Crape, ik lees met me neus schijnbaar :D Maar vond t een redelijk unieke verschijning!
|
LOL geeft niks Guus heb ik ook wel s last van! :D
|
Heel lang geleden hebben we thuis een golf 1 gehad
Dan praat ik al gauw over 30 jaar terug Type was golf stayer Dit was een diesel uitvoering Toen der tijd was hij 1 van de mooiste die rond reed Bordeuax rood metalic Verlaagt zender spoiler onder de achterlichten zender spoiler aan het dak gti interieur magnesium velgen met 4 gaten erin (lijken op teledials /porsche velgen ) zelf gekocht 4 x vierkanten lampen erin Helaas geen foto van toen hadden ze nog geen digitale Camera |
Quote:
Ik heb er ook één zal binnenkort wel foto's maken.. |
Hier mijn GTD in onaangeraakte staat, ik heb daarnaast ook nog een SC ergens staan ;)
|
haha, super interieurtje :D
|
Niet helemaal onaangeraakt: golf 2 staaltjes, of heb ik het mis =)
Leuk topic, maar eens subscribed =) |
Hoort een Golf 1 CLUB thuis in dit rijtje ? :) , ik heb er zo 1tje maar heb dit nog nooit gezien elders ( BJ 1978) ik hoor het graag jongens :D greetzzz
|
Ik zou hem gewoon posten, want ik heb pasgeleden een '79 er chassis opgehaald en daar zat ook een club typeplaatje bij. Dus ik denk haast dat het een special is geweest (alhoewel ik dat mnog nergens verder heb teruggevonden)
|
|
Quote:
klopt,en de blaupunkt hoort er ook niet in natuurlijk.desalniettemin,knap ding nog. |
Golf 1 Sprinter
Bijzonderheden: -geleverd van 1976 t/m 1980 - geleverd met 1600 FP motor en vanaf begin '79 met 1300 GF motor - alleen geleverd in het Lemongelb (geel) - kuip stoelen (zelfde als GTI) 2delig zwart / wit/zwart geblokt - 1600 zwarte striping (bijna hetzelfde als GTI aan de zijkant - met sprinter erin verwerkt - 1300 heeft groene striping - sportstuur en golfbal - achterwisser achterklep - toertenteller - sprinter embleem achterzijde Ik ben benieuwd wie er nog meer informatie of 1 van deze uitvoeringen in bezit heeft of heeft gehad , foto's meer informatie alles is welkom![/QUOTE] Mijn vader had ook een Golf 1 Sprinter uit 1979, maar die was mandarinen orange. (nieuw gekocht) |
De Golf Rabbit LX. Zoals bij de Mk2, Mk3, Mk4 en de Mk5 speciale serie bij de wissel naar nieuw model. Maar ik denk niet in alle landen. Die van mij staat zo goed als origineel, buiten de kappen over de wielranden, de GTi-spoiler, de witte knippers, de koplampsproeiers, de achterlichten, de vering en de velgen na.
|
Mijn ouders hadden een sprinter, alles wat ervan over is is het sprinter plaatje helaas... Zit een tweetraps carburateur in, supergaaf! Bii de 1.6 modellen wel te verstaan
|
Ik heb hier nog een type 1 amerikaanse cabrio staan. Op de zijkant heeft een sticker gezeten met de tekst mio. Lijkt als een sticker op een aktie model. Zegt iemand dit iets?
Arno |
Ik rij op dit moment in een Golf C 1.6D Formel E Ook een niet heel veel voorkomend modelletje.
Met schakel indicator. Grote voorspoiler A-stijl kappen formel e badge |
Quote:
Wist inderdaad niet dat de Formel E ook met dieselmotor geleverd werd. |
Quote:
Ik moet dit toch tegenspreken, ik heb een Golf 1 GLS uit 1980, en dit is een 1300 motor. Heeft wel GTI Lip, mistlampen vooraan, gti wielbogen, gti striping op de zijkant, spoilertje achteraan aan het raam, bruingetinte ruiten,klapraampjes vooraan, chromé biesjes rond alle ramen. (foto's staanbij ik stel me voor) Ik heb de binnenpanelen nu vervangen, omdat die vol vijs en luidsprekergaten zaten, hierbij viel me op dat er hierop ook een chromé lijntje zit, en het onderste gedeelte in stof ipv plastic/leder afgewerkt is |
Klopt die zijn vanaf eind 78 of begin 79 ook met een 1300 motor geleverd.
