![]() |
nee idd :) die dubbel checkt alles wel ja gelukkig
|
Hier een heel klein voorproefje maak binnenkort wel een beter filmpje.
http://s279.photobucket.com/albums/kk14 ... 011030.mp4 |
Hey Swen hebben ook weer een polo 6n2, dus als je nog onderdelen zoekt
|
ja moet nog 1 raammotor, en wil de bekerhouders maar dat heb ik al tegen Stefan gezegd :P
|
Je filmpje werkt niet swen ;)
|
Okej, halen de polo zaterdag op.
Filmpje doet het inderdaad niet. |
|
deze wel :thumbup:
|
Ruig hoor :)
|
klopt had de verkeerde link geplakt, maar stefan heeft het al opgelost :P
|
Swen, waar blijven de update's haha
|
Mooie zondag ochtend om de project pagina weer even up-to-date te maken ;)
swen is te druk met school en andere dingen dus update het zooitje maar even.... Zoals jullie dus al weten heeft de polo zijn eerste meters als gemaakt, ik kan jullie vertellen dat gaat goed hard vooruit. Rij zelf in een golf 4 tdi met 180+ pk maar dit gaat toch wel ff sneller van zn plek. :D Voordat de polo zijn eerste meters kon maken moesten er nog een een 2 tal dingen gebeuren: De aandrijfassen en de koppeling.... De koppeling wou niet op de manier hoe ik het bedacht had dus dat lieten we even rusten.... De lange as, bestaande uit binneste deel van een a3 en buitenste van een g60 hebben we eerste zo afgedraaid dat ze recht in elkaar vielen en toen afgelast. De korte as, bestaande uit binneste deel van een a3 en buitenste van ee polo 6n hebben we bijden in een punt afgedaaid, in een hoekprofiel geklemd en afgelast. Door het lassen zijn de assen natuurlijk krom getrokken wat we ook niet anders hadden verwacht... Hoe lossen we dit op???? juist, as in de draaibank meetklok op het einde van de as. Dan de as draaien tot de maximale uit slag en net na de las de as warmstoken en krimpen dmv koud water. De assen zijn nu nagenoeg recht:D (we praten nu over 0,02 en 0,04 mm slingering aan het eind van de as) Hier een foto rapportage van de assen: (spreekt voor zich neem ik aan) ![]() ![]() ![]() ![]() Toen konden we de assen weer in elkaar zetten, dan komen ze er zo uit te zien ;) ![]() ![]() Zo ff de asjes onder de auto slingeren... alleen nog een foto van de korte as zie ik net :S naja de andere komt wel een x dan. ![]() En dan staat de polo er zo bij op zn wielen: ![]() ![]() ![]() Nu alleen ff de koplampjes dr los in hangen, frontje dr op, ff groene platen van het werk dr op en gaan!!!! ![]() Jmmr genoeg ging dit niet door. Na dat we de auto goed hebben laten warmdraaien en 1 x gasgaven ging het olie lampje knipperen. :S Dan ga je denken of je het lampje wel goed heb aangesloten, toch het zekere voor het onzekere en even de oliedruk meter eraan gehangen. En ja hoor!!! geen olie druk!!! :( Het bekende probleem van de 1,8t motoren, dus carterpan er onder weg gehaald en de zeef zat idd helemaal dicht.. Hier de nieuwe zeef gemonteerd en gelijk alle oude olieresten uit het onderblok gehaald: ![]() ![]() Na dit probleem opgelost te hebben, zijn we een paar rondjes hier gaan rijden (wel te verstaan zonder koppeling), alles voelde eigenlijk goed, geen geschuur, getril of andere rare geluiden. Swen moet nog ergens filmpjes hebben, die upload die zelf maar een x.... Hier nog een foto van de de accu die achterin een warm jasje heeft gekregen: ![]() Zo nu kon de polo weer uit elkaar en moeten we het koppeling probleem oplossen.. Polo in demontage: ![]() Het torretje: ;) ![]() Ja hoe gaan we dat nu oplossen met de koppeling?? dat met het vr6 cilindertje werkte niet (iig niet op die plek), je moets te veel kracht zetten. En hoger kon het cilindertje niet omdat daar de ronding in het schutbord zit van de rembekrachtiger. Aangezien me kamaraden weer een polo 6n2 aan het strippen waren heb ik daar even een kijkje genomen en viel mijn ook gelijk op het schutboard... Hier een foto van het schutbord, kant en klaar om een koppelingcilinder van een caddy tdi op te monteren... ![]() Gister avond een avondje niet stappen dus maar de schuur ingegaan en het schutboard omgewisseld (wat een kut werk) ;) Nog 1 foto van toen de zooi eruit was: ![]() Kit aan gebracht op het nieuwe 6n2 schutboard: ![]() 6n2 schutboard geplaatst: ![]() Zo nu zit alles op zn plek, de volgende update is waarschijnlijk de motor ondergaan aan een schoonmaak behandeling en zijn er hier en daar nog wat dingen in het motor ruim gecleand en zal deze weer netjes in kleur zijn gespoten. Tot de volgende Update!!! (owja ik wil Hans de Jong van DieselService nog even weer bedanken voor de hulp met de aandrijfassen) Greetz. Nick |
Geen dank dat je me half vergast heb in die auto hahaha :tongue:
|
mooi werk......
