Ik heb mijn gasklep flink bewerkt en de originele kleine klep gewisseld voor een "plat" schijfje. Wat zoiets meetbaar doet durf ik niet te stellen, het kan in mijn ogen (op zijn minst) geen kwaad in een extreme setup met veel flow. Dan in ieder geval niet enkel het klepje maar de whole shabang.
Dat het bij een 8vg60 niet heel spannend is klinkt me logisch, de cilinderkop is de grootste restrictie. Los daarvan is de gasrespons van een goed afgestelde g60 met originele gasklep al verassend. Voor jouw daily driver lijkt het me onzin. |
Quote:
Heb al eens ergens gelezen dat de verdikking bedoeld is om de luchtstroom naar de "verste" cilinder te optimaliseren. Ook een insteek. |
Sintimid
Wie weet hoe hoog zo'n lijst als die nieuw is
En wat de afkeur hoogte is |
Quote:
Quote:
Waarom gooi je dit in iemands project topic, dit heeft toch helemaal niets te maken met Roberts 1.3>g60? |
Zoals EnVeeZee inderdaad aangeeft, bedankt voor je enthousiasme maar denk er even aan dat je niet gaat vervuilen..
|
Dit weekend bezig geweest met het opzetten en proberen van een elektrolytisch verzink & geel-passiveer bad.
Hoewel het misschien al met al goedkoper zou zijn om alle boutjes, moertjes, klemmetjes & ringetjes in 1 batch naar een verzinkbedrijf te doen, durf ik met zekerheid te zeggen dat hoeveel foto's ik ook maak van wat bij wat hoort, ik nooit alles op de juiste plek terug ga krijgen. Daarnaast vrees ik er ook voor dat er spul tussen de mazen van de trommel gaat vallen, en ik straks de helft van mijn pruttel kwijt ben. Daarnaast is het natuurlijk veel meer bevredigend om zélf het gewenste resultaat te verkrijgen! Begonnen met het mixen van de zouten en toevoegingen en het maken van de opstelling zelf: Daarna de onderdelen volledig gestraald en niet meer met blote handen aangeraakt. Hoewel ik deze voor de tijd eigenlijk nog had willen etsen is een bad van verdund zoutzuur, heb ik de gok maar genomen en deze direct na het stralen en afspoelen met demi-water in het verzinkbad gehangen. Spanning instellen, stekker in het stopcontact en wachten geblazen (ca. 4 uurtjes voor een mooie laag zink). Dan om het half uur even kijken of het proces nog gaande is door te controleren op belletjes van de onderdelen, en het meten van de spanning over de Cathode en Anode: Na ongeveer 4 uur in het bad de onderdelen omhoog gehaald, intensief afgespoeld in demi-water en voor 30 seconden in het passiveringsmengsel gehangen. Het resultaat na eventjes föhnen: Ben 100% tevreden met hoe ze er nu uit komen! Komende keren nog een beetje spelen met de spanning en duur om te zien hoeveel verschil dit teweeg brengt. Maar wel een ontzettende voldoening om zelf van roestig stuk metaal naar fabrieksnieuwe coating te kunnen gaan :D |
Gaaf zeg! En een mooie resultaat.
|
Mijn excuses
Mijn excuses
|
Mooi dit. :thumbup:
|
Mooi hoor en als de kwaliteit goed is dan is dit misschien nog wel beter.
Merk zelf dat geel snel dof wordt in vergelijking met blank. Klein spul hang ik tiewrap. Ik betaal voor 70kg (1 batch) 84euro inc. |
Quote:
Ben benieuwd hoe die glans dan blijft bij deze methode, en anders een beetje met de verhouding hiervan spelen! |
gaaf gedaan en mooi resultaat
|
Dat het de eerste keer meteen goed zou lukken was natuurlijk iets te gemakkelijk :rolleyes:
Deel van de passivering is zo hard als steen, krijg ik er zelfs met de zandstraalcabine lastig af. Maar andere delen van de passivering veeg je er zonder enige moeite zo af.. Nu proberen om de onderdelen een langere standtijd te geven om te zien of de zinklaag wel toereikend is. Daarbij ga ik ze voor het verzinken beitsen in een 10% zoutzuuroplossing om hopelijk alle verontreinigingen eraf te vreten, en voor het passiveerbad nog een korte dompel in dit bad om enige contaminatie 100% te kunnen uitsluiten. Wordt vervolgd! |
Goed bezig :thumbup:
|
Quote:
Je hebt een injectiestraler denk ik? Als je uit de buurt komt (omgeving Nijmegen) mag je best gebruik maken van een van mijn drukstraalcabines op de zaak? |
Quote:
Bedankt voor het aanbod Roy! Mijn huidige injectiestraler is toereikend genoeg, helemaal met aluminiumoxide ipv glasparel :D Het ging mij meer om het aangeven van de verschillen in mijn eigen verkregen passiveerlaag! De onderdelen krijg ik volledig schoon met mijn straalkast! |
Quote:
Vanavond weer even de chemicaliën aangeslingerd, ik vermoed dat de delen na het verzinken simpelweg nog teveel contaminatie hadden. Tijdens het verzinken slaat er zowel op de zinkanodes als op de onderdelen een zwarte laag neer (bijproduct van de elektrolyse van de zoutoplossing) deze laag spoel je wel deels weg met water, maar niet compleet. Ik heb nu na het verzinkbad de onderdelen nogmaals 15 seconden in een 10% zoutzuuroplossing laten beitsen, en ze kwamen er wonderbaarlijk met de mooiste glimmende zinklaag tot nu toe uit! De passivering is nu ook veel mooier verdeeld over over het oppervlak. Nu voor de zekerheid even 48 uurtjes drogen en hopen dat dit de oplossing was! :D EDIT: Natuurlijk won de nieuwsgierigheid vanochtend weer van het verstand, dus maar even grondig over de onderdelen aan het wrijven geweest, en het bleef deze keer weliswaar zitten! Nu alles weer mooi stralen en volgas verzinken! :thumbup: |
Vraagje voor de experts:
Wegens 02A bak bouw ik de boel om naar kabelschakeling. Daarvoor heb ik al een kabelschakelunit welke naar verluidt uit een Mk2 komt. Eer ik mij niet vergis past deze wel plug & Play in de middentunnel van de MK2? Lees namelijk dat die van de Mk3 niet direct past zonder aanpassingen.. Als ik de nummers van de behuizingen vergelijk zit er namelijk wél verschil in: Mk2: 535711061 Mk3: 1H0711061A Voor de échte experts, is dit er 1 van een Mk2 :D : |
Ja, je hebt de juiste. Je kan hem er zo onder schroeven. De boutgaten komen niet overeen maar als je m8 bouten met kraag pakt klem je hem met 4 bouten op de rand. Dat zit muurvast.
