Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Wim zijn Scirocco 2.0 op Webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62317)

Wim. 25-12-2011 16:00

Thanx! :thumbup:

Ben nu bezig met de uitlaat, het word compleet RVS 2,5" inch vanaf spruitstuk tot einddemper. Ik heb alles klaar op de eindpijpjes en steuntjes na.

Om toch een beetje contrast in de motorruimte te krijgen wat delen parelmoer oranje laten spuiten! :cool:

De Pul 25-12-2011 16:20

gaaf!

Wim. 26-12-2011 15:29

Dank je, vind het zelf ook erg geslaagd in die kleur!

Wim. 05-01-2012 20:30

Heb laatst ook even nieuwe busjes gedraaid voor me schakelarm. want die rubbertjes waren vergaan. En een nieuw schakelstangetje gemaakt met kogelkopjes.

Ik heb nu ook een KR gasklep, ff netjes gemaakt.

En ik heb me achterlichten volledig rood gemaakt op achteruitrij lamp na.

Jettameister 06-01-2012 09:41

mooi projekt, denk dat die lichten mooi gaan afsteken met de kleur van je rocco :thumbup:

KennyH 06-01-2012 12:54

Nice!

begint een zeer mooie wagen te worden!

en onder de hood nog mooier!

waar heb je je achterlichten mee rood gemaakt?

mvg Kenny

louie_scirocco 06-01-2012 13:10

Super project! Dit wordt een hele dikke scirocco :D

Wim. 07-01-2012 12:19

Dank jullie wel!

ik probeer vanmiddag de scirocco te voorzien van alle vloeistoffen.
En de aandrijfassen eronder. Dan gaan we komende week verder met de deuren, motorkap en achterklep voor bewerken.

Hoop hem zo snel mogenlijk klaar te krijgen! :D

Samurai 07-01-2012 16:10

Heel mooi blok geworden, waar heb je die mee gespoten?

Ik ben ook bezig met een revisie (non vw) en zoek nog een goed product om mijn motorblok te spuiten.

superbeast 07-01-2012 16:33

Ziet er weer gaaf uit dat blokje, de auto natuurlijk ook.

Wat voor kleur heeft de scirocco nu, vind het een ontzettend mooi kleurtje.

Mvg frank

Wim. 07-01-2012 17:24

Ik heb voor het motorblok Motip hittebestendige verf gebruikt.
Het zilver is ALB-1 van Goodson, wat ook echt voor motorrevisie bestemd is.

De carosserie kleur is van een Fiat, een erg mooie diep blauwe kleur!
Ben zelf ook erg blij dat ik voor deze kleur gekozen heb.

Heb net de matten, stoelen en achterbank schoon gemaakt met een stoom apparaat. Die zijn ook weer netjes. ik wil dit weekend het hele interieur erin hebben. De assen en vloeistoffen komen later wel :)

De Limburger 07-01-2012 17:25

Wat heb je voor een spaghetti spruitstuk op zitten? Want da's geen raceland of zo he haha..
Ik moet zeggen met dat oranje dat is echt heel vet.
Ben benieuwd hoe die gaat lopen..

vdWal. 07-01-2012 18:34

ziet er allemaal heel mooi uit! keurig, gedurft ook dat oranje :thumbup:

Wim. 07-01-2012 20:45

Bedankt! Nee, het is een Supersprint! En ik ben ook blij met de keuze voor oranje.
En ben ook erg benieuwd hoe hij straks gaat lopen!

Wim. 10-01-2012 23:06

Nog even een kleine update. Het interier zit er vrijwel helemaal in.
Heb het slotgat dichtgelast van de achterklep, en samen met de deuren naar de spuiter gebracht.

Hier een sneakpreview van het achterlicht. :cool:

En vanavond het tandwiel van een 2.0 ontsteking overgezet op me originele onsteking. En een verloop bus erop gemaakt wat je als je goed kijkt op de foto kan zien.

vwmk2driver 10-01-2012 23:10

He wim,

Je hebt de vaart, zoals verwacht er goed in !
Het ziet er goed uit allemaal.

