Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

De Limburger 10-03-2010 15:46

Ik had bij Breadfan een benzineregelaar besteld, maar die heb ik laten cancelen, aangezien BFI in de USA niet echt de snelste zijn. Dus die haal ik via VPC Autosport of Bolku, en dan moet ook nog de sportkoppeling gemonteert worden. Als dat is gedaan ga ik hem op de bank nog eens laten checken en afstellen (nokkenas en onsteking en benzinedruk.)
En ja hij loopt nu ook heerlijk, ik denk dat Nigel en FunkyF dat wel kunnen beamen.
Gr Ronnie

Vains 10-03-2010 17:35

Hij loopt inderdaad als een tierelier :thumbup:

De Limburger 10-03-2010 19:49

Ja je merkt wel degelijk verschil ja van voor en na het hele motorverhaal.
Nu nog eens goed afstellen ik denk dat er nog meer in zit.
Hoop dat er ook uit te krijgen met het afstellen.
Gr Ronnie

corrado-usa 10-03-2010 20:54

ben benieuwd wat het doet.
wat dacht je zelf ongeveer.

De Limburger 10-03-2010 21:01

Ik zou het niet weten, maar ik hoop ergens rond de 130-140Pk te zitten en een 180-200Nm Koppel, maar ja wie ben ik. Voor mijn gevoel heb ik erg veel koppel erbij gekregen, vooral in het 4500-5500 toeren gebied is de motor erg snel en heel veel koppel je voelt hem dan werkelijk goed doortrekken.
Maar ik wil dat dus omlaag krijgen door de nokkenas te verstellen, ik wil graag rond de 3500-4500 komen met het top vermogen en koppel.
Want nu draait hij erg veel toeren voor een 8v.

Een Mercedes E of C 200 Of 220 (weet het even niet meer) kwam me op de snelweg laatst niet weg ik kon zelfs met de lichten knipperen om hem te laten schuiven, ik trok hem zo goed door dat hij echt moest gaan schuiven aangezien ik echt op de bumper zat.
Hoeveel vermogen er werkelijk bij is gekomen tjsa ik kan het echt niet zeggen het blijft een gok. Hij is in iedergeval sneller als een 16v kwa acceleratie.
Topsnelheid wat ik laatst gereden heb op de teller, was 210Kmh en op de navi 200Kmh. Maar toen sloeg die ook echt in de begrenzer. (schrikken!!)
Gr Ronnie

Chriskee. 10-03-2010 23:06

Met geluk een pk of 110 :tongue:

Zonder dollen, zou leuk zijn als je zo'n uitslag zou krijgen.
Maar ben er, eerlijk gezegd, bang voor..

De Limburger 11-03-2010 13:06

Nog een paar gevonden foto's van de speed-meet..

Schijnbaar vielen de wielen erg in de smaak aan de foto's te zien.!!

Bedankt voor de foto's.

Gr Ronnie

richard-polo 11-03-2010 13:17

kijk mooie wielen!! maar die hoeren sticker is 10x niks

breadfan83 11-03-2010 13:23

Streep dan "wheel" gewoon door. :D

De Limburger 11-03-2010 13:41

Tsja mijn wielen staan wel op die site, dus beetje reclame maken mag wel he...;)
Gr Ronnie

Turbo-Variant 11-03-2010 18:44

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ik zou het niet weten, maar ik hoop ergens rond de 130-140Pk te zitten en een 180-200Nm Koppel, maar ja wie ben ik. Voor mijn gevoel heb ik erg veel koppel erbij gekregen, vooral in het 4500-5500 toeren gebied is de motor erg snel en heel veel koppel je voelt hem dan werkelijk goed doortrekken.
Maar ik wil dat dus omlaag krijgen door de nokkenas te verstellen, ik wil graag rond de 3500-4500 komen met het top vermogen en koppel.
Want nu draait hij erg veel toeren voor een 8v.