|
Quote:
Dat idee had ik al, mooizo! Ik ga nog even een RVS onderlegplaat tekenen en laten snijden, gewoon omdat het kan en het nét iets mooier klemt dan carrosserie-ringen. :D |
Die keuze is aan jezelf. Nadat het hitteschild geplaatst is ziet het nooit geen daglicht meer dus technisch gezien is het overbodig :D
Succes :thumbup: |
Quote:
Dat is ook wel weer zo, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :D :D |
Quote:
Dat zeg ik ook altijd :lmao: |
Van het weekend weer even de tijd gehad. De voorbalk toch maar uitgeboord in plaats van uitgeslepen, wel even kijken wat ik met de gaten doe:
Speedholes Ook even de schakelkabels aan de bak gepast, ik vermoed echter dat ik niet de juiste steun voor de kabels heb.. :rolleyes: Ondertussen ook nog elke avond vol gas spul aan het verzinken en Passiveren, veel wachten maar de moeite dik waard!: En als kers op de taart nog een nette set intercooler & Radiateur opgehaald, waarvoor dank aan Martinus. |
Lekker bezig kerel !!
|
Dat ziet er prima uit :eek:
Kreeg afgelopen week te horen dat de verzinkerij hier in Kinrooi er mee stopt per 2-12-2019. Gedaan met goedkoop verzinken.... :( De juiste steun voor op je bak heb ik nog wel eentje van liggen denk ik. |
Quote:
Veel plezier hier mee dan ;) https://www.frost-auto.nl/metaal---...en-en-verzinken Wat betreft de steun houd ik je aanbevolen, heb er misschien al 1 in de buurt maar dat moet nog even blijken. |
Quote:
Zijn wel meer bedrijven die tegen vriendelijke prijzen verzinken ;) Informeer maar eens bij Verzinkerij Schippers in Harkema. Daar heb ik al heel veel laten verzinken |
super mooi dat je het passiveren indd zelf doet! ziet er erg goed uit :thumbup:
en een mooi intercooler setje :cool: |
Afgelopen week nog een net GTI subframe gescoord, staat ook weer op het opknap lijstje:
Hoe ik ooit zonder straalcabine heb kunnen leven versie 2 :rolleyes: : Voor: Na: |
Houd er wel rekening mee dat een G60 af fabriek een (veel) dikkere stabilisator heeft. Die van een Corrado G60 is hetzelfde maar doorgaans makkelijker te vinden.
|
Quote:
Weet je toevallig ook hoe dik deze is? 22 mm? Was al aan het speuren naar een Eibach of HR vervangingsset, alleen is de bodem van het auto-potje even in zicht :D |
Volg stilzwijgend mee, maar toch even zeggen dat er hier heel wat werk inkruipt en netjes wordt afgewerkt :thumbup:
|
Quote:
23mm. Wereld van verschil tegenover een gewone gti of 16v (17mm). |
Quote:
Ben zonder gewend, maar dat is uiteraard met mijn 1300. Die is ongeveer even zwaar als de G-lader alleen :D Komt op mijn lijstje te staan :thumbup: |
Quote:
Danku! Je weet er geloof ik alles van hé :D |
Quote:
Met stabilisator en een goede progressieve demping (schroefset bijvoorbeeld) ga je haaks de bocht om met een type 2 ;) Ik ga een deze dagen even kijken in de loods. Mocht ik er nog een hebben mag je hem gratis ophalen. |
Quote:
Maar dikkere stabilisator aan de voorkant zorgt toch alleen maar voor meer onderstuur? Ik zou juist zeggen dat je achter een dikkere stabi wil om scherper in te kunnen sturen. |
Quote:
Hoe komt ge daar nu bij :rolleyes: :D Ondertussen al een paar keer goed van kunnen genieten :) Maar zou dringend terug moeten beginnen... Binnenkort kan jij ook rondtoeren ;) |
Quote:
Dat zou echt extreem tof zijn! :own: |
All times are GMT +1. The time now is 02:36. |