Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   NEW, Spijlbus uit 1961 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6676)

Volkswouter 28-11-2005 12:06

Ik heb er een paar maanden geleden twee aangevraagt voor 15€ per stuk.

Brammutjuh 28-11-2005 12:11

Geloof dat het enkele maanden geleden is gewijzigd... misschien heb jij net geluk gehad dat je een van de laatsten was?? Ik hoor nu van mensen dat ze meer moeten betalen.....

Volkswouter 28-11-2005 12:16

Ik zit net ff te kijken ,maar dat was 8-11-04

http://www.mijnalbum.nl/Album=7JADSGEO

Brammutjuh 28-11-2005 12:17

Toen was het idd nog 15 euro... Geloof ongeveer vanaf de zomervakantie zijn die certificaten duurder geworden :(

Grtz,
Bram.

M.I.V.W 28-11-2005 17:35

Ik heb de bus zaterdag in het echt gezien en jullie hebben nog aardig wat werk te doen,Tip van mij,laat hem stralen en in de epoxy zetten,zie je meteen de echte rotte plekken omdat hij dan lekker wit is,zo hebben we ook de bus van mijn vader gedaan werkt goed.

Tim Spijlbus `61 28-11-2005 18:08

Quote:
Originally Posted by Tim Spijlbus `61
Beste Allemaal,

Zoals jullie gezien hebben zijn Jasper en ik druk bezig met de restauratie van de Spijlbus.

gaat allemaal in principe goed valt erg mee hoe rot ie is maar het dak is echt geroest en niet zo een klein beetje ook zie:

Ik denk dat ie het best GESTRAALD kan worden

mijn vraag is dan ook heeft iemand hiermee ervaring qua kosten en resultaat en waar het eventueel te doen is in de buurt van Haarlem. :confused: :confused:

En als de bus er dan toch heen gaat laat ik hem maar helemaal stralen.... :D

@ MIVW, ik heb inderdaad met je vader daar ook over staan praten en vroeg mij ook het bovenstaande af...

als er iemand tips heeft opmerkingen en of ervaringen hoor ik dit graag...

HotWheels 28-11-2005 18:11

Quote:
Originally Posted by Stijn
If you find that big bad garage in Haarlem I would like to know too :p

Cool ding trouwens!!

ik heb een hok van 11 bij 4 meter langs 5-huizerdijk, staat 1 golf in. kan nog wel een golf of bus bij..... bij intresse moet je maar keertje komen kijken.

Jasper Ovaal 28-11-2005 18:14

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Ik heb de bus zaterdag in het echt gezien en jullie hebben nog aardig wat werk te doen,Tip van mij,laat hem stralen en in de epoxy zetten,zie je meteen de echte rotte plekken omdat hij dan lekker wit is,zo hebben we ook de bus van mijn vader gedaan werkt goed.

oooo nou weet ik ook wie jij hier op het forum bent. :D heb je wel is gezien op de diverse evenementen.. denk idd daat het stralen word..

spreek je wel weer op de div. meetings volgend jaar,.

Jasper Ovaal 28-11-2005 18:16

Quote:
Originally Posted by Brammutjuh
Ik geloof wel dat de kosten inmiddels verhoogd zijn naar € 25,00.

Grtz,
Bram.

dat is erg veel geld voor een printje uit een computer, rare duitsers ook..
ze moeten dat regsiter op internet zetten zodat iedereen die een VW heeft dit gratis kan downloaden, we sponsoren hun al genoeg denk ik. :woowoo:

Tim Spijlbus `61 14-12-2005 17:53

Hierbij even een update hoe het de bus vergaat,

Eerst hebben we maar eens gekeken wat er vervangen moest worden en wat niet dus eerst maar de laadvloer bekeken, zag er in principe :rolleyes: goed uit....

Maar later toch besloten om hem eruit te halen ook omdat het makkelijker is om bij het chassis te komen en te behandelen:...
De bodem verwijderen was niet zo heel veel werk en viel ons onwijs mee, eerst in hapklare repen slijpen...

en daarna los tikken / rammen :hitit:

en toen was de bodem eruit...

