Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Holland's Next Vento Vice-project: Passat variant 35i B3 (plan: KAMEI X1) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92121)

Audi1981 23-03-2012 22:12

Owww veeeettt! Die vraagt om een mooie paintjob idd :thumbup:
En een mooi sierstukje op de uitlaat ;)

Vento Vice 27-03-2012 19:50

wéér 11 FOTO's !!!

Gisteren een boek van Haynes ontvangen met véél technische info en veel duidelijke foto's en tekeningen! ;)

Engelstalig en gedrukt in 1991

En vandaag de laatste (deur-)delen gespoten!
Eerst zorgvuldig afplakken... zucht! ...en dan een beetje schuren, ontvetten, grondlak...

met dank aan het Kruidvat en co... :D

...vervolgens nog zilvergrijs metallic en blanke lak... tadaa! foto's gemaakt 27-03-2012 richting Wijk aan Zee:

...en nabij restaurant 'Sea you', noordpier Wijk aan Zee:

Ik ben zéér tevreden :thumbup:

:rolleyes: Ff ter herrinnering:
Weten julie het nog?! zó was-ie 'vroeger': :eek:

de Passat, zoals-ie was op 'day one'...

En verder nòg wat updates:
Een setje2e hands dakdragers zijn, als het goed is, morgen 'in-da-house' :tongue: (Marktplaats)
En binnenkort een sportfilter, twee gasdempers voor de achterklep en...
een origineel VAG antennegat-afdek-dopje, gekocht van Dennis-Mash, die zijn winter-35i nu aan het 'slachten' is.

tot later!

De Pul 27-03-2012 21:23

ik moet zeggen,als je die stickers wegdenkt,schreeuwt ie 1988.......netjes gedaan!

Audi1981 27-03-2012 21:35

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik moet zeggen,als je die stickers wegdenkt,schreeuwt ie 1988.......netjes gedaan!

:goodpost:

Volledig mee eens :thumbup:
En voor een budget waar sommigen nog geen velgen van kopen denk ik :rolleyes:
Super man :thumbup:

Dennis-Mash 27-03-2012 22:08

Kijk, veel beter met de deuren delen ook in kleur. En zoals gezegd, knap gedaan wat betreft het kosten plaatje. :thumbup:

De onderdelen gaan morgen op de post. ;)

Vento Vice 28-03-2012 09:09

...ff kort terug blikken

thanx to all!

Ja, ik moet zeggen dat ik bij dit project best wel geluk heb gehad;
wat betreft het vinden van onderdelen, maar zeker ook de kosten ervan!
Een nieuwe verlagingsset en nieuwe wielkastrandjes, specifiek voor de 35i variant bijvoorbeeld, kom je namelijk niet zo vaak tegen...
...en ik heb daar niet eens echt naar gezocht!
Ik tik alleen maar geregeld '35i' of 'B3' in als zoekopdracht op MP en... voilá!
Ook de typische velgen, die precies bij de '90's-look' passen, kwam ik min of meer toevallig tegen. :thumbup:

Wat me verbaasde bij de zoektocht naar een geschikte achterbumper, is dat hier in de buurt vrijwel geen enkele 35i B3 op de sloop (meer?) is te vinden :screwy:

Mazzel speelt dus zeker een grote rol en ook het feit dat ik veel zelf doe/kan, scheelt natuurlijk in de portemonnee.
...daarentegen zitten er daardoor ook wel de nodige uurtjes in, die onbetaalbaar zijn.
Soms moest ik ook een flink stuk rijden, zoals voor de KAMEI X1 bodykit, waarvoor ik net over de grens bij Arnhem in Duitsland moest zijn...

Daar hebben we dan ook een weekendje Nijmegen aan vastgeplakt, zodat mijn hoofdsponsor (Mirella) er ook nog wat aan had.
(de bodykit paste maar nèt in de Corrado; de Passat zèlf hadden we toen nog niet eens...)

