Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   JeeWee's '72tiger T2 singlecab NWM (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10142)

vwcrewcab 22-06-2005 11:04

Quote:
Originally Posted by Split52
Dames hier worden dus remslangen en remleidingen verwisseld...

De Remklauw is een van een T3 wat je dus kunt zien aan de aansluiting voor remleiding op de bovenkant. Daarom is dat speciale remleidingvouwkunstje nodig.

Maak anders even een foto van het probleem want ik snap ook niet wat je bedoeld en meerdere neit denk ik ...hoop ik :D

Ik zal wel ff in het topic wat ik net geopend heb een paar foto's neerzetten!

ploon 22-06-2005 11:25

ik begreep van de jongens bij BBT (die hebben het er voor mij op gezet) dat ze de slang andersom gemonteerd hebben omdat hij anders inderdaad kapot gaat.

vwcrewcab 22-06-2005 12:57

Quote:
Originally Posted by ploon
ik begreep van de jongens bij BBT (die hebben het er voor mij op gezet) dat ze de slang andersom gemonteerd hebben omdat hij anders inderdaad kapot gaat.

Aha, meer mogelijkheden!!!

JeeWee 23-06-2005 15:49

ja laat eens zien wat het probleem is. enneuh bedankt voor de complimenten bietul! Vouwen van een remleiding is koud kunstje, maak anders met dun ijzerdraad eerst een malletje. Koper buigt beter dan ijzeren leidingen, dus vraag om koperen remleidingen.

Verder, PROBLEEMpje. Kwam er eergister achter dat de bus toch niet de einden van de schokbrekers raakt, maar dat de draagarmen zo schuin staan dat het de einden van de fuseestukken zijn! OEI! dus wie denkt lager te kunnen dan mij zonder dropped spindels kan het vergeten! Door de schuine stand van de draagarmen komt de stabilisator ook veel verder naar beneden, die wijst dus dan naar beneden! Verder met split de Kybs even bestudeerd en de volgende constatering gedaan: gewone dempers dempen bij het uitveren, kybs dempen bij het inveren! Dus KYB's indrukken gaat zwaar, uitelkaar trekken doettie zelf, en een gewone rode koni is makkelijk in te drukken maar moeilijk uitelkaar de trekken! Door het weer deze week niet veel gedaan, ik betwijfel of ik vanavond wel wat ga doen!

vwcrewcab 23-06-2005 21:31

Quote:
Originally Posted by JeeWee
ja laat eens zien wat het probleem is.

Alles op het gemakje met de temperaturen van tegenwoordig :biggrin: ;)

vwcrewcab 26-06-2005 11:58

Quote:
ja laat eens zien wat het probleem is.

Foto staat in het topic wat ik ervoor geopend heb :biggrin: !!!

JeeWee 27-06-2005 22:19

Goed, de temperaturen waren weer ok vanavond, dus ik ben vol goede moed weer begonnen. Eerst de kachelslangen op de motor vervangen en het afdicht rubber/schuim rondom de motor gelegd. Toen de Kybjes voor erom, zo klaar. Achter werd wat lastiger want als de bus opgekrikt staat zijn de kybs in volledig uitgerekte lengte eigenlijk te kort. Het wiel kan er eigenlijk ook niet af, want met gemonteerde schokbrekers komt het wiel niet genoeg uit de wielkast. Dus dan eerst schokdemper demonteren, dan wiel eraf, andere erop ofzo, en dan weer schokdemper monteren. Maar net over negenen even een proefrit gemaakt met m'n broer, michel en ik, al snel goed voor zo'n 250kg op de voorbank. Nou dan klaptie nog wel een klein beetje, maar echt VEEL minder dan normaal. Toen ff een rondje alleen gedaan maar dat is helemaal super, dan rijdtie echt goed en lekker strak, helemaal niet stug of stuiterig gelukkig! Wel nog soms dus de uiteinden van de fusees maar dat moet die andere as maar oplossend dan als die verstelbaar is dan kun je nog een stukje omhoog. Al met al ben ik weer heel blij met deze enorme vooruitgang. Morgen denk ik hoop ik nog even de achterremmetjes bijstellen en het ruitensproeier reservoir vullen en op druk brengen, dan ben ik zowaar apk waardig!

Beetlefreak 27-06-2005 22:45

Ff goed beizg geweest dus!! Hartstikke mooi man, op naar de APK dat ding :)

Split52 27-06-2005 23:16

Quote:
net over negenen even een proefrit gemaakt met m'n broer, michel en ik, al snel goed voor zo'n 250kg op de voorbank.

DAMN..dan mag johan wel eens wat aan de lijn zeg!

JeeWee 28-06-2005 17:53

Ach, in de orde van grootheid dan, vast goed gegeten die avond!

veebee 28-06-2005 21:28

Quote:
Originally Posted by ploon

klopt slangen zitten andersom

vwcrewcab 29-06-2005 13:10

Quote:
Originally Posted by bertjan
klopt slangen zitten andersom

Verklaar u nader, als dat kan!!!

veebee 29-06-2005 18:56

slang

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Verklaar u nader, als dat kan!!!

ik heb de slammedpanel spindles en die hebben dus over dat probleem nagedacht, slang zit onderaan en ontluchtingsnippel zit boven, ik rij zeer laag en de slangen zijn na een jaar nog steeds perfect

vwcrewcab 29-06-2005 20:40

OK, ik denk dat ik het snap, alleen vrees ik niet dat het een oplossing voor mij bied!

