Vandaag weer bal, uitvallen, inhouden enz enz.
Al gedaan: - alles gecontroleerd op lekkage / valse lucht enz. - ontsteking gecontroleerd vanaf verdeler = ok - alles stekkers op injectie huis schoongemaakt / ingespoten - blauwe sensor gewisseld Het is alsof je ineens je contact uit draait....maar als ie er mee kapt heb ik gewoon ontsteking?! :screwy: |
Lastige dingen om te vinden. Verdeler kap kan gekke dingen doen ook al ziet die er goed uit. Of het contact slot
|
Ga morgen weer ff zoeken, heb al wat gelezen en ga morgen es meten ;)
|
Contactblokje achter je contactslot mischien?
|
temp.sensor in de monopoint-kop al gewisseld?injector al even eruitgehad en gespoeld?
waardeloos systeem dat mono-motronic,ik ben er al vaak zo mee aan het pielen geweest.als het werkt is het een pracht,doet dat het niet[goed],vind het dan maar eens.... |
denk het opvoerpompje in je tank
|
Ben gister tussen de buien door eigenlijk de hele dag er mee bezig geweest en alles wat ik controleer voldoet aan de specificaties?! :screwy:
Zo weer verder. Het was gisteren zo: Koud = rijdt prima Half warm = inhouden bij lastwissel en hoog in toeren Warm = continu inhouden Heel warm = loopt niet Ik heb brandstof / ontsteking dus moet goed komen. @ Gerben: injector nagezien, maar die temp sensor geeft rare waardes, van 22 tot 1k op de werkbank... |
mischien dan toch die temp sensor die overleden is, omdat het alleen bij halfwarme tot warme motor raar gaat doen.
sensor getest ,met koud, lauw en warm water ? |
Nee niet gedaan en vraag me af wat het ding regelt eigenlijk, dacht dat de ecu vooral op de blauwe sensor stuurde... :screwy:
|
heb je al gekeken of de hallgever van je onsteking nog goed is..? lijkt op een hallgever probleem
|
Als het probleem aanwezig is, netjes schakelend tussen 0 en 10 volt gemeten op pen 3&6 van de ontstekingsunit. :rolleyes:
|
Heb vanmiddag op de sloop een gasklephuis gehaald, ga maar eens wat dingen uitwisselen ;)
|
bobine al eens gewisseld? klinkt mij als een kapotte bobine, vaak werken die prima als ze koud zijn, maar 1 maal warm is het gewoon gebeurt, ff laten afkoelen en hij loopt weer normaal. je zult niet de eerste wezen :thumbup:
|
Ga zondag met z'n tweelingzusje ernaast wat dingen wisselen en kijken wat het precies nou is, lekker droog binnen, want dat water happen heb ik wel gehad zo...:cool:
|
Probleem in een aantal delen;
- tankdop niet op slot gedaan en iemand er wat in gekieperd (gepist ofzo?) - tank erg ver leeg gereden (metertje gaf nog wel aan :screwy: ) - nieuwe ngk bougies zijn ook niet meer te vertrouwen :mad: Na de brandstofvoorziening in orde te hebben en echt alle vacuum en andere zaken in orde te hebben bleef ie inhouden en niet lekker op 4 pitten lopen, trok de kabel van de 1e cilinder eraf en die deed niks meer...bougie omgewisseld naar 2 en vice versa; probleem op 2e cilinder aanwezig :screwy: Zijn nieuwe NGK's van een paar duizend km oud...:rolleyes: Morgen nieuwe pitten en kabels erop :thumbup: |
Hoop niet dat ze er wat ingegooid of de blaas geledigd in de tank hebben.
zo wel heel erg zijn zeg :confused: . hoop dat het probleem in de bougies en kabel zit, dan is het lek bovenwater. |
Ja hopelijk wel, maar tis wel een rare dit :screwy:
|
Luchtmassa meter van slag, dan blijft hij ook vaak hoog in toeren lopen ? Ik heb een soortgelijk probleem gehad alleen bleef die van mij wel lopen, alleen heel erg beroerd. Met die bougies van NGK had ik ook altijd problemen wilde hij nooit mooi op lopen. Nu van Bosch geen problemen. Pakking van de lucht inlaat kan ook lek zijn. Bougie die doorslaan. Altijd lastig dit soort problemen.
|
Quote:
Bleef de motor wel goed lopen toen de dop er niet goed op zat? Je zou niet de eerste zijn waar de tankontluchting niet goed meer is en er dus vacuum wordt gezogen én de motor niet goed meer loopt. |
Dank voor de adviezen, maar deze auto heeft geen luchtmassameting :D
Bovendien is het opgelost ;) NGK bougies heb ik nog NOOIT dit mee gehad en qua vertrouwen zit dat gewoon goed, komen dan tzt dan ook weer dezelfde terug in :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 01:39. |