die ratwieltjes gooi ik niet weg hoor :)
wil misschien met de tijd daar nog een keer de zomerbandjes optrekken en dan de winterbanden naar mn andere setje 13inch staal wat onder mn rode golf zat. het was nu meer gewoon het besparen van die winterbanden. ben er alleen nog niet over uit of ik de naafkapjes erop laat of niet. en of ik ze mat ga opschuren, of juist ga polijsten tot ze harder blinken (zijn nu zijdeglans) dus of gelijk aan de verf vd auto of juist tegenovergesteld. |
vind het erg mooi staan!
|
thanks!
|
ik vind het ook vet! maar, ik ben niet geheel onpartijdig haha.
|
:rock:
|
vandaag de eerste "pech" gehad met de auto.
jammer dat gerben's slogan: "I rather push my VW than drive a Mercedes" er niet meer op staat. want heb mn ratje een paar meters moeten duwen. was bijna op mn werk, en toen schoot de koppelingskabel eraf. gelukkig was het niet druk en bleef iedereen op het kruispunt netjes op mij wachten. had natuurlijk gewoon een koppelingskabel op voorraad bij de Brezan maar had niet genoeg gereedschap of droge plek om het er zelf in te sleutelen. heb nog ff geprobeerd om het met 2 tangen in de stromende regen te doen, maar de oude moeren zaten te hard vastgeroest. heb dus voor het eerst in mn leven de ANWB gebeld, want ja, waarom betaal ik anders elk jaar dat geld? de anwb'er heeft me 500 meter verder gesleept naar een loods waar we droog konden werken en hebben samen de koppelingskabel vervangen. hij vond het een tof karretje. en ook de standaard "oude monteur" zinnetjes bleven niet uit: "zo'n oude auto is nog leuk, kun je tenminste overal nog zo bij" :D eenmaal afgesteld en plaatje terug geschroefd kon ik weer op pad. maar 50 meter verder ging mn oliedruk lampje en zoemer tekeer. dus ik weer terug ;) heb daar binnen ff mn oliepijl kunnen controleren en stond net iets boven minimum, nog een scheutje bijgedaan maar het zoemen lag dus gewoon aan de sensor/elctronica ofzo. heb de muziek maar wat harder gezet op de weg naar huis. maandag ff andere sensor proberen of de rest doormeten. |
vandaag weer gekloot met de rat.
de koppeling is nu zelf aan gort denk ik, hij ontkoppeld niet meer. terwijl de kabel er nu wel gewoon goed op ligt.ben vanaf mn vriendin naar huis gereden door telkens als ik stil kwam te staan de motor uit te zetten en dan in zn 1 te zetten en dan op de startmotor wegrijden om weer op gang te komen. opschakelen ging nog enigszins maar terug was het alleen maar gekraak :screwy: het ergste probleem: ik ben blut :( dilemma: -of die rat weer in orde maken met nieuwe koppeling/bak. (blok begint ook flink te zweten boven de dynamo dus misschien ook alweer een nieuwe koppakking??) -of het tdi project een flinke versnelling geven en opbouwen zonder de motorruimte op te knappen enzo. bijkomend probleem daarbij is dat die vorige maand eigenlijk al apk had moeten hebben dus als ik hem zo opbouw moet hij gelijk apk proof zijn en gaat dus sowieso geld kosten. wilde die eigenlijk nu net gaan schorsen maar ook daar heb ik nu dus ff geen geld voor. voorlopig alles dus op de fiets/ov :chair: |
jammer man,wat heb je precies nodig om um weer te fixen?
|
weet niet, heb het nog niet uit elkaar liggen.
denk dat het eerder de drukgroep is dan de koppeling zelf. misschien hang ik er wel gewoon een ander bakje in. die wil iedereen vervangen voor 5 bak dus zullen niet zo gek veel kosten. ben vandaag wel als een speer aan de tdi vergegaan. schakelgevalletje hangt er nu mooi onder. |
Polo kopen? :D
|
ja zonder blok toch?:D
nee vind deze veel te leuk om hem te ruilen tegen een polo. heb die polo's nooit mooi gevonden ook, sorry. |
moet toch mn mening bijstellen na het lezen van je topic, het is wel een vette polo. vooral op carbs straks, gaat vet klinken. maar moest jij dan niet eerst die jetta op injectie zetten?
|
Het zit je niet mee, Joost!
Zo wordt het mss toch een meerjaren project! (Zijn de keuringsregels WEER strenger ;) ) |
nou dat was niet echt de planning hoor. maar er is nog wel veel werkt te doen.
|
Gister heb ik bij Matheo een versnellingsbak opgehaald, Thanks Mathieu!!
zit een nieuwe koppelingsplaat bij, wat een klein dingetje trouwens. vandaag op mn werk nieuwe bakolie meegenomen en na mn werk wat gaan loshalen voor de bak eraf te pakken. heb de fusee loshangen zodat ik naar links meer ruimte heb. nu wilde ik de bak zelf loshalen. maar ding zit muurvast. ik krijg vooral de achterste baksteunbout niet los. is een veel te plat kopje om dop met verlengstukken op te zetten, dus schiet er telkens af.heb wel nog accu en radiatorkap eruitgehaald om wat meer plek te krijgen maar bij de volgende poging schoot ik weer los en haalde mn arm open aan de radiator :( toen maar verder om de andere bouten los te draaien, maar daarbij werkte ook weinig mee dus ben er maar ff mee gestopt, kwas moe en chagrijnig. vandeweek maar weer ff verder proberen. en voorlopig met fiets, ov of auto van mn ouders rijden :( |
na heel veel gekloot eindelijk die bak eraf.
de rat stond er ff zo bij: hier missen een aantal onderdelen ;) en dit was het probleem: er is zoals je ziet 1 van de veren uitgeschoten. dit was aan de vliegwielkant. je ziet er ook wel wat sporen van op de vliegwielbouten maar niet ernstig beschadigd. heb het vliegwiel er ook even afgepakt. loop met het idee om die af te gaan draaien. (als ik het er nu toch af heb :D) ik weet alleen nog niet waar. en aangezien ik morgen vrij ben zou ik het morgen toch ook gelijk gedaan willen hebben want dan kan ik het er morgen avond al weer in zetten. het liefst wil ik het zelf doen, heb weleens houtdraaibank gedaan maar wil dit ook al lang een keer leren. en het laten doen zal wel veel geld kosten ??? weet iemand hier iemand met een draaibank ter beschikking of wil iemand dit doen? laat maar ff weten dan. |
hoor net dat je je vliegwiel daarna nog moet balanceren :(
|
Idd, dat is wel aan te raden. Zou het gewoon zo terug zetten, hoe lang rij je nog met die auto, was toch bedoeld als overbrugging naar die rode weer?
|
ja dat klopt, maar dacht: als ik het nu toch heb openliggen wel grappig toch?
|
geen wonder dat die veer eruitgevallen is,die plaat is compleet op:D
wel jammer dat ie het alweer begeven heeft.... |
All times are GMT +1. The time now is 16:13. |