Quote:
Mijn gti is niet helemaal origineel onder de motorkap er zit namelijk een 16v koudestartregelaar op en een audi 100 gasklep verder is alles zoals het hoort. Zou kunnen dat de nokkenas ook niet origineel is maar dat kan ik niet zien van de buitenkant en heb ik verder ook niet bekeken(hoop op een snellere hehhehe). De Fin is origineel hoor, hoort gewoon bij de auto. Ik heb de auto gekocht van een forumlid hier er is ook een topic van met foto's erbij. Hij staat al 13 jaar geschorst ofzo. Ik zou zeggen zoek ze. Auto is in te restaureren staat maar kan vrij makkelijk met wat laswerk door de APK komen. Het meeste werk is nog om nieuwe benzine leidingen te trekken en een nieuwe benzinepomp.Lijkt me ook wel wat een Gti in RAT-look. Ik heb je een paar keer foto's van div. oer Gti's doorgemaild. Van alle Gti's van voor 1978 die te koop staan vraag ik extra foto's op als zogenaamd geïnteresseerde een paar heb ik jou doorgemaild met de vraag of het origineel wel klopt. Zo probeer ik meer te leren over vroege Gti's en heb nu een verzameling van een hele berg vroege gti-pics van vooral modeljaar 77 en 78. |
Quote:
Zijn er ook beter fotos die kabels zijn ook orgineel en die roode ventilator :D En waar de de gordel houder is ook orgineel :rolleyes: kan ik niet goed zien |
Quote:
Als je het niet goed kunt zien houden we het er maar op dat het klopt Sipke. Alle delen die rood zijn onder de motorkap heb ik al weer opnieuw laten poedercoaten in zijdeglans-zwart. Kwa onderdelen heb ik alles voor deze auto compleet. Elk benodigd boutje en moertje etc. heb ik al opnieuw verzinkt klaarliggen. Ben al 2 jaar bezig geweest om alles compleet te krijgen. Zoek alleen nog betere vloerbekleding en een hoedenplank zonder gaten en met het leren randje langs de zijkanten. Volgens mij heb jij nog wel wat liggen voor me. Denk alleen dat je niks wil verkopen. |
Bijzonder om te lezen dat er dus toch zwarte GTI's zijn van 77! Moet inderdaad dan op speciale aanvraag zijn geweest.
Vorderingen van de mijne, ondersteund met foto's, zullen er niet snel komen. De restauratie gaat nog niet 1-2-3 starten omdat ik eerst bezig ben met een huis. Bovendien dacht ik vandaag eventjes voor wat onderdelen naar een slacht-GTI te gaan kijken die voor de cross zou zijn gebruikt, kijk ik onder de motorkap en wat zie ik, chassisnr 17731xxxxx, op NL kenteken en t 2e alu plaatje er nog bij waarop stond: 00424 - 0018, dus op de 4e dag van week 42 in 1976 geproduceerd... jawel ik heb vandaag een GTI gevonden geproduceerd op 14-10-1976 en voorzien van NL kenteken (geschorst), met interieur, die ik mogelijk van zijn cross-carriere ga redden. Zucht...dat maakt t er niet gemakkelijker op!!! n zwarte 78er en een rode 77er uit 76. Jammere was wel dat er een open dakje in was gemaakt, het achterpaneel verknoeid met grote achterlichten en er plastic bumpers op zaten. maar een redelijk goede carrosserie en ook het oude type oliekoeler. |
Quote:
Ik heb met je te doen Dennis ;) Neem aan dat je m wel vast gekocht hebt? |
Quote:
Ik heb die onderdelen net nog door de handen gehad ben even aan het kijen wat ik nog heb liggen kam ook nog weer zoon kompleet olikoeler tegen vsn 1976 .En nog wat apate ondedelen .Maare alles is tekoop hoor turbojo2 alleen voor goede prijs . |
Jij hebt echt geluk Dennis dat je tegen zo'n gti aanloopt. Wat is het kenteken dan? Ben benieuwd naar de foto's.
|
Wat eerst belangrijker is..... of Dennis m gekocht heeft.....
|
Heb de GTI nog niet gekocht, zit met name met een belangrijk probleempje:
RUIMTE maar op zich kan ie daar nog een jaar blijven staan, ook prima:D Maar ik ga dus eerst uitzoeken of het een echte originele GTI is, anders blijft ie mooi staan. Kom erop terug! |
Als ie echt is, moet ie daar niet blijven staan om voor de cross te worden geslachtofferd.... Ruimte is altijd wel te regelen lijkt me.
