Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Larsje 's rode Jetta GL 1986 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67585)

larsje 05-02-2011 15:44

Quote:
Originally Posted by Gamble
Hey ouwe beunhaas,

Die auto is van binnen toch al een rotzooi, dus een paar kapjes en draadjes meer of minder maakt toch niet uit he... ;)

Nee zonder grappen. Wel linke shit natuurlijk. Geluk dat het niet zo geëindigd is als met de KFR. Beter fix je die deur! Anders kan je het altijd nog zo doen als met de wc deur ;)

Leeterr

Oohja..: Ik zal geen voorspellingen meer doen over electrische faalacties. Blijkt weer dat ik toch een 6e zintuig heb... :tongue:

Deur is t niet geworden :( ik dacht een heilige graal gevonden te hebben.. een oude rechter deur, goede kleur, zelfs de stickerband zat erop!
maar helaas voor een 3deurs :(

Wel een schakelmodule kunnen scoren! Helaas had niemand meer stekkers/deel kabelboom voor hierop. Dit zoek ik dus nog vrij dringend!

groetjes!

larsje 01-03-2011 21:46

Nog altijd geen stekkers of kabelboom gevonden. Maar een maat van me doet zn best en denkt een hele dashboard-kabelboom gevonden te hebben!
Ik ben benieuwd!

Verder nieuw radiotje gekocht.. gewoon omdat ik die oude zat was :D

larsje 13-03-2011 15:55

Ondertussen een stuk kabelboom wat ik nodig had gevonden, niet via een forum of internet maar via via. Valt toch zwaar tegen dat oude spul te vinden (ben ook nog steeds op zoek naar een rechtervoordeur)!!

Mijn kabelboom en het stuk wat nieuw is ondertussen al samen met pa in elkaar gevlochten, door flink wat stekkers om te steken en niet domweg te knippen hebben we maar 6 of 7 soldeerverbindingen hoeven maken! Wel gelijk ff een iso stekker eraan gemaakt op de nette manier, dus dalijk weer wat minder kroonsteentjes en andere zooi achter mn radio!

Deel van de kabelboom zit er ook alweer in, deze week verder (heb nog een tentamen dus schiet niet op) en hopelijk tegen het eind van de week weer rijden!

Vandaag ook maar een fatsoenlijke 2L schuimblusser gekocht. Hopelijk een investering die zich niet uitbetaald maargoed, better be safe than sorry! :rolleyes:

larsje 20-03-2011 15:55

En ik heb weer gereden! dalijk nog de nieuwe radio inbouwen en opruimen!

larsje 22-03-2011 22:50

Zucht......
2 dagen met de jetta naar t werk geweest, na 4 weken stilstand verdiende hij wel een wasbeurtje.
Dus naar de wasbox gereden (hier in dld mag je niet met een emmertje op straat) waar een leuke helling lag. Helling was geen probleem, de uitstekende putdeksel precies bovenaan (die ik dus door de helling niet had gezien) wel!!
BAM, uitlaat eronderuit, de C-klemmen waren losgeschoten.
Op de grond achter mijn auto lag er 1, de ander heb ik nog niet gevonden (misschien al eerder verloren???).
ANWB gebeld (ben ik ff blij met mn europa-service), afgesleept naar de dichtbijzijnste garage (parkeerplaats voor mijn huis dus) en nu is t wachten op de veerklem-tool die ik net besteld heb op evilbay, zal donderdag arriveren. Klemmen haal ik bij de onderdelenboer naast mijn werk morgen.
Dat wordt dus met de bus naar werken :(.

Zit me niet echt mee de laatste tijd op autogebied... Maar we krijgen t wel weer gefixed!!

Quattro_38 25-03-2011 17:57

Kop op!

Er komen betere tijden aan! Ik zal in de buurt trouwens nog ff speuren of ik een goede deur voor je kan vinden:). Mooi dat hij elektronisch gezien rijklaar is in ieder geval, is de uitlaat ook weer gefixed?