Maar als ik kijk naar het resultaat (tot nu toe), ben ik al die moeite bijna weer vergeten ;)

C1Rob 28-03-2012 09:45

Vind het ook erg netjes zo!! Spuiten is eigenlijk wel erg goed zo, gewoon met spuitbusjes gedaan?

Vento Vice 28-03-2012 09:52

Quote:
Originally Posted by C1Rob
Vind het ook erg netjes zo!! Spuiten is eigenlijk wel erg goed zo, gewoon met spuitbusjes gedaan?

dank je! Ja, Ã*-la Ed China (van 'wheeler-dealers'-Discovery); totaal een stuk of 15 spuitbussen... :rolleyes:
de ozonlaag is weer een stuk dunner...

C1Rob 28-03-2012 10:06

oei das wel veel busjes maar echt heel netjes geworden!! Zaten hier al spacers tussen de wielen?

Vento Vice 30-03-2012 07:44

@C1Rob:
Nee, hier zitten nog geen spacers op...
De 6J ET33 velgen vallen wel wat diep; vooral achter
Ik wil zowieso nog even proberen/kijken hoe het zònder de GT-randjes eruit ziet

Gisteren heb ik de dakdragers, die ik op MP heb gevonden, wat opgeknapt (opnieuw gespoten) en even gemonteerd.
Het bleken ook nog origineel door de VAG-dealer geleverde dakdragers te zijn met een (voor mij althans) wat afwijkende vorm.
Helaas miste dus wel de sleutel voor de afdekkapjes :( , maar daar is een oplossing voor in de vorm van zelftappers, netjes in de alu profielen gedraaid.

origineel VAG, dus mooi passend en niet tè opvallend klemsysteem

de instructiesticker onderop met o.a. 'teilenr. 333 860 027 A'

Audi1981 31-03-2012 22:19

Lekker bezig René :thumbup:
Hoe staat het met de audio? :cool:

Vento Vice 01-04-2012 09:03

Afgelopen vrijdag heb ik alle plastic delen achterin eruit gehaald en alles eruit gehaald om de ruimte eens goed zand- en vuilvrij te maken; wÃ*t een verschil zeg!

Dat gaf me gelijk de gelegenheid om de nog losse audio-bedrading netjes weg te werken: door de middenconsole, onder het tapijt door, onderlangs de achterbank, over de wielkast linksachter. Daar waar mogelijk netjes bij de andere kabels middels tie-wraps.
Zodoende kom ik uit bij het originele opbergvak linksachterin, waar mijn amp. vast wel in past!
Maar ik ben nog steeds niet ècht begonnen met de baskist op maat, alleen nog maar in mijn hoofd...

Ik kan nu ook makkelijk bij de bevestiging van de achterschokdempers voor het vervangen daarvan voor de verlaagde exemparen binnenkort...

Ook kan ik nu goed bij de achterste zijramen om ze van zwarte folie te voorzien.

PS:
Ik heb nu even problemen met mijn bluetooth, zodat er ff geen foto's zijn voorlopig...

Dennis-Mash 01-04-2012 15:14

Pakketje binnen gekregen Rene?

Vento Vice 01-04-2012 16:43

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Pakketje binnen gekregen Rene?

Ja hoor, donderdag al! Ik heb de gasdrukveren, het antennegat-afdekdopje :D en het sportluchtfilter er ook meteen opgezet ;)
sorry, ik dacht dat ik het al gemeld had... ik had ook al foto's ervan, maar heb een bluetooth-probleempje

Update 1 april:
-De achterste zijramen zijn nu voorzien van zwarte folie
-Versterker zit nu netjes linksachter in het opbergvak aldaar ;)

Dennis-Mash 01-04-2012 18:21

Oke, goed zo. :thumbup:

Vento Vice 02-04-2012 18:16

Off-topic:
Bluetooth doet 't weer!

hij heeft nu een rode, maar ff voor het model
[mijn neef is IT-er en rijd een Suzuki GX100 coupé uit '82 geloof ik; hij heeft m'n laptop weer gefixt)

De nog missende foto's bij mijn laatste posts:

VAG antenne-afdekdopje en...

