tijd voor een nieuw blokje!
de 1500 gaat eruit, en een 1800 gaat er weer in :thumbup: |
:thumbup:
alles al compleet inmiddels? |
Als het goed is wel ligt alleen nog niet allemaal hier helaas
|
Succes met het blok Frank!
Ben benieuwd als het af is :thumbup: |
Handig toch hè, die daily's die constant uit elkaar liggen. :D
Succes Frank, ga er van uit dat dit wel gaat goedkomen. |
Hij rijdt nog, eerst de 1800 opbouwen dan in een weekendje omwisselen ;)
|
Stoer hoor die vakantie verhalen met een Einser.. :thumbup:
Maar moet je nog veel aanpassen voor z`n 1.8?? zit er zelf ook over na te denken, om er 1 in te lepelen.. Heb jij een automaat of handbak (kon het niet vinden in je topic) Mvg, robert |
Heb een handbak, en als je van een 1500 naar 1800 carb gaat kan je het bijna zo 1-op-1 omwisselen. Ik ga nu wel ook van 4-bak naar 5-bak dus moet je nog wat onderdelen erbij hebben, maar als je alles compleet heb moet het in 1 dag te doen zijn maar reken er 2 want er zit natuurlijk altijd weer iets muurvast oid ;)
|
De postbode kwam vandaag de nieuwe Webert brengen incl. alle benodigdheden en een luchtfiltertje :woowoo:
|
Nice!
|
Gaaf!!
Ik heb dezelfde choke-kabel :D .. |
Vandaag het kopje klaargemaakt, ben je wel effies zoet mee!:
inlaat oud: inlaat nieuw: uitlaat oud: uitlaat nieuw: Ik verwacht er niet veel van qua pk's maar alle beetjes helpen! Spaghetti, gti nokkenas, pakkingen e.d. en 5-bak steun ook binnen gekregen van de week :thumbup: kop ligt nu bij Hurricane om de klepgeleiders te vervangen en de klepzittingen te frezen, kan eind van de week het blok erin! daarna natuurlijk nog effe op de rollenbank :thumbup: |
Dus het werd toch maar wat later met je kop bewerken, moet je maar niet zoveel ouwe hoeren...;)
Zal hurricane ook even bellen, er ligt daar een kop die ik toch wel graag wil kopen. |
klopt praatjes bewerken geen gaatjes :D
|
Erg leuk projectje hier. :thumbup:
Ben ééns benieuwd wat het allemaal brengt samen met die weber register carburator. Wat betaal je zo ongeveer voor een dergelijke weber nieuw? Wat is het verschil tussen een GTI nokkenas en ééntje van een gewone 1.6 of 1.8? grotere lift ? |
thanks! Ben ook erg benieuwd wat het gaat doen straks, standaard is het een 90pk blokje, na de aanpassingen hoop ik zo tussen de 100 en 110 te hebben
gti nokkenas heeft inderdaad wat meer lift en de verdeling is wat anders, zal vooral bovenin wat lekkerder lopen denk ik. blokje hangt er overigens nog steeds niet in, heb een tegenwerkende motorsteun :chair:maar die hebben we inmiddels onder handen genomen :thumbup: |
Hoi leuk topic weer, mooie auto maar zoals zo velen ik vind zo veel mooi haha ik blijf deze volgen, heb zelf ook een 1.8 van een golf 3 erin liggen maar als ie koud is loopt het voor de meter niet. Ik zag dat je nieuwe webercaburateur hebt met toebehoren, waar heb je deze vandaan en wat zijn ongeveer de kosten ervan ik zat er namelijk ook over te denken om mijn blok toch om te bouwen naar carburateur, al die electronische shit erag en gewoon weer lekker handchoke.
Succes ermee. Groetjes ron |
heb m hier vandaan: http://www.dellorto.co.uk/merchandi...artsectionID=52
was binnen een paar dagen binnen |
Nog een extra vraagje.
Zijn de kleppen van een 1800 veel groter dan die van een 1500/1600? Mvg, |
Frank, Scan nog aangekomen ?
Grz Matthy |
All times are GMT +1. The time now is 09:25. |