Emile.

larsje 27-03-2011 17:22

Heey Emile! Ja hij rijd weer hoor! :D
Ik had het gereedschapje voor die klemmen aan t uitlaatspruitstuk besteld, maar dan moet je toch eigenlijk met 2 man zijn om die klem eromheen te krijgen. Gelukkig wou de buurjongen wel even helpen :thumbup:

Ondertussen zitten de helft van de zomerbandjes er weer op, de achterkant komt als mijn nieuwe adapters binnen zijn. Van de oude adapters ben ik 1 schroef kwijt en is de draad uit een paar gaten (bij eentje zelfs al een grotere bout er in en nu weer kapot). Toch gek bij 10 jaar oude alu delen waar staal ingedraaid wordt :shake: :tongue: .

volgend weekend komt er een nieuw uitlaatsysteem onder, nu heb ik:
voorpijp van model zonder kat - vlammendover van model zonder kat - middendempervervanger - einddemper

nu komt:
voorpijp van model zonder kat - tussenpijp van model met kat - middendemper - einddemper van golf met 2 rvs 60mm pijpen naar achteren toe

Quattro_38 28-03-2011 17:13

Quote:
Originally Posted by larsje
Heey Emile! Ja hij rijd weer hoor! :D
Ik had het gereedschapje voor die klemmen aan t uitlaatspruitstuk besteld, maar dan moet je toch eigenlijk met 2 man zijn om die klem eromheen te krijgen. Gelukkig wou de buurjongen wel even helpen :thumbup:

Ondertussen zitten de helft van de zomerbandjes er weer op, de achterkant komt als mijn nieuwe adapters binnen zijn. Van de oude adapters ben ik 1 schroef kwijt en is de draad uit een paar gaten (bij eentje zelfs al een grotere bout er in en nu weer kapot). Toch gek bij 10 jaar oude alu delen waar staal ingedraaid wordt :shake: :tongue: .

volgend weekend komt er een nieuw uitlaatsysteem onder, nu heb ik:
voorpijp van model zonder kat - vlammendover van model zonder kat - middendempervervanger - einddemper

nu komt:
voorpijp van model zonder kat - tussenpijp van model met kat - middendemper - einddemper van golf met 2 rvs 60mm pijpen naar achteren toe

Klinkt goed allemaal! De Corrado doet het ook nog steeds, ben alleen nog ff bezig met de uitlaatophanging, zodat hij de achteras niet meer raakt. Ga je nog naar een meeting ofzo dit jaar?

Emile

Gamble 28-03-2011 18:56

Hey, is dat manni?

Lars: Ga je nou eindelijk die dubbele vlammers erop maken? Neem gewoon weer zo´n middendemper vervanger! Kan je lekker brullen :)

Nee, wordt wel eens tijd dat er een gepast geluidje uit het beeste komt. Had je nog gekeken voor die potenza´s?

larsje 28-03-2011 19:32

Quote:
Originally Posted by Quattro_38
Klinkt goed allemaal! De Corrado doet het ook nog steeds, ben alleen nog ff bezig met de uitlaatophanging, zodat hij de achteras niet meer raakt. Ga je nog naar een meeting ofzo dit jaar?

Emile

Ik moet nog ff kijken op welke meetings ik aanwezig ben, maar probeer wel ergens heen te gaan, al zal het merendeel luchtgekoelde meetings zijn. :cool:

Quote:
Hey, is dat manni?

Lars: Ga je nou eindelijk die dubbele vlammers erop maken? Neem gewoon weer zo´n middendemper vervanger! Kan je lekker brullen :)

Nee, wordt wel eens tijd dat er een gepast geluidje uit het beeste komt. Had je nog gekeken voor die potenza´s?

Wat denk jij dan, dat is manni de enige echte :tongue:

Nee, denk dat t wel beschaafd is zoals het in de planning staat.
Potenza's waren niet leverbaar :rolleyes:
bandjes kunnen nog wel hoor (halve mm tot t slijtagedingetje) en anders met de winters naar apk :redface:

Quattro_38 28-03-2011 21:05

Dat ben ik, de enige echte.

Nou Larsje als hij zon mooi geluid als die van mij maakt zit je goed :tongue: .

Laat het even weten, lijkt me gezellig.

Gerard Polo MK2 01-04-2011 10:37

He Lars, weet niet of je echt een deur in kleur wil hebben, anders staat hier nog 1 te koop!

Robin9N3 01-04-2011 12:07

Mooi project! knappe recaro's !

larsje 01-04-2011 14:06

Bedankt voor de tip!
Bedankt voor t compliment, maar k wou dat ik recaro's had!!

