Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nieuwe aanwinst Vr6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75661)

De Pul 07-12-2010 22:20

Quote:
Originally Posted by Kazzo
Klopt, nee hoor! Maar dacht misschien dat dit wel wat was, gezien dat iedereen met rare kleuren begint :D

niet doen;

a;omdat iedereen het doet :confused:
b;het is bloedlelijk
c;hij is imo perfect zo
d;zie punten a,b,c.

;) :thumbup:

cvx. 12-12-2010 15:06

nette vr6 man

succes ermee! ;)

Kazzo 01-01-2011 14:31

Positiefe tegenvaller :rolleyes: Gisteren even na 2 weken de auto even weer laten lopen om nog even snel naar mijn schoonouders te rijden ivm nieuwjaar wensen. Eenmaal de auto uit de stalling gehaald en gestart niks aan de hand, richting mijn schoonouders gereden. Bijna bij mijn schoonouders begon mijn koelvloeistof lampje te branden, na een paar seconden later kwam er rook/damp uit het dashboard dat heel erg zoet rook.

Meteen de auto aan de kant gezet en uit gedaan, motorkap open en een enorme dampwolk en koelvloestof die uit het reservoir stroomde. Ledingen gevoeld en deze waren ook keihard, dus kwam er maar 1 optie die door mijn hoofd schoot, koppkapping tussen koelkanaal weg gebrandt misschien? Schoonvader gebeld en hem nog het laatste stukje naar hun huis gesleept, niet te hard ivm automaat :thumbup: Schoonvader is automonteur bij een gerenomeerd audi/vw dealer, en maandag gaan we een lektest doen en kijken of de koppakking daadwerkelijk kapot is.

Nu denken jullie wat is hier positief aan, nou kan ik rustig met mijn schoonvader de koppakking vervangen en eventueel andere dingen die er nog bij komen. Nou zat ik ook te denken om gelijk de ketting mee te nemen, maar lijkt me niet nodig ivm ik deze niet hoor. Zal alles zoveel mogelijk zelf doen, ook het vlakken van de kop bij een kennis van mij Zodat ik dit ook een keer heb gedaan, en weet ik dat dit torretje weer lekker een paar km vooruit kan :thumbup:

Nu is de bedoeling om hem lekker klaar te maken voor zomer 2011. Andere velgen heb ik ook, maar dit zullen jullie nog wel zien ;)

bekirvr6 01-01-2011 21:52

klote man, maar als je toch de koppakking doet kun je ook gelijk de ketting doen, is vaak bij een vr6 de zwakke schakel.

succes

the-sherriff 03-01-2011 20:34

idd, zou ik de ketting gelijk mee doen, hij ligt dan toch "open".
mooie mogelijkheid.

verder hele strakke wagen man.

ziet er echt netjes uit.

keep up the good work ;)

Mu!s 03-01-2011 23:13

ketting moet wel de bak ook erachter vandaan hé!

Samurai 04-01-2011 11:29

Quote:
Originally Posted by Mu!s

Waarom?

Vains 04-01-2011 11:36

Quote:
Originally Posted by Samurai
Waarom?

Daarom :)

Kazzo 04-01-2011 13:21

Quote:
Originally Posted by Mu!s

Klopt helemaal, maar ketting is al een keer vervangen :thumbup: Dus ga enkel de koppakking vervangen en wat nog nodig is zoals allemaal nieuwe boutjes, Thermostaat/behuizing, pakkingen enz. eventueel ook nog een lichte koprevisie indien dit nodig is ;) Staat nu in de garage van een kennis waar ik altijd kom, en heeft alles hier staan voor revisie, dus komt het wel goed :D Ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen, maak er foto`s van en ga ik hier posten!

Kazzo 22-01-2011 13:21

Zo wordt even weer tijd dat ik hier weer wat post :thumbup: Auto staat in de garage, en heb hem voor zover mogelijk uit elkaar gedraaid. Weinig tijd gehad de laatste dagen, maar hebben alle mogelijke testen gedaan en de koppakking is waarschijnlijk niet lek :rolleyes: Vermoeden dat de thermostaat behuizing niet helemaal meer fris was en niet geheel open ging en hierdoor het water er via de waterreservoir eruit gooide. Dus heb al wat motoronderdelen naar een poedercoater gebracht voor een mooi fris kleurtje :D Dit wil nu mooi omdat ik alles nu los heb liggen.