Herm Schreurs 10-01-2012 23:25

Heel mooi project zeg!
Welke motorcode heeft die motor? Is toch een 2L uit een Golf mk3 of heb ik het verkeerd?
Gaaf om te zien dat je het zo grondig aanpakt!

Complimenten!

Ik heb twee jaar terug in een mk2 scirocco uit 1985 een TFSI met 02A ingebouwd, zal er snel eens een topic van aanmaken.

Keep up the good work!

Wim. 11-01-2012 17:28

Dank je Frank, het begint nu wel aardig te vorderen ja. Komende maandag krijg ik de sleutel al dus het moet ook opschieten! :D

Thanks Herm, de motorcode is ADY en komt als ik het goed heb uit een Passat. Ik had de motor al op zolder liggen voordat ik hieraan begon.

Het is nogal uit de hand gelopen project. Het was namelijk mijn wegauto, en ik wou hem eigenlijk wel verkopen. Maar er zaten wat deukjes in mijn rechter portier, bij een maatje van me hebben ze een autospuiterij thuis en daar zouden we de deur strak maken en spuiten. Toen hadden we besloten de hele zijkant te spuiten, daarna helemaal van buiten. En uiteindelijk met strippen besloten hem maar compleet te demonteren en meteen een andere kleur gekozen! :D En het grappige is dat ik uitendelijk nog een andere deur heb gebruikt ook!

Alleen 2jaar geleden moest ik het project staken omdat ik ook een nieuwe crossauto moest bouwen voor het nieuwe seizoen, dat is uiteindelijk deze Audi 2.8 V6 geworden:

Daarmee reed ik Acon Rodeo en diverse toerwagen klasses.
En na een erg goed seizoen uitendelijk de auto verkocht en ben ik 9 maanden aan het reizen gegaan in Australiƫ en Zuid-oost Aziƫ.

Dus nu moest ik hem toch maar eens af maken, krijg komende maandag de sleutel van me huis en ik hoopte hem zelfs daarvoor af te hebben maar dat gaat helaas niet lukken! :D maar de Scirocco heeft nu nog wel even prioritet..

VWStatic 13-01-2012 18:36

gave projecten vind die scirocco ook super mooi

was mijn 1e liefde

Alberto 13-01-2012 19:04

mooi topic , even helemaal door gelezen
goed bezig

GJ007 13-01-2012 20:12

Gaaf project!
Hoe ga je dat oplossen met die KR gaskleppenhuis? Bedoel dan vooral aansluiting vd gaskabel.

Wim. 15-01-2012 15:51

Nou een "kleine" wijziging in het plan.
Ik heb de cillinderkop van een PF (electronische injectie), en ik had even gekeken hoe het zat met de bevestiging van de injectoren. Er moesten bronzen bussen in ipv de kunstofbussen die dmv schroefdraad uitwisselbaar zijn, en dan zouden de injectoren moeten passen. Nou zou ik het hele inlaat traject monteren kom ik erachter dat de gaten in de kop te klein zijn en de injectoren met geen mogenlijkheid gaan passen tenzij ik de gaten groter ga boren wat geen optie is.

Dus ik heb een andere oplossing gevonden, propjes draaien voor de injector gaten. en dan deze gereviseerde 37er Webers erop! :cool:

Alleen weet iemand een mooie oplossing voor kelken en filters?
Ik heb 6cm tot het schutbord en het motorblok kantelt ook nog wat natuurlijk.

:thumbup:

Arne 15-01-2012 16:03

Ha Wim, dat is een hele tijd geleden. Mooi om te zien dat je nog steeds bezig bent met de auto :thumbup:

Wim. 07-08-2016 14:54

De Scirocco is inmiddels klaar en staat te koop.
Voor de liefhebbers is hier de Marktplaats link:

http://link.marktplaats.nl/m1075805509

All times are GMT +1. The time now is 09:10.