Quote:
Als je in je recht bent wel ja |
Quote:
Ook dat heb je veelal zelf in de hand! Auto staat netjes op papier gekeurd door RDW. Banden altijd zat profiel en verder gewoon voldoen aan alle plichten om de weg op te mogen, dan zie ik geen directe reden om niet verzekerd te zijn (buiten achterlijk rijden uiteraard) ;) Nadeel van de 'dagwaarde' is echter wel dat ie voor een spatbord spuiten al bijna als 'total loss' in aanmerking komt :redface: |
Omdat ik sinds het begin al de resonatiepijp in het luchtfilterhuis mis en het vanuit de auto in deellast soms net klinkt alsof de uitlaat lek is (door de pulsen in de lucht) heb ik de PC en 3D printer maar even aangeslingerd.
Resultaat voor nu is het voorste deel met de 'inlaatkelk' voor het luchtfilterhuis. Eerst even zien of dit enig effect heeft op het geluid tijdens deellast. Zo niet dan komt er een tweede deel aan zodat even lang is als de originele pijp. 3D geprint in ABS dus volledig olie-, brandstof- en temperatuur- (-20 °C tot +90 °C) bestending. |
Mooi gemaakt!
|
Ziet er idd netjes uit :thumbup:
|
Jij blijft ook goed bezig ;)
En toch op onze honger laten zitten, waar blijf je met dat filmpje :D |
Dat filmpje hebben jullie inderdaad nog tegoed, al een hele tijd :D
Vandaag wat minder prettigs gehad met de Golf. Rustig aan het cruisen en trap ik ineens door de koppeling heen :screwy: Na even dingen nakijken langs de kant van de weg zag ik al snel het probleem, de hevel van het koppelingspedaal waar de plug van de koppelingscilinder in zit (heb een Passat G60 pedalenbox), was opengebroken.. Morgen op werk maar even lassen en meteen een brug overheen zetten zodat die nooit weer los gaat komen. |
Omdat de ruimte tussen de Boxster klauwen en de Sebrings zo minimaal was dat er eigenlijk maar nét ruimte was voor extra ultra dun plaklood, heb ik mijzelf toch maar getrakteerd op een vroegtijdig kerstcadeau.
Een set Compomotive TH2 1671. Dus naar 16 inch met voldoende backspacing tot de spijlen van de velg om zonder spacer te hoeven rijden. Identiek aan de maten van de Ronal Turbos waar ik nu mee rijdt (7J ET35) op de diameter na dan natuurlijk. Weet ik in ieder geval zeker dat er niks gaat aanlopen. Top mensen daar, super behulpzaam met het uitzoeken of de klauwen zouden passen. En €600 (!) goedkoper dan de Nederlandse dealer/importeur… Mocht er iemand serieuze interesse hebben in de Sebrings, doe mij dan even een PB. Prijs is voor sommigen misschien vrij pittig, maar daar zijn de velgen dan ook echt naar. Gecoat in primer en daarna afgelakt in 2K lak en 2K blanke lak. Zuiver rond, nooit gelast en met 4 origineel VW naafkapjes (wat tegenwoordig al voor bizar geld gaat los). Kortom een set in absolute nieuwstaat. |
Mooi wiel en een mooie upgrade. 👍
|
Dikke upgrade en gaan heel dik staan. Persoonlijk zitten deze in de top 5 van de mooiste wielen voor een mk2.
|
Supergave wielen idd!!
|
Vet!! Sebrings vind ik ook gaaf hoor (rij er zelf ook mee ;) )
|
Als je ze niet moet wegdoen voor het geld zou ik ze bijhouden, leuk dat je eens van set wielen kan wisselen.
|
Waar heb je de Compomotive`s gekocht als ik mag vragen?
Heb ze zelf al eens benaderd (in de UK) maar dat ging heel kort door de bocht over keuze van velgen is mijn ervaring. |
Quote:
Ik heb ze echt van direct van Compomotive uit de UK gekocht. Mensen waren bij mij juist heel behulpzaam en snel met name betreft de vragen of mijn remmen in de velgen zouden passen. Als je wilt kan ik je het mailadres van de man waarmee ik contact hebt gehad wel via PB doen! |
Quote:
Probleem met de Sebrings is dat ze eigenlijk nét niet passen om de Porsche remmen. Anders had ik de Compomotives überhaupt niet erbij gehaald ;) |
Quote:
Graag , misschien dat deze man behulpzamer is dan de vorige waar ik contact mee heb gehad. :) |
Quote:
Je hebt PB! :thumbup: |
Nu onderhand 4 jaar dagelijks met de Golf gereden, zowel als 1.3 als G60, maar het is nu tijd voor een welverdiend pensioen. Auto gaat het kwarttarief in en hopelijk mooi warm en droog in de schuur bij een bekende.
Ter vervanging was ik opzoek naar iets nieuwers en comfortabelers, maar wou ik geen concessies doen wat betreft vermogen en voornamelijk de authenticiteit van de auto. Oftewel geen 13 in een dozijn wagen, geloof dat dat aardig gelukt is :D |
Nice!
|
All times are GMT +1. The time now is 19:03. |