Die GTI striping en lip en wielbogen en spoilertje zijn in ieder geval niet origineel. De rest verder wel. |
Quote:
Mijn vader had ook een Golf 1 Sprinter uit 1979, maar die was mandarinen orange. (nieuw gekocht)[/QUOTE] Dat kan kloppen ze zijn in 2 kleuren geleverd geloof ik of 3 geel en oranje. in Lemon Geel en in Riad Geel en in Maderine oranje , heb je hier ook een foto van? Ik ben benieuwd hoeveel hier er nog van zijn , en wie ze in het bezit heeft gehad. Heb je hier ook een foto van ? Dat misschien wel leuk om te laten zien. |
Tekst gekopieerd van forumlid Mulder123
- Specificaties Volkswagen Golf SC De Volkswagen Golf SC was in het voorjaar (april-juni) van 1981 leverbaar met de 1.1 (37 kW, 50 pk) en 1.5 (51 kW, 70 pk) motor. In tegenstelling tot Duitsland, waar de Golf SC in de kleuren Alpinweiss, Lidogrün, Samtorange en Regattablauw metallic werd geleverd, werd de Golf SC in Nederland uitsluitend in de kleur Cosmos metallic geleverd. De volgende folder heb ik, maar verkeert in een erg slechte staat. Met de toepassing van fotoshop kan ik nog het volgende van de originele Golf SC-folder maken: Wanneer iemand weet waar ik een dergelijke folder in goede staat kan overnemen: ik houd mij aanbevolen! De Golf SC onderscheidt zich ten opzichte van de 'basis' Golf met: - oranje sierlijsten op de taillelijn (gevat in rubber) - oranje Volkswagen-embleem in de grille - oranje SC-aanduiding op de achterklep - Cosmos metallic lak - sportieve 'Rally Pepita' bekleding (zwart-wit geblokt) - hoofdsteunen op de voorstoelen (in hoogte verstelbaar) - golfbal schakelpookknop (als GTI) - zwarte GTI-vloerbedekking - brede banden 175/70SR13 (i.p.v. standaard 155SR13 banden) met 5,5J stalen velgen (voor 1.1) of 5J stalen velgen (voor 1.5) - achterruitenwisser met sproeier - dashboard van L- en LS-uitvoering (dashboardkastje met klep, verlichte schakelaars voor verwarming en ventilatie, dagteller, analoog klokje (voor 1.1) of toerenteller met digitaal klokje (voor 1.5)) - bekleed stuurwiel - middenconsole - ruitenwissers vóór met intervalschakelaar - van binnenuit verstelbare buitenspiegel - deurcontactschakelaar interieurverlichting voor bestuurdersportier én passagiersportier - wielkasten naast de achterbank bekleed De nieuwprijzen van deze Golf: Volkswagen Golf SC 1.1 3 deurs: F 16467 Volkswagen Golf SC 1.1 5 deurs: F 17363 Volkswagen Golf SC 1.5 3 deurs: F 17883 Volkswagen Golf SC 1.5 5 deurs: F 18779 prijs inclusief Cosmos metallic lak kosten rijklaar maken: F 325 In mijn jeugd hadden mijn ouders een Golf SC; in 1981 nieuw gekocht en in 1984 weer ingeruild. Het gaat om de Golf SC met het kenteken HB-23-DK, waarvan ik helaas nog één (slechte) foto heb: Is er iemand die weet hoe het verder is gegaan met 'onze' Golf SC? Volgens de websites van RDW en VWE is de HB-23-DK al geruime tijd van de Nederlandse weg verdwenen..... |
dat is niet Ruud zijn oude kenteken toch?