|
Super project! Erg leuk om te volgen!
|
Mooie update!
|
Vandaag ook nog een leuk pakketje binnen gekregen:
![]() ![]() |
Binnenkort tekst en uitleg.
Voor nu een paar fotootjes van waar we mee bezig zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bedankt voor de reacties!
Van het weekend zijn we bezig geweest met een nieuwe laag body coating: ![]() ![]() Spulletjes weer van de coater: ![]() En nog een plaatje van het motorruim van boven: ![]() ![]() En nog een foto's met me nieuwe speeltje de Canon 550D: ![]() ![]() |
Zo,dat ziet er top uit!
|
Super!
|
ziet er goed uit die polo! zal je vast nog wel keer spotten als die klaar is!
|
Subframe enz er weer onder?
|
Nog niet Niels, stuurhuis moet nog ff aangepakt worden....
Achteras en tank hangen al wel weer... |
nog wat foto's van het blokje.
![]() ![]() ![]() |
Up To Date
Bij deze dan maar is even een grote update wat we de afgelopen tijd hebben gedaan, swen heeft af en toe een paar foto's geplaast maar daar stond weinig tekst bij...
(er zullen af en toe vast een paar foto's bij staan die swen al gepost heeft, maar die moeten jullie dan nog maar een x bekijken.) ;) Nadat we het 6n2 schutbord hadden geplaast is de polo naar de spuiter gegaan, om het motorruim te voorzien van een nieuw laklaagje. Ondertussen zijn wij thuis in de schuur druk bezig geweest met het opknappen van verschillende dingen.... Om te beginnen hebben we de versnellingsbak en het motorblok is onder handen genomen, deze hebben we eerst is goed schoongespoten. Zodat we schoon te werk konden gaan... In eerste instantie wouden we de bak stralen maar omdat dit meer weersgevoelig is dan spuiten hebben we toch maar gekozen om de bak te spuiten. Na wat uurtjes schoonmaken en schuren, kon de bak gespoten worden. De versnellingsbak voorzien van een nieuw mooi laklaagje: ![]() Nu de bak weer als nieuw is kon het motorbok niet achterblijven. Aangezien het niet bekend was hoelang/hoeveel km deze distributieriem er al op zit hebben we deze uit voorzorg ook gelijk vervangen. Ook hebben we verschillende alu delen gestraald, onderblok voorzien van een nieuw laklaagje en verschillende beugeltjes laten coaten. Hier een foto van inlaat die weer helemaal clean is: :D ![]() Al aardig gevorderd met de opbouw van het motorblok: ![]() ![]() En hier de energiebron voor inbouw: ![]() ![]() ![]() Nu de energiebron klaar is zijn we met de pedalenset bezig geweest, aangezien het schutbord van een 6n2 is met hydraulische koppeling hebben we ook een pedalenset van een 6n2 gepakt. Nu kwamen we met het volgende probleem, hier zit een electronisch gaspedaal op. Dus de pedalenset van de 6n1 erbijgepakt en het gaspeaal van de 6n1 erafgeslepen. Met wat knutselen komt er dan dit uit. Pedalenset klaar voor inbouw:(zitten nu btw mooie pedaalrubbers van een tt op) ![]() ![]() Yeahh auto terug van de spuiter, motorruimte voorzien van een mooi glimmend laagje: :) ![]() ![]() ![]() Nu wouden we eigenlijk zo min mogelijk van de kabelboom zien, dus wat doe je dan??? Juist je gaat lekker aan het solderen om de kabels te verlengen en deze door de chassisbalken te trekken :D Het resultaat mag er wezen: (alleen foto van de rechterkant, linkerkant op dezelfde manier gedaan) ![]() Daarna de motorsteunen is even onder handen genomen: ![]() Hier een foto van bovenaf, zo zie je dat de motorsteuen er mooi uitspingen. Ook is het hitte werende folie mooi te zien, deze motor de hitte van de turbo zo veel mogelijk bij het kachelhuis