Leuk project maar waarom coaten en dergelijke als het low budget moet?
Gedane werk is wel strak hoor, je vorige projecten ook voorbij zien komen zag er ook goed uit. |
Hey riendert, bedankt voor de leuke reactie!
Dit project is gewoon een bezigheidstherapie, pak steeds kleine dingen aan. M.b.t het onderstel, willen wij graag netjes gecoat hebben omdat het dan veel langer netjes blijft. We willen graag lang kunnen genieten van deze cabriolet! Morgen ga ik verder met de motorkap, en maak ik een begin aan de achterklep. |
Daar is idd wat voor te zeggen! keep up the good work :thumbup:
|
Zal ik doen Riendert!
Zo is het idee met de logo's (foto van mijn 190D) :-D |
Even een updatje, heel wat plaatwerk opgehaald bij R1racer.
Hij heeft dit project weer nieuw leven ingeblazen :thumbup: voor R1racer. Wat werkzaamheden die de afgelopen tijd gedaan zijn: Deuren vervangen, omdat deze rot waren, groen getint glas gemonteerd! Wat wij erg mooi vinden. Wat willekeurige foto's van werkxzaamheden. Pootjes van de spiegels waren behoorlijk geoxideerd, die kaalgeschuurt: Daarna in de etch primer gezet, en daarna een laagje steenslag zwart. Mischien dat ik het ooit nog eens mooi hoogglans zwart spuit! Deur gemonteerd en glas erin gezet, alleen stom dat ik de ijzeren raamrandjes kwijt ben :roll: Nu weer even uitpuffen :lol: |
Ik hoop ook dat het helemaal goed gaat komen met deze oldie!
Gisteren en vandaag mijzelf heel erg boos gemaakt op 1 bout van de schokbreker achter, die zat wel zo muurvast. Zo vast dat ik hem hellaas moest losslijpen. Verder ook nog wat laswerk vericht aan de vulopening van de tank, de tankhals was verrot en had een stukje carroserie meegenomen. Dit is weer helemaal hard gelukkkig. Alleen nog 1 nieuw gaatje boren voor de bevestiging van de vulhals. Motor ligt er inmiddels ook uit, en heb wat laswerk vericht in de motorruimte. Nu ben ik echt helemaal kapot, lig nu plat op de bank in de zon. Kan bijna niet meer lopen, maarja als je wat wilt bereiken dan moet je doorzetten he! Dat was hem weer |
Vandaag weer wat kunnen doen, rustig aan gedaan op een stoeltje :)
Alleen wer wat tegenslag gehad, had een nieuwe spankabel gehaald. En omdat het binnenkort weer gaat regenen, had ik het idee om hem maar te monteren! Waarschijnlijk heb ik weer iets fout gedaan met de montage, want hij knapte helaas Weg centjes, en nog geen waterdichte cabby hellaas. Maarja soms horen die dingen er nu eenmaal bij, alleen komt het zo ongelegen. Wel nieuwe remmerij achter gemonteerd, ik had nog z.g.a.n remschoenen en remcilinders liggen. Dus die maar even gemonteerd: De rest wat mist op de foto zit er ook al weer onder hoor! :tongue: |
Weer wat leuks gedaan aan de cabriolet:
Het CL lipje opgeknapt, ik heb het in steenslagzwart gespoten. En na het drogen weer gemonteerd, voorfront ook wat netjes gemaakt. Zie foto: Tankvulhalsopening :tongue: bijgeslepen na het lassen, nog even een nieuw gaatje boren en het gat mooi rond vijlen. Staat nu tijdelijk in de blanke tectyl! Dat was hem weer :wow: |
Ik heb een probleempje, mischien dat iemand er een oplossing voor weet.
