Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Seat Leon Supercopa mk2 met 2.5L 5-Cilinder-motor, Sequentiele 6-bak en 4MOTION (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107039)

DutchWilco 13-05-2013 16:34

Quote:
Originally Posted by Style
Duidelijk verhaal ik heb er ook veel voor moeten doen Motor verkocht Leon Topsport de deur uit meisje een Golf Cabrio IV terug en de rest ben ik nu aan het op maken :D
Maar de caravan in ga ik niet voor elkaar krijgen mijn vakantie geld is voor de vrouw en kids om mij me te nemen op vakantie ;)

LOL, Ik merk wel dat de vakanties toch wel erg belangrijk zijn voor de meeste :D

Ik ga een paar weekeindjes zodat ik zoveel mogelijk door kan gaan met mijn werk, want ik heb geen snipperdagen helaas :rolleyes:

Ik weet ook niet of mijn vrouw en kinderen er wel op zitten te wachten om 1 of meer weken met mij op vakantie te gaan, want na 2 dagen goed uitrusten moet ik echt weer wat gaan doen en wordt ik toch best wel wat vervelend als ik niks te doen heb :giggle:

ewcaddymk1 13-05-2013 18:35

ik snap em ,dan word je net zo'n overactieve hond die in zijn mand moet blijven liggen :D

DutchWilco 09-06-2013 19:39

Na lang nadenken en zoeken, heb ik een bedrijf in Engeland gevonden die voor mij een wat grotere achterspoiler achterspoiler van Carbon gaat maken :)

Als Ik de spoiler binnen heb moeten de steunen nog getekend en gemaakt worden. Omdat ik straks meer vermogen heb en 4wd wil ik proberen om dit om te zetten naar een hogere bochtensnelheid en downforce gaat ten kosten van vermogen/snelheid, dus kan het extra vermogen goed benut worden.

Mijn Blauwe Golf is bijna klaar waardoor ik straks aan het chassis van deze Supercopa kan gaan beginnen. De planning is om het chassis in de herfst te laten dompelen en spuiten zodat ik hem in de winter kan gaan opbouwen.

Pewi Vwteam 09-06-2013 20:16

er komt ook kenteken op je supercopa toch??? hoe nuttig of mooi ook, die spoiler, daar ga je niet mee wegkomen, zowiezo met keuren al niet, en die blauw petten zijn er ook zeker fel op. scherp uitstekende delen, gooien ze het op.

René 09-06-2013 20:25

Gave vleugel Wilco! Voor op de weg kan hij er gewoon af? Zo reed Thierry Köhler namelijk ook naar Circuitpark Zandvoort...en op de paddock schroefde hij de vleugel ff achterop :D

http://automaxx.online-magazine.nl/...page19/page.jpg

DutchWilco 09-06-2013 20:49

Hier komt idd een kenteken op en heb hier dan ook goed over nagedacht. Ik heb de spoiler om deze reden dan ook wat smaller gehouden en de zijstukken groter.
Omdat ik iets minder breed ga dan wat de bedoeling was, heb ik dan ook gekozen voor het exemplaar met dubbele vleugel.

Deze spoiler is maar 1480mm breed en valt per kant 10cm binnen de totale breedte. Hij steekt wel voorbij de zijkanten (daklijn) van de auto, maar omdat de Supercopa een eind is uitgebouwd valt hij ruim binnen de totale breedte. Ik zal er soms een rondje mee rijden op de weg, maar hij zal op de trailer naar het circuit gaan.
Mocht er wat stuk gereden worden, kan ik altijd weer thuis komen en daarnaast heb ik ook gereedschap enz nodig.
Hier voor ben ik ben een Dodge Ram 2500 Cummins aan het klaar maken omdat de T4 van mijn vrouw toch wat te licht is, maar gaat helemaal goed komen al is er veel geduld nodig en moet ik er hard werken en sparen :)

Deze spoiler die origineel op de GT3 is geleverd mag er ook de weg mee op, waarom zou die van mij dan niet mogen ?

