Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   VW GOLF GTI G60 : Worthersee 2009 racer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48803)

toth75 30-01-2009 01:12

aparte wielen, maar hoe hou jij ze schoon straks? behandel je ze vooraf tegen remstof?
zo'n rolkooi is altijd een veilig idee.

kiwi-gti 30-01-2009 16:12

Ik was van plan om het motto ' Wer bremst hat angst ' toe te passen, hoezo remstof? :D

De auto gaat over een aantal weken voor een nieuwe APK, ik vermoed dat de remmen voor een adviespunt zullen krijgen. Dan vervang ik de schijven en blokken en dan zoek ik een combinatie die minder remstof afgeeft.

En ach, gewoon veel poetsen. Straks in Oostenrijk is dat toch al snel 2 x per dag/ per 50 km ;)

Richard 30-01-2009 16:17

een racer bouwen zonder knappe remmerij is half werk ;)

Zweiter 30-01-2009 16:25

tering, wat een vette wielen, daar mogen mijn e30's voor weg!

jeroen doli 30-01-2009 18:45

Quote:
Originally Posted by kiwi-gti
Ik was van plan om het motto ' Wer bremst hat angst ' toe te passen, hoezo remstof? :D

De auto gaat over een aantal weken voor een nieuwe APK, ik vermoed dat de remmen voor een adviespunt zullen krijgen. Dan vervang ik de schijven en blokken en dan zoek ik een combinatie die minder remstof afgeeft.

En ach, gewoon veel poetsen. Straks in Oostenrijk is dat toch al snel 2 x per dag/ per 50 km ;)

hahaha ''Wer bremst hat angst'' :screwy:

zijn ze zo slecht dan ? ik ben van de week voor mijn kever bij de remmen dienst geweest en even gekeken, wat ze nog hadden denk dat ik er maar een mooi setje brembo's op ga zetten, zal ook zeker niet mis staan op die golf als je het toch goed aanpakt doe het dan helemaal goed :thumbup:

kiwi-gti 31-01-2009 18:03

Vandaag het spuitwerk aan het interieur afgemaakt en dik in de blanke lak gezet.
Bij daglicht zal ik eens een overzichtsfoto posten, hier eentje van de tunnelbak:

Daarnaast heb ik een originele GTI einddemper die rot was van het eindstuk ontdaan, de groep N uitlaat van de complete lijn die ik heb liggen ontdaan van zijn half afgeslepen eindstuk en de GTI eindstukjes hierop vastgelast.

Omdat de uitlaatopeningen van de groep N uitlaat verder uit elkaar liggen dan bij een GTI de eindstukjes iets breder uit elkaar gezet en teruggelast.
Ben benieuwd hoe dit er straks uit gaat zien. Bijna OEM om te zien, maar dan met kabaal :D

De groep N einddemper:

En na wat slijp- en laswerk:

Weet nog niet of ik het uiteindelijk ga polijsten of zwart spuit, ik denk dat het laatse meer bij het thema past.
Eerst maar eens kijken of ze onder de auto nu niet te ver naar links staan omdat ze bij een GTI rechts op de demper zitten. Anders moet ik hier nog e.e.a. aanpassen.

stn1 31-01-2009 18:42

mooi, wie heeft dat gelast dan?

kiwi-gti 10-02-2009 18:16

Na lang zoeken gevonden en binnen gekregen:

:cool:

PimVW 10-02-2009 18:19

So mooie spiegels hoor! Blyft erg mooi dat "zwarte goud"
Ga zo door zou ik zeggen

Gr Pim

CleanedCordoba 11-02-2009 14:15

netjes man

kiwi-gti 16-02-2009 22:41

Vandaag weer iets opgeschoten. Niet zoveel als gepland, maar er is weer vooruitgang geboekt.

Het dashboard wat er in zat bij aankoop v.d. auto had links bovenop een metertje die de G-lader druk aangaf. Op zich prima functioneel, maar het zag er niet uit. Dus het oude dashboard moest wijken voor een schadevrij exemplaar.

Het nieuwe dash zit er nog niet in omdat ik eerst nog e.e.a. wil aanpassen voordat alles weer dichtgebouwd wordt.

Hieronder nog een overzichtsfoto van de gespoten vloer bij daglicht. De schuine delen onder het dashboard zullen nog met metalen voetplaten bedekt worden.

Daarnaast een begin gemaakt aan het aanpassen van wat stoelconsoles voor de (stoffige) Sparco's die ik in de originele rails wil kunnen monteren.