...sportluchtfilter, gekocht van Dennis-Mash!

de achterste zijramen pik-zwart dmv raamfolie

de Osio versterker weg gewerkt

...en nog ff een over-all picture d.d. 2-10-2012 ;)

Audi1981 02-04-2012 18:20

Leuk gedaan met die versterker, had je toch wat om hem aan vast te bouten?

Kazzo 02-04-2012 18:32

Die dakdragers heb ik ook, model van vliegtuigvleugel:) Heb er ook nog de orginele leren tas bij + gereedschap. Mooie update!

Tjaap 02-04-2012 18:35

pas je op met die versterker daar, heb al eens brand gezien in worthersee met een afgedekte versterker.

De Pul 02-04-2012 18:56

Quote:
Originally Posted by Tjaap
pas je op met die versterker daar, heb al eens brand gezien in worthersee met een afgedekte versterker.

wat jaap zegt,dat is levensgevaarlijk.....ook al eens gezien dat de hele boel lag te smeulen[onder de achterbank,maar principe is hetzelfde]

Vento Vice 02-04-2012 19:01

Quote:

Bedankt voor de waarschuwing! Ik ga denk ik 'creatief' wat koelgaten maken in het deksel; een VW-logo ofzoiets en ik heb ook nog wel een paar computer-ventilatortjes liggen; mss is dÃ*t wat?

@Audi1981:
...gewoon een paar gaten geboord in het paneel erachter, hoezo? :D
Nee, hij hangt aan twee lange M6 bouten, met aan de voorzijde twee vleugelmoeren; om iets aan te kunnen sluiten, moet-ie er ook vrij makkelijk weer uit kunnen ;)

@Kazzo:
Bij mij zaten er geeneens sleutels bij... :shake:

Audi1981 02-04-2012 19:11

Ja joh, als er door thermiek maar een beetje lucht langs komt, je gaat geen db drag racing doen met dat ding he?

jettaracing 02-04-2012 21:32

Quote:

Ik heb versterkers al jaren op die plek , bij meerdere auto's , is geen probleem ,zolang je er geen 1000 watt rms uit wil gaan trekken :thumbup:

Vento Vice 03-04-2012 06:10

versterker-bla-bla-bla

hahaha! meningen ontkracht door de 'godfather'! :tongue:
(oke, diegenen zeggen het ook nog zelf te hebben gezien...)

Maar wat was daadwerkelijk de oorzaak van die brandjes? ...het gebrek aan koeling?! Ik betwijfel het...
Naar mijn mening zal in dat geval de versterker zèlf het dan uiteindelijk begeven, of hij gaat evt. 'thermisch uit'; als er zo'n beveiliging in zit...

Ik denk dat de meeste problemen ontstaan bij de bedrading; of beter: het ontbreken van de juiste diameter daarvan!
Als de bedrading maar dik genoeg is en verder mooi, vrij van de (warm wordende) versterkerbehuizing ligt, maak ik me niet echt zorgen... [...en toch ga ik iets met die afdekkap doen, al is het alleen maar voor 'het creatieve' ;)]

Tòch bedankt voor de welgemeende waarschuwingen :thumbup:

(on-topic again, please :rolleyes: )

Audi1981 03-04-2012 08:39

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
on-topic again, please :rolleyes:

Dit was toch wel redelijk on-topic lijkt me René...:thumbup:

Ik zeg plexiglas voor die versterker :D

Dennis-Mash 03-04-2012 16:56

Dan heb je er toch ook niets aan gehad om hem weg te werken. Kun je hem beter achter je voorruit plakken. Kan iedereen je 10 miljoen watt versterker ook zien. :tongue:

De afdek kappen voor de opbergvakken achterin heb ik nog liggen Rene. Dus als je er één, of twee nodig hebt. Laat het maar weten. ;)

Audi1981 03-04-2012 17:21

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Dan heb je er toch ook niets aan gehad om hem weg te werken. Kun je hem beter achter je voorruit plakken. Kan iedereen je 10 miljoen watt versterker ook zien. :tongue:

Hij heeft toch een rolhoes...:rolleyes:

Vento Vice 03-04-2012 20:35

'good heaven!'

