Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Limburger zijn smalle bumper Edition One. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53967)

De Limburger 28-01-2010 23:38

Deze week dus die nieuwe schijven besteld, afleveradres mooi op het werk en het factuuradres, mooi thuis dus.
Waar gaan ze nu dus die schijven afleveren..??
Natuurlijk daar waar niemand is door de dag. THUIS dus.
Briefje opgehangen of hij ze misschien toch naar het werk wil brengen.
Anders kan ik wat naar het postkantoor gaan rijden, terwijl ik helmaal geen tijd heb.. Vind ik echt stom.
Hahahaha
Gr Ronnie

De Limburger 29-01-2010 18:23

Nou, komt vandaag dus de pakketbezorger op het werk, met het pakketje, ik helemaal blij, nou niet voor lang, ik maak dus dat pakket open, zitten er twee 5x100 schijven in.
Tsja daar kan ik dus niet veel mee.
Maar even een mailtje sturen en anders dan gaan ze naar Eddyvwone.
Gr Ronnie

De Limburger 29-01-2010 19:21

Zo dit is de nieuwe radio. Deze heeft wel alle aansluitingen die ik nodig heb.
Vooral de 3 voor versterkte uitgangen zijn belangrijk.
Ben eens benieuwd.
Gr Ronnie

cloontje 29-01-2010 20:33

net radiootje.

Gr

De Limburger 29-01-2010 22:17

Ik heb ook een setje SHROTT Sport driepunts gordels gekregen van mijn collega's.
Zal zo even een foto posten, zijn echt leuk. zit wel leuk uitzo bij de halve kooi.
Gr Ronnie

De Limburger 29-01-2010 22:23

Hier zijn ze dan.
Morgen even kijken of er tijd is op het werk om alles vast te zetten.
Gr Ronnie

EelcoB 30-01-2010 14:42

Die zijn gaaf! :)

breadfan83 30-01-2010 18:18

Mooi setje gordels Ronnie!

Die radio ziet er trouwens ook heel netjes uit!

De Limburger 30-01-2010 19:37

Zo nu al vanaf half3 bezig met Erik aan de wielranden om deze aan te passen. Het gaat goed, voor kan die straks echt een heel stuk zakken en achter ook we hebben geneog plaats gemaakt om de wagen achter ruim2 cm te laten zakken. En voor ook een cm 2 winst gemaakt.
Foto's volgen nog. Gr Ronnie

De Limburger 31-01-2010 12:07

Zo hier dan de foto's van gisteren,
Jammer maar helaas is 1 wielrand wat slecht, deze zal echt gelast moeten worden, want het gaat lastig worden om die plastic wielboog er nu goed op te monteren.
Maar verder er is echt veel plaats bij gekomen in de kasten.

Erik bedankt he.!!

Hier Erik aan het werk.

Lachuh Erik..

Slechte foto's ik weet het.
Dit is de wielrand in de tektiel.

BBS RM eronder.

Plaats? Meer dan genoeg!!

Gr Ronnie

Larsv5 31-01-2010 12:28

Dus als ik het allemaal goed begrijp ga je straks echt plat op ze bakkes over de weg..... :thumbup:

Ziet er goed uit met de BBSen.

De Limburger 31-01-2010 12:29

Jep

Erik 31-01-2010 14:28

Die dikke lip zal echt weg moeten, damn wat kan dat ding nog zakken aan de voorkant!! :D

rickGT 31-01-2010 14:32

wiel bogen gewoon vast kitten heb ik ook gedaan na het rollen van de wielkasten

Misha 31-01-2010 14:39

Goed bezig heren!