Waar ik mij wel druk om maak is dat ik de voorspoiler aan wil passen voor meer downforce en dit wil doen door er vleugeltjes aan de zijkanten van de voorbumper te monteren zoals je vaker ziet, maar deze zijn niet echt voetganger-vriendelijk en moet ik waarschijnlijk wat anders voor bedenken.

rondekker1983 10-06-2013 06:05

Kan je hem dan niet zo maken dat hij makkelijk te demonteren is.
Als ik kijk naar de rest van jouw werk moet dat geen probleem zijn :thumbup:

DutchWilco 10-06-2013 08:40

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Kan je hem dan niet zo maken dat hij makkelijk te demonteren is.
Als ik kijk naar de rest van jouw werk moet dat geen probleem zijn :thumbup:

Natuurlijk is het mogelijk om hem zo te maken dat hij makkelijk te demonteren is, maar ook op de weg zal het fijn zijn dat de wegligging ook goed is, en het ziet er niet uit als ik hem er vanaf moet halen.
Ik wil er ook mee naar Wortersee en het ziet er niet uit als deze plank er niet op zit. Ik zal in dit geval voor de boete gaan als ze er moeilijk over doen ;)

Ik moet je zeggen dat ik uit ervaring weet dat ze bij bv een rally- of Raceauto meer door de vingers zien dan bijvoorbeeld een tjoeningsbak :)
Dit geld niet alleen op de weg, maar ook bij het RDW en de APK.

Ik heb al veel vaker te maken gehad met dit soort gevalletjes en ik heb zo lang als ik rijd (18 jaar), nog nooit een boete gehad voor iets anders dan voor te hard rijden. De keren dat ik van de weg ben gehaald heb ik alleen een waarschuwing gehad en een paar adviespunten. Op zo'n moment ben je gewoon ontzettend dom en ben je superblij met hun advies :D

Wat bij mij ook nog wel eens geholpen heeft, zijn de RDW-papieren waarmee je kan bewijzen dat je hem om heb laten keuren. Gewoon zeggen dat je hem zo heb aangeboden zoals hij er op dat moment bij staat. Ze maken bij het RDW geen foto's en zij registreren te weinig waardoor niet terug te zien is hoe de auto op dat moment was ;)

bartuzz 10-06-2013 17:50

Als alles binnen de auto valt is er niks aan de hand. Het steekt dan niet uit.
Voorspoilertjes als daar een soort van rondingen aan zitten en geen punten zou het ook gewoon ok moeten zijn.

DutchWilco 10-06-2013 20:52

Quote:
Originally Posted by bartuzz
Als alles binnen de auto valt is er niks aan de hand. Het steekt dan niet uit.
Voorspoilertjes als daar een soort van rondingen aan zitten en geen punten zou het ook gewoon ok moeten zijn.

Dacht ik ook, maar er zijn geen duidelijke regels over te vinden wat een voordeel is natuurlijk, maar is ook lastig omdat ik nu niet duidelijk weet waar ik aan toe ben :)

Van Limburg 10-06-2013 22:10

Je zegt dat je voor de boete gaat. Opzich is dat wel 'ok' maar als die agent een slechte dag heeft en zegt: je mag zo niet meer verder rijden, of je haalt het er af of de auto moet opgehaald worden, ..de boete krijg je er ook nog bovenop.
Dan sta je daar wel mooi.
Wat je zegt over de keuring dat is zo. Maar als Agent met het argument komt dat de keuring een moment opname is(wat je zelf ook al zegt). Dus die agent zal je nooit geloven dat dat er tijdens de keuring al op zat. Ookal is dit waar.

rondekker1983 11-06-2013 09:30

Daarom als je hem snel demontabel maakt ken je hem in het ergste geval zo er af halen en achter in je auto schuiven. (of dat moet niet passen :D )
Maar idd zijn daar nooit echt duidelijke regels over te vinden.

DutchWilco 11-06-2013 09:33

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Je zegt dat je voor de boete gaat. Opzich is dat wel 'ok' maar als die agent een slechte dag heeft en zegt: je mag zo niet meer verder rijden, of je haalt het er af of de auto moet opgehaald worden, ..de boete krijg je er ook nog bovenop.
Dan sta je daar wel mooi.
Wat je zegt over de keuring dat is zo. Maar als Agent met het argument komt dat de keuring een moment opname is(wat je zelf ook al zegt). Dus die agent zal je nooit geloven dat dat er tijdens de keuring al op zat. Ookal is dit waar.