Ik heb wel eens mooiere versterkers, qua uiterlijk gehad...
Dus nee, er komt geen plexiglas voor, Joram!
Gewoon zó, lekker uit het zicht en dan ligt-ie ook niet in de weg!

Update:
mijn hemel!
Vandaag de hele dag met mijn hemeltje aan de gang geweest.
Ik had al sinds begin december vorig jaar een stukje stof liggen en had jullie toen al een HINT gegeven:
Quote:
'heavenly'...
Verder nog een 'matching' stofje op de markt gekocht voor een nog-niet-nader-te-noemen projectje... :screwy:

sneak preview voor onze 'edition Vento Vice'...

Vandaag ben ik daar dus maar eens aan begonnen:
Alle nog resterende plastic interieurdelen eruit, inclusief het raamwerk en motortje van het open dakje.

kale bedoening, zo! ...je ziet hier ook het draadje hangen naar mijn achterruitverwarming-in-antenne-converter-module/signaalversterker...

Snel nog even de strijkbout over het stofje om de plooien te doen verdwijnen :D

onze z.g.a.n. strijkbout wordt verder bijna nooit gebruikt...

De halve woonkamer verbouwd, om genoeg ruimte te creëren voor het 2 meter lange 'ding'; oud dekbedovertrek op de grond en...
Plakken maar! 3 busjes spuitlijm, stofje, veel wrijven om het er strak op te krijgen, knippen, snijden; oef! :wow: Maarrr: het is gelukt ;)

het is een beetje een psychadellisch vlekken-printje met daar zwart gaas overheen

Onder het drogen van de lijm, niet stil gezeten: bepaalde delen moesten ook maar meteen zwart gemaakt worden.

o.a. het raamwerk van het Webasto-dakje, de achterste lijst van het hemeltje en delen van de zonnekleppen waren nl. grijs...

Alles netjes en droog?
Hemeltje er weer in, alle plastic delen er stuk voor stuk weer in en...
Meteen maar de afwatering van het dakje in orde gemaakt; dat hadden ze bij de montage voor het gemak maar ff 'vergeten', bleek vandaag... :screwy:
Er zaten wel vier 'tuutjes' op alle hoeken van de 'goot', maar die bleken nog 'gewoon' dicht te zijn; op de foto hierboven zie je ze zitten ;)
vandaar dus dat er soms bij snelle bochten wat water over de rand 'klotste' na een aantal dagen regen...
Dus: ik heb de achterste twee zelf open geboord en van daaraf lopen nu twee slangen 'all-the-way' naar de achterste stijlen en daar naar benee' :rolleyes:

Als laatste heb ik vandaag alvast één zonneklep in stijl bekleed; handwerkje van dik een uur...
Dicht: dezelfde print als op het hemeltje...

in de ruststand, zie je 'm bijna niet door de 'cammouflage'...

...en open kijk je tegen een wat rustiger zwart stofje aan ;)

...en zwart van binnen

...en nog een laatste, wat donkere, foto van achteraf gezien

De bedoeling is de baskist ook met deze stof te bekleden :D
De kleuren die erin zitten, passen namelijk best goed bij de velours bekleding, dus de print doet nog niet eens echt druk aan.

Maar dÃ*t moet jullie maar eens in het echt zien! :thumbup:

(wordt vervolgd!)

jettaracing 03-04-2012 20:39

Ik zeg ,goed bezig ! Origineel stofje , dat zeker , idd wel mooier met dat net stof eroverheen . En mooi dat je het toch allemaal wel weer even zelf aan het doen bent, daarvoor respect !

