Quote:
komt omdat je ook altijd aant schuren,poetsen en schuren,poetsen en sch....etc bent :D :D :D :D |
heerlijk dit topic!...
|
Quote:
@ you ;) ;) Let op de smilies :tongue: |
Weer een ergernis binnen.
Aantal weken geleden wel 10 pm's gehad aangaande velgen. Deze persoon gaf aan dat hij op dat moment even geen geld had en dat hij later zeker een paar steelies van mij wilde kopen. Weken daarna heeft deze persoon op elke advertentie gereageerd die over velgen gingen. Kreeg deze pm van hem waarna ik dus een set velgen heb besteld en betaald. Beste dasher, Ik zou graag zo nog een setje verbreed staal willen kopen, alleen is daar nu het geld niet voor, mss binnen dit en een klein maandje wel. Kan het dan echt nietmeer, kzou ze nu willen bestellen maar geld is er (nog) niet. Laat even iets weten Vriendelijke groet Heb hem vanmorgen een pm geschreven en nu dit antwoord Beste Ik wil je bedanken voor het behouden van je woord, ik zal echter onze afspraak niet kunnen nakomen. Ik heb zopas, totaal onverwacht, nog eens voor zo'n 300 EUR aan schoolboeken moeten bijkopen. Een hele hap uit mijn, povere studenten budget, waardoor het geld dat ik voor velgjes aan de kant had liggen er nu verreweg door is. Daar ik geen vast inkomen heb, kan ik je dus ook niet vertellen wanneer het geld voor deze velgjes er nu wel zal zijn. Moest het er financieel ooit nog eens van komen, dan contacteer ik je opnieuw en heb je dan niks meer liggen, dan is het zo, anders geraken we er wel uit. Ik wil mij excuseren naar jou toe, ik had ze echt graag gekocht...hopelijk begrijp je het een beetje, alvast bedankt, vriendelijke groet Leuk dit :stick: Hoop dat we elkaar een keer tegenkomen :cool: |
En daarom moet je dus altijd boter bij de vis ;)
Of een deel ervan vooruit betalen. Maar is damn lullig. |
Quote:
Inderdaad, viel mij ook al op dasher dat toen je aan mij de velgen verkocht niet direct vroeg om betaling? |
soms vertrouw je mensen wel eens. Ook/zelfs jou Pedaalemmer :tongue:
Maar deze persoon komt van ver maar ik hoop dat ik hem even een keer tegen het lijf loop. |
Ja als je mensen wil helpen wordt je vaak bedrogen vaak genoeg meegemaakt.
Is wel bale voor je. |
ergernis is, als je mensen in mijn garage laat sleutelen en dat je later merkt dat er gereedschap kapot is of erger gejat... :shake:
|
|
tss..
alsof de golf-rijders er wat aan kunnen doen. k*tdrempels.... |
Wat mijn ergernis is,dat als je hier iets te koop of gratis weg te geven heb,en het laatste was het geval.
Dat er 1 een pb stuurt en interesse toont om vervolgens 3x zijn afspraak niet nakomt en ook niks meer laat weten, alsof ik niks anders te doen heb. :screwy: Heb een ander gemaild en die is dezelfde avond nog komen gereden. Dat noem ik nog eens afhandelen. :thumbup: |
wat een sneue figuren van die anti-golfhyves...
"ik heb een geel-witte kadett dus dit is net een club voor mij" god zeg,zoooooooooo zielig dat niveau had ik al niet meer toen mijn zijwieltjes erafgingen.... |
heb er ff een krabbel gezet:P en die ''andre the dude'', wat een pisvlek met ze gele auto, en motor.
|
Quote:
was ik ook van plan maar heb me bedacht, dat lolletje gun ik ze niet gewoon negeren die kleuters.... |
Ergernis: Op een 80 km weg achter een stel bejaarden rijden met een gangetje van 60-70 en er niet omheen kunnen omdat het best wel druk is. Voor de bejaarden een enorme tussenruimte tot de voorligger die steeds groter wordt.... jahhh... dan kun je me helemaal gek krijgen. Van pure ergenis wat peuken bijna opgevreten om weer rustig te worden...
Bejaarden in het verkeer = No no |
|
Mensen die invoegen met een bepaalde snelheid dat ze naast je blijven zitten zonder gas bij te geven en als ze dan op de snelweg zitten ineens wel gas kunnen geven en wel om je heen blazen.