Het zal een Wellus-Nietus verhaal worden als zij moeilijk willen, maar daar maak ik mij echt niet druk om en heb wel voor hetere vuren gestaan :D

Hij steekt niet uit en vormt geen gevaar voor mijn mede weggebruikers of voetgangers.
Mochten ze dus zodanig moeilijk doen dat ik niet verder mag, kan hij er altijd ter plekke vanaf gehaald worden, want het zijn maar 4 boutjes uiteindelijk :)

Als zij moeilijk willen, kunnen ze altijd wel wat vinden. Als voorbeeld gebruiken de meeste ferrari's een sticker ipv een normale kentekenplaat aan de voorzijde. Officieel mag het niet, Maar word meestal door de vingers gezien. Al zou je hier gemiddeld een boete voor krijgen van 150 euro per jaar, dan is dat het gewoon waard in mijn ogen :giggle:

Ik vind het verhaal anders als dit een gevaar zal vormen voor derden, maar is niet van toepassing in mijn geval op het feit na dat een door-gelaste auto met volledige rolkooi echt niet fijn is voor als iemand hier op in rijd, maar mag hier gewoon.

Een door-gelaste auto met volledige rolkooi is wel veilig voor de inzittende, maar niet voor de medeweggebruikers omdat deze niks op zal vangen als er bv een motorrijder tegen aan rijd en vol op een buizenframe terecht komt.
In bv Amerika mag een auto geen kooi hebben om deze reden, maar hier mag het gewoon.

Er zijn eigenlijk maar weinig regels voor dit soort auto's in ons land en er zijn inmiddels een paar grote bedrijven bezig met de overheid voor het in het leven roepen van een speciale kenteken bedoeld voor motorsport auto's met weg-toelating en ik hoop dat deze er zal komen.

Deppie .:R32 11-06-2013 17:34

Lekker monteren die spoiler en de weg er mee op, als meneer agent zielig doet vinden ze toch wel iets spoiler of niet.
En je weet het, op de rand van een ravijn bloeien vaak de mooiste bloemetjes :D

Pro-Street 12-06-2013 18:29

Schuimrubber om de randen en hoeken van de spoiler en gaan! :tongue:

DutchWilco 12-06-2013 19:43

Quote:
Originally Posted by Deppie .:R32
Lekker monteren die spoiler en de weg er mee op, als meneer agent zielig doet vinden ze toch wel iets spoiler of niet.
En je weet het, op de rand van een ravijn bloeien vaak de mooiste bloemetjes :D

Ik kende hem nog niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat deze gezegde bij mij wel vaak van toepassing is :giggle: :D

DutchWilco 12-06-2013 19:47

Quote:
Originally Posted by Pro-Street
Schuimrubber om de randen en hoeken van de spoiler en gaan! :tongue:

Idd, gewoon wat rubber mee op zak, maar dan wel voor om de spoiler :D

Zat ik even een boekje te lezen, zie ik een Mercedes met een paar vleugeltjes aan de voorbumper waar ik ook aan zat te denken voor op mijn Seat, maar dacht dat dit helemaal uit den boze was aangezien de voetgangers dit niet zouden kunnen waarderen bij een aanrijding :rolleyes:

Auto heeft gewoon een typegoedkeuring met deze dingen, vreemd toch :confused:

Bluepower 12-06-2013 21:38

Ook die vallen binnen de uiterste maten van het voertuig, dan mag er een type-goedkeuring op komen...

DutchWilco 18-06-2013 11:18

Ik heb inmiddels de achterspoiler ontvangen zodat we kunnen beginnen aan de brackets hier voor:

Het voorste subframe heb ik netjes afgewerkt door met een schuurschijfje alle scherpe randjes weg te slijpen die door het gieten zijn ontstaan.
Daarna heb ik deze en de fusees (achterzijde) met lage druk gestraald en gespoten:

Na veel zoeken een mooie nieuwe (10km) stuurhuis gevonden van een Golf 6 R20:

Ik begin nu echt zin te krijgen om met de koets aan de gang te gaan, maar ik moet eerst mijn Blauwe Golf afmaken, maar is bijna klaar gelukkig.

The Green 18-06-2013 15:17

Electrisch stuurhuis? Kost dat en past dit ook op andere modellen ? (ik corrado g60, mn maat golfiv 20vt. Kan voor hem wel interessant zyn ivm drysump ombouw)

DutchWilco 18-06-2013 15:36

Quote:
Originally Posted by The Green
Electrisch stuurhuis? Kost dat en past dit ook op andere modellen ? (ik corrado g60, mn maat golfiv 20vt. Kan voor hem wel interessant zyn ivm drysump ombouw)

Deze past bij deze nieuwere auto's wat makkelijker dan bv de Corrado.