Audi1981 03-04-2012 20:41

Respect voor het werk René :thumbup:
(Respect voor Mirella ook trouwens :D )

Vento Vice 03-04-2012 21:06

thnx, Wytze en Joram! (trouwe fans)
'origineel stofje'? Tja, ze houden hier op het VF van 'zo origineel mogelijk', duzzz.... :tongue:

Respect voor Mirella? Waarom? Omdat ze het in zo'n omgeving moet uithouden? :D

Zoals gezegd:
Ik doe bij de Passat eens ècht mijn eigen ding en kan zo ook lekker wat creativiteit kwijt :thumbup:
Alleen nog ff die baskist als leuke gadget en dan is het ook wel genoeg, dacht ik zo. (...en die staat straks toch onder de rollo!)
Overdaad schaadt namelijk... en voor je er erg in hebt, is het al zover.
Sterker nog: ik wil tzt kijken hoe deze wielen staan zònder de wielrandjes...
...maar da's slechts een kwestie van een paar schroefjes!

...anders eerst toch maar eens het verlagingssetje?!
de meesten HIER beginnen ermee en zijn dan meteen klaar... :screwy:

Dus: hij is bijna AF ! ;)

Audi1981 03-04-2012 21:11

Quote:
Respect voor Mirella? Waarom? Omdat ze het in zo'n omgeving moet uithouden? :D

Nou vooral omdat de meeste vrouwen het niet zo leuk vinden als je 3 spuitbussen bisontix leegt in de woonkamer :D
(die van jou en mij uitgezonderd dan blijkbaar, want ik liet het net zien aan vrouwlief en die is al stof aan het zoeken)

Quote:
Dus: hij is bijna AF ! ;)

Een echt project is nooit af :D
Echt mooi gedaan René, die hemel en kunstof delen had ik zo 1 2 3 niet aan gedacht :thumbup:

Vento Vice 03-04-2012 21:17

ach so! ;)
De grond is idd wel wat plakkerig nu, ondanks een kleed eronder... en ik deed het terwijl ZIJ aan het werk was, natuurlijk!
Maar we mogen idd niet klagen met wat onze ega's allemaal al dan niet pikken!

Aha, ze is dus al stof aan het zoeken? Ben benieuwd!

marcel--46 03-04-2012 23:06

Leuk klusje heh een hemeltje bekleden, heel mooi gedaan hoor :thumbup:

Ik heb in mijn golf4 dit jaar ook de hemel en de stylen bekleed,hier thuis werd het ook niet erg gevonden alleen de spuitlijm zat echt overal :D

Vento Vice 04-04-2012 12:05

Ook de tweede zonneklep is klaar; de make-upspiegel wilde ik eruit wippen, maar is nu dus stuk :( ...ik doe wel een andere...
Tussen de kleppen, in het verlengde van de binnenverlichtings-unit heb ik nog wat van dezelfde zwarte stof voor de afwerking gedaan. ;)

Wielrandjes eraf ziet er trouwens zó uit:

Vento Vice 05-04-2012 11:50

hot, hot, hot !!

De versterker zit achter de kunststof bekleding in de bagageruimte.

linksachterin, waar normaal gesproken de elektronica van de niveauregeling thuis hoort (optie)

Hij schijnt zó niet genoeg koeling te krijgen, dus heb ik het paneel voorzien van wat koelgaten....,
maar dan wel op een creatieve manier! (...wat ik zowieso al van plan was, trouwens)
...en omdat ik tòch bezig was, heb ik maar meteen met de andere kant ook iets gedaan ;)

links het Playstation B3-thema doorgetrokken en rechts berg ik (dus) mijn gereedschap op

Je ziet op bovenstaande foto ook nog wat draadjes liggen; deze zijn voor de twee PC-ventilatoren (mèt LED-verlichting...), die ook meehelpen de eventuele tè warme lucht af te voeren... :rolleyes:
Ze worden geschakeld tegelijk met de versterker ;)

gatenkaas met LED-verlichting

Dus: 'probleem' opgelost!

Audi1981 05-04-2012 12:18

:lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
Heerlijk! Wat een inspiratie :thumbup:

jettaracing 05-04-2012 15:46

hahaha geweldig !

VwJarnoGT 05-04-2012 15:58

Die panelen zijn een creatie op zich! :thumbup:

Vento Vice 05-04-2012 16:52

...wat een enthousiasme :redface: ... merci beaucoup! :tongue:

All times are GMT +1. The time now is 02:27.