Ergerlijke mensen. |
Quote:
1. Dan bestel je ze maar over een maand... als ze er dan niet meer zijn, pindakaas. That's life. 2. Flikker toch een eind op... je zult nooit een luxer leven hebben dan tijdens je studententijd. En zo niet, dan moet je dus geen auto aanhouden! En ik spreek uit ervaring. 3. Is studiefinanciering tegenwoordig niet meer maandelijks? En als je geen stufi krijgt, waarom werk je dan niet? Ik kreeg het wel EN ik werkte me elk weekend de t*fus. Aan dit soort mensen kan ik me zo ontzettend ergeren.. als studenten zo zielig en arm zijn, waarom hebben ze dan een dak boven hun hoofd, de nieuwste laptop, EN een auto, zitten ze drie keer per week in de kroeg en lopen ze altijd in de nieuwste (merk)kleding? Sorry, ff stoom afblazen :D Ik dacht namelijk dat het na het afstuderen makkelijker zou worden ipv moeilijker :wow: En ik kan niet zo goed tegen de huidige 'ik moet alles hebben zelfs als ik er geen geld voor heb' maatschappij. |
HMMMMMMMMMM Heleen..................laat je boosheid los :D
|
Mjah... Kijk, ik ben geboren en getogen Nederlandse, dus ik snap heel goed dat wij met zn allen hier en in omringende landen gewend zijn aan een bepaalde mate van luxe. En dat ik vier maanden in Kaapstad heb gewoond en gewerkt maakt van mij echt geen heilige: we gingen minimaal twee keer per week uit eten en minimaal even zo vaak op stap, een spontane braai was aan de orde van de dag, ff shoppen @ the Waterfront waar Gucci, Louis Vuitton en D&G flagstores hebben was ook altijd leuk en ik heb daar meer sushi gegeten dan hier in het afgelopen jaar. Maar: ik werkte daar wel in een kinderziekenhuis waarvan de ouders 9 van de 10 keer in de townships woonden. Vaak waren het buitenlanders (Zimbabwe, Zambia, Burundi, etc). Zeker tijdens de opvlamming van de xenophobia waren veel mensen hun levens niet zeker en de kinderen zagen hun ouders vaak toch al erg onregelmatig omdat het moeilijk was om naar het ziekenhuis toe te komen (met name financieel gezien, al kost een taxiritje met een minibus maar 50 cent omgerekend... kun je nagaan). Die kids werden in die tijd zonder reden soms zo boos, en dan opeens ging het lichtje aan: ze zijn gewoon bang dat hun ouders vermoord zijn. Ik ben in Gugulethu op de thee geweest bij een dame die kinderen opvangt, en zelf ook in een shack woont. Ik heb geld aan kinderen gegeven die bij stoplichten stonden te bedelen om vervolgens te horen dat ze dat toch alleen maar uitgeven aan lijmsnuiven. Ik eet (gelukkig?) weinig en in Z-A krijg je bijna standaard een doggybag mee... die gaf ik dus bijna altijd weg aan de eerste de beste moeder die met baby op de arm in vodden liep te bedelen. En daar waren er nogal wat van. Op een gegeven moment dagelijks op de voorpagina van de krant zien hoeveel mensen er nu weer op welke gruwelijke wijze vermoord waren (welke me het meest bijstaat nog: de oude man die eerst met zijn benen vastgespijkerd werd op een stuk hout zodat hij niet meer kon lopen en vervolgens levend verbrand werd... en dat gebeurde dan praktisch om de hoek).
Mijn ergernis: niet meer op de weg nee, al kan ik in mijn frustratie nog wel eens hardop 'kssst' roepen. Nee mijn frustratie ligt meer in zuchtende mensen in de rij bij de kassa (waar je tegenwoordig toch al met niet meer dan vier mensen meer mag staan), want stel je voor dat je even moet wachten voordat je die boodschappenkar a 100 euri af kunt rekenen. Hij ligt ook bij de meisjes van 12 met rasechte Uggs aan hun voeten (economische crisis?!!). Hij ligt bij mensen die verzuchten dat ze dit jaar niet eens twee keer op vakantie kunnen. Hij ligt bij de studenten in NL die klagen dat ze geen geld hebben (ik heb het prima gered zonder ouderlijke bijdrage). Dus. Dat is mijn ergernis. Sorry voor het off-topic :rolleyes: |
@ Heleen:
tegenwoordig krijg je bij de plus supermarkten een cadeaubon als je 5e in de rj bent:) waarom zou je je ergeren aan meisjes van 12 die op uggs lopen? ja, ze zijn duur, maar het schijnt dat ze lekker zitten en lang meegaan. als die kids er blij mee zijn. |
@ Jan-Jelle: jouw dochter heeft ze zeker ook :tongue: . Niets mis met Uggs, maar ze voor je dochter kopen en je tegelijkertijd zorgen maken over de hypotheek is een beetje hypocriet natuurlijk ;).
