Quote:
Video ook goed :D Directe link naar youtube Hij blijft niet lopen :confused: alles gecontroleerd en op eerste ook alles goed. Waarom moest ik nou perse old skool :redface: Met een koppakking verdikking had ik mijn 2h kunnen blijven gebruiken en had me veel koppijn ombouwen bespaart morgen weer verder laatste loodjes zal ik maar zeggen air/fuel meter en egt installeren. |
video werkt niet bij mij?
|
Quote:
Volgend mij blijft je brandstofpomp gewoon niet draaien. Wel tijdens het starten maar niet zodra je de sleutel loslaat. Zit je brandstofpomp relais wel op de bobine aangesloten? |
Heb de motorboom van een Jh gebruikt
In eerste instantie deed hij helemaal niets maar nadat ik relais had omgewisseld 2H naar JH met extra pinnetje doet hij het wel. Bedankt voor de tip zal het straks uitproberen :thumbup: |
Vandaag geen steek verder gekomen , eerder stap terug.
Na veel testen met vacuum en ontsteking afstellen wil hij helemaal niet meer lopen. Alles terug gezet naar situatie 09:00 en helaas ook niet meer kort lopen. :tard: |
Weet je zeker dat je brandstofpomp blijft draaien?
Kan je hem niet tijdelijk aansturen met constante stroom? |
De meeste zullen mij dit niet in dank afnemen maar heb je nog foto's van de ex 5 gt turbo(s)?
Mag per pm. |
Quote:
mijn Corvette staat al in het begin van het topic dus :hitit: en daarbij zit ik weer vast met mijn Turbo project dus het is weer tijd voor :postpics: ook is het geen Callaway VW. en nog een paar meer waar ik geen fotos zal plaatsen, heb ook zelfs nog even een kadett D gehad met de ronde golf1 koplampen ;) |
Vandaag weer tijd gehad om verder te gaan.
Zekeringkast weer terug gebouwd en kjet lambda computer geplaatst onder dashboard. Starten doet ie nu wel weer maar nog steeds ruk , lijkt wel een traktor en hevig schuddend. :screwy: http://www.youtube.com/watch?v=zIQsM4sa90c |
Ontsteking veel te laat?
|
Quote:
rotor staat gelijk met nokje op de rand ontsteking. In die positie staat hij wel helemaal met de stekker (3pool) tegen het blok aan dus verder linksom draaien is niet mogelijk. :dunno: :dunno: |
Domme vraag... maar kabels op de juiste punten/bougies?
|
En de timing van de krukas en nokkenas staat ook goed?
|
Je ontsteking zit er denk ik niet goed in, want rotor richting streepje op TDC moet beide kanten op ruimte geven om te draaien. Tevens is dat een mogelijke startpositie voor je ontsteking,maar vaak verre van goed. Timing light erbij om het verder af te stellen...
|
@ sixpack 1 begint op streepje/rotor volgorde 1.3.4.2
@johan1982 nokkenas puntje gelijk voorkant kop krukasvliegwiel staat op inkeping en 1e cilinder boven. 2x rond test staat alles weer hetzelfde, wat ik wel vreemd vindt is dus de ontstekingsmodule zou eigenlijk 45 tot 90 graden rechtsom moeten staan om goed te kunnen afstellen 2 kanten op. @Melvin, timinglight is toch pas voor fijnafstelling als hij al loopt, hoe kan ik als hij niet stationair loopt afstellen dan ? |
foto's van de ontstekingsdelen
notice the stekkerhouder tegen het motorblok. |
Heb zelf een keer gehad bij een golf 2 dat de ontsteking 180 graden verkeerd stond. Miss te proberen?
|
Kan iemand me dat aub uitleggen ?
