Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Gezocht JettaMK2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72198)

steven16v 20-07-2010 11:11

@Martiepartie

Het gebeurt inderdaad niet vaak nee. Maar totdat het je een keer gebeurd is het mooi lullig hoor! Bij mij ging het maar om 40 euro. Heb er geen minuut wakker van gelegen, maar de volgende keer is het een veel groter bedrag. En dat is niet fijn.
Het is denk ik inderdaad moeilijk om zo'n lijst aan te maken. Zal ook niet weten hoe dat in zijn werk moet gaan en of het inderdaad een goed idee is. Ik zal iig wel voor het idee zijn.

@Erik

Ik heb een zwarte hoedenplank gekocht van hem. Hoezo?

VWJYI 20-07-2010 15:48

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Is het nou echt de moeite voor die paar keren dat dit gebeurd om een blacklist op te stellen? Als jettaMK2 zich ooit nog durft te vertonen en/of iets aan te bieden zal hij alsnog aan de schandpaal genageld worden.

Onder een andere nickname e.d. is het al bijna niet te doen om bij te houden of dat een persoon is die zich eerder aan wanbetalen/ wanleveren schuldig heeft gemaakt.

Ik snap het initiatief wel, maar zie vooral ethische bezwaren.. Kom je na 1 melding al op die lijst? Hoe wordt een melding geverifieerd? Wie gaat dat bijhouden? Hoe voorkom je misbruik? Ben je met bijhouden van persoonlijke gegevens/publiceren van namen op het internet niet schuldig aan smaad/laster?

Ik kan me voorstellen dat een 'ban' van de betreffende persoon makkelijker is. Een oplichter vind toch wel weer een manier om iemand geld afhandig te maken (nieuwe nickname wekt al weer vertrouwen bij een hoop mensen). Zie het als een "How-to"; hoeveel forummers stellen een vraag nogmaals die in een "How-to" al meerdere keren duidelijk uitgelegd is. Ook naar een blacklist zal niet altijd gezocht gaan worden, al helemaal niet als je goed contact met iemand via PM of telefoon gehad hebt.

Ik vraag zelf altijd naar iemands adres en telefoonnummer voordat ik geld overmaak, dan kan je deze persoon altijd verifieren en mocht dat nodig zijn ook opzoeken. Heb ik mezelf ook aangeleerd nadat ik een paar maanden heb gewacht op een setje carbs en verder geen telefoonnummer/adres had.

Naar een tel. nummer en adres vragen is niet altijd nodig.... Als je een beetje handig bent met internet en pc vind je alles van diegene gewoon op het net. Ik heb dit alles aan de hand gehad met iemand op marktplaats die mijn vrouw probeerde op te lichten. Na een kleine 2 uurtjes onderzoek had ik nog net niet de pincode van diegene zijn rek. maar verder wel alle gegevens.(rek.nr./tel.nr/adres/provider/auto noem maar op....) Let wel zonder iets illigaals te doen anders had ik ook wel zijn pincode gehad :D

Zo'n beoordelings lijst is wel ok. Gewoon goede en slechte ervaringen melden in dat topic klaar. bijv:

-gekocht/verkocht
-afhandeling
-nickname
-beoordeling

Kan iedereen netjes zelf invullen en het blijft een beetje overizchtelijk

Erik 21-07-2010 13:41

Quote:
Originally Posted by steven16v
@Erik

Ik heb een zwarte hoedenplank gekocht van hem. Hoezo?
Omdat een hoop gratis gegeven onderdelen hier voor geld aangeboden zijn... :rolleyes:

De Pul 21-07-2010 13:44

Quote:
Originally Posted by Erik
Omdat een hoop gratis gegeven onderdelen hier voor geld aangeboden zijn... :rolleyes:

idd....
die meneer dan ook kostte wat kost een ander voor een vermogen door de strot probeerde te duwen.
je bedoelt jouw vr6 interieur toch erik?

Dennis07 21-07-2010 14:51

Op het scooterforum, is ook zo`n lijst waar je de mensen kunt "Ranken".
Zodra iemand het spul ontvangen heeft, kan ie in je profiel een bericht achterlaten en net zoals Chris eerder al zei, een duimpje omhoog, of omlaag aanklikken.

Dit moet toch echt wel te realiseren zijn lijkt me.

@ Steven, fijn dat het opgelost is!

richard-polo 21-07-2010 14:58

golf1.inf g-laderseite enz, hebben dat ook al een hele tijd :)

steven16v 23-07-2010 21:05

Misschien eens een pol aanmaken door 1 van de mods op de frontpage?

Verder mag van mij hier wel een slotje op omdat ik de hoedenplank gekregen heb.

steven16v 26-07-2010 23:13

Up (voor de mods)

Boeie 27-07-2010 09:30

In Vbulletin (de software die hier ook gebruikt wordt) heb je een functie die heet iTrader, daarmee kun je inderdaad gebruikers een ranking geven voor de verkooptopics. Wellicht kunnen de mods daar eens naar kijken? Ik vind het wel een goed systeem.

Marcski 27-07-2010 09:35

Quote:
Originally Posted by steven16v
Misschien eens een pol aanmaken door 1 van de mods op de frontpage?

Verder mag van mij hier wel een slotje op omdat ik de hoedenplank gekregen heb.

We zullen het op de agenda van de volgende vergadering zetten.

Ik doe hier een slotje op

All times are GMT +1. The time now is 00:41.