![]() |
36??...
ik heb 38 achter bij me jetta... |
Ik denk dat dat wel eens met het bouwjaar van je auto te maken kan hebben Nas... de 38ers zitten ook op de G60's. Mijn as is in ieder geval van voor '87
|
Misschien Johan? Hij heeft laatst ook 1 vervangen bij Wytse. Weet het niet zeker, maar volgens mij is er een grote kans dat er 1 van de GTI is overgebleven. En die is van '84 ;)
|
Ik heb Johan al gevraagd, maar zijn klauw heeft hetzelfde probleem... afgebroken nippels worden we niet vrolijk van :S
Maaar even iets anders tussendoor: ![]() :woowoo: |
Voor pak'em beet 110 euro heb je bij de ASD een ruilklauw, deed ik als ik jou was. Ben je er weer een poosje van af. ;)
Dus schroefset ook binnen! Gaat nu rap op richting eindstadium met dit project! :woowoo: |
kijk, dat is spulleke kerel ;)
rijdt em al? :rolleyes: :cool: |
Quote:
Topper!!! en nu plat leggen |
Zoo... de eerste trunkers zijn vanmiddag al even wezen kijken naar de voortgang. En ja, ik ben het hok al op eigen kracht uitgereden Jens... ik kan alleen nog niet gaan remmen want ik mis nog de klauw voor rechtsachter. Niemand die nog iets heeft liggen voor me??
Ondertussen hebben we nog wel een klein probleempje met 1 bougie gehad, die het helemaal niet meer deed. Maar daar komt wel een mooi setje nieuwen in van de week. Oja, en natuurlijk zijn er ook weer de nodige foto's geschoten ondertussen: Zoals beloofd is de ranzige oude achteras verwijderd: ![]() En deze wordt vervangen door een exemplaar met schijfremmen: ![]() Inclusief nieuwe leidingen, schijven, bouten en blokken: ![]() Ook was de nieuwe supersport schroefset al gearriveerd: ![]() Waarna het gehele zaakje zo onder de Jetta gehangen kon worden: ![]() Ook aan de voorkant is alles inmiddels naar wens: ![]() Dus zijn we daarna snel met het interieur verder gegaan, hier nog een shotje zonder stoelen: ![]() En hier met de Corrado-zetels en bijpassende Golf CL-deurpanelen geinstalleerd: ![]() Foto's van de verlaging houden jullie nog even tegoed! Eerst moeten er weer nieuwe batterijen in de camera! Het 16v-project is technisch gezien bijna ten einde... Ik kan al niet meer wachten op de eerste kilometer :cool: ![]() |
Ziet er top uit man, meteen op de juiste manier aangepakt zie ik.
alles nieuw eronder, alleen die tegenslag van de remklauw is een beetje jammer. Maar dat komt ook wel weer in orde lijkt mij. :cool: |
:rock:
Word/is echt een überstoere bak Berend!! |
wordt mooi zo....heeft die supersport set nog steeds die kunststof veerschotels aan de bovenzijde van de poot of is dit inmiddels alu geworden? De oude setjes braken nog wel eens namelijk.....
|
Nee er zitten bij mijn weten gewoon alu kappies boven hoor. Het klonk vrij blikkerig idd (in de positieve zin van het woord dan)
Het motortje draait ondertussen weer zoals het hoort, dankzij de lokale autoshop: ![]() |
mooi werk berend! schiet mooi op!
zie hem vast nog wel eens, echt een super project |
Quote:
Dat is al ruim zo een 3/4 jaar geleden vervangen ;) |
Veel succes met jullie project, ziet er leuk uit. Als je nog vragen of spul nodig hebt mbt autoelectronica, laat het weten. succes!!!
|
Wie staat daar nou zo ijverig zn passat te poetsen?? heb je er nog meer foto's van??
|
Quote:
Wytze [jettaracing] staat zijn 35i Variant VR6 te poetsen :) Moet wel in een van zijn topics/fotoboek staan ;) |
Ziet er echt goed uit!!!! zou wel ff de remleidingen tectileren anders rotten ze zo weg.
|
Quote:
Ik zou ze gewoon even insmeren met vet, lekker vies klusje. Maar als je gewoon even nieuwe kroonoil vet gebruikt blijven ze langer mooi. Tectiel houd het ook niet tegen.... |
Quote:
![]() ![]() ![]() deze?....... :rolleyes: zie ook topic; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20297 en http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16881 groeten Wytze |
Toppertje Berend! Kom je ermee naar Nieuwegein de 14de mei? VWO-meeting. Of issie tegen die tijd nog niet helemaal af?!
|
Quote:
Nope, dan moeten we naar de moeders... :woowoo: Groetjes van de dame die in dit monster mag gaan rijden komende zomer :tongue: |
Mooi opgelost zo met dat interieur en de deurpanelen trouwens! Matched mooi met elkaar!