Een Mercedes E of C 200 Of 220 (weet het even niet meer) kwam me op de snelweg laatst niet weg ik kon zelfs met de lichten knipperen om hem te laten schuiven, ik trok hem zo goed door dat hij echt moest gaan schuiven aangezien ik echt op de bumper zat.
Hoeveel vermogen er werkelijk bij is gekomen tjsa ik kan het echt niet zeggen het blijft een gok. Hij is in iedergeval sneller als een 16v kwa acceleratie.
Topsnelheid wat ik laatst gereden heb op de teller, was 210Kmh en op de navi 200Kmh. Maar toen sloeg die ook echt in de begrenzer. (schrikken!!)
Gr Ronnie

Ik denk dat het een hele prestatie wordt om het maximum koppel én vermogen tegelijk te laten vallen. En dan vooral tussen de 3500/4500 rpm. Dat lijkt me gewoon te weinig, zeker voor maximum vermogen want dat ligt nu eenmaal in een hoger toerengebied.
Lijkt me daarnaast ook opvallend dat de auto harder optrekt als een 16v met 129 of 139 pk terwijl jouw 8v momenteel rond de 110 zit als ik het goed gelezen heb.

160/180pk op 1400/1500 kg voor zo'n C/E 200 Kompressor is natuurlijk ook niet bijzonder snel.

Hopelijk loopt de auto na afstellen zoals je verwacht. Niets zo vervelend als veel geld investeren en niet hetgeen krijgen wat je verwacht.

De Limburger 11-03-2010 19:28

Ja dat klopt, het was zo dat op de bank de koppeling begon te slippen, maar op de weg merk ik het nog niet echt, (af en toe ruik ik hem wel) Ook zit er een 16v bak achter, met kortere gangen als een normale 8v bak, misschien dat hij daarom sneller is, want ik heb het geprobeert en ik ga geen onzin verkopen natuurlijk.
Ja en hoe nou precies het koppel en vermogen gaat komen dat is alleen te zien en te regelen op de testbank.
Dus eerst:

Sportkoppeling erin,
Brandstofdruk nog wat opvoeren.
Onsteking aanpassen, misschien een MSD twinspark onsteking erop.
Alles afstellen en dan nog eens een keertje banken.
Gr Ronnie

RubenD 11-03-2010 20:52

De ACD bak die ik had op mijn 16V (is een 8V GTI bak) had exact dezelfde overbrengverhoudingen op de 5e na, die van de 2Y was net iets korter.

Dus welke bak had je origineel dan er achter zitten? Zit er dan zoveel spreiding in die 8V GTI bakken?

Motorvermogen is het resultaat van hoeksnelheid * koppel waarbij het toerental uiteraard in direct verband staat met de hoeksnelheid. Dit geeft al aan dat een motor zodanig bouwen als jij hoopt eigenlijk theoretisch onmogelijk is.

Maar hoe dan ook, ik vind het wel leuk om te zien, dat je de motor zo goed hebt aangepakt.

De Limburger 11-03-2010 21:09

@Rubend:
Mij hebben ze altijd verteld dat een 8v bak lagere gangen heeft dan een 2Y van een 16v, ik merk dit ook eigenlijk wel als ik terug kijk naar de Bak wat er in de Blauwe golf van mij lag, daar hoefde ik minder in te schakelen als ik een keertje deed doortrekken zeg maar nu moet ik heel rap schakelen bij deze 2Y bak, het kan natuurlijk ook zo lijken,
Maar met die Hoeksnelheid enzo dat begrijp ik toch niet zo ver ben ik niet met het berekenen van vermogens en koppel en bij welke toeren die horen. Daar voor gebruik ik gewoon een testbank hahaha..Maar bedankt voor het uitleggen.
Ik ben gewoon tevreden met het resultaat wat ik nu al heb en alles erbij is alleen maar fijn meegenomen, het moet gewoon betrouwbaar zijn en ik ben gewoon trots erop dat het ding loopt en ook goed loopt.
Gr Ronnie

MickaD 11-03-2010 21:56

Hele mooie Mk2 :thumbup: alleen ik ben nooit zo'n fan van die dubbele koplampen.. Doe mij maar enkele! maarja smaken verschillen gelukkig:D

Great ride :cool:

De Limburger 11-03-2010 22:22

Quote:
Originally Posted by MickaD
Hele mooie Mk2 :thumbup: alleen ik ben nooit zo'n fan van die dubbele koplampen.. Doe mij maar enkele! maarja smaken verschillen gelukkig:D

Great ride :cool:

Gelukkig wel ja anders, anders aten we allemaal het zelfde en laggen we met z'n allen op het zelfde mokkel te duwen hahahha.. Gr Ronnie

FunkyF 12-03-2010 00:15

haha typische Ronnie uitspraak!

anyways, de Golf loopt knetterlekker en zou me niets verbazen als ie 130 pk drukt..