De Limburger 31-01-2010 17:40

Dank u dank u.
Ja de dikke lip gaat weg, er komt een CL lipje op, zodat die nog wat kan zakken.
Gr Ronnie

Mister Cool 31-01-2010 17:48

die lip vouwt wel dubbel :D , een gti met een cl-lipje vind ik toch een beetje :screwy:

De Limburger 31-01-2010 17:50

Nee Marco, die gaat echt niet meer passen, is zeker 3cm te dik, dat gaat nooit goed gaan. Ik denk dat die Cl lip straks ook gewoon op de grond gaat liggen.
Dus dan valt het wel mee.
Gr Ronnie

FunkyF 31-01-2010 21:42

goed bezig! plat moet ie!

fijn wielkastrollertje, hoe kom je daaraan? ;)

Misha 31-01-2010 22:10

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik zou zeggen, een dunne lip erop en nog wat zakken :D

:cheers:

De Limburger 31-01-2010 22:14

Quote:
Originally Posted by Misha
:cheers:

:rock: :beer:

Renegade 01-02-2010 11:51

Even een vraagje ronnie,

Dat filtertje op het kleppendeksel, waarom heb je deze erop gezet ? Wat heb je met het gat van de carterontluchting in het gasklephuis gedaan ?

Ik heb met mijne het probleem dat hij de carterdruk niet kwijt lijkt te komen via de ontluchting, als ik de originele "paddestoel" eraf laat krijgt hij weer wel olie in de kop :screwy:

De Limburger 01-02-2010 13:23

Ik heb deze filter erop gezet, omdat ik gewoonweg die vuile carterdampen niet in mijn gasklephuis wil hebben, omdat die dampen er een zwarte aanslag op achter laten. En aangezien ik die gasklep helemaal schoon en gepolijst had heb ik daar geen behoefte aan.
En die aansluiting op het gasklephuis heb ik gewoon afgedopt.
Verder wordt dit nog verder aangepast met een olie-catchtank zodat de deksel schoon blijft.
Gr Ronnie

Renegade 01-02-2010 13:50

Oke :thumbup: ga je de aansluiting op het gasklephuis van de binnenkant nog netjes dichtmaken zodat het weer netjes overloop ? :D

Heb je trouwens nog steeds niet gezien met de wagen :screwy: terwijl je volgens mij dagelijks in stein bent en niet echt meer dan 2-3 straten bij mij vandaan :tongue:

GJ007 01-02-2010 13:55

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Ik heb deze filter erop gezet, omdat ik gewoonweg die vuile carterdampen niet in mijn gasklephuis wil hebben, omdat die dampen er een zwarte aanslag op achter laten. En aangezien ik die gasklep helemaal schoon en gepolijst had heb ik daar geen behoefte aan.
En die aansluiting op het gasklephuis heb ik gewoon afgedopt.
Verder wordt dit nog verder aangepast met een olie-catchtank zodat de deksel schoon blijft.
Gr Ronnie

even hier op inhakend:
is dit dan ipv zon oil catch tank... wil dit zelf ook, maar kan er zo bar weinig info over vinden.
en idd, ik zou die olie dampen ook niet opnieuw me gaskleppenhuis in willen hebben.
... heb je trouwens nou een slang los liggen bij je gasklephuis?

De Limburger 01-02-2010 15:00

@GJ007:
Ja die filter is nu eigenlijk een beetje de vervangen van de oil catchtank. Maar het is APK afkeur als je het zo maakt, ook een Catchtank is eigenlijk een open circuit, voor de APK heb je een gesloten carterventilatie nodig.

En nee ik heb geen slangen los liggen op die foto zit de motor er net 3min weer terug in nadat ik hem opnieuw had opgebouwd.
Dus het kan zijn dat er op die foto inderdaad nog eentje los is of misschien niet afgedopt.

@Renegade:
Ja ik weet niet hoe het kan dat je me nog niet gezien hebt, ik ben meestal of bij Edwin en anders bij Robbert, en daar staat dan ook mijn wagen.
Blijven kijken hahaha....
Gr Ronnie

GJ007 01-02-2010 15:02

oke, top, bedankt voor de info.

verder mooi project en mooie wagen!

suc6 verder

De Limburger 01-02-2010 15:05

Quote:
Originally Posted by FunkyF
goed bezig! plat moet ie!

fijn wielkastrollertje, hoe kom je daaraan? ;)

Ja weet ik eigenlijk ook niet hoe Erik daar aan is gekomen.
Was van een of andere halve met een kever..die in Duitsland de straten schoon schraapt.. :thumbup: :screwy: :D

EelcoB 01-02-2010 15:15

Hoe werkt zo'n oil catsch tank dan precies?

