Quote:
Hele nette auto om te zien zeg :eek: dit is 1 van de eerste hollandse auto's die ik met de set zie. Is hij nog een beetje bekend in de scirocco wereld? |
[QUOTE=loco-vr6]gefeliciteerd met jou nieuwe aanwinst :thumbup: erg leuk blad he? erg geinig ook om te leze dat mensen zich druk maakte dat de benzine wel eens meer dan 1 hele gulden kon gaan kosten :D ze moesten toen eens weten.....
en gezien dat de kentekens zo dicht bij elkaar liggen zou ik dus ook een 75 pk versie( jihaaa bruut vermogen :redface: ) moeten hebben lijkt me, daar schijnen er maar enkelen van te zijn gebouwd dus dat is ook weer grappig om te weten. Als het goed is heb jij die motor ook. Maar dat kun je makkelijk controleren aan de motorcode. De code is nl. FB. Die is te vinden vlak onder de cilinderkop op het blok, erachter staat het motornummer. Mijn auto heeft ook die motor:D Het staat zelfs in het instructieboekje dat deze afwijkende motor erin zit. Deze motor is slechts maar 2 maanden :wow: gebruikt in de Scirocco. Inderdaad erg leuk om te weten en dat maakt je wagen nog unieker:thumbup: |
Quote:
Ik heb hem ongeveer 17 jaar geleden verkocht waar ik nu nog spijt van heb. Een maat van mij heeft hem nog jaren gehad en daarna ingeruild voor een corrie bij dio. Een paar jaar geleden zag ik hem in 1 keer op het treffen van roadstar in Boekel. Deze is best wel uniek want het is 1 van de,dan wel de jongste type 1 in Nederland. Hij is namelijk van jan. 1981 en ze zijn tot maart dat jaar gebouwd. Hij ziet er nu nog redelijk uit maar hij leeft nog en dat vindt ik belangrijker. Hij staat nu in st. oedenrode. |
Quote:
Ha Dio duikt overal op hehehe :D mocht je nog een keer een type 1 kopen heb ik nog eenset voor je liggen :thumbup: |
Quote:
gechecked en idd, een FB. wel weer een leuk detail dat de wagen weer een beetje sjeu geeft. volgende week zal ik eens foto's maken en posten hier kunnen jullie het weer een beetje volgen. Eerst volgende week een schroefset bestellen en de nieuwe remmerij dr onder schroeven, dan zijn we al weer lekker op weg. |
Quote:
Nee, voor mij geen type 1 meer,hoewel ik ze toch het mooist vindt. Wat type 1 betreft rijdt er hier in nederland bijna niks meer,dan bedoel ik goeie en niet van die grafbakken. Er zijn er nog wel maar die kosten dan ook de hoofdprijs. Ik hou het bij mijn gt2 van 1991. :thumbup: |
Jawel, ik heb er nog 1 gevonden in de oude doos :lmao:
|
En van achteren :rock:
|
En nog een Nederlander!!!
De set komt nog vaker voor dan ik dacht. |
LOL staat wel ruig vindt k,
maar lijken mij dezelfde auto........ alleen ander kenteken, velgen en grill.... zelfs de zelfde uitlaat! |
Toch zit er verschil tussen rood en rood.
De 1 is in boekel gefotografeerd en de ander in Zeeland. Zeker dat het niet dezelfde is,was er zelf bij. :D Maar er zijn zeker veel gelijkenissen. Het zijn naaaa apers. :wow: |
Quote:
hehehe, en ik zie nu pas de achter spoiler, maar het lijken inderdaad net 2 broertjes hahaha, |
vandaag ff schroefsetje gemonteerd, maar t viel niet mee. alles wat af kon breken is af gebroken. je kon merken dat de bouten in geen 35 jaar meer zijn aangeraakt.
Thanks 2 SKG :thumbup: nieuwe stoelen zijn ook binnen. nog 2 weken en dan gaat hij naar"de schuur" |
Hij kan niet lager!!! gvd gvd, de aandrijfas aan de anderkant ligt al tegen de chassisbalk aan.... :evil: beide voorschermen dr af gehaald, dan kan ik de volgende keer gelijk het nieuwe front door jopie dr in laten lassen :thumbup: |
die is aardig roestig :)
succes blijft dit draadje volgen :) |
Dat komt goed Huipie ;)
ook even voorste stukjes binnen scherm halen he zitten ook wel wat gaatjes in :( komt weer helemaal goed hoor. |
deze had ik nog even gemist...
leuk project zo, zeker omdat hij al zolang niet meer van het asvalt heeft kunnen genieten. hele uitdaging zo, maar wel tof! ik kan op de rdw site je kenteken nog niet terug vinden. mag hij inmiddels weer op de weg dan?? :confused: groet frank |
hij staat in zijn Tuin ;) gaat op een ambulance naar het hok (werkplaats) daar klaar maken en dan afspraak RDW.
|
Quote:
het kenteken is in 1991 geschoond, dat gebeurt automatisch als je auto langer als ik meen 5 jaar niet actief is, dus hij is in 1986 geschorst en daarna nooit meer buiten geweest. het originele kan ik relatief makkelijk terugkrijgen, alleen moet hij daarvoor wel geschouwd worden bij de rdw, kost 86 euro, en krijg ik gelijk de papieren en platen. roest lijkt heel erg zo, maar valt relatief mee, het hele front gaat dr uit en daar komt een hagelnieuwe in ( ligt al klaar ) ik heb nagel harde andere deuren klaar staan, want deze zijn onderin ook weggerot. achterklep en motorkap hebben niks, en het chasisi heeft alleen links op de dorpel een gaatje van 4 vierkante centimeter en de schermrand linksachter heet een gat van 5 bij 10 cm. verder heb ik niks kunnen ontdekken aan de auto. hij wordt eerst alleen klaar gemaakt voor de keuring zodat ik ermee naar boekel kan. Daarna wordt hij pas klaargemaakt voor een spuitbeurt. |
Quote:
stukkie binnenscherm wordt zelfmaken ben ik bang, maar het valt echt heel erg mee vindt ik, is maar een klein stukje. kan ik het front er zelf al uitzagen of wil jij dr bij zijn/ dit doen? Eerst weer verder met de verfbrander en de krabber alle oude kit & Tectyl weghalen... :mad: het kale staal kan ik toch gewoon in de zinkspray zetten voor nu of wil je dat ik het ergens anders mee inspuit? |
All times are GMT +1. The time now is 20:42. |