Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   VWForum Offline (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18088)

Skywalker 22-02-2006 22:35

Jongens,

Jullie hoeven aan mij geen verantwoording af te leggen.

Maar realiseer je wel dat jullie op het moment in jullie eigen broek aan het plassen zijn. Dat geeft eerst wel een warm gevoel, maar later zit je met de stank.

Persoonlijk bemoei ik mij er maar even mee omdat er momenteel niet zo heel veel mods online zijn. Ik vind dit forum te mooi en waardevol om het te laten afgleiden naar de afgrond.

Dus, nogmaals, probeer je te beheersen. We weten nu allemaal wel hoe jullie er over denken.

Richard 22-02-2006 22:37

mooie afsluiter...

Roelsmoel 22-02-2006 22:42

@Skywalker.

Morgen zal het eea wel weer geedit zijn ;) komt goed!
Thnx, maar mocht het onverhoopte in de toekomst gebeuren, dan zal ik uiteraard Volksforum op elk mogelijke manier helpen en we hopen aldus dit weekend weer online te kunnen gaan, en dan zullen de (in mijn optiek onnodige) frustaties her en der wel weer verdwijnen ;)

Greetos Raoul

Skywalker 22-02-2006 22:51

Het zal uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komen Raoul.
Ik vond het in ieder geval wel prettig om via het vwforum te kunnen lezen
waarom een paar dagen gelden voor mij volksforum niet bereikbaar was. ;)

Succes met het installeren van de server. (ook dat wil nog wel eens tegen zitten :( )

Luuk

Roelsmoel 22-02-2006 22:55

Quote:
Originally Posted by skywalker
Het zal uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komen Raoul.
Ik vond het in ieder geval wel prettig om via het vwforum te kunnen lezen
waarom een paar dagen gelden voor mij volksforum niet bereikbaar was. ;)

Succes met het installeren van de server. (ook dat wil nog wel eens tegen zitten :( )

Luuk

But ofcourse! Sommige leden (met de nadruk op sommige) hebben iets met VWforum/Volksforum, maar de crew van beide sites absoluut niet tezamen met de meerderheid van de leden van beide sites ;)

Daarom helpen we elkaar gezien het feit we beide hetzelfde doel hebben ;)

Ook weten we dat wat betreft de installatie het eea nog kan tegenzitten, daarom nemen we het al iets ruimer en hopen we op het weekend. Maar zelfs dan nog kunnen we niets garanderen en kan het eventueel dagje langer duren.

Maar goed komt het nu spoedig iig ;)

RubenD 22-02-2006 23:13

Blijkbaar is dit van voor mijn tijd op VWfora. Kan iemand mij via PM uitleggen wat dit nu inhoud, die "ruzie/oorlog/stoeipartij/groepvorming" van sommige mensen. Ik ben hier wel benieuwd naar namelijk. En ik voel mij hier net zo thuis als op vwforum. Op vwforum soms iets meer offtopic lullen en hier technisch wat ik ook graag mag doen gezien het feit dat er maar weinig mensen zijn die zulke dingen normaal kunnen volgen... Wat ik soms wel moeilijk vind, hoe kun je anders je ei kwijt, iets goed delen???

Maare ik lees die gewiste reacties nooit, tenminste krijg er de kans niet voor. Maar als je dat dan zo graag wilt PM ze dan naar iemand, wat mij betreft naar mij, dan ben jij ook je ei kwijt en ik reageer misschien...

Maar zet uhm op met zijn allen, ik blijf zeker hier en als vwforum.nl straks terug is ga ik daar ook weer lekker verder! Oeh shit en studeren dan??

skitzo 23-02-2006 00:44

sja heb me een tyd geleden al aangemeld
maar nooit wat gepost...
(heb een grote introductiepagina getypt over wie ik ben toen zat inneens m'n pc vast...)

maar ik zal hier ook wel wat meer m'n neus laten zien en zeker op technische kant proberen toe te schieten waar nodig of gevraagd..
ook als vwforum weer online is...

en ik zal na de carnaval meeigen even goed voorstellen

gr cavin

KatirZan 23-02-2006 13:54

je kent mijn standpunt roelie ;)

als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel :)

fabian 23-02-2006 18:20

Quote:
Originally Posted by RubenD
Haha Fabian weer een lid erbij :D

Dat is wel mooi, mocht het dan nog mis gaan kunnen we daar in hilversum die mensen tenminste kont schoppen :D

Maare veel succes!

eehmmm ik was al een tijdje lid van dit forum(check date) alleen had ik nog nooit wat gepost hier ;)
vindt 1 forum wel genoeg om bij te houden.
het folksforum gebruik ik aleen voor mijn eigen informatie in te winnen, en zo blijft dit forum dus ook mooi clean ;)

Marcel_VW 23-02-2006 19:44

Quote:
Originally Posted by fabian
eehmmm ik was al een tijdje lid van dit forum(check date) alleen had ik nog nooit wat gepost hier ;)
vindt 1 forum wel genoeg om bij te houden.
het folksforum gebruik ik aleen voor mijn eigen informatie in te winnen, en zo blijft dit forum dus ook mooi clean ;)