Een Supercopa heef origineel geen elektronisch stuurhuis, maar zit die van een mk4 op gemonteerd die hydraulisch is. Ik wil dit niet en ga met dit nieuwere systeem aan de slag. Dit komt doordat ik nu de keuze heb gemaakt voor het monteren van een TT-RS motor met originele computer en ABS die ik weer nodig heb voor het 4x4 en daarom het complete canbus-verhaal moet gaan inbouwen.

Mocht je er een elektrisch stuurhuis op willen zou ik willen aanbevelen om dit anders te doen. Er zit bv een leuk bedrijf in Nederland die jouw originele stuurhuis kan ombouwen en je zelf dmv een potmeter de stuurbekrachtiging kan regelen.
Als doe-het-zelf-optie zou je de elektrische stuurbekrachtiging van een rechts gestuurde Corsa kunnen gebruiken wat ze vaak doen.

G60RAY 20-06-2013 20:31

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Deze past bij deze nieuwere auto's wat makkelijker dan bv de Corrado.

Een Supercopa heef origineel geen elektronisch stuurhuis, maar zit die van een mk4 op gemonteerd die hydraulisch is. Ik wil dit niet en ga met dit nieuwere systeem aan de slag. Dit komt doordat ik nu de keuze heb gemaakt voor het monteren van een TT-RS motor met originele computer en ABS die ik weer nodig heb voor het 4x4 en daarom het complete canbus-verhaal moet gaan inbouwen.

Mocht je er een elektrisch stuurhuis op willen zou ik willen aanbevelen om dit anders te doen. Er zit bv een leuk bedrijf in Nederland die jouw originele stuurhuis kan ombouwen en je zelf dmv een potmeter de stuurbekrachtiging kan regelen.
Als doe-het-zelf-optie zou je de elektrische stuurbekrachtiging van een rechts gestuurde Corsa kunnen gebruiken wat ze vaak doen.

Interessant, mag ik weten bij welk leuk bedrijf dit mogelijk is? :D

Bluepower 20-06-2013 20:33

http://www.ezpowersteering.nl/6/169...SSIEKERS.h tml

sander_beer 20-06-2013 20:58

ezpowersteering levert wel mooi werk , schoonvader heeft daar ook dat systeem in een van zijn oldtimers laten bouwen
off topic
de rechtse Mercedes :-)
http://www.ezpowersteering.nl/9/414/2011.html

DutchWilco 20-06-2013 21:13

Quote:
Originally Posted by Bluepower

Klopt als een bus :thumbup:

Aardige lui, net werk en alles werkt eenvoudig en goed ;)

G60RAY 21-06-2013 19:38

Leuk, bedankt jongens!

Ron mk1 22-06-2013 07:16

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Interessant, mag ik weten bij welk leuk bedrijf dit mogelijk is? :D

Of van een gewone opel corsa b en c , deze zit in je interieur rechtstreeks op je stuurpen .

DutchWilco 30-10-2013 12:50

Lang geleden dat ik hier wat gepost heb. Om gezondheidsredenen was het eigenlijk de bedoeling om dit project te stoppen, maar ik word hier echt doodongelukkig van. Ik heb heb er diversen jaren alles voor moeten laten, mijn Golf heb ik hier ook voor verkocht enz.

Ik kreeg/heb een potentiële koper voor de sequentiële 6-bak en de TT-RS motor en zij willen deze ook in een Seat Supercopa bouwen met de 4wd zoals mijn plan was.
Echter vind ik het een verschrikkelijk idee dat ik zo veel moeite voor heb moeten doen en er dan een ander bedrijf mee aan de haal gaat.
Ik heb hier veel nachten van wakker gelegen en ben nu zo ver dat ik toch wil proberen om dit project voort te zetten en alle delen te houden.
Mijn vrouw wil ook dat ik hier mee verder ga omdat ze mij erg ongelukkig zie worden nu ik niks van mijn ideeën zou kunnen waar maken.

Beste is dat ik even door ga sparen om er een complete Supercopa bij te kunnen kopen zodat ik alle delen zoals bodykit, stuurkollom, draadboom enz hier van kan overzetten op de mijne want is zo veel goedkoper dan alles los kopen. Wel houd ik dan de 2.0TFSI motor met DSG bak enz over, maar is altijd wel weer te verkopen denk ik :)

Om vervolgens serieus te kunnen gaan racen zal ik later toch sponsoren nodig hebben denk ik, maar die staan tegenwoordig niet meer in de rij en zal moeilijk te vinden zijn.

