het forum (nieuw) gekocht. Kostte 390 euro. Hoe het rijd weet ik nog niet, zit er namelijk nog niet onder.

@ Berserker, laat hem natuurlijk niet zo, maar spuit of rol hem denk ik gewoon mat-zwart!

Edrik 12-11-2006 13:19

Schroefset zit eronder :

Oud vs. Nieuw:

Resultaat:

En dan krijg je dit als je hem voor opkrikt:

Komende week betere foto's, dan met de nieuwe velgen eronder. Ben nu aan het wachten op langere wielbouten zodat de 13''ers eronder kunnen.

ArjenE 12-11-2006 13:22

netjes hoor... :D ik ga 2 december mn schroefset eronder gooien ;)

Melvin 12-11-2006 13:35

hej edrik... dat front niet zwart maken joh, dat is zonde!!! gewoon een spuitbusje op kleur laten maken en dat front groen spuiten... je ziet het front bijna niet dus het zal niet opvallen dat je het met spuitbus hebt gedaan maar ondertussen heb je wel weer een gefixte ride!

PVPMK1 12-11-2006 13:47

Hoi Erik,

Komt allemaal weer goed zie ik wel,maar toch wel in de originele kleur.
Ik ben benieuwd naar foto van het totaal plaatje met de verlagings set.
Verders toppie,en ga zo door. :wink:

Groet Patrick.

Edrik 12-11-2006 13:59

Quote:
Originally Posted by MellyVille
hej edrik... dat front niet zwart maken joh, dat is zonde!!! gewoon een spuitbusje op kleur laten maken en dat front groen spuiten... je ziet het front bijna niet dus het zal niet opvallen dat je het met spuitbus hebt gedaan maar ondertussen heb je wel weer een gefixte ride!

Mmm, zo'n spuitbusje laten fixxen. Kost dat? Neem aan dat ik dan met mn kleurcode naar de bouwmarkt (?) gaan en dan mengen ze dat daar?
Het hoeft idd niet perfect te zijn, zeker als er een bumper ( :tongue: ) voor zit valt het bijna niet op. Is misschien wel een goed idee ja!

Lieuwe 12-11-2006 14:25

Bij de betere automaterialenzaken hebben ze wel spuitbussen met de goeie kleurcodes.

ArjenE 12-11-2006 15:10

je hebt gewoon motip spuitbussen in de kleur van je auto...

Tommy_cc_ 13-11-2006 16:33

hai, die spuitbussen kun je bij de huva ( de fixet richting reusel) kopen/bestellen en ook bij de automaterialenzaak tegenover en aan de andere kant van de drempel van de pizzaturk van bladel.
verder weet ik zeker dat je ze krijgen kunt via mascotte in eindhoven en De Turck automaterialen op de hurk ( naast de XL) in Eindhoven.

Eventueel kun je ook verf laten mengen en het met de compressor spuiten, voor de lak kun je denk ik het beste naar de lokale schadehersteller gaan.

succes!

Edrik 13-11-2006 17:28

Quote:
Originally Posted by Tommy_cc_
hai, die spuitbussen kun je bij de huva ( de fixet richting reusel) kopen/bestellen en ook bij de automaterialenzaak tegenover en aan de andere kant van de drempel van de pizzaturk van bladel.
verder weet ik zeker dat je ze krijgen kunt via mascotte in eindhoven en De Turck automaterialen op de hurk ( naast de XL) in Eindhoven.

Eventueel kun je ook verf laten mengen en het met de compressor spuiten, voor de lak kun je denk ik het beste naar de lokale schadehersteller gaan.

succes!

KIJK! Iemand uit de buurt :)
De Huva ken ik, de VAB (bij de pizzaturk) ook, ik woon in diezelfde straat. Die drempel gaat dus nog een probleem worden :rolleyes:
Zal binnenkort er eens langs gaan om een busje (of 2) te bestellen.

Bij deze nog wat 'betere' foto's. Velgen komen er morgen onder (als mn wielbouten er zijn)

All times are GMT +1. The time now is 00:21.