Overigens krijg je bij de Jumbo al je boodschappen gratis als je vierde in de rij bent ;) Vanochtend was ik even bij mijn zus en de kids op bezoek, zij hadden vanmiddag een verjaardag van een neefje. Het neefje wordt zeven. En de ouders vragen een mp-3 speler voor hem. Dat vind ik ongeveer net zo erg als het feit dat ik bijna niet meer uit eten kan gaan zonder gezinnen aan de tafels om me heen te zien waarvan de kinderen van begin tot eind alleen met maar hun Nintendo DS bezig zijn. Dan is het ook niet zo gek dat hetzelfde kind 20 jaar later niet eens weet hoe het normaal moet communiceren met een ober, of laat staan een tafelconversatie gaande te houden. Maarreh ik ga dit topic even mijden hoor anders komt het straks niet goed haha :D. |
Quote:
@Heleen Jan-Jelle is zelf 14 lijkt me een beetje vroeg voor een dochter :D :thumbup: |
@ heleen; idd ben pas 14, tja, waarom loop ik nier dan mee? volkswagen ghek evenals mijn broer die hier ook zit...
is inderdaad wat hypocriet als je je dan zorgen maakt om je hypotheek ;) ik ken ook zo iemand met van die DS kinderen, die man is enorm rijk, maar die DS; daar hadden ze zelf voor gespaard. zolang het geluid bij supermario uit staat stoor ik me er niet aan. @ Erwin; ;) |
mijn dochter heeft ook Uggs, en Snuggs en crocks. Maar daar heb ik lang voor moeten studeren, zodat ik nu een leuke baan heb en mijn gezin kan geven wat ik wil.
Vind het belangrijk dat mijn kinderen een beetje knap in de kleren zitten, we elke dag een goede maaltijd kunnen eten en 2-3 keer per jaar op vakantie kunnen. Heb dan geen vieze smaak als je kinderen in merkkleding ziet, niet iedereen heeft last van een economische crisis..;) |
:goodpost:
Heb er een hekel aan dat mensen hun eigen problemen/ergernissen projecteren op anderen. Ik studeer nog, heb inderdaad 3 auto's en bekostig mijn studie geheel zelf. Daarvoor moet ik wel veel bijverdienen en de meeste stapavondjes laten schieten. Mijn eigen keus, mij hoor je ook niet klagen. Ik word wel witheet als mensen roepen dat studenten van tegenwoordig het beter hebben dan de gemiddelde werkende persoon :blahblah: of er van uit gaan dat je alles van pappie en mammie gekregen hebt. En ja; Natuurlijk was alles vroeger beter :egg: |
Nou ja als je je daaraan ergert moet je misschien geen topic over ergernissen gaan lezen ;)
Overigens heeft elk verhaal ook altijd twee kanten, ben ik me zeer zeker van bewust. Zo ook mijn verhaal. Ondanks dat ik me (altijd al) over veel dingen wel uit durf te laten, betekent dat niet dat ik dingen zo zwart-wit zie als ze op papier (of een beeldscherm) lijken. Ik ben relatief 'ouderwets' opgevoed. Geen eigen tv op mijn slaapkamer, en ik heb (gelukkig!) nog de tijd meegemaakt dat computers en mobieltjes nog niet bestonden. Nederland 1,2 en 3 op tv terwijl de rest van de wereld aan de schotel ging. Geen spelcomputers, maar boomhutten en helpen de beesten te voeren. Is ook een luxe! Maar mede daarom kan ik me moeilijk verplaatsen in gezinnen waarin het kind of de kinderen meer contact hebben met electronica dan met mensen. Verder heb ik nog veel meer meningen, bijvoorbeeld over met je i-Pod in en op het hardst door het verkeer als kwetsbare fietser of voetganger, en wel boos worden als je zelf iemand niet aan hebt horen komen of hebt gezien. Ik ben serieus van mening dat het met alle technologische ontwikkelingen van tegenwoordig er niet beter op wordt binnen de gemeenschap en dat veel mensen ook teveel overlaten aan diezelfde electronica. Daarom ben ik zo blij dat ik het inmiddels ook van een andere kant heb mogen zien en heb mogen ervaren (in de tijd van de load shedding bijvoorbeeld waarbij volgens een schema telkens in een andere wijk de stroom voor minimaal vijf uur werd afgesloten, dagelijks of wekelijks). Ik wil echt niemand door de strot duwen dat je het hier zo goed hebt enzovoorts. Maar het cliche is echt waar: je ziet het pas in als je de andere kant van dichtbij hebt gezien. Dus wees alsjeblieft ook niet al te laatdunkend tegenover mensen zoals ik :). |