Er word momenteel flink over nagedacht in elk geval :)

Area51 30-10-2013 13:19

Goed om te horen dat je in ieder geval geen overhaaste (verkoop)beslissing hebt genomen.

EnVeeZee 30-10-2013 14:07

Ook ik zou graag verder lezen in je topic, geduld is de beste raad in dit soort situaties.
Er worden al teveel projecten afgeblazen en de jouwe zijn toch wel van het niveau wat je weinig ziet ;)

dussss, keep up the good work :thumbup:

vdWal. 30-10-2013 18:55

soms is het ook wel eens goed om wel ergens mee door te gaan voor de gezondheid :thumbup:
in iedergeval benieuwd hoe het hier mee afloopt. iets rustiger aan is ook een tempo ;)

golf2 2.016v 30-10-2013 20:28

Wilco rustig aan kerel komt tijd komt raad , verkopen kan idd altijd nog . haastige spoed is zelden goed .

DutchWilco 05-11-2013 19:41

Na lang en veel nadenken kan ik nu met zekerheid zeggen dat ik er mee door ga :D

Het zal niet opschieten, maar wil hem klaar hebben voor het seizoen 2015 wat goed haalbaar is.

Plan is om in de herfst van 2014 er een complete Supoercopa bij te kopen voor alle missende onderdelen wat goedkoper is dan alles los en nieuw te kopen.
Tot dan is er nog genoeg te doen aan het chassis waar ik nog van alles aan moet aanpassen en verbeteren :)

skywalker38 05-11-2013 20:37

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Na lang en veel nadenken kan ik nu met zekerheid zeggen dat ik er mee door ga :D

Het zal niet opschieten, maar wil hem klaar hebben voor het seizoen 2015 wat goed haalbaar is.

Plan is om in de herfst van 2014 er een complete Supoercopa bij te kopen voor alle missende onderdelen wat goedkoper is dan alles los en nieuw te kopen.
Tot dan is er nog genoeg te doen aan het chassis waar ik nog van alles aan moet aanpassen en verbeteren :)

goed bezig maat :thumbup:

Hight 05-11-2013 20:40

:goodpost:

vdWal. 05-11-2013 20:51

Top!! :cool:

DutchWilco 24-11-2013 20:00

Het was inmiddels al bekent dat ik door zou gaan met mijn Seat Supercopa project, maar de Supercopa heeft geen chassis-nummer en is alleen gebouwd voor op het circuit.

Door dit topic hebben jullie mij delen op zien zoeken en ben uiteindelijk uitgekomen op een erg mooie motor en bak enz, maar ik wil hem perse straat legaal maken en moest hier voor uitwijken voor een ander chassis met kenteken.
Ik heb om deze reden een complete Seat Leon Cupra gekocht om deze vervolgens vanaf het begin op te bouwen als Supercopa, maar met de nodige aanpassingen.

Je zou dit kunnen zien als officieel begin, maar het voortraject was ook echt nodig om hier vervolgens op uit te komen.

Wat ik hier leuk aan vind is dat ik deze auto vanaf het begin kan bouwen en de delen zoals de rolkooi zelf maak ipv een kant en klaar chassis te gebruiken wat voelt als vals spelen :)

Ik heb de volgende Seat Leon Cupra gekocht en kan hem eind deze week gaan ophalen.

Het is echt verschrikkelijk zonde, maar hij gaat helemaal uit elkaar. De complete motor met bak, interieur en wielophanging zal worden verkocht.

Plannen:

- Strippen
- Dompelen zodat hij helemaal kaal/blank is
- Rolkooi met Fia keuring (maak ik zelf)
- Doorlassen en alles van mijn Supercopa koets namaken/aanpassen
- Opbouwen om alles pas te maken zoals het 4wd enz
- Dompelen en KTL
- Spuiten en opbouwen

Nog even een foto van hoe hij er uiteindelijk ongeveer uit zal komen te zien:

lowrider23 24-11-2013 20:49

Heel veel respect voor je werk, dit is wel héél erg professioneel! :thumbup:
En dan te bedenken: deze auto is zonder de aanpassingen al een soort droomauto voor veel mensen hier! :tongue:

Jetta-GTI-16v 24-11-2013 20:54

Deze ga ik volgen !
super dik project en respect voor je werk

vdWal. 24-11-2013 21:15

serieuze update! mooie wagen, heel benieuwd naar de vorderingen

All times are GMT +1. The time now is 16:26.