ik heb nog zo een tellerbak liggen met 1 stekker mag je voor 40 euro hebben
|
Quote:
Top, ik zal je snel even een berichtje doen! |
oke ik zie het wel ;) hou hem wel voor je vast
|
Ik wil de koop niet bederven, maar de connectors zijn ook prima om te pinnen..
|
Gister maar eens even de motorsteunen vervangen. Nieuwe kabelboom hangt er ondertussen ook al in. :) Het wachten is nu nog op de nieuwe hoofdremcilinder, daarna kan ik mn blok er in gaan hangen. :)
Moet nog steeds die katalysator er tussen uit zien te krijgen .. xD Kan de lambdasonde die hier in zit ook in de katalysator van de PL motor? Of moet ik daar een andere voor hebben? Daarnaast, vroeg ik mij even af waar de 2 stekkertjes voor zijn, iemand die mij dat zou kunnen vertellen? :) |
Nog weer even omhoog voor wat vraagjes. Heb vandaag de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger vervangen. Zodra ik weer tijd heb maak ik alle benodigde delen aan het blok zodat ik hem er in kan hangen. :)
Maar, moet ik met deze motor en kabelboom perse een katalysator hebben? Want ik moet dus nog een complete uitlaat hebben. Als ik wel een katalysator moet hebben, kan ik dan de lambdasonde van de 1.3NZ gebruiken, of moet ik daar een andere voor hebben? |
1.3 NZ zal niet gaan denk ik, past dan wel maar hoort er niet op.
zonder lambda zal die wel lopen maar niet lekker. stekkertjes horen bij de computer als ik het goed heb. de kat scheid je toch van de voorpijp door de 3 boutjes door te slijpen? |
Quote:
Oké, dan weet ik dat ook weer. :) En ja klopt, alleen heeft mijn stiefpa onze slijptol omdat de keuken wordt verbouwd haha. Maar die ga ik waarschijnlijk dit weekend wel even los slijpen ja! Edit: Heuj nog meer vragen xD Volstaat het als ik alleen de opvoerpomp in/op (geen idee) mijn benzine tank bouw, of moet ik de hele tank vervangen? En ik heb nu een MFA schakelaar liggen, heb ik hier nog een extra/andere stekker voor nodig of kan ik die op de huidige stekkers aansluiten? En, ja ik blijf vragen, die brandstof pompen lijken verdacht veel op elkaar. Moet ik die wel vervangen? Of moet ik alleen die opvoerpomp er op zetten? |
1. je kan je eigen tank behouden
2. Daar heb je nog een stukje kabelboom voor nodig dieje op de MFA hendel aansluit 3. de brandstofpomp voor de achteras moet vervangen worden voor die van een 1.8 16v die in de tank kan je laten zitten ( mits je vorige motor een injectie was ) anders moet deze ook vervangen worden en die dikke stekker zit bove op de computer daar zit nog een blokje op waar die stekker op moet dat dunne stekkertje weet ik ff niet meer |
Oké, dan moet ik dus alleen nog de opvoer pomp hebben. Komt goed :D Vorige motor was een 1.3 NZ, dus een injectie motor, dus kan ik die onder de auto laten zitten.
Zal ook nog even op zoek gaan naar nieuwe bekabeling voor de MFA. :) Thanks so far! |
Klein updateje:
Zaterdag op het werk nog even wat boutjes en moertjes halen, dan kan ik de versnellingsbak, het vliegwiel en de koppeling monteren, de motorsteunen vast zetten en het uitlaatspruitstuk monteren. Zondag bij een aantal mede forumgebruikers langs, bij sinan voor de katalysator t/m de middendemper en de bobine, bij redbull voor een complete G60 lijstenset die er wel fatsoenlijk uit ziet :D En hopelijk heeft hij nog een MFA kabelboom, zodat ik die de week er na ook kan inbouwen. Die zelfde dag ga ik nog wat andere delen bestellen, als ik volgende week wat tijd vrij heb, kan het blok er al in hangen :D |
heb je inmiddels de klok er al in :P ?
|
Tellerbak zit er in ja :D Het enige wat ik er vreemd aan vind is dat de cijfertjes een beetje naar beneden hangen zeg maar.