|
Zo ik mag toch wel spreken van een schuurvondst. Wat begon met een vraag om onderdelen eindigt in de koop van een complete GTI:D
ach, wat heet compleet: de motor is van november '79 en de bak is een gereviseerde 5-bak van 21-4-1982. Dus echt compleet is tie ook niet, vloertapijt niet erbij, dashboard aan stukken gezaagd, achterpaneel niets meer waard en stalen bumpers en GTI lip er ook niet meer bij. Deze GTI heeft echt alles meegemaakt wat er in het verleden toe heeft geleid dat er velen zijn gesneuveld: - zonnedakje erin - grote achterlichten + plastic bumpers erop - ten slotte ook nog eens klaargemaakt voor de cross Nu dan toch zijn redding, ondanks dat er al flink gestript was en de nodige kabels waren doorgesneden. Dit plaatje geeft in combi met het chassisnummer eenduidig aan dat we hier te maken hebben met een GTI die geproduceerd is op 14-10-1976: VW heeft bevestigd dat de GTI op 21-10-1976 uitgeleverd is, in Duitsland. Ik heb de auto gekocht inclusief papieren en kenteken, want hij is gewoon geschorst. op 2-11-1978 is de GTI in NL geimporteerd maar heeft een kenteken van 1985. Dit omdat ooit de papieren zijn kwijtgeraakt. Dan kreeg je vroeger een nieuw kenteken i.p.v. een 1 boven het streepje. Verdere foto's volgen op termijn wel als ik de GTI in de stal heb staan. Heeft iemand een idee wat dat 62-0 betekent wat er verticaal opstaat? |
En nu Dennis ? Verder deze rooie van '76 restaureren of toch maar de zwarte van '78 ?
|
Quote:
Gewoon verder met de 78'er conform plan. Deze is verre van compleet dus dat wordt een grote uitdaging. Maar de karosserie is best goed, dus misschien dat deze ook ooit nog opgeknapt gaat worden! Vreet nu, eenmaal aangeschaft, toch geen brood (op jaarlijkse stallingkosten en jaarlijks schorsen na dan). |
Echt leuk dat je een 76er hebt ontdekt! Als je de tijd neemt(maar die heb je als je eerst je 78er onderhanden gaat nemen) en regelmatig zoekt naar onderdelen kun je deze echt wel weer redelijk compleet krijgen. Hebt je het originele interieur erbij en de originele kilometerteller? Mocht ik wat onderdelen overhebben van mijn resto laat ik het je weten.
|
Thanks Turbojo!
het achterbankje is intact en origineel, voorstoelen zijn van t moderne type incl hoofdsteunen met oude bekleding, is niet de goede dus. dashboard kapot, tapijt niet erbij, stuur niet erin, originele kilometerteller wel erbij! (en nog twee units reserve). ik ben erg benieuwd welke resto onderdelen je over gaat hebben, mijn interesse heb je bij deze haha :D |
Quote:
Ik heb denk nog een 76er inlaat spruitstuk liggen en het grootste gedeelte van de K-J tronic op de injectieleidingen na. Hoop voor je dat je dit alles nog op je motor hebt zitten want ik zag ook nog de originele oliekoeler. En misschien nog een vloerbekleding. Bij mij ligt alles alweer 1,5 jaar stil maar hoop het van het voorjaar af te ronden. |
UOTE=Sjoes 85]Gewoon verder met de 78'er conform plan. Deze is verre van compleet dus dat wordt een grote uitdaging. Maar de karosserie is best goed, dus misschien dat deze ook ooit nog opgeknapt gaat worden! Vreet nu, eenmaal aangeschaft, toch geen brood (op jaarlijkse stallingkosten en jaarlijks schorsen na dan).[/QUOTE]
Dat daar nog een stond bij sloperij in Ospel. :thumbup: |
Quote:
Dat daar nog een stond bij sloperij in Ospel. :thumbup:[/QUOTE] Sloperij in Ospel? daar komt deze GTI niet vandaan. |
Quote:
Sloperij in Ospel? daar komt deze GTI niet vandaan.[/QUOTE] Oke vreemd dacht dat je toch zij voor de tel dan hij bij een sloperij in de buurt stond waar de eigenaar van was oveleden :cool:. En ik dacht van daar deze foto :D |
Quote:
Oke vreemd dacht dat je toch zij voor de tel dan hij bij een sloperij in de buurt stond waar de eigenaar van was oveleden :cool:. En ik dacht van daar deze foto :D[/QUOTE] Nee dat heb ik niet gezegd, heb je dan niet goed begrepen. Ik ga m trouwens niet verkopen. |
All times are GMT +1. The time now is 14:42. |