Ik heb zelf momenteel 2 Alpine's , de cde 111r , en de cde 9880r , allebei hebben ze een apart subwoofer uitgang , en makkelijke bediening ,en een hele goede geluidskwaliteit !
Zowel met de speakers zo op de radio , danwel versterkt met een externe versterker , is het geluid echt mooi zuiver . Ik heb ook wel sony. pioneer en kenwood gehad ,maar deze Alpine's overtreffen die allemaal ! Die jij aangeeft is een nieuwe type maar heeft dezelfde eigenschappen als de vorige versie. Ik heb zelf mijn spullen bij www.emperor-audio.nl vandaan ,misschien dat hij je nog een tip kan geven ivm de Alpine radio's . |
@ jetta racing : Dat zijn de oudere types , ze hebben net nieuwere gelanceerd.
131r is een beetje de vervanger van de 111r de 131r is het nieuwste type , kost bij ons 119,00 euro. Staat nog niet op de site maar word volgende week weer bij gewerkt |
Ik heb vanmiddag de Alpine CDE-131R aangeschaft,
het materiaal voelt erg degelijk aan. De Unit heeft een aantal handige 'dingetjes': -Er kan een pen ingeschroefd worden aan de achterkant, zodat deze in het metalen beugeltje achterin het radiovak gestoken word en kan leunen. -Bracket heeft 2 'security pins' die je gelijktijdig moet verschuiven voordat de unit uit het dash kan worden gehaald. -De Antenne aansluiting heeft 10cm kabel met een female connector. (scheelt weer geknikte connectoren) geluidskwaliteit is toch wel een stap beter dan de andere merken :thumbup: |
Ben benieuwd hoe dit klinkt.....mooie opties....:thumbup:
|
|
Ik heb sinds kort deze in mijn Golf 2, heerlijke radio. Lekker met iPod en USB.. CD's gebruikte ik toch amper. Tot nu toe nog een heerlijke radio! Had hiervoor een Kenwood, vind deze stuk chiller. Enig nadeel is plastic achtig gevoel van de knopjes.. Maar dat had de Kenwood ook. |
Mooi apparaat zeg :thumbup:
Wat voor speakers erin ? |
Ik heb jaren lang Alpine gehad,1 keer tussendoor een Pioneer, maar die heb ik snel weer weg gedaan en daar een Alpine voor terug gehaald.
|
Quote:
Neem aan dat je mij bedoelt ? :) Voorin in het dashboard Alpine SXE - 0825S, achterin de hoedenplankdragers Alpine SXE - 4625S, beide voor hoge tonen en een MTX subje achterin. Lekker subtiel dus .. Wil ooit nog compo in de deur ;) Had deze speakers overig ook al met de Kenwood, maar met de Alpine een stuk helderder :thumbup: |
Ik heb een Jetta 1 gehad met één 13cm en één 16cm bas per deur, dus het kan :D
|
Quote:
heb momenteel geen deurbakken, dus ooit samen met een knap 16cm setje erin :) |
Deurpanelen zelf gemaakt toen van multiplex :thumbup:
Maar voorlopig is m'n 235BT nog nie binnen :redface: Morgen hopelijk ;) |
Quote:
Ik heb deze gehad, en heb nu een Kenwood KIV700, en vind de kenwood kwa gebruikersgemak en instellingen toch wat beter. Over het geluid kan ik niet oordelen, had toen alleen simpele speakers met mijn vorige auto waar de alpine in zat. Met name ook dat je met de kenwood de kleuren van de knoppen zelf kan instellen en dat er een groter scherm op zit vond ik wel handig, daarnaast oogt het ook erg mooi in mijn mk2. Ik ben nu ook wel benieuwd eigenlijk of er wel verschil in zit kwa geluid met de alpine.. |
Zoals al eerder gezegd in deze thread is het verschil tussen de (duurdere) modellen minimaal en een kwestie van smaak. :thumbup:
En de kleur instellen kan bij ieder merk tegenwoordig wel. :thumbup: Mooi spul ;) |
Quote:
Deze ziet er ook netjes uit! Toestel ziet er rustig uit, de Alpine is vrij druk. Van de Alpine kan je ook de kleuren instellen, helaas alleen blauw en rood :redface: ( scherm en knoppen apart ). De geluidskwaliteit is zeker beter van deze, maar had ook geen high end toestel hiervoor. Zal eens een foto maken van mijn Alpine in de Golf 2 :thumbup: Mijn persoonlijke ervaring is wel dat Alpine een beter merk is, maar snap ook dat dit erg persoonlijk is! :) Heb autoradio's verkocht bij een automaterialenwinkel, je kan er geen pijl op trekken. Nieuwprijs scheelt volgens mij wel € 100 euro, de Alpine is een stuk duurder .. Waar zou dat 'm in zitten? |
Tja voor mij was de keuze gouw gemaakt, vond het echt een nadeel dat je maar 2 kleuren kon kiezen met de alpine, vooral voor dat geld zou het toch echt moeten kunnen..
Met de kenwood kan je alle kleuren instellen, heb het nu beetje lichtgroenig, net als het dash :D daarnaast kan je ook films bekijken van je ipod af en externe schermen aansluiten en er zit een afstandsbediening bij (super relaxt). Twijfelde eerst ook over het merk, maar bij rondevries waren ze erg te spreken over het product dus gewoon gekocht. Klinkt gewoon prima |
Ik zeg 't wordt Alpine;
Binnenkort es ff inbouwen :thumbup: |
In mijn daily heb ik een Hi-End Kenwood KRC-PS9590/9090R... is een model van al 10 jaar oud, slechts 1x de flatcable moeten vervangen en nog steeds is het een topper. Laatste nieuwprijs was rond de 600Euro..
|
Quote:
Ik kan inderdaad geen films kijken, remote is optioneel en lichtgroen had ook gemogen :D Maar uiteindelijk heb ik de radio om het geluid. Bedienen is ook bij deze erg simpel met die ronde knop en hij klinkt echt enorm goed :thumbup: |
CDE-133BT voor m'n verjaardag gekregen :D
|
All times are GMT +1. The time now is 12:20. |