Heb je trouwens nog ingrijpende wijzigingen voor het exterieur voor dit seizoen? :) |
Haha, nee we gaan niet naar de VWOmeeting... Ik denk ook niet dat we dat zouden gaan halen met de Jet. Maar gelukkig komen er nog zat andere meetings!
In dat interieur moet je maar eens plaats gaan nemen Arnaud, dan gaan we even een blokkie om :) Aan de buitenkant gaat zo op het eerste gezicht weinig qua styling veranderen... maar we proberen natuurlijk de details een beetje spannend te houden. Qua velgen ga ik weer voor het type A... maar dan niet deze: ![]() Het was dit weekeinde trouwens wel lekker weer om even de Jetta's te luchten ![]() (wintervelgen?) ![]() EN ja, we hebben verder ook nog wel wat gedaan dit weekeinde hoor. De achterste remklauwen zijn gereviceerd en zitten al op hun plek! Maar daar komt binnenkort even een andere update van! Massel :cool: |
Vind hem met die wieldoppen ook wel ruig :D
|
Quote:
Quote:
Vooralsnog kijk ik uit naar welke updates dit topic nog gaan vullen, ben benieuwd! Ben het trouwens met Goos eens dat die wieldoppen ook zeer ruig staan! :cool: |
Het blijven gewoon geweldige velgen die azev a`s.
Ben erg benieuwd als hij af is, en als die van mij dan loopt organiseren we gewoon een mini meet van de trunk`s. :D |
Is goed Ron! Gaan we zeker doen! Maar hier eerst even de rem-update, zoals beloofd:
Allereerst dikke Hulde aan Lieuwe die nog een 2ehands klauw voor de achteras voor me had liggen!! :beer: :cowboy: Grote klasse maat! Daar heb je forumvrienden voor!! Gelijk de klauw opengehaald natuurlijk, voor een grondige revisie: ![]() Alle onderdelen opgekuist :tongue: ![]() Gelijk een nieuwe keerring er in! ![]() En nieuwe rubberts van de dealer: ![]() En nu kan ie er al weer tig jaar tegen aan: ![]() Maar dat gaat natuurlijk niet zonder een net laagje primer: ![]() Toen hebben we de klauw maar even origineel vw-tornadorood gemaakt voor de sportieve touch :redface: Ook de handremkabels waren aan vervanging toe, dus hebben we het complete zaakje gelijk op de achteras gehangen: ![]() Voorkant ook weer netjes: ![]() Omdat we nu tegen het einde van het project gaan zijn de achterlichten ook maar weer geinstalleerd... ![]() Nu rest ons voor het project remmen alleen de remvloeistof nog, welke aankomend wiekend op de planning staat! massel |
Schiet mooi op zo! Machtig!
|
Zo, gisteravond hebben we de remmen ontlucht en vanmorgen nog eventjes de laatste plastic clipjes voor op de achteras van de sloop gehaald... Alles is nu eigenlijk klaar voor de apk, en dus kon ik mij vanmiddag niet inhouden...
Waaaaaah wat voelt dat goed zeg! Ik heb de eerste officiele paar meters met de 16v gereden!! ![]() :eek: :jacks: :rock: :icon_spin :beer: |
Die steelies van Wytse staan er zéééér bruut onder!!!!!!
|
Ja :eek:
Jeumig!! |
Dit vraagt om een flimpje met de sound he :woowoo:
|
Wat ik me afvraag; hoe groot zijn die wieldoppen op deze foto? Ziet eruit als 16".. Wat voor stalen velgne zitten erachter?
![]() |
Gefeliciteerd met de eerste meters rijden, nu nog vele km`s probleem loos rijden.
Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen gezien de aanpak van de ombouw. :cool: |
Wat een vertrouwen in een paar van die simpele friezen Ron... :crackpipe :hug:
En Goosje... daar zit inderdaad 16" staal achter die boradop, verbreed naar 7,5 en 8,5J. (steek 4 x 100 welteverstaan) |
Zijn dus Golf/Bora 4 velgen omgeboord naar 4x100? Of zijn die standaard te krijgen in 16" staal? :)
Toevallig een foto waar ze allebei op staan (voor en achter)? :cool: |
nee, niet standaard. Berend heeft er Renault velgen onder dacht ik. Met het naafgat iets opgeboord.
|
Inderdaad Renoolstaal ja, maar de naaf hoeft niet groter...
![]() ![]() |
Mooi bakkie zo, ik heb ook Renault staal (tenminst als ik die verkoper eindelijk eens aan de telefoon kan krijgen..) 15" moet ook verbreed worden, maar dan voor de winter dus met 195/50 winterbandjes. Dat lijkt me wel wat.
Heb je geen centreerringen nodig gehad? Ik denk dat, dat wel nodig is, of niet? Mijn staaltje komen van de Laguna I ook 4x100. En moet naar 8J rond om denk ik. En wat Domi al zei, filmpje graag! |
All times are GMT +1. The time now is 06:16. |