Daarna na veel wikken en wegen sigaretten :D , zware discussies :chair: en gelach :D toch maar besloten om de auto te laten stralen in ieder geval het chassis en het dak die toch wat meer aandacht nodig hebben om het echt een beetje goed te krijgen... :hug:

maar de rest van de auto zijn we nu druk bezig om de oude laklagen eraf te halen wat nog best aardig gaat met wat verfafbijt en een plamuur mes...

daarna een beetje laatste resten verwijderen met een borstel op de boormachine en dan kom je weer op het prachtige originele staal van ruim 42 jaar oud.... :) :)

Zover zijn we op dit moment... we zijn lekker bezig en hebben volgende week woensdag een afspraak met de straler die even een offerte komt maken ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte...

voor meer foto`s zie onze website

HotWheels 14-12-2005 18:04

Quote:
maar de rest van de auto zijn we nu druk bezig om de oude laklagen eraf te halen wat nog best aardig gaat met wat verfafbijt en een plamuur mes...

hoeveel lagen zijn er in de 42jaar op gekomene dan? hele regenboog gezien?!

goed werk!

Jasper Ovaal 14-12-2005 18:29

genoeg kleurtjes inderdaad. hij kon denk ik niet kiezen.
en weer een update, we hebben er ook gelijk ff een dikke motor in gehangen.
het is er meer een voor het weekend, dan is de motor zwaarder en kan hij zo van een standaard 2 liter naar een 8 liter gaan. kwa inhoud, inspuiting met 40 % alcohol voor bij het stoplicht. en hij trekt als een dolle hond. :D :rock:

en hij heeft ook één MK achteruit.

tim heeft genoeg van de verfafbijt ingeademd en denkt dat ie nu kan vliegen met boedha praktijken. :eek:

nou tot zover, we gaan weer aan het werk...

vwspijlbus 14-12-2005 19:25

Leuk om te volgen!
Voor tips en adviezen kunnen jullie natuurlijk ook altijd hier terecht.

Bussie komt zo 14-12-2005 19:28

Whahaha..

Weirdoos!!! maar nog werk zat zie ik wel..

Jasper Ovaal 05-01-2006 21:39

zo, he he, het was ff een klusje maar vanavond om 18:40 was het dan zo ver, de bus was helemaal kaal. er zijn wat kilo's plamuur af gekomen. maar hij ziet er keihard uit.. zal ff kijken voor een foto, camrea is helaas overleden..

volksaddiction 05-01-2006 21:43

Quote:
Originally Posted by Jasper Ovaal
zo, he he, het was ff een klusje maar vanavond om 18:40 was het dan zo ver, de bus was helemaal kaal. er zijn wat kilo's plamuur af gekomen. maar hij ziet er keihard uit.. zal ff kijken voor een foto, camrea is helaas overleden..

hehe, eindelijk weer eens een update !
Krijgen we geen foto's :mad:

Ennuuhh, camera kapot ?? :sly:
Die was toch nog niet zo vreselijk oud ?

Niels - AirMighty.com 06-01-2006 10:09

LOL!
Ziet er iig goed uit gasten... lekker (raar) bezig... maar dat zijn we gewend, spreek jullie snel weer.
En euhm, wel een beetje foto's blijven maken he... :D

Tim Spijlbus `61 06-01-2006 10:15

ben er mee bezig, vanmiddag zal ik proberen de foto`s erop te zetten...

VWrijder 06-01-2006 12:33

Ben benieuwd...

Jasper Ovaal 09-01-2006 17:47

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
hehe, eindelijk weer eens een update !
Krijgen we geen foto's :mad:

Ennuuhh, camera kapot ?? :sly:
Die was toch nog niet zo vreselijk oud ?

niet zo oud nee, maar was niet 2006 proof, met feestje oud en nieuw is ie op mysterieuze wijzen aan zijn eind gekomen, hij heeft zijn eerste verjaardag niet mogen vieren :(

foto's moet nu tim gaan maken. ik hoop dat ie dat morgen gaat doen :hug:

All times are GMT +1. The time now is 19:37.