Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

De Limburger 06-02-2010 16:15

Vandaag bij Cloontje, de zwarte wielkast randen terug op de wagen gezet. Met wat kit en ducktape om de randen tegen de wagen te houden. Maar het ziet er weer een stuk beter uit. Foto's zijn er ook gemaakt maar die heeft Cloontje nog.
En vandaag het pakketje van vassparts ontvangen, nu wel de juiste Zimmerman schijven gekregen voor de achteras.
Nu nog de lagers en nieuwe remslangen.
Ook wilden we aan de koppeling beginnen, maar nadat we gisteren toch allemaal wat diep in het glaasje hadden gekeken, hebben we maar besloten om dat toch maar uit te stellen. Wel heb ik nog even dat vieze verroeste latje onder de grill uit gehaalt en dat word deze week even netjes geschuurt en dan weer gespoten.
Dan ziet dat tenminste weer mooi uit.
Gr Ronnie (HOOFDPIJN!!!)

Golf_84er 06-02-2010 16:20

De vooruitgangen klinken goed, ben benieuwd naar de foto's! Ook ik heb gister lang in het glaasje gekeken :D dus project zat er vandaag ook niet in.

Gr Rob

Gino89 06-02-2010 16:33

De auto van jou word ook maar telkens mooier, Echt een super auto geworden :thumbup: En onder de motorkap ziet het er allemaal ook gewoon super netjes uit :thumbup:

De Limburger 06-02-2010 16:40

@Gino89:
Ja der zit en gaat nog meer veel tijd en geld in zitten aangezien ik nog niet klaar ben.

Ik wil namelijk nog leer en de wagen laten spuiten. Als dat klaar is dan is de wagen ook denk ik wel ver klaar.
Gr Ronnie

mark_84 06-02-2010 17:38

Jullie zagen er zwaar gehavend uit vanmiddag met als hoogtepunt steuntje losflexen :tongue:

gr mark

De Limburger 06-02-2010 17:43

Ja maar dat is hard werken hoor, zo'n steuntje los flexen. Hahaha.
Gr Ronnie

cloontje 06-02-2010 20:20

Na een avond stevig buizen wouden we de koppeling in de wagen zetten maar na een kort beraad hebben we het niet gedaan , aangezien we allebei moeite hadden om op de benen te blijven staan.

Wisten jullie dat Ronnie nog snel even op vakantie is geweest in Tsjernobyl? hahahahaha hier wat foto's :

Maar wel weer gelachen vandaag.

Gr

breadfan83 06-02-2010 20:34

Charmante foto's, wie immer!

De Limburger 06-02-2010 20:42

@Breadfan:
Lekker toch die mooie foto's en ja Tsjernobyl was super.
Voelde me echt belabberd, nu nog..
Bah bah..
Vieze apfelkorn ook gisteravond, bleef maar smaken hahahaha,..
Gr Ronnie

De Limburger 06-02-2010 21:33

En zo staan de BBSjes ernu bij.

Foto, van de koppeling en de remschijven voor de achteras.

Gr Ronnie

breadfan83 06-02-2010 21:38

Mooie plaatjes van mooie spulletjes. :D

floris-jan1 06-02-2010 21:45

Super! Dat wordt weer een dagje klussen. Het zijn wel dikke remschijven voor achter, of ligt dat aan mij?
Sehr schöne velgen!

De Limburger 06-02-2010 21:55

Het is toch gewoon de originele maar voor op de achteras.
Lijkt denk ik gewoon zo.
Ik heb wel een mooi setje gevonden op de achteras in USA dan heb je rondom 280mm dus voor en achter G60 schijven.
Dat wil ik eigenlijk nog wel hebben dat is incl adapters voor de klauwen, en remleidingen lagers en blokken. Maar dat is voor de toekomst, eerst deze maar weer eens verslijten.
Gr Ronnie

De Limburger 06-02-2010 23:10

Omdat een wagen ook gepoetst moet worden, en dat je daarvoor de juiste spullen voor moet hebben, (want ook in poets spullen zit wel degelijk verschil.) heb ik net even wat nieuwe spulletjes besteld.

Poorboy's Pink Natty's waxpasta.
Smartwax Car Shampoo.
Smartwax Quik Detailer.