Quattro_38 01-04-2011 20:43

En wordt de deur wat? Desnoods (moet ik ff lief vragen) kank m wellicht wel voor je van een kleurtje laten voorzien?

larsje 01-04-2011 21:03

Nog niets terug gehoord, k heb meer delen die gespoten moeten worden (en roest die aangepakt gaat worden vooral!)

Maar eerst het project uitlaat (wordt helaas volgende week :( )
Ben ook nu de onderdelen aan t verzamelen voor subframe en draagarmen te vervangen (is nodig, subframe flink verroest en kromgebashed, draagarmen ook roest, rubbers zijn versleten en nieuwe kogels nodig), subframe heb ik al thuis liggen en draagarmen zijn in bestelling.

als dat klaar is (en t ding heeft weer verse apk) hoop ik dat ik alles bij elkaar heb (+geld) om de zichtbare roestplekken en de verse deur te laten doen (eerst polijsten en dan die kleur mengen). De niet zichtbare plekken (onder rubbers etc) doe ik met een spuitbusje.

larsje 01-04-2011 21:07

En ik ben ook nog bezig met mn kever.. Ofja.. daar had ik graag ook nog geld aan uitgegeven :cool:

Maar dat komt allemaal wel ooit :screwy:

Robin9N3 02-04-2011 11:57

Quote:
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor t compliment, maar k wou dat ik recaro's had!!

Ah dacht van wel met de foto op de eerste pagina te zien ...

larsje 02-04-2011 19:37

Nee, maar ik wil er wel nog gti stoeltjes in (recaro's ga ik niet doen, veel te duur voor deze auto)

larsje 04-04-2011 21:56

Gerard Polo MK2 Bedankt! Maat van me heeft vandaag het deurtje opgehaald in Arnhem :D voor luttele 15 euro! Slechts aan 1 hoekje lichte roest (heeft mn deur nu ook, dus dat scheelt)!

Binnenkort maar eens afspraak maken met iemand die m wil polijsten voor me (viavia) en daarna op roestjacht gaan en een afspraak maken met de spuiter :cool:

Gamble 05-04-2011 16:52

Wat is de deadline voor alle bovengenoemde miniprojectjes? :tongue:

Binnenkort maar eens een meeting bezoeken ouwe! Bovendien: Aangezien ze niet hadden opgelet bij het stagebureau is onze afstudeerpresentatie verplaatst naar.... tromgeroffel..... 17 juni.. Wie moet er dan nog meer? ;)

larsje 05-04-2011 18:30

Quote:
Wat is de deadline voor alle bovengenoemde miniprojectjes? :tongue:

Binnenkort maar eens een meeting bezoeken ouwe! Bovendien: Aangezien ze niet hadden opgelet bij het stagebureau is onze afstudeerpresentatie verplaatst naar.... tromgeroffel..... 17 juni.. Wie moet er dan nog meer? ;)

Ik niet :rolleyes: Dan kan mn begeleider niet, maar nu hebben ze me verplaatst naar de 31e... en dan kan mn begeleider niet...
Maar ze verplaatsen t niet meer, dan maar zonder :shake:

Deadline? Heb ik die ooit gehad met iets? Of als ik die had me er iets van aangetrokken? Weet je nog hoelang die deur op de hanze heeft geduurt???? :thumbup:

Edit: Afspraak met polijst-djude is gemaakt :) 29 mei.. 2 dagen voor afstudeerzitting dus...:D

Maar komt allemaal goed!

Gerard Polo MK2 05-04-2011 23:08

Quote:
Gerard Polo MK2 Bedankt! Maat van me heeft vandaag het deurtje opgehaald in Arnhem :D voor luttele 15 euro! Slechts aan 1 hoekje lichte roest (heeft mn deur nu ook, dus dat scheelt)!

Binnenkort maar eens afspraak maken met iemand die m wil polijsten voor me (viavia) en daarna op roestjacht gaan en een afspraak maken met de spuiter :cool:

Geen geld :thumbup:
Komt wel goed met deze Jetta zo te zien, mijn inziens verdient hij dan ook zen originele neusje terug :D
Mijn bescheiden mening ;)

larsje 09-04-2011 12:49

Vandaag op "le bug stuff" kevermeeting op Spa-Francorchamps stoelen gekocht voor in de jetta :)

larsje 10-04-2011 08:53

Iemand enig idee waar ik hier onderstellen voor kan krijgen?