JeeWee 29-06-2005 22:25

nog wat foto's van het schokbreker vervangen, hier de originele:

hier helemaal uitgerekt:

kyb's achter gaven wat problemen, wel erg kort dus eerst wiel weer opkrikken.

Vanavond nog even C2's gepast, ik vond het niet echt mooi:

Verder nog wat belangrijkere dingen gedaan, de remmen afgesteld en is nu een stuk beter. verder de ruitensproei installatie weer aan de praat geholpen voor de apk.

krukab 30-06-2005 06:32

Quote:
Vanavond nog even C2's gepast, en ik vond het echt wel mooi !!

Ik ook :tongue:

Nu kun je wel "grote" remmen kwijt,ipv in die 14" stepwieltjes ;)

Beetlefreak 30-06-2005 07:16

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Quote:
Originally Posted by jeewee
Vanavond nog even C2's gepast, en ik vond het echt wel mooi !!
Ik ook :tongue:

:D:D

Zei ik gisteravond meteen al tegen hem, staat goehoed! Kan echt best, niet mee gereden dus das ff afwachten.
Deze set gaat 'helaas' weer uit de collectie, zullen 9 juli afreizen naar Old Fox Lake ;)

krukab 30-06-2005 07:21

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Deze set gaat 'helaas' weer uit de collectie, zullen 9 juli afreizen naar Old Fox Lake ;)

Damn ... ook al ... zit daar soms een oud ijzer sloop of een verzamelaar ??
Overal waar ik op het forum kijk staat "gaat naar Old Fox Lake !!" :p

Beetlefreak 30-06-2005 07:27

Quote:
Damn ... ook al ... zit daar soms een oud ijzer sloop of een verzamelaar ??
Overal waar ik op het forum kijk staat "gaat naar Old Fox Lake !!" :p

Oud ijzer/lichtmetaal, tis allemaal hetzelfde! :eek:
Naja, Zeeland is nog ruim, past nog genoeg zooi bij daaro :p

We waren met z'n alleen hier al lekker bezig:
6x 6*16 964 C2
2x 8*16 964 C2
4x 7*16 S4 Gullideckels
4x 7*16 928 winterhoepels

Misschien nog es wat 15" en 17" /18" ter aanvulling :D

krukab 30-06-2005 07:43

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Misschien nog es wat 15" en 17" /18" ter aanvulling :D

Die "sloop" in Old Fox Lake heeft nog 15" Fuchsen liggen :D

Bussie komt zo 30-06-2005 09:42

He you talking bout me!! :biggrin:

Havingfun 30-06-2005 10:09

Ik zou trouwens ff checken of je geen gezeik krijgt met die oranje zwaailamp op je dak, zag laatst bij Blik op de weg ook eentje van de weg afgeplukt worden en die kreeg 90 euries boete vanwege het onterecht voeren van een zwaailamp ;)

Bruders 30-06-2005 10:22

ik vindt wel mooi staan met die C2's hoor...maar das mijn mening he ;-)...

JeeWee 30-06-2005 21:44

haha lache, nou ja elk wat wils. De C2's zijn inderdaad van BKZ ja... ik zou die 15" fuchsen wel willen passen, dat lijkt me nou echt nog wel wat! Maar budget... nee. C2's zijn helemaal te gek onder een T3 vind ik (daarom hebbik ook nog een setje...) maar onder deze t2 blijft origineel staal toch echt mooi.

Wat betreft de zwaailamp, ik rijdt inmiddels zo'n 3 jaar met een zwaailamp, ben nog nooit aangehouden, ik zou niet weten waarom het niet mag... onrechtmatig gebruik is wel uit den boze, maar dat geld ook voor bv een toeter enzo. Blauw licht mag je logischerwijs niet zomaar voeren.

Ander probleem.... zoals zoveel t2's schakelt de van mij ook in een woord ruk. Schakelen is ezeltje prik. De vergrendeling van mijn achteruit is ook stuk, dus soms als je de 2 wilt pakken zit je al in de achteruit te poetsen. Graag wil ik het zooitje vernieuwen, de paraplus en geleidebussen onder de bus. Ik hoorde van iemand dat het vernieuwen van deze onderdelen niet veel verschil maakte. Ook zit ik te denken aan een schakelwegverkorter. Iemand een id waar je die kunt krijgen voor T2? Wat is jullie ervaring hiermee?

krukab 30-06-2005 21:51

Quote:
Ook zit ik te denken aan een schakelwegverkorter.
Iemand een id waar je die kunt krijgen voor T2? Wat is jullie ervaring hiermee?