Heb er zondag ook weer 5 uur met smile ingezeten......(of was dat van de domme praat) ;)

De Limburger 12-03-2010 11:16

Quote:
Originally Posted by FunkyF
haha typische Ronnie uitspraak!

anyways, de Golf loopt knetterlekker en zou me niets verbazen als ie 130 pk drukt..

Heb er zondag ook weer 5 uur met smile ingezeten......(of was dat van de domme praat) ;)

Hou het daar maar op hahaha... :thumbup: :screwy: :thumbup:
Gr Ronnie

De Limburger 13-03-2010 13:20

Ben nu dus begonnen met het vervangen van de radiator, die was op de terugweg schijnbaar stuk gegaan toen we terug kwamen van Deurningen. Gelukkig heb ik die blauwe nog staan en heb ik daar fijn de radiator van weg geplukt, hij zit er al in en het systeem is al ontlucht. Nu zag ik dus bij het plaatsen dat mijn korte aandrijfas sommige boutjes los heeft zitten, wat ik dus ook al vaker heb gezien bij deze wagen,..Wie o wie heeft dit probleem ook??
Ik kan ze echt aan blijven draaien twerijl de schroefdraad gewoon oke is.
Dadelijk nog even snel alles vast zetten ook de uitlaat maar weer want die had ik los gereden bij Snow-world laatst.
Gr Ronnie

GJ007 13-03-2010 13:22

btje locktight (oid) proberen ?

sciroccoGTII 13-03-2010 14:40

Je kan de aandrijfas boutjes blijven aandraaien en de schroefdraad is nog goed? :screwy: Gaan ze niet vastzitten dan? Heb nog nooit locktite gebruikt voor die boutjes gewoon goed vastdraaien niets aan de hand. Je kan het natuurlijk wel proberen. Je hebt er wel het goede veelkant dop bij? ipv torx wat ik ook veel zie gebeuren maar waarmee je het zooitje ver....t ..

mark_84 13-03-2010 14:55

Denk eerder dat je toch de boutjes of de schroefdraad waar ze in gaan kapot hebt. Kon ze altijd gewoon vast draaien bij mijn wagens dus

gr mark

jellehier 14-03-2010 13:45

ik heb ook al eens meegemaakt dat ze weer los liepen.. keertje natrekken helpt..

maar ik doe er altijd bij de eerste keer voor de zekerheid beetje locktight eraan dan lopen ze in elk geval niet meer los

erik_jetta 14-03-2010 13:47

diegene die de auto voor nigel heeft gehad, had daar volgens mij ook al last van! bij hem zaten ze ook los, maar wij dachten dat het door de eigenaar daarvoor was gedaan!

Vains 14-03-2010 14:13

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
diegene die de auto voor nigel heeft gehad, had daar volgens mij ook al last van! bij hem zaten ze ook los, maar wij dachten dat het door de eigenaar daarvoor was gedaan!

Toen ik de wagen gekocht had zaten ze bij mij inderdaad ook los :screwy:

GJ007 14-03-2010 14:21

miss paar nieuwe boutjes halen, vastzetten, natrekken (evt met moment sleutel ?!?) en dan tevens drupje locktight... dan heb je er zeker alles aan gedaan lijkt mij ?!

erik_jetta 14-03-2010 16:32

Quote:
Originally Posted by Vains
Toen ik de wagen gekocht had zaten ze bij mij inderdaad ook los :screwy:

en die zijn toen waar ik bij was ook al een keer aangetrokken!(voor dat jij hem had dus!)

De Limburger 14-03-2010 18:55

Hier nog de foto's die ik van Mark heb gekregen van het uitlijnen wat schijnbaar niet zo heel makkelijk was.

Wat pallet hout nodig om over die metalen strip te komen met het subframe.

