Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf Mk1 LS VR6 ombouw (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18824)

RubenD 11-05-2006 20:40

Heel mooi project, als je zo doorgaat zou ik niet weten waarom de RDW nee zegt!

M.I.V.W 12-05-2006 16:37

De RDW gaat opzeker zeuren over gewichts/vermogen verhoudingen die kloppen nu niet dus er is geen mogelijkheid om hem op kenteken te krijgen,alle vr6 type 1 golfjes die er zijn zijn al enige jaren geleden gekeurd en toen kon het nog.
Ron is er mee bezig geweest en heeft uiteindelijk een uitgebrande body gekocht waar een compleet kenteken bij zat.
Het is alleen jammer dat je er achter gaat komen als hij al klaar is :(

Arnaud 12-05-2006 16:45

Quote:
Originally Posted by Marco
*zucht*

Gebruik de zoekfunctie van dit prachtige forum eens en je zult versteld staan wat er nog allemaal mogelijk is in je Golf 1

Mooi hoe hoogmoed weer eens voor de val komt. :rolleyes:
Wel jammer voor Karretje als het waar is wat MIVW zegt, en ik ga ervan uit dat hij gelijk heeft, aangezien hij knap dicht bij het vuur zit.

Rallye-VR6t 12-05-2006 19:09

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
De RDW gaat opzeker zeuren over gewichts/vermogen verhoudingen die kloppen nu niet dus er is geen mogelijkheid om hem op kenteken te krijgen,alle vr6 type 1 golfjes die er zijn zijn al enige jaren geleden gekeurd en toen kon het nog.
Ron is er mee bezig geweest en heeft uiteindelijk een uitgebrande body gekocht waar een compleet kenteken bij zat.
Het is alleen jammer dat je er achter gaat komen als hij al klaar is :(

Ik ben ook heel nieuwsgierig.
Net als golfjes 1 G60 op kenteken....
Her en der moeten ze er zijn, maar als ik de kentekens opvraag...staat er niks over vermogen/aanpassing oid.
Soms staan ze zelfs nog als orgineel in het RDW.
:confused: :confused: :confused:

M.I.V.W 12-05-2006 20:41

Waarom zou je een g60 omkeuren??? dat zou dan alleen voor je verzekering zijn,want die gaan niet uitkeren als ze zien dat een ongeluk is veroorzaakt door de vermogens toename,het is verder niet verplicht .als je een sport uitlaat of power filter monteert ga je toch ook niet naar de rdw :rolleyes:
Ik vindt het heel jammer dat dit project nooit op kenteken zal komen,hoeveel je ook wilt betalen,het is zo zonde van je werk en tijd :redface:

Rallye-VR6t 12-05-2006 22:21

Quote:
Waarom zou je een g60 omkeuren??? dat zou dan alleen voor je verzekering zijn,want die gaan niet uitkeren als ze zien dat een ongeluk is veroorzaakt door de vermogens toename,het is verder niet verplicht .als je een sport uitlaat of power filter monteert ga je toch ook niet naar de rdw :rolleyes:
Ik vindt het heel jammer dat dit project nooit op kenteken zal komen,hoeveel je ook wilt betalen,het is zo zonde van je werk en tijd :redface:

Klopt maar voor de eerst genoemde reden zou het mij wel geld waard zijn.
Maar de rdw begint met inname kenteken voor keuring.
En daar heb ik geen zin in.

M.I.V.W 13-05-2006 07:45

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Klopt maar voor de eerst genoemde reden zou het mij wel geld waard zijn.
Maar de rdw begint met inname kenteken voor keuring.
En daar heb ik geen zin in.

Dus je nederlandse kenteken is je meer waard dan de schade die je moet betalen als je een klapper maakt??? :iamwithst
Daar zal je nog eens spijt van krijgen als je iemand hartstikke dood rijdt :rolleyes:

Richard 13-05-2006 07:48

die 25km die andre per jaar rijd...valt mee emiel..
en kwa kenteken snap ik t wel.. of een orgineel nederlander golf 1 kenteken of een nieuw kenteken.. is het oude me ook iets meer waard

Rallye-VR6t 13-05-2006 11:09

Quote:
Dus je nederlandse kenteken is je meer waard dan de schade die je moet betalen als je een klapper maakt??? :iamwithst
Daar zal je nog eens spijt van krijgen als je iemand hartstikke dood rijdt :rolleyes:

Dan snap je de strekking idd niet.
Het gaat erom dat het RDW besluit niet duidelijk is vwb ombouw van een auto.
Er zitten zoveel onduidelijkheden en mazen in.