Rook heeft zo'n verkorter in z'n singlecab zitten.
Hoe het schakelt ?? ... dat moet je BKZ maar vragen !! :D

Waardoor je bus ook slecht kan schakelen,is dat de voorste kogel (onderin, van de pook)
in de lange schakelstang naar achtere helemaal versleten is ... kheb in mijn pano namelijk
hetzelfde euvel :mad:

JeeWee 30-06-2005 21:57

kruk, bedoel je pos. 3 op onderstaande tekening:

Weet je toevallig waar rokus dat plaatje vandaan heeft? Anders pm ik em ff.

JeeWee 01-07-2005 17:31

shit man, vanavond even gekeken naar m'n bus maar ik kwam erachter dat m'n remleidingen ook in een gigantische knik staan. Daar moet binnenkort dus ook maar een andere oplossing voor komen.

Verder vandaag even bij de dealer geweest, om klepdekseltjes, die wilde ik graag origineel, maar goed, dat was ff 50 euro dus die heb ik ook maar laten liggen. Volgende week woensdag gaat de bus naar de garage waar ze de lpg installatie weer up to date maken en een apktje gaan doen.

vwcrewcab 03-07-2005 13:57

Quote:
shit man, vanavond even gekeken naar m'n bus maar ik kwam erachter dat m'n remleidingen ook in een gigantische knik staan. Daar moet binnenkort dus ook maar een andere oplossing voor komen.

Misschien toch hetzelfde probleem, als bij mijn bus???

JeeWee 03-07-2005 20:44

Ja inderdaad hetzelfde probleem als bij jouw bus. Ik ga er gewoon langere remslangen opzetten, dat lijkt me het makkelijkst.

vwcrewcab 04-07-2005 10:55

Ik ga gewoon de remleidingen op de klauwen omdraaien (links en rechts), en nieuwe remslangen erop!!!

Een van de redenen dat de eerste remslangen bijna afgescheurt waren was vast ook omdat ze veel goed koper waren als de nieuwe (7,95 tegenover 25,20).

JeeWee 05-07-2005 17:28

He vwcrewcab, zou je daar ook nog iets van willen laten zien als je dat klaar hebt? ben benieuwd!

vwcrewcab 06-07-2005 12:07

Quote:
He vwcrewcab, zou je daar ook nog iets van willen laten zien als je dat klaar hebt? ben benieuwd!

Is goed, maar ga wel eerst 2 weken met m'n ballen in Frankrijk hangen :biggrin: :cool:

Beetlefreak 06-07-2005 23:17

JeeWee to the APK today!! Vandaag met hem de bus afgeleverd bij de garage die de keuring gaat uitvoeren
en ook meteen de gasinstallatie weer in orde maakt. Is momenteel dood, maar moet voor de APK weer ok zijn.

Hier wat kiekjes van de eerste 'cruise' sinds jaaaaren :)
Er is zelfs film van, maar da moek nog ff plekje voor vinden.

Enjoy!

vwcrewcab 07-07-2005 10:19

Kicken man!!!

Hopen dat hij erdoorheen komt!!!

:( Had ook gewilt dat hij er in een keer doorheen kwam :(

Benji 07-07-2005 10:46

Moarnes betiid hobbeljent richting Ljouwert :biggrin:

Beetlefreak 07-07-2005 10:51

Quote:
Originally Posted by Benji
Moarnes betiid hobbeljent richting Ljouwert :biggrin:

Nope, eind van de middag, is het mooi rustig die kant op!
Kan dus leuk beeldmateriaal opleveren :)

krukab 07-07-2005 11:00

En,JeeWee zeker zo trotst als een aap met 7 l*llen,of niet soms ?? ;)

Kicke foto trouwens ...

Bussie komt zo 07-07-2005 11:02

Quote:
Rook heeft zo'n verkorter in z'n singlecab zitten.
Hoe het schakelt ?? ... dat moet je BKZ maar vragen !! :D

Best goed, zolang je maar vooruit gaat. alleen jammer dat de achteruit van rechts naar links verplaatst wordt na het monteren van zo'n ding....

Nou hopen dat ie goedgekeurd wordt kennen we dat ding eindelijk IRL zien...

krukab 07-07-2005 11:09

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
alleen jammer dat de achteruit van rechts naar links verplaatst wordt na het monteren van zo'n ding....

hehehehe ... je kan het leuk verkopen BKZ,maar de achteruit bij een bus zit altijd linksonder,
naast z'n tweede versnelling ... daar veranderd een schakelverkorter he-le-maal niks aan hoor :D

btw, soms een keertje extra oefenen voordat je mun T2b'tje straks meeneemt naar Spa ?? ;)

Bussie komt zo 07-07-2005 11:12

Quote:
hehehehe ... je kan het leuk verkopen BKZ,maar de achteruit bij een bus zit altijd linksonder,
naast z'n tweede versnelling ... daar veranderd een schakelverkorter he-le-maal niks aan hoor :D

btw, soms een keertje extra oefenen voordat je mun T2b'tje straks meeneemt naar Spa ?? ;)

Hehehe het was te proberen.. en laten maar op de spijl oefenen die is ouder, das minder erg... :D

All times are GMT +1. The time now is 12:46.