weghouden... :) ![]() We vonden tijdens het proefrijden dat het remmen nog wel wat makkelijker mocht gaan, dus zijn we naar de sloop gegaan voor een grotere rembekrachtiger. We zijn uitgekomen op een rembekrachtiger van een golf 3 (deze in in diameter 40mm groter en in dikte 10mm) Deze gelijk onder handen genomen: ![]() ![]() Gemonteerd en wel: (hier ook de hittewerende folie mooi te zien) ![]() We hadden de bodem nog steeds nooit helemaal in de bodycoating gezet, en aangezien we aan de voorkant nog wat dingen hadden aangepast, hebben we de hele bodem nog maar is in de coating gezet. (extra bescherming is nooit verkeerd) Eerst alles gedemonteerd remleidingen, achteras, subframe, tank, enz... deze onderdelen konden mooi een schoonmaak beurt ondergaan en al het ijzerwerk is richting de coater gegaan.... Hier een paar foto's van het coaten: ![]() ![]() Zo nu is de bodem weer als nieuw... Na 2 weken wachten waren de spullen van de coater er weer: ![]() Fusee stukken voorzien van nieuwe lagers, draagarmen voorzien van nieuwe rubbers achteras ook voorzien van nieuwe rubbers en overal komen nieuwe bouten in. Hier een foto van de achteras die al mooi begint te vorderen: ![]() Draagarmen ff in het subframe gestoken: ![]() Tank en achteras weer gemonteerd: ![]() Gisteren weer een hele stap gemaakt. We hebben de motor erin gehangen! (Thnx stefan aka pewi voor de hulp) ![]() ![]() ![]() ![]() En hier nog een foto van van hoe het er in de wielkast uit zien: ![]() Tevens hebben we de polo van voor tot achter, van links tot rechts voor zien van nieuwe remleidingen... (dit was op sommige foto's al te zien voor de oplettende kijkers) hier nog 1 foto van de bodem en daar sluit ik mee af voor nu: ![]() Dit was het dan weer, we gaan aankomende 2 weken hard met de polo bezig en hopen dan toch weer is met de polo te kunnen vlammen. Tot de volgende update... |
Ziet er goed uit, kom volgend weekend wel ff kijken als ik klaar ben met me airride onder de passat te halen.
|
Neem dan ff schuur en poets spul mee voor die zakker ;)
|
Fax vrijdag ff, kan ik ff spul meenemen
|
Goed bezig mannen :thumbup::thumbup::thumbup:
Knap dat het allemaal past in een 6N, want die zijn niet zo ruim :screwy: |
Een paar foto's waar we mee bezig zijn.
![]() ![]() |
gister voor het eerst weer een stukje gereden, hier een klein filmpje.
http://s279.photobucket.com/albums/...25022012044.mp4 |
Mooie update. Wel krap aan de voorkant heb je daar geen problemen mee dat blok kanteld enzo schade aanricht?
|
Vandaag een goede deal gedaan Originele polo 6N dakdragers geruild tegen een kratje bier haha.
Ik hou ze er niet op maar voor zo af en toe is het wel leuk, en voor een kratje bier is natuurlijk niks. Een grote update val alles wat er in de tussentijd aan gedaan is komt nog wel, daar heb ik nu even geen zin en tijd voor. Loop namelijk nu 5 dagen in de week stage. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En nog een filmpje van 0:10 sec http://s279.photobucket.com/albums/...nt=MVI_0811.mp4 |
mooie polo :thumbup:
|
Thanks, Ben jij trouwens de buurjongen van niels?
|
ja klopt ben inderdaad zijn buurjongen
|
haha oke dacht ik al, je hebt ook een dikke golf 2 ;)
|
Lang niks meer gepost loop nu namelijk 40 uur in de week stage.
Maar vandaag is me broer even met me polo langs de rdw geweest. En ze staat nu officieel als een 1.8 op het kenteken. ![]() |
wat heeft jou de herkeuring gekost als ik vragen mag?
|
All times are GMT +1. The time now is 13:22. |