Maar hij staat erop..het had even geduurt schijnbaar..

Achterkant.

Stand origineel, om te kijken of hij goed staat.

Stand omhoog om met de sleutel aan de stelmoer te kunnen komen.

Maar het was gelukt..
Mark nogmaals bedankt.
Gr Ronnie

Erik 15-03-2010 12:03

Je bent inderdaad berucht bij Kicken!

De Limburger 15-03-2010 12:18

Hahha hoe weet jij dat??
Gr Ronnie

Erik 15-03-2010 15:10

Quote:
Hahha hoe weet jij dat??
Gr Ronnie
Je bent niet de enige die daar heen gaat om zijn auto uit te lijnen... ;)
Wanneer kom je nog eens langs?

De Limburger 15-03-2010 21:10

Gisteren avond heb ik heel veel geluk gehad !!

Dit gebeurde er..

Ik moest even snel iemand ophalen, en had het smorgens even een setje nieuwe rubbers geplaatst bij de eindemper, nu was dus 1 rubber schijnbaar los gekomen, en ik zag dat dus ik denk: "ow even snel maken", dus snel het VW-Krikje eronder, en wagen omhoog. Ik onder de auto even snel dus aan die uitlaat aan het duwen om die rubber in te hangen. En ja jullie raden het al, rolt me de wagen van de krik af, en wie lag er onder....?

Juist ja, ikke.

Achteras op me borst, benen, benen klem onder de tank en natuurlijk met geen mogenlijkheid meer eronder uit te komen.
Ik kan je zeggen zo'n gti is best zwaar dan op zo'n moment.
Het was 22u in de avond, gelukkig hoorde de buurman mij roepen en die heeft me na ongeveer 10min onder de wagen uit gehaald.
Wonder boven wonder heb ik helemaal niks, als alleen een beetje blauw.
Ja ik weet het dom dom dom. Haas en spoed is zelden goed.!!
De volgende keer weet ik het wel.

Goede krik eronder incl een bokje en kijken of die ketel in een gang staat of op de handrem.
Ja dat is ff schrikken,...
Gr Ronnie

breadfan83 15-03-2010 21:13

Ronnie Ronnie Ronnie...

Gelukkig is 't goed afgelopen, dit had ook héél fout kunnen gaan jongen!
Ik zou toch maar effe voor de zekerheid bij de doctor of in 't ziekenhuis langs gaan... al is dat nieuwe ziekenhuis hier ook niet alles... :screwy:

De Limburger 15-03-2010 21:48

Nee ik heb echt niks, en net terug van het trainen, dan had ik wel wat gemerkt als er iets niet goed was..
Ja een ongelukje zit in een klein hoekje.
En ja dit had heel fout kunnen aflopen.
Gr Ronnie

Vains 15-03-2010 21:54

Jij bent ook een badmuts he :tongue:
Maar gelukkig is het goed afgelopen... En koop je eens een fatsoendelijke uitlaat, dan heb je dat gezeik met die rubbers ook niet meer...

De Pul 15-03-2010 21:55

m'n collega heeft dit ooit ook gehad,viel de remtrommel precies op z'n pols...
hele pols aan gort,hij heeft er nou nog last van....
mazzel weer,ronnie;)

VWRickGTI 15-03-2010 21:56

Maar droeg je achteras echt op je lichaam? of zat je gewoon strak klem?
Had echt slecht met je af kunnen lopen... Mazzelaar:P

De Limburger 15-03-2010 22:03

Nee auto lag echt op me, wielen hongen nog redelijk in de lucht.
Ja was de beste training ooit,
Gr Ronnie..

Vains 15-03-2010 22:15

Quote:
Nee auto lag echt op me, wielen hongen nog redelijk in de lucht.
Ja was de beste training ooit,
Gr Ronnie..

Gelukkig dat je zo'n smalle spriet bent ;)

De Limburger 15-03-2010 22:33

Quote:
Originally Posted by Vains
Gelukkig dat je zo'n smalle spriet bent ;)

Hahaha indd, ik denk dat dat in dit geval een groot voordeel was. :thumbup:
Gr Ronnie

All times are GMT +1. The time now is 19:25.