:hug: zelfde hiero... :cool:

mphoogeveen 23-02-2006 22:26

okj heb niet alles gelezen iets te veel tekst maar was ff benieuwd wat waarom het vwforum offline is. hoop dat het allemaal weer snel goed komt. zit er namelijk wel regelmatig op.

kende dit forum nog niet maar zal hier ook eens wat vaker rond kijken en me binnenkort ff voorstellen hier.

suc6 vwforum mods. en de rest hier 1 goede avond nog

mzzls Martijn

Christiaan 23-02-2006 22:28

Quote:
Originally Posted by mphoogeveen
okj heb niet alles gelezen iets te veel tekst maar was ff benieuwd wat waarom het vwforum offline is.

mzzls Martijn

Dan begin maar eens met lezen, en welkom hier ;)

Tommy 23-02-2006 23:05

Ga of goed, of niet gummen... Van dit topicje klopt geen reet meer, en vraag me af waarom mijn post is verwijderd.... Laat dan werkelijk alleen info staan....

En vervuil dit forum liever niet als je het ziet als een "next best thing" ofzo.... Als dit je ding niet is, wacht dan gewoon tot je ding weer online is. Ga je maar een weekje kantklossen ofzo...

Marcski 23-02-2006 23:08

Tommy, ik heb jouw post verwijderd omdat deze denigrerend was naar WVForum toe, en ik dacht dat het wel duidelijk was dat dat niet mocht :chair:

Tommy 23-02-2006 23:13

denigrerend? YEAH RIGHT!

enniewee... ik zou zeggen... waardeer kritiek! :)

Marcski 23-02-2006 23:16

idd, denigrerend, weet je zelf nog wel wat je gepost hebt?
als je kritiek op vwforum hebt, mag je dat op bij hun posten (als ze weer online zijn) of stuur een van de mods een email of pm, maar wij hebben er geen boodschap aan.. discussie gesloten.

Tommy 23-02-2006 23:27

ja hoor, weet nog wat ik gepost heb...

Sjeesbeest 23-02-2006 23:59

Minder dat de server down is, gaat vast goedkomen. Suc6 met de wederbouw.

en die digitale strijd .... zucht.... leer er toch eens overheen te lezen.

VWTDIGT 24-02-2006 00:03

Ik was al op dit forum aan het zoeken naar en oorzaak over het off-line zijn van mijn startpagina!!

Vind het wel ontzettend jammer dat er trietse figuren zijn die zo'n leuk forum gaan slopen, maar ja... Hopen dat de data behouden blijft... Verder heb ik niet genoeg verstand van computers om de technische details in een hokje te kunnen plaatsen, maar ik hoop gewoon dat het snel weer terug is!!

Tot die tijd zal ik hier op volksforum wat vaker rondkijken! Zitten hier genoeg gasten die ook op mijn nummer 1 forum actief zijn zag ik al!!

KatirZan 24-02-2006 09:43

De uitleg waarom hackers bepaalde websites plat leggen

Hier even de uitleg over waarom security experts bepaalde websites van internet afhalen en daarmee, in dit geval vwforum, een website voor langere tijd neer halen.

De reden was vroeger veel simpeler dan tegenwoordig, vroeger had je 2 soorten, de hackers die websites neerhaalde voor eigen belang, en de hackers die sites neerhaalde voor anderen hun belang.

De hoofdoorzaak is ALTIJD geld.

De een gebruikt de schijfruimte en bandbreedte voor het opslaan van bestanden, die dan weer door andere bereikt kunnen worden (FXP wereld, dus spellen, films, applicaties, muziek).
De ander gebruikt de schijfruimte en de bandbreedte voor het "hacken" van andere pc's of het doorsturen (in dit geval) van spam mail, om zo geld te verdienen hiermee.

Zeer waarschijnlijk is de security expert in dit geval achter een bug gekomen in de website van vwforum (niet zo heel erg lastig, aangezien het standaard php is...) en heeft een exploit gebruikt om zo op de server van vwforum te komen. Hierna heeft dit persoon een trojaans virus geinstalleerd die al het werk voor dit persoon doet.

Het is meestentijds niet eens zo dat dit persoon de website in kwestie echt down wil hebben, ze zijn gewoon op zoek naar exploitbare websites, die ze, onder geen bedwing, dan maar gewoon neerhalen voor eigen doeleinden.

De kennis van de meeste "hackers" is nep...script kiddies genoemt, deze gebruiken andere mensen hun programma's en virussen om in iemand zijn pc/netwerk te komen.
Echter, er zijn de echte "hackers", de zogenaamde security experts, deze gebruiken hun kennis voornamelijk voor eigen doeleinden, dus niet om er geld mee te verdienen, maar eerder om hun eigen kennis groter te maken OF deze kennis te tonen aan de rest van de wereld.

Elke hacker laat een signature achter op een website, zonder deze zal de persoon niet erkend worden, mocht deze gaan "opscheppen" over wat diegene gedaan heeft.

Om dit hele verhaal maar eens simpeler te maken :
VWForum was niet goed beveiligd, zeer waarschijnlijk omdat de website niet up to date was met de nieuwste php updates/apache updates.

Mijn raad voor in de toekomst, aangezien vwforum toch overgaat naar een windows based platform, is om eerst de website over te zetten, deze te (laten) testen op vulnerabilities en DAN PAS de website weer online gooien.

All times are GMT +1. The time now is 13:56.