Volgens mij staat alles nu goed En bij controle volgorde ook |
volgensmij moet jouw ontstekingshuis een heel stuk rechtsom gedraaid worden. (en het tandwiel van de tussenas dus ook)
De vacuumvervroeger (die paddestoel zegmaar) die moet richting de radiateur wijzen. Edit: je vliegwiel staat ook niet echt mooi bij zn markering. Ik zou je complete ontstekingshuis er gewoon uit halen en dan de riem eraf halen of de spanner loshalen en dan vliegwielkant op tijd zetten, nokkenas optijd zetten en dan kijken hoe je tussenas staat. Met het "op tijd" draaien van de distributie moet je de krukasbout draaien en niet alles op tijd draaien met de nokkenas. |
Foto van 2 pagina's terug.
In deze houding dus ongeveer. Bijbehorend op de nokkenas ( golf 2 8v) Om wat voor blok gaat t als basis? Heb je wel de goede merktekens? En op de foto lijkt het alsof het vliegwiel niet helemaal op tijd staat. Kan ook de foto wezen. Met 180 graden verkeerd bedoel ik dat het tandwiel van de hulpas 360 graden gedraait moet worden. Dus dan staat alles op tijd, vonkt hij ook als de zuiger zo goed als boven in is, alleen tussen uitlaat inlaatslag. i.p.v. tussen compressie en arbeidsslag. Ik zou eerst idd krukas en nokkenasop tijd zetten zonder de riem erom. Maar wel zeker weten dat alles op tijd staat met de goede merktekens. Vooral van de nokkenas, is dat goed? voorkant kop? Kan je je nog wel eens in vergissen namelijk. Dan nog eens riem erom, en proberen. Good luck! |
@ Eelco; Hier staat inderdaad het ontstekingshuis op het eerste gezicht wel ok zoals die ongeveer zou moeten staan.
Check idd alle merktekens of ze bij de goede punten staan. |
Wat is de motorcode?
|
Het is een PG met JH kop
Ik heb op cabby-info adjusting the timing gebruikt En uit de Callaway manual 0• BTDC Dat is dus het puntje naast de inkeping op hun foto Mijn vliegwiel heeft dat puntje niet dus heb hem zo goed mogelijk gezet Nokkenas heeft 2 merktekens maar moet die aan motorzijde aanhouden omdat ik geen distrikap meer heb. Met die setup heb ik zuiger #1 die tdc stond beneden boven beneden boven gedraaid en kom ik uit op startsetting zoals hij is Dus dan weer mijn vraag hoe 180 gr verkeerd ik snap die term niet Als ik de ontsteking 180 gr zou draaien zit ik aan de andere kant tegen de wur aan te kloten met de vaccuum vervroeger Ik zou hooguit een gr of 90 mogen verspringen wil ik goed uitkomen met vacuum richting radiateur |
Als je het ontstekingshuis +- 90° verdraaid dan zou die in de buyrt zitten. Maar dan moet je je tussenas ook nog draaien om je rotor erbij te krijgen.
|
Als je de ontsteking er uit pakt, en je kijkt in het blok, Zie je het asje waar de ontsteking invalt. De "meenemer" zeg maar het streepje in het midden kun je met een punttang vastpakken en verzetten. Dit gaat vrij zwaar. Zo kun je hem ook bv 90 gr. Verdraaien. Maar zoals eerder gezegd staat je distributie ook niet op tijd. Mvgr Niels
|
Quote:
Ok stappenplan. Distibutieriem los Nokkenas markering op voorkant kop Vliegwiel op top dead center dus niet op inkeping 6gr Btdc Tussenas 90gr draaien Riem weer vast |
Quote:
De tussenas heeft ook gewoon een markering voor zn nulpunt |
Inderdaar op tussenas staat ook een positiepuntje. Maar jenkunt ook gewoon de ontsteking eruit halen en de oliepomp verdraaien zodat de ontsteking ong. Goed staat dan kun je m wel bijstellen.