De Pul 16-02-2009 23:05

ziet er gezond uit...
gr.

Jan-Jelle 17-02-2009 01:18

ziet er goed uit!!
zou de eindpijpjes wel polijsten, heb ik laatst bij mijn broers mk2 ook gedaan, ziet er erg dik uit!!

knedel16vweber 17-02-2009 06:52

damm de bbs-site laad even geen afbeeldingen :confused:
welk type harten zijn dit?
zien er toch nog netjes uit?
niets aan doen bbs gold is tha bomb :thumbup:
leuk project verders...

Wim. 18-02-2009 18:43

Ik heb nog 2 SPARCO stoelframes liggen waar ik niks mee doe..

Intresse? :D je weet me te vinden ;)

kiwi-gti 22-02-2009 00:03

De afgelopen dagen bezig geweest met het bekleden van de A- , B- en C-stijl afdekkappen met grijze alcantara.

De nieuwe hemelbekleding geplaatst:

En een voorproefje van de alcantara afdekkappen:

stn1 22-02-2009 10:09

zo.... dat is wel mooi. En goed om mee af te werken.

kiwi-gti 23-02-2009 22:37

Vandaag aan het front gewerkt.
De voorbumper die er op zat bij aanschaf had forse schade, miste een mistlamp etc.

Afgelopen week maakten een G60 onderlip en origineel oranje knippers de vervangende bumper compleet, dus vandaag tot een compleet geheel gemaakt en gemonteerd, met dank aan STN1 voor de hulp.

Voor:

Na:

Met OEM oranje knipperlichten, al lijkt dat door de flits niet zo.

Tevens de slecht-passende grille met 2 lampen en rode rand vervangen door een originele zwarte grille, dat past een stuk beter. Mogelijk dat het randje nog een kleurtje krijgt, moet nog even kijken of dat gaat passen bij de rest en welk kleurtje dat dan zou moeten worden.

stn1 23-02-2009 22:40

beter hoor. Gelukkig ging de bumper er snel op ;)

breadfan83 24-02-2009 00:41

Begint al goed wat te worden!

Heb je toevallig nog belang bij een mooie Schroth gordel en Sparco pedaaltjes? :D

Vains 24-02-2009 13:25

Het gaat goed komen hier, OEM style is tha bomb :thumbup:

Wim. 24-02-2009 18:52

Je hebt nu wel 2 knappe Mistlampen begrijp ik? :) Anders heb ik die ook nog wel voor je ;)

had je nog wat aan die stoelsteunen?
De auto knapt er lekker van op! succes verder.. :thumbup:

kiwi-gti 26-02-2009 21:18

Stoelframes zijn perfect, bedankt he :thumbup:

Vanavond het dashboard er in gehangen en het carbon dashboardkastje.
Morgen de wirwar aan draden weer netjes aansluiten en wegwerken.

kiwi-gti 28-02-2009 21:35

Vandaag bijna de hele dag bezig geweest met het vervangen van de uitlaatlijn. De nieuwe brug in de loods was nog niet op zn plek gezet, dus kon alles op mn rug op de grond doen :mad:

Maargoed, na wat mopperen en prutsen verder kwam de oude uitlaatlijn er nog redelijk makkelijk onder vandaan.

Oude lijn naast groep N lijn:

Standaard middendemper en groep N middendemper:

Gemonteerd:

En de einddemper met OEM eindstukken:

Moet e.e.a. nog centreren, recht hangen etc, maar dat komt volgende keer wel. Hij loopt niet aan en is lekdicht dus ik ben voor nu tevreden.

stn1 28-02-2009 22:01

mooi man... weer wat meer af voor Der See

kiwi-gti 01-03-2009 18:20

Vandaag een mooie toevoeging voor de wielen gekocht:

CleanedCordoba 02-03-2009 21:57

wordt een mooie G60 echt vet

Richard 02-03-2009 21:59

ik had het dashboard voor de racelook laten flocken.. mijn dashboard van de touring word ook geflocked.. 70 euro en je bent klaar

kiwi-gti 02-03-2009 23:25

Quote:
Originally Posted by Richard
ik had het dashboard voor de racelook laten flocken.. mijn dashboard van de touring word ook geflocked.. 70 euro en je bent klaar

Nu sluit het weer beter aan bij de deurpanelen...
Zoals gezegd, niet 100% racer, dan was ik voor een carbon dash gegaan.