Het kniestukje van de stuurbekrachtiging komt niet overeen met mijn stuurpen. De stuurpen heeft een fijne vertanding en is rond, het kniestuk van de stuurbekrachtiging is ook rond maar heeft 2 vlakjes erin. waardoor de stuurpen dus niet past. Iemand hier eravring mee? |
Het probleem is inmiddels opgelost, Dank u ow edele heer R1racer
Morgen gaan wij een motorblok ophalen, een kadootje van mijn lieve vrouwtje Het is een 1.6 D motor geworden, hij heeft 114.000 km gedraait. Het is ook de bedoeling om leker te gaan cruisen met de cabrio! Voor echt ruwe snelheid hebben we de 190D met welgeteld 75 pk ofzow Morgen foto's ook van het inbouwen, want we monteren hem meteen! |
leuk project kerel! :thumbup:
wel aardig van je vrouwtje om een 1.6d te doneren aan jou! :D zal vast goedkomen met deze! ;) |
Dank u GTI-er, mijn vrouwtje is bijzonder lief!
klein verslagje (hellaas zonder foto's) van vandaag. Eerst de paarden buiten gezet, daarna hup gelijk een aanhangertje geleent om het motorblok op te halen. Was een kilometertje of 70 in totaal, de verkoper had hem netjes in een kruiwagen gezet. En hebben we met een geleende takel, de motor in de aanhanger gelegt! Hellaas miste er 1 steun (van de bak), dus die hebben wij samen met een filterhouder op de terugweg van de sloop opgehaald. Ik kon niet wachten om die superkrachtige diesel erin te zetten, alleen toen ik de motorsteun distributiezijde ging controleren bleek die kapot te zijn! Dat is een flinke klus om die te vervangen, om de hele steun eraf te krijgen moet je dus de complete distributie eraf halen. Hellaas kon niemand mij een rubber leveren die daarin hoort, dus maandag even proberen bij de dealer. Na 3 uur werk om de steun te demonteren, en het oude rubber eruit te zagen. Was ik wel weer toe aan iets leuks, dus heb ik de motor er maar ingehangen, de steun die kan ik er achteraf nog redelijk simpel erop bouwen. Hellaas ben ik deze keer te ver over mijn grenzen heen gegaan, ben behoorlijk door mijn rug gegaan! Hopelijk doet het morgen minder zeer. |
Probeer anders eens DMH Parts in Winschoten voor het rubber :)
|
Rene, bedankt voor de tip.
Maar niemand kan los het rubber bestellen. Zelfs de vw dealer niet, die dkan alleen de complete steun leveren! Maar gelukkig kost die 40 euro, en niet b.v 140 euro. Dus die is onderweg vannuit Duitsland! Voorlopig staat het project even stil, vanwege wat fysieke klachten. Zodra er weer wat te melden is over de cabriolet, dan plaats ik het weer hiero! Bedankt |
Beterschap!
|
De motor hangt er nu fatsoenlijk in, we konden alsnog een rubber krijgen.
I.p.v een complete steun zoals de lokale vw dealer beweerde. Ze hadden ook de verkeerde steun besteld, volgens mij hebben ze daar geen verstand meer van oude auto's :smt005 Nu maar weer sparen, budget is helemaal op! Zal later nog foto's posten van de motorsteun. |
Hier nog een sfeerpic van de "werkplek"
|
Hier nog wat foto's van de motorsteun:
De complete distributie moet eraf, incl het tandwiel van de pomp. Kleine 2uur werk, omdat de boutjes bijna onbereikbaar zijn! Het oude rubber, met veel pijn en moeite eruit gekregen. En het nieuwe rubber op zijn plekkie: |
Het staat echt compleet stil het project, lig thuis plat.
Spierscheuring in mijn rug = auw! Lichtelijk uitgedrukt, ik heb mijn rug ook gebroken gehad. Dus dubbelop kut. |
klinkt niet best
maar beterschap dus de spankabel op je cabby zetten duurt dus nog ff mvg Henrie |
All times are GMT +1. The time now is 05:24. |