|
Quote:
leg uit :thumbup: |
De rest staat op tijd als het goed is, nok cyl op tuimelen, cil 1 bdp, dan kun je de onsteking er zo in zetten als je wilt maar wel richting cyl.1. Enkel staat de oliepomp dan niet goed dus het steepje van de pompas gelijk met de sleuven in het blok maar dat boeit niet. Alles op tijd dus tussenas is natuurlijk wel handig voor checken als de boel verlopen is oid maar geen noodzaak dat bedoel ik uit te leggen. Dus even kijken hoe de ontsteking erin komt en daa de oliepomp as stand op aanpassen easy does it.
|
zo easy does it zoals jij schrijft komt het bij mij niet aan :confused:
jip en janneke graag :D dan nog een vraag. volgens Callaway manual moet ik timing zetten op 0 degrees TDC dus zet ik vliegwiel dan op kerf 6 BTDC en stel je dit af met ontsteking of moet ik dus op vliegwiel 0punt gebruiken. |
Gewoon zoals hij het zegt..Markering op tussenas moet je niet op letten, als je de ontsteking los haalt, tandwiel verdraait zodat hij goed staat, is er niks aan de hand.
|
Quote:
hoever verdraai ik dat tandwiel linksom of rechtsom en wat is dan goed staat ?? |
Eigenlijk bedoelde ik, zet de motor op bdp en zorg dat de nokkenas goed staat, dan de ontsteking los halen, even eruit en verdraaien zodat het midden van de rotor in lijn ligt met het kerfje van het ontstekingshuis, dan monteren, je kunt hem dan nog iets verstellen ( voor ontsteking )..Op die manier maakt het dus ook niet uit of je het merkteken van de tussenas goed hebt staan of niet als je het op deze manier doet.
|
maakt niet uit welke kant je hem op draait. als je de verdelerkap eraf haalt zie je dat er een markeerstreepje staat op de buitenste rand van het ontstekingshuis. dit is het ontstekingspunt van cilinder 1. daar moet het metaal op de rotor bij staan. als de rest van de motor ook goed staat (cilinder 1 bdp en kleppen cilinder 1 op tuimelen) moet het goed komen.
succes ermee!! |
Quote:
Ik maak vanavond fotos en zal eens kijken of ik eruit kom Kan iemand me nog antwoord geven op mijn vraag hierboven positie vliegwiel Inkeping 6gr btdc of op 0gr tdc |
O gr tdc tov nokkenas. Zoals hierboven ook gezegt word
|
nou weer iets verder gekomen :D
door de afdekkap kon ik merkteken tussenas niet aflezen maar de meenemer was gelukkig met een tang piece of cake 90gr te draaien. vervolgens onstekingsmodule weer geplaatst en voila. tis nog niet joepie maar klinkt al weer beter als gisteren. positie vacuumvervroeger is nu wel richting radiateur. merkteken gelijk met kop/kleppendeksel krukas staat op 0gr ofwel TDC dus niet op inkeping 6gr BTDC video hier |
Ik zou de grote inkeping op t vliegwiel eens bij het merkteken van de bak zettten. Ongeacht wat ze voorschrijven. Je kan m later wel weer bijdraaien.
|
Die inkeping is het BDP..Zet hem daar maar eens op en dan kijk je aan de andere kant op de krukas poulie, daar zal het merkteken dan ook overeenkomen.
Dan moet zowiso goed staan..Dan ontsteking even controleren en zonodig even met een lamp afstellen waarvan je het aantal graden kan instellen, is veel makkelijker en hij staat meteen perfect.. Naast die inkeping op het vliegwiel zie je een blokje zitten als het goed is, wat ik ook wel vaker doe is hem op het blokje zetten, merkteken bak, dan de ontsteking verdraaien tot je hoort dat hij vonkt ( cil 1 ), en testen..Werkt allebei goed. Edit, Hij loopt wel erg belabberd op het filmpje, check toch maar de timing en ontsteking. |
All times are GMT +1. The time now is 11:21. |