Dit zou schijnbaar goed spul moeten zijn, beter als Mequiar's dus ik ben eens benieuwd omdat ik dat dus normaal gebruik en daar was ik best tevreden over, maar ik wou eens wat nieuws proberen.
Ik hoop het deze week ergens te ontvangen.
Gr Ronnie

Erik 07-02-2010 19:20

Hij is kaal!!! :wow:

Gelukt met de wielranden monteren?

stn1 07-02-2010 19:30

mooi hoor Ronnie, lekker laag met dat ding ;)

De Limburger 07-02-2010 19:48

Quote:
Originally Posted by Erik
Hij is kaal!!! :wow:

Gelukt met de wielranden monteren?

:thumbup: :thumbup: Lekker zomers kapsel..
Ja wielranden zitten prima.
Gr Ronnie

De Limburger 07-02-2010 19:51

Quote:
Originally Posted by stn1
mooi hoor Ronnie, lekker laag met dat ding ;)

Dat gaat helemaal goed komen. Dat het weer maar snel beter gaat worden.
:thumbup:
Gr Ronnie

De Limburger 07-02-2010 22:17

Net nog even alle 4 de BBS RM velgen met het handje in de All-Metal Polish van Mequiar's gezet, en de BBS logo's geplakt op de randen van de velgen, de stickers waren afkomstig van Ruud's VW Shop, Ruud weer bedankt he!
Gr Ronnie

knedel16vweber 07-02-2010 22:22

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Net nog even alle 4 de BBS RM velgen met het handje in de All-Metal Polish van Mequiar's gezet, en de BBS logo's geplakt op de randen van de velgen, de stickers waren afkomstig van Ruud's VW Shop, Ruud weer bedankt he!
Gr Ronnie

ik voel foto`s aankomen :D

De Limburger 07-02-2010 22:26

Ging het maar, ik heb schijnbaar wat virussen op de pc staan, en kan dus geen foto's uploaden via het forum.
Jammer genoeg.
Gr Ronnie

Lang leve internet..

8J BBS RM

8,5J BBS RM

Mooi toch,.lekker warm in de woonkamer wachtend op goed weer..

Gr Ronnie

knedel16vweber 07-02-2010 23:00

horen er niet 3 per rand op te zitten?

niet het beste voorbeeld maar het gaat om het idee :)

De Limburger 07-02-2010 23:04

Ik zou het niet weten..
Gr Ronnie

marcel #2 07-02-2010 23:19

Leuke accessoire voor in de woonkamer

Van mij mag het snel zomer worden want de velgen staan hartstikke mooi onder je golf :thumbup:

dieselken 07-02-2010 23:23

vind je 8j te getrokken. zou hier zelf nooit op rijden. wil zonder zorgen het gas pedaal kunnen indrukken, door de bocht sleuren en keihard op de rem kunnen zonder dat de wagen alle richtingen uit wil...
Veel succes. de velgen op zich zijn wel leuk natuurlijk...

De Limburger 07-02-2010 23:30

Quote:
Originally Posted by dieselken
Ik vind je 8j te getrokken. Zou hier zelf nooit op rijden. Wil zonder zorgen het gas pedaal kunnen indrukken, door de bocht sleuren en keihard op de rem kunnen zonder dat de wagen alle richtingen uit wil...
Veel succes. De velgen op zich zijn wel leuk natuurlijk...

:thumbup: Gelukkig vind niet iedereen alles mooi anders was het ook zo saai. :thumbup: En gas geven en door bochten sleuren gaat met deze velgen incl banden ook hoor, dat is al lang geprobeert.
Gr Ronnie

De Limburger 07-02-2010 23:33

Quote:
Originally Posted by marcel #2
Leuke accessoire voor in de woonkamer

Van mij mag het snel zomer worden want de velgen staan hartstikke mooi onder je golf :thumbup:

Ja nog een paar weken mogen ze in de woonkamer staan, maar 7 Maart a.s. zitten ze er toch zeker op hoor, want dan is de eerste echte meeting.
Midwinter-Meet van VW-Speed.
Daar heb ik veel zin in.
Gr Ronnie

De Limburger 08-02-2010 13:33

Zo net de bestelde onderdelen ontvangen van Ebay, stuurkogels fuseekogels, achterwiellagers. Als dat gemonteerd is dan kan de wagen op keuring. Als alles mee zit gaan vandaag de nieuwe achter remmen er al op incl de nieuwe lagers en remslangen.
Ook heb ik vandaag de nieuwe Alpine radio ontvangen. Het begin van de audio setup is er nu dus.
Gr Ronnie