En ach, moet ook ergens een grens gaan trekken bij de uitgaven, anders wordt de auto lastig verkoopbaar v.d. zomer.

Richard 02-03-2009 23:40

Quote:
Originally Posted by kiwi-gti
Nu sluit het weer beter aan bij de deurpanelen...
Zoals gezegd, niet 100% racer, dan was ik voor een carbon dash gegaan.

En ach, moet ook ergens een grens gaan trekken bij de uitgaven, anders wordt de auto lastig verkoopbaar v.d. zomer.

carbon dash in een racer.. racers hebben ook geflocked tegen schittering van de zon .. absoluut geen kaal carbon.. dat is net een spiegel

kiwi-gti 03-03-2009 08:22

Carbon kun je ook flocken, is wel lichter :D ;)

Pedaalemmer 06-03-2009 14:59

Gaaf, dat metertje wat je op het dash had zitten heb je dat nog?

kiwi-gti 15-03-2009 11:32

@Pedaalemmer: die heb ik nog. Weet nog niet of ik die ergens ga wegbouwen of dat hij over is.

De afgelopen weken weinig tijd gehad om aan de auto te werken.
De beschikbare werkruimte onder de auto is niet erg motiverend als je de volgende dag weer strak op je werk moet verschijnen :D :

Na het loshalen van ongeveer alle stekkers onder de motorkap, allerlei koelslangen, de ventilatormotor, het oliefilter enz. kon de lekke koelwaterbuis verwijderd worden. Gelijk zijn alle plastic koelwaterflenzen en bochten vervangen voor nieuwe en kon er weer opgebouwd worden.

De oude koelwaterbuis:

Naast het nieuwere type:

Bij het terugbouwen kwam ik onder de auto een scheurtje tegen in het T-stuk tussen koelwaterbuis, waterpomp en de oliekoeler. Hij lekte hier (nog) niet, maar om geen risico te nemen het dichtbouwen uitgesteld en met dank aan AD G60 een goede geregeld.

Nu kan alles van de week weer dichtgebouwd worden en is vrijwel het volledige koelsysteem vervangen op gebied van slangen, bochten, flenzen enz. Daarmee is de auto technisch dan weer in topstaat :cool:

stn1 15-03-2009 15:59

Mooi man, alles weer compleet dus. Kun je m eindelijk gaan klaarmaken en afwerken;)

AD G60 15-03-2009 21:18

Bij het terugbouwen kwam ik onder de auto een scheurtje tegen in het T-stuk tussen koelwaterbuis, waterpomp en de oliekoeler. Hij lekte hier (nog) niet, maar om geen risico te nemen het dichtbouwen uitgesteld en met dank aan AD G60 een goede geregeld.

Geen dank, nu kun je weer met een gerust hart op weg! Laat maar weten als je nog eens wat zoekt.

kiwi-gti 17-03-2009 08:29

Thnx, zal ik zeker onthouden :thumbup:

Gisteren het koelsysteem en de electronica weer volledig aangesloten.
Daarnaast gelijk maar een onderhoudsbeurt uitgevoerd en olie en filters vernieuwd.

Vanavond nog enkel de thermostaat vervangen en het systeem kan weer gevuld.
Hopelijk vanavond alles weer draaiend. Dan voor de See enkel nog de distributieriem vervangen en hij is weer volledig geserviced :cool:

kiwi-gti 21-03-2009 19:29

Om geen risico te nemen is de olieleiding naar de Glader ook vernieuwd.

De oude slang:

( olielekkage van de toen nog niet vervangen kleppendekselpakking )

De onderdelen:

En ingebouwd:

Daarmee is de auto nu vrij van enige gebreken en kan ik een apk-afspraak gaan inplannen.
Verder nog een aantal optische zaken aangepakt, veelal kleine dingen. Volgende keer meer foto's bij een update daarvan.

kiwi-gti 23-03-2009 22:12

Vanavond de kniebalk van een Amerikaanse versie gemonteerd onder het dashboard. Hieronder een overzichtsfoto met carbon dasboardkastje en weer de originele Golfbal pookknop i.p.v. de aluminium pookknop die er in zat.

En ja, hij is wat stoffig :D

fire&ice 24-03-2009 22:36

bekende dash :D ziet er allemaal mooi uit wordt weer wat :thumbup:
grt henri

Pedaalemmer 25-03-2009 09:53

Wat is nou het voordeel/reden dat je die kniebalk hebt gemonteerd?

All times are GMT +1. The time now is 13:20.