Geld moet rollen, dat is beter voor de economie nu :)
|
@ Heleen; bij mij thuis vind je geen spelcomputer hoor, zonde van me tijd. wel een boomhut van vroegâh, nu als onderdelen opslag :D
en inderdaad door de computers en nintendo's enz.. komen kinderen minder buiten, maar dat komt vaak ook door de ouders die erg makkelijk zijn. een oude vriend van mij ook, hele dagen achter de playstation. z'n ouders boeide het niks, het maakte geen rommel zoals met de lego of de zandbak! |
Haha tja, de maatschappij versnelt en trekt de kinderen erin mee... en ik bedoel ook zeker niet dat het de schuld van de kinderen is!
Ach ja... zoals ik al zei, ik kan dit topic beter mijden :D Ergernissen: Als de 1 na de ander al bellend de stiltecoupe binnenkomt en rustig gaat zitten om het gesprek zo luid mogelijk voort te zetten... en de conducteur er vervolgens niets van zegt! Goed voor je zelfbeheersing, af en toe de trein nemen :rolleyes: Als niemand flirt in de file. Als je je hartendief in moet ruilen voor een 'betrouwbare auto'. Als er bij Blik op de weg weer geen spectaculaire achtervolging te zien is. Nog meer? |
waar ik me de laatste tijd helemaal kapot aan erger is dat mensen niet in hun verkoopadvertentie zetten waar de goederen op te halen zijn. want als iets goedkoop is maar het is in zuid-oost-voorne aan de zeeuwse kust, dan heb ik er geen trek in... :mad: :mad: :mad: :mad:
|
@KameiX1
is wel verplicht erbij te vermelden, staat bij de advertentie regels. |
haha, Heleen heeft echt een hoop ergenissen :D
(of ze houdt gewoon van typen) :rolleyes: |
Ik erger me gelukkig niet snel. Maar als er een ding is waar ik een pest aan heb zijn het wel de, "Gedesorienteerde huisvrouwen in de supermarkt", midden in het pad staan, 112kmh met de winkelwagen rondscheuren terwijl ze rechtomhoog kijken om de maxi tampons te zoeken, en bij de kassa het bonnentje uitgebreid te gaan analyseren.
Ik weet niet hoeveel vrouwen er hier op het forum zitten, maar ik ren al. :thumbup: |
Quote:
:D :lmao: |
Quote:
Ik erger me altijd aan van die boeretrienen, die weinig tot geen algemene ontwikkeling hebben. En waarmee je binnen 3 zinnen uitgepraat bent, omdat ze alle vorm van gespreksstof ontbreken. (en daarbij ook nog lelijk zijn) En die alleen maar zeveren over die schijtlui in Afrika, waar t allemaal toch ooh zo erg is. Ja leuk hardstikke interessant maar als ik 5 minuten in de rij moet wachten bij de lokale plus, vind ik dat een stuk vervelender... |
Het wordt echt hoogtijd dat die BertZeiker met een e-nórme rotschop van dit forum verdwijnt! :headshot:
|
[QUOTE=Berserker]Ik erger me altijd aan van die boeretrienen, die weinig tot geen algemene ontwikkeling hebben. En waarmee je binnen 3 zinnen uitgepraat bent, omdat ze alle vorm van gespreksstof ontbreken.
QUOTE] Een paar dikke tieten en je hebt net mijn droomvrouw omschreven. (dat laatste zinnetje heb ik maar weggelaten) |
Eigenlijk heb ik er een hekel aan dat ik zoveel ergenissen heb dat ik ze hier maar niet post, maar geloof me,het zou de meerderheid hier op het forum treffen.. :D
|
All times are GMT +1. The time now is 06:36. |