Passages als ombouw is toegestaan mist deudelijk uitgevoerd...laten veel ruimte over en zijn zeker niet concreet.

Daarnaast, heb ik jaar of 4 5 terug als eens geprobeerd duidelijkheid te krijgen waaraan je moet voldoen.
Dus wat zijn de keuringseisen.
Die zijn (toen iig niet) er dus niet, het is gewoon wat een keurmeester er van vindt.
Dat is eigenlijk voor een instantie als het RDW zeer slordig, en van een eenduidige toetsing kun je dus niet spreken.

Nou met z'n instantie....is het lastig om je voertuig aan te bieden, en gekeurd te krijgen.
Of je moet een vriendje daar hebben.

Ik heb de ervaring met de RDW, dat omkeuring van een Golf G60 naar TDI.
Er zoveel konijnen uit de hoed werden getoverd in Lelystad.....onvoorstelbaar.
De basis auto was een Golf G60 die naar 90pk TDI was omgebouwd.
Er waren ernaast geen vreemde dingen op de auto geschroefd.
Werd het hele zaakje afgekeurd omdat er geen diesel uitlaat onderzat....je hoorde de auto niet eens.

Dus terug komen voor geluidstest.
Maar die keuring kan niet plaats vinden als er te veel wind staat.....
En de dag van keuring stond er te veel wind.
Vanuit het hoge noorden naar Lelystad....O ja sorry we hadden even moeten bellen....er staat te veel wind.
Helaas andere keer terug komen.

RDW leuker kunnen we het niet maken...

Moet je eens bellen naar de RDW, en vragen aan de technische helpdesk stellen over voertuig ombouw.
:woowoo:

En als je naar je verzekering kijkt, naar de kleine lettertjes....krijg je al niks meer uitgekeerd als je remblokjes van de Kwikfitt hebt....bij een ongeval.

Zippo 14-05-2006 00:16

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Moet je eens bellen naar de RDW, en vragen aan de technische helpdesk stellen over voertuig ombouw.

Wat zeggen ze dan op die vraag:confused:

corrado-usa 14-05-2006 08:20

ik heb het ook gedaan met een golf2 vr6 opkenteken zetten het kost wel veel euro s
de rdw is niet goedkoop als hij af gekeurd wordt moet je het nog een keer betalen dus doe het in 1 keer goed . ;)

M.I.V.W 14-05-2006 08:59

Met Mark zijn caddy hadden we ook een vreemd verhaal,
Het was een diesel en we hadden hem omgebouwd naar 2.0 benzine.
Toen we aankwamen bij de RDW zei die piegum dat als er in nederland al een caddy was gekeurd met dezelfde motor dan was het een strenge apk keuring en klaar was kees.
En Mark had geluk,er was al eerder iemand geweest en die heeft de hele martelgang afgelegd en wij hadden daar nu profijt van:)
Of dit altijd zo is weet ik niet maar ik stond wel vreemd te kijken.
Ik geloof best dat ze dat soms niet zeggen en je dan de volle mep laten betalen en je naar Lelystad mag.
Bij een golf 2 naar vr6 is het ook nooit hetzelfde,de ene keer moet je naar lelystad en de andere keer is het een apk keuring en je kenteken wordt opgestuurd.
Laten we zo zeggen,je moet het dus maar gewoon treffen.

Effe wat anders ,die eend met v8 is ook van een keurmeester van de RDW en een mini v8 pickup ook heb ik gehoord,vermogen/gewicht??? ik snap het niet meer.

Ga er maar vanuit dat de meeste keurmeesters moeilijk zijn.

vwbullit 14-05-2006 10:12

ik heb er HELE slechte ervaringen mee.
Heb ook een 2 liter op kenteken gehad.
1 ste keer afkeur vanwege de eenarmige ruitenwisser
2 de keer
afgekeurd kruis in koplamp
toen kreeg ik pad of pat keuring technische recherge.
Dachten dat hij gepikt was.
KUN JE HET VOORSTELLEN een golf van 1989 met meer dan 22000 gulden aan kosten aan kunnen tonen met rekeningen.