Plaatje bij het praatje

Ook ben ik nog niet uit over de velgen, die ik nu heb antreciet maken of parabolen? Wie o Wie

BIVWMK3R32 23-01-2011 15:37

is een bekend probleem dat de leidingen kogelhard worden als die warm is en de dikke koelslang van je termostaathuis naar radiateur wil dan nog wel eens spontaan klappen heb je ook een nette rookontwikkeling achter je heb ik ook gehad..
maar de koppakking was niks mis mee!

en koelsysteem slecht te ontluchten bij totaal leeglaten van koelwater nieuwe koelvloeistof bijvullen gebeurt het vaak meerdere malen dat het reservoir overstroomt bij warmdraaien

wel willen de vr6 blokjes nog wel eens olie lekken tussen de kop en onderblok aan de zijde bij je luchtfilter dit omdat daar de koppakking een minimale overlapping heeft
als de ketting niet rammelt niet vervangen!
bij stilstand even met de hand de gasklep bedienen tot 2000 rpm dan is de ketting het beste hoorbaar hoop van niet natuurlijk.

wel een net bakkie!

Kazzo 23-01-2011 19:33

Quote:
Originally Posted by BIVWMK3R32
is een bekend probleem dat de leidingen kogelhard worden als die warm is en de dikke koelslang van je termostaathuis naar radiateur wil dan nog wel eens spontaan klappen heb je ook een nette rookontwikkeling achter je heb ik ook gehad..
maar de koppakking was niks mis mee!

en koelsysteem slecht te ontluchten bij totaal leeglaten van koelwater nieuwe koelvloeistof bijvullen gebeurt het vaak meerdere malen dat het reservoir overstroomt bij warmdraaien

wel willen de vr6 blokjes nog wel eens olie lekken tussen de kop en onderblok aan de zijde bij je luchtfilter dit omdat daar de koppakking een minimale overlapping heeft
als de ketting niet rammelt niet vervangen!
bij stilstand even met de hand de gasklep bedienen tot 2000 rpm dan is de ketting het beste hoorbaar hoop van niet natuurlijk.

wel een net bakkie!

Bedankt voor je reactie, hier heb ik tenminste wat aan :thumbup: Kop is rondom helemaal droog, geen rare plekken van zweten of lekkage. Ketting heb ik ook zo gecontroleerd en geen rare geluiden, loopt gewoon mooi! Dus doe ik daar ook niks mee.

Nu is het even wachten op de onderdelen en gespoten delen, zodat ik hem weer kan gaan opbouwen en kan gaan testen!

Kazzo 17-02-2011 14:05

Zo even uit het stof, langzaam onderdelen verzameld :tu: Moest wachten op de gepoedercoate onderdelen, deze heb ik gisteren opgehaald en ben er zeer tervreden mee! Morgen ga ik alles proberen te monteren om weer de eerste testrit te maken en kijken of het probleem is opgelost :D

Gepoedercoate spruitstuk en kleppendeksel in Noir 100 Sable

Klein deel van de nieuwe onderdelen

Nieuw setje wielen waar die op kan staan, zodat ik de andere wielen weg kan laten brengen naar de coater.

Kazzo 22-02-2011 20:03

Zo vandaag begonnen om de motor weer in elkaar te zetten :tu: Moet zeggen dat het er super uitziet :D Enkel geprobeert de motor even snel te starten zonder kvs, sloeg in 1 keer aan! Maar viel naar een paar seconden weer uit, dus morgen maar even kijkn wat dit is.

Tevens gaan we de kvs aanvullen en kijken of we het probleem hebben verholpen. Zoniet dan heb ik nog iets wat ik kan nakijken en dit is dat er een elektrisch pompje moet zijn achter het blok die ook nog draait om het warmlopen te voorkomen. Nou heb ik deze nooit horen lopen dus die ook maar even checken.

Moet nog wel allemaal een beetje schoongemaakt worden, maar hebben jullie er alvast een beeld van gekregen:

Vains 22-02-2011 20:35

Ziet heel netjes uit zo :thumbup:

volkswein-rider 24-02-2011 21:19

Motor ziet er zo netjes uit met de gepoedercoate onderdelen!
Succes met het weer goed krijgen van de motor.

Nog bedankt voor het interieur.

Groeten Peter

LRR 25-02-2011 10:14

Ziet er netjes uit Kas !

Kazzo 04-03-2011 19:29

Zo even wat betere foto`s van hoe die er nu bijstaat. Auto moet nog wel even gepoetst worden, maar heb gisteren even een rood biesje rondom geplakt. Moet zeggen breekt het donkere net even, en vind het zelf wel dik :tu: Velgen waar die nu op staat zijn tijdelijk, straks komen de oz-velgen er weer onder, maar dan in een andere kleur gepoedercoat. Nu ga ik me eerst even bezig houden met de elektrische ramen te vervangen.

willemsgti 04-03-2011 19:35

netjes kaz

Kazzo 04-03-2011 22:25

Bedankt Willem!

All times are GMT +1. The time now is 11:12.