Maar goed, even wachten op een paar extra handen en dan hang ik mijn dash weer in de Golf. :) |
ja dat had ik ook gezien toen anders ff klok uit elkaar draaie ;)
dan kan je het weer recht zetten is wel een beetje een gepuzzel maarja |
Ben benieuwd hoe het hier afloopt...
Je zal inderdaad die lambda-sonde moeten aansluiten op de katalusator. Je kan ook een vervangstuk kopen voor de katalysator, waar je de lambda-sonde kan indraaien, zodat die toch de juiste waardes kan doorgeven aan de stuurdoos. Als je nog iets nodig hebt, ik heb nog veel PL- en 16v-onderdelen liggen, misschien kan ik je uit de nood helpen. |
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen :D hehe.
Jammer dat ik zo druk ben met school, en maandag naar Barcelona vlieg, anders had ik het blok er al lang in hangen. Maar goed, voor nu weer even een paar fotootjes met wat vragen. :) Ik heb hier nu het vliegwiel, de koppeling, de startmotor met motorsteun en een zooi bouten en moeren. Deze wil ik nu, samen met deze versnellingsbak; aan de motor gaan bouwen, maar nu is de vraag; Hoe? :D Hier nog even een plaatje van de motor: Als de bak er aan zit kan ik het blok er in gaan hangen ^^ |
je moet zwz je koppeling centrere anders gaat het ook niet goed komen :D
als je dat gedaan heb kan je de hele handel in elkaar zetten dat is het minste werk aangezien het nu toch op de grond ligt ;) |
Met het monteren van de drukgroep óf een boutje gehad dat niet helemaal 100% was, of te hard gedrukt :D Anyway, 1 bout is afgebroken en zit dus nog grotendeels in de krukas, zo even richting werk om er iets voor te halen om dat ding er weer uit te krijgen. :)
En ondertussen een originele GTI grille ontvangen, direct mijn heldere verstralers, zwarte logo, GTI embleem en de rode rand aan de onderkant gemonteerd ^^ |
Zo weer even wat tijd gevonden om verder te gaan met de GTI. :)
Heb bij Sinan een katalysator, tussenpijp en middendemper opgehaald, bij vwgolf1 een mooie MIVW GTI einddemper, en die er met vier nieuwe rubbers onder gehangen. Verder heb ik bij redbull een mooie G60 lijstenset opgehaald, en deze er op gekit. Ook het 16v logootje achterop geplakt ^^ Ziet er wel een stuk strakker uit, al zeg ik het zelf. Blok kan inmiddels ook weer opgehaald worden, dus ik denk dat ik nu eerst een aanhanger ga regelen, vervolgens een motorblok takel. Haal ik mn blok op, bouw ik de bak er eindelijk aan, evenals de aandrijfassen en het uitlaatspruitstuk en dan kan die er in. :D Duurt effe, maar dan heb je ook wat. Nog wat vraagjes. Ik heb nu dus ook een radiateur van de 16v, alleen heb ik dan ook een andere slotplaat nodig? Of heb ik gewoon niet goed gekeken, gepast en gemeten? Naar mijn mening paste het in ieder geval niet.. En, bij de 1.3 NZ motor, zit daar al een opvoerpomp in de benzine tank, of niet? Laatste vraag. Ben ook bezig om de fusee's te vervangen, alleen krijg ik alle bouten los, behalve die van de stuurstangen. Op een gegeven moment gaat die kogel in de stuurstang meedraaien, waardoor het onmogelijk wordt om de bout er verder af te draaien. Hoe zou ik dit het best op kunnen lossen? |
All times are GMT +1. The time now is 09:50. |