Alberto 10-04-2011 09:06

zijn opel kadett stoelen :D

larsje 10-04-2011 17:04

Quote:
Originally Posted by Alberto
zijn opel kadett stoelen :D

Ja, dus?? neem aan dat daar toch ook onderstellen voor bestaan die op vw passen, zijn door recaro gemaakt volgens mij, de stoelen.
Of moet ik hier zelf aan de gang?

Quattro_38 11-04-2011 13:50

Quote:
Ja, dus?? neem aan dat daar toch ook onderstellen voor bestaan die op vw passen, zijn door recaro gemaakt volgens mij, de stoelen.
Of moet ik hier zelf aan de gang?

Niet gewoon makkelijker om Corrado-stoelen erin te zette? Golf 1 passen ze in, golf 2 ook?

Gerard Polo MK2 11-04-2011 20:24

Quote:
Niet gewoon makkelijker om Corrado-stoelen erin te zette? Golf 1 passen ze in, golf 2 ook?

Yep, rij ik ook mee.

Vind het wel mooie stoelen, alleen zou de achterbank ook in dat motief willen dan!

larsje 12-04-2011 07:16

Quote:

Heb ik ooit iets makkelijk gedaan??? :cool:

larsje 30-04-2011 19:27

Subframe en draagarmen zitten er onder! Na een goed middagje werk...
Subframe was licht verroest, uiteindelijk niet echt nodig het te vervangen, was ook niet scheef zoals ik dacht (alleen de stabi bevestiging). Maar toch maar vervangen voor de mooi..

de bout bij 1 fuseekogel zat zo los als het maar kon, snel daar maar een nieuwe bout en borgmoer voor halen en vervangen, en dan uitlijnen! Maar hij stuurt en remt recht, dus hoeft niet morgen.

Quattro_38 13-05-2011 23:03

Quote:
Subframe en draagarmen zitten er onder! Na een goed middagje werk...
Subframe was licht verroest, uiteindelijk niet echt nodig het te vervangen, was ook niet scheef zoals ik dacht (alleen de stabi bevestiging). Maar toch maar vervangen voor de mooi..

de bout bij 1 fuseekogel zat zo los als het maar kon, snel daar maar een nieuwe bout en borgmoer voor halen en vervangen, en dan uitlijnen! Maar hij stuurt en remt recht, dus hoeft niet morgen.

Klinkt goed man, goed mee bezig! Hoe is het met je deur?

Ik laat m van de week restylen, dus dan ben ik wat deukjes kwijt hopelijk. Nog 300km inrijden en dan kan hij er weer tegen!

Binnenkort toch maar weer is wat afspreken!

EvertVW 13-05-2011 23:31

Leuke hobby he...

larsje 14-05-2011 11:57

Quote:
Originally Posted by EvertVW
Leuke hobby he...

Jazeker :D
Alleen gaat hij misschien weg :( Omdat ik voor werk ver weg zal moeten en dus een moderner (cruisecontrol, zuiniger etc) vervoer nodig heb...
Maar misschien blijft hij ook wel... T is zon leuk ding :D

Gamble 14-05-2011 17:11

Beunhaas. Ding kost niks man! Gewoon bij je pa stallen!

Quattro_38 15-05-2011 18:31

Quote:
Beunhaas. Ding kost niks man! Gewoon bij je pa stallen!

Precies, van zulke dingen krijg je spijt!

larsje 23-06-2011 09:41

En weer een jaar APK!! Enige dingetje was de remkrachtverdeler, die stond onder teveel spanning. Na deze afgesteld te hebben (M8 boutje los, veer spanningsloos duwen in t slotgat terwijl de auto is ingeveerd en weer vast zetten) was er helemaal niets meer op aan te merken :D

Sub-golfje 17-07-2011 11:24

Quote:
Winterlook:

Is dit op de Hanzestraat in Arnhem?

larsje 18-07-2011 19:52

Quote:
Originally Posted by Sub-golfje
Is dit op de Hanzestraat in Arnhem?

jup, maar daar vind je hem nu niet meer :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 14:19.