Vains 08-02-2010 15:46

Wel kleine stickers he ;)
Ziet er mooi uit, enja in mijn velgen komen er 3 per wiel :thumbup:

De Limburger 08-02-2010 16:19

Quote:
Originally Posted by Vains
Wel kleine stickers he ;)
Ziet er mooi uit, enja in mijn velgen komen er 3 per wiel :thumbup:

Tsja verschil moet er zijn he, Nigel.. Hahaha
Gr Ronnie

De Limburger 08-02-2010 23:22

Zo net "even" de achter remmen incl lagers vervangen, het was eigenlijk de bedoeling dat de slangen ook nog werden vervangen, maar we kwamen tijd te kort doordat die stomme zuigers niet terug wilden draaien in de klauw. Foto's volgen nog die staan bij Cloontje op de camera. Aangezien de mijne weigerde dienst te doen. Morgen voor even nakijken en achter misschien de slangen monteren als het weer een beetje goed is.
Cloontje bedankt voor de hulp.. En de foto's
Gr Ronnie

De Limburger 09-02-2010 11:17

Ik heb zonet de bestelling ontvangen van Carclean.nl, zeer snelle levering moet ik zeggen. En alles ziet er super uit, dan kan ik de wagen eens mooi poetsen. Ik hoop dat het ergens deze week nog mooi weer wordt zodat ik de wagen eens kan voorzien van een nieuwe laag wax. Ben namelijk erg benieuwd of het werkelijk zo'n goed spul is als wat ze zeggen van smartwax en poorboy's. Gr Ronnie

xander 09-02-2010 13:59

net topic een door genomen..

ziet er super uit !!

De Limburger 09-02-2010 14:44

Quote:
Originally Posted by xander
net topic een door genomen..

ziet er super uit !!

dankje..

Ik heb net het tankklepje van de wagen afgedraaid, omdat ze daar de kleur van gaan namaken. Voor het lijstje onder de grill te spuiten. Dit wordt vandaag gestraalt en in de filler en plamuur gezet. Zodat die dan dit weekend opnieuw kan worden gespoten.
Dan is het alleen nog even kijken om de achterkant te laten lassen, maar ook dit is al geregeld, die achterkant word dan in de bodyshutz gezet en daarna in kleur. Als dat klaar is kan ik eens sparen voor het leer en de complete spuitklus.
Al bij al nog veel werk.
Gr Ronnie

cloontje 09-02-2010 19:49

Hierbij wat foto's,

De lagersschalen erin kloppen:

In de feesttent (eigenlijk het domein van de Passat / Pearl of the south) :

Alle ouwe troep eraf:

En de laatste klapjes :

Vanavond weer verder aanmodderen :D

Gr

Vains 09-02-2010 20:09

Goed bezig mannen :thumbup:

mark_84 09-02-2010 20:21

Vroeg me al af waarom de passat buiten stond . Maar goed bezig inderdaad
gr mark

De Limburger 09-02-2010 23:07

Zo vanavond met Cloontje de stuurstangkogels, en fuseekogels gemonteert.
Alles ging als een een warm mes door de boter. Gelukkig maar aangezien alles eigenlijk onlangs nog los is geweest bij de opbouw en eerste keer uitlijnen.
Ook kwam Mark_84 nog even buurten, lekker handig kon ik hem tenminste direct vragen voor het uitlijnen.
Nu nog een nieuwe hoofdremcillinder plaatsen aangezien ik geen remdruk heb.
En dan op APK.
Ja ja we zijn nog niet klaar. Maar hij stuurt wel een stuk fijner, een heel stuk minder weerstand nu.

Gr Ronnie en Cloontje bedankt he,!!

mark_84 10-02-2010 18:37

Ronnie uitlijnen morgen ?? tis toch niet druk nu dus

gr mark

De Limburger 11-02-2010 09:37

@Mark84; dat gaat helaas niet lukken, maar toch bedankt.

Net is het onderste gril-latje gespoten in kleur. Nu alleen nog wat blankelak erover heen en dan is dat ook klaar, en dan kan ik de rest van de lak gebruiken voor de motor ruimte wat bij te spuiten.
Gr Ronnie

All times are GMT +1. The time now is 04:32.