Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Franse golf 2 gti 5-deurs 1985 (schuurvondst) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107911)

Kazzo 13-03-2013 18:05

Vandaag even bezig geweest met het stationair, alles bij langs geweest en gereinigd, hij loopt nu enigszins stationair. Maar nu als ik gas wil geven om meer toeren te maken, lijkt het of dat die verzuipt/smoort en valt die uit? Tevens zit er speling op de injectoren, o-ringen zijn uitgedroogd en hard, dus deze moeten even vervangen worden.

Peter-gti16v 13-03-2013 19:07

K-jetronic is heel gevoelig voor valse lucht, kan best zijn dat de lekkage
langs de O-ringen voor slecht stationair draaien en niet op toeren komen van de motor zorgt.

Ik zou goed kontroleren of de motor ergens valse lucht trekt (inlaat, injectoren, aansluiting rembekrachtiger etc).
Ander is de motor niet goed af te stellen.

Het in een keer starten is een goed teken, betekend dat het koudstartgedeelte goed werkt ... :)

Kazzo 13-03-2013 19:27

Quote:
Originally Posted by Peter-gti16v
K-jetronic is heel gevoelig voor valse lucht, kan best zijn dat de lekkage
langs de O-ringen voor slecht stationair draaien en niet op toeren komen van de motor zorgt.

Ik zou goed kontroleren of de motor ergens valse lucht trekt (inlaat, injectoren, aansluiting rembekrachtiger etc).
Ander is de motor niet goed af te stellen.

Het in een keer starten is een goed teken, betekend dat het koudstartgedeelte goed werkt ... :)

Peter,

Op valse lucht heb ik al gecontroleerd, maar zal er nog eens naar kijken. Injectoren zaten er wat losjes in, tijdens het draaien wat remreiniger erop gespoten in dat gebied en hierdoor liep de motor wat op in toeren, betekent dus dat ze wat lekker langs de o-ringen.

Wat betreft de koudestart had ik al wat over gelezen, gelukkig dat dat dan goed is :thumbup: bedankt voor de tip! Nu nog kijken of de warmloopgedeelte goed is. Hopen dat het gewoon bij de injectoren weg komt, is even wachten op de o-ringen.

Kazzo 16-03-2013 12:05

Gisteren de o-ringen vervangen van de injectoren, deze waren zo droog en hard dat ze vanzelf uit mekaar vielen :D Auto loopt stukken beter, enkel smoort die nog steeds bij gas geven, hij wil dus geen toeren maken en valt uit. Dus moet ik nog even verder zoeken :thumbup:

Kazzo 19-03-2013 20:19

Vandaag even de auto van binnen leeg gehaald en schoongemaakt, rest alleen nog de vloerbekleding en stoelen te doen met een extractor.

René 19-03-2013 20:20

Netjes Kaz!
Is dat trouwens je nieuwe woning? Toffe carport!

Kazzo 19-03-2013 20:22

Quote:
Originally Posted by René
Netjes Kaz!
Is dat trouwens je nieuwe woning? Toffe carport!

Ja klopt @ my new home :thumbup:

ar1g3 19-03-2013 21:07

Ben dus toch niet de enigste die in een carport moet sleutelen aan auto's :) Echt mooie golf, ziet er netjes en onverprutst uit!

Peter-gti16v 20-03-2013 20:58

De auto ziet er van binnen nog strak uit. Is dat de kleursticker van de
lak op de rand van de reservewielbak?

Ik zie ook dat je een deelbare achterbank hebt. Was dat toendertijd
een optie? Die van mijn (uit 1986) heeft geen deling.

Kazzo 20-03-2013 21:24

Quote:
De auto ziet er van binnen nog strak uit. Is dat de kleursticker van de
lak op de rand van de reservewielbak?

Ik zie ook dat je een deelbare achterbank hebt. Was dat toendertijd
een optie? Die van mijn (uit 1986) heeft geen deling.

Klopt ziet er allemaal nog nieuw uit :thumbup: Was allemaal wel erg vuil van 12 jaar stilstaan. Ja dat is de kleursticker inderdaad, nog een leuk detail, auto heeft ook nog maar 78000 km gelopen.

Van de achterbank zou ik niet weten, had het nog eigelijk nooit gezien trouwens, wel weer leuk zon extraatje :D

Peter-gti16v 20-03-2013 21:56

Dat is idd. een lage km-stand :) . Al wat verder gekomen met
het motorprobleem?

Kazzo 20-03-2013 22:21

Quote:
Dat is idd. een lage km-stand :) . Al wat verder gekomen met
het motorprobleem?

Ja hij loopt nu :thumbup: enkel nog niet super mooi en als ik soms gas geef dan lijkt het of die smoort? Maar langzaam komen we er wel.

mk2d 20-03-2013 22:57

Wat een mooi onverprutst ding zeg!

Kazzo 21-03-2013 19:57

Van binnen is die nu zo goed als klaar, op een paar details na (zoals originele gamma radio enz.), stoelen liggen nog te drogen :)

Morgen schroefset halen en dan kan ik verder met de remmen rondom.

SelimGTI 21-03-2013 20:36

Dit wordt er eentje om te blijven volgen :)
Kan ik ook weer meer van leren voor mijn golfje GTI 8v K-jet :)

p.s. waar heb je die onderdelen gehaald (Bumper en stoelen), ben ook opzoek naar bumpers en interieur...

Kazzo 21-03-2013 20:41

Quote:
Originally Posted by SelimGTI
Dit wordt er eentje om te blijven volgen :)
Kan ik ook weer meer van leren voor mijn golfje GTI 8v K-jet :)

p.s. waar heb je die onderdelen gehaald (Bumper en stoelen), ben ook opzoek naar bumpers en interieur...

Interieur delen heb ik enkel het pookhoesje via internet gekocht, de rest is allemaal nog origineel vanuit de auto zelf :thumbup:

SelimGTI 21-03-2013 21:07

Ooh ik dacht dat je het wel nieuw via internet zou hebben gekocht :$
Succes met deze auto, en hopelijk ga je hem ook zo origineel mogelijk houden :P

René 21-03-2013 21:15

Netjes!

Kazzo 21-03-2013 21:58

Quote:
Originally Posted by SelimGTI
Ooh ik dacht dat je het wel nieuw via internet zou hebben gekocht :$
Succes met deze auto, en hopelijk ga je hem ook zo origineel mogelijk houden :P

Zeker, misschien op verlaging en wielen na ;)

René 21-03-2013 21:59

Een paar bottlecaps zouden hem wel netjes staan! ;)

All times are GMT +1. The time now is 18:04.