Maar goed kreeg dus die keuring
werd met de infra rood lamp gekeken waar er gelast was e.d
gordels nagetrokken
nummers in de ruiten
Was allemaal perfect in orde
Waar keuren z ehem op af
ZAT GEEN ORGINELE UITLAAT ONDER die bij de motor hoort

Ja ja uit einderlijk heb ik toch een type goedkeurin gekregen
hoefde niet ( eerst wel ) naar lelystad.

auto was net klaar in queen conditie.
na ruim 2 jaar restaureren.

trekt die klootzak van het rdw zo de luchtslag over het dak heen.

doodschoppen sorry
er zijn ook goeide keurmeesters heb ik geen slecht woord voor maar die ik gehad heb,,, echt te gek voor woorden.

O ja die motor was een seat toledo AGG 2 liter 8v

en hij zat maar seet seet seet toen hij naar de motor keek.

Zelf reed hij een toyota waar je met de stoel door de bodem heen zakte verot konijn.

Het liefste bekraste ik ook zijn auto , maar zo zit ik niet in elkaar, ben zelf een liefhebber van auto's.
Maar de verleiding was groot.

uit einderlijk 5 x geweest
5 x dezelfde
en 1 x technische keuring van 4 man in witte pakken.

Word weer kwaad. als ik het er over heb.
DUS bedenk goed wat je doet.

Berserker 14-05-2006 10:33

Mijn broer heeft ooit een jetta 2 1.3 omgebouwd naar 18 16v PL...

we dachten dit moet geen probleem zijn,jetta GLI bestaat met 16v, genoeg Golfjes omgebouwd naar 16v dus zal geen probleem moeten zijn.....

Vriend van ons had zijn passat cl 1.8 35i omgebouwd naar vr6, hier veranderde je van4 naar 6 cilinder dus dachten we dat omkeuring wel nodg zou zijn...

nou de passat was gene probleem kreeg geowon strenge apk keuring en meteen op kenteken...

de jetta moesten we dus mee naar lelystad, was nog nooit jetta omgebouwd naar 16v.... maja de kosten waren het hem niet waard en heeft hem toen maar verkocht...
:chair:

Timmetje20 14-05-2006 10:39

Als ik dit allemaal zo lees kun je volgens mij een mooi boek maken! "Het leed dat RDW heet"

Die miniV8 heb ik trouwens ook al een keer op een site gezien, best wel een ziek ding.
http://www.miniv8.com/nl/index.html

Maar in ieder geval veel succes met je project.

Richard 14-05-2006 10:41

mini v8 en eend v8 zijn beide via engeland hiernaar toe gegaan.. heb met beide eigenaren hierover gesproken

Rallye-VR6t 14-05-2006 10:46

Quote:

Effe wat anders ,die eend met v8 is ook van een keurmeester van de RDW en een mini v8 pickup ook heb ik gehoord,vermogen/gewicht??? ik snap het niet meer.

Ga er maar vanuit dat de meeste keurmeesters moeilijk zijn.

Emiel, daar raak je nu exact de kern van het hele verhaal om een typegoedkeuring bij je auto te overwegen.

Stonden de regels nu vast, concreet zwart op wit.
Dan kun je een auto bouwen zoals dit hoort te zijn.

Nu laat het zoveel ruimte naar een keurmeester over dat je dus idd een Eend op kenteken krijgt met V8.
En we kunnen het er wel overeens zijn....dan heb je wel heeeeeel veel moeten aanpassen. Of geluk hebben met de keuring.

Ik heb geen zin om mijn auto over te leveren aan e.d "heb ik toch even slecht geslapen vanacht" keurmeester die eigenlijk liever had willen vissen die dag.

De technische helpdesk om daar even over terug te komen, kon mij niks concreets vertellen.
Gewoon je auto aanbieden, en maar afwachten.
:chair:

Racelook 14-05-2006 11:30

Iemand misschien ervaring met de TUV Nederland. Ik weet dat wanneer bijvoorbeeld aangepaste voertuigen voor gehandicapten afgekeurd worden bij de RDW dat ze dan naar de TUV gaan. Indien deze ze wel goedkeurd kan de RDW hun oordeel niet tegengaan en moeten ze dus de "uitspraak" van de TUV volgen.

Is dit misschien een idee voor de ombouwen?

Wiebrand

Berserker 14-05-2006 11:41

TUV systeem van de duitsers invoeren....

misschien wel beetje omslachtig om overal een goedkeuring voor te moeten hebben, maar is wel de enige manier om alles 99% veilig te krijgen..

Onafhankelijke keuring is sowieso stukken beter

Timmetje20 14-05-2006 11:44

Soort second opinion!

All times are GMT +1. The time now is 05:05.