|
Quote:
Kan toch niet dat ze deze op de schroot gedropt hebben?! |
Quote:
Volgens mij was die van ruud 71 UP 18 als ik me niet vergis. Maar het lijkt er wel een beetje op :D |
Quote:
Dat is deze |
In de jaren tachtig m'n eerste auto een Golf Sprinter 1.3. uit 1980... GTI stoelen, sportstuur etc
Daarna in 88 een Rabbit GTI uit 1984. Dit was de laatste serie GTI naast de luxe oa Pirelli uitvoering was deze kaler. Geen MFA, wit glas, platte stoelen. Verder een super auto, veel plezier van gehad. en nu jaaaaren later weer deze... Volledig gerestaureerd |
Ziet er keurig uit. Mooi plaatje ook!
|
Bedankt. Laatste foto vorige week gemaakt op de grossglockner. Toerrit van 3000km gedaan na de restatauratie.
Quote:
|
Ik heb een Jetta TX (zie mijn topics) dat zijn er ook niet veel van. ben em nu een het opknappen. Ik heb nog wel ern flyer gevonden op internet waar de verschillen duidelijk zichtbaar zijn
Jetta LX Jetta TX |
http://volksforum.com/forum/showthr...hlight=CAR-POOL
De enigste overgebleven Golf 1 M uitvoering staat in Belgie en is te koop! maar wel met origineel Nederlands kenteken Voor liefhebber of de echte verzamelaar die hier de waarde inziet. Een 2e Golf 1 M uitvoering vind je niet meer , er hier tijdje geleden wel een 2e voorbij gekomen maar volgens mij is die nooit afgekomen. Volgens mij zijn er ook weinig M uitvoeringen in die tijd verkocht , en er zijn weinig auto's in deze kleur geleverd. |
ik meen ergens gelezen te hebben dat het origineel geproduceerde aantal rond de 120 zou liggen, maar pin me daar niet op vast.. ik kan me niet herinneren waar ik dat gevonden zou hebben! 't is erg moeilijk om er iets over te vinden.
|
Quote:
Dat kan kloppen ze zijn in 2 kleuren geleverd geloof ik of 3 geel en oranje. in Lemon Geel en in Riad Geel en in Maderine oranje , heb je hier ook een foto van? Ik ben benieuwd hoeveel hier er nog van zijn , en wie ze in het bezit heeft gehad. Heb je hier ook een foto van ? Dat misschien wel leuk om te laten zien.[/QUOTE] Sorry voor de late reactie, maar ikzelf heb er geen foto van, mijn ouders wel maar dat zijn nog analoge foto's, ik weet niet hoe ik die hier zou moeten plaatsen. |
Quote:
http://www.volksforum.com/albums/upload.php |
Ik zou toch wel benieuwd zijn hoeveel er nog van rondrijden van de speciale uitvoeringen (actiemodellen ect) lijkt mij wel leuk om hier een Register over te maken , ook de gesloopte exemplaren
De SC uitvoering en GTS komen nog regelmatig nog wel voorbij in originele staat De MX heb ik toch ook wel paar keer voorbij zien komen De Scorpion ook weinig Maar de Golf Sprinter (is zeer zeldzaam) 2 geregistreerd exemplaren zijn hier nog De Golf M is nog 1 van deze staat momenteel nog te koop en ik denk ook niet dat een 2e is te vinden De Golf Flyer heb ik nooit wat over kunnen vinden helaas alleen foto's en een embleem |
Quote:
Dit is geen oplossing voor analoge foto's denk ik. :) |
Foto's inscannen met een vlakbedscanner, daarna opslaan op bijv mijn album. Van daar uit de link op volksforum plaatsen.
|
Quote:
Bedankt voor de reactie, ik heb al eens een analoge foto gescand maar ik vond zelf dat het niet zo'n best resultaat was. Digitale foto's kan ik hier wel plaatsen ( kijk maar eens naar mijn foto's van mijn Leon Cupra). |
Deze Pirelli past ook wel in het rijtje.
|
Op moment staan er ook 2 actiemodellen te koop De Golf MX en de Jetta TX
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr |
All times are GMT +1. The time now is 17:20. |