Waar word je gassen dan heen geleid?

GJ007 01-02-2010 15:34

vanaf kleppendeksel -> tankje (met filter) -> terug naar inlaat (of als in racerij: uitlaat)

ipv direct vanaf de kleppendeksel(carter ontluchtings) , naar de inlaat... wat betekent dat je die olie dampen dus in je inlaat traject krijgt.

naar de catsch tank naar de uitlaat wordt schijnbaar in de racerij gebruikt zodat je een hoger vacuum krijgt.

Bas 01-02-2010 16:12

Quote:
Originally Posted by GJ007
naar de catsch tank naar de uitlaat wordt schijnbaar in de racerij gebruikt zodat je een hoger vacuum krijgt.

Weet je dat zeker?? Volgens mij vangen ze gewoon de damp/olie op en legen ze het tankje daarna.

Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met de apk vanwege de carterontluchting (open filter dat in een opvangblikje uitkomt).

joostvw 01-02-2010 16:51

Quote:
Was van een of andere halve met een kever..die in Duitsland de straten schoon schraapt.. :thumbup: :screwy: :D

kan hij de mijne ook niet gelijk ff doen dan???

en dan bedoel ik mn randen doen he niet mn straatje ;) daar kom ik wel door.

De Limburger 01-02-2010 17:17

Dan zul je Erik een PBtje moeten sturen, daar kan ik niet over beslissen.
Gr Ronnie

GJ007 01-02-2010 21:10

Quote:
Originally Posted by Bas
Weet je dat zeker?? Volgens mij vangen ze gewoon de damp/olie op en legen ze het tankje daarna.

Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met de apk vanwege de carterontluchting (open filter dat in een opvangblikje uitkomt).

dat is wat ik las, weet zo niet meer waar. maar via google is veel te vinden.
ga binnenkort bij het plaatsen van andere blok iig ckr kijken naar zon tankje.

want net wat de Limburger zegt, die vieze dampen wil je gewoon niet in je inlaat traject wat je net hebt bewerkt ...

De Limburger 01-02-2010 21:17

Quote:
Originally Posted by GJ007
want net wat de Limburger zegt,..

Zeg maar gewoon Ronnie :thumbup:
Hahaha Gr.. :D

Renegade 01-02-2010 21:25

Probeer eens oil catch can en pcv (positive crankcase ventilation) :D vind je best veel :thumbup:

joostvw 01-02-2010 21:35

Quote:
Dan zul je Erik een PBtje moeten sturen, daar kan ik niet over beslissen.
Gr Ronnie

nja was meer als een geintje bedoelt. ik neem aan dat die ook in limburg woont?
dat word me iets te ver rijden.

gr Joost

FunkyF 01-02-2010 21:56

Quote:

en bedankt ;) :thumbup: haha heb iets teveel geschraapt, daarom probeerde ik je zaterdag te bellen, zat vast in Millen.... :eek:

@ JoostVW: Wielkastrollers zat hier, pm maar!

De Limburger 01-02-2010 22:06

Quote:
Originally Posted by FunkyF
en bedankt ;) :thumbup: haha heb iets teveel geschraapt, daarom probeerde ik je zaterdag te bellen, zat vast in Millen.... :eek:

Ohw hahaha ik had je nog gebelt maar kreeg je geweldige voicemail eraan..
En ja die wielkast rollers van jou zijn goed en zeker degenlijk.
Misschien dat ik zelf ook 1tje ga overnemen maar dat komt wel goed. :thumbup:
Gr Ronnie

De Limburger 03-02-2010 09:45

Net de remschijven terug op de post gedaan, ze zouden ze of omruilen of andere dus de juiste opsturen. Ook net de sportkoppeling binnengekregen. Eens kijken wanneer er tijd is voor montage. Maar dat komt wel goed. Gr Ronnie

All times are GMT +1. The time now is 04:32.