Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 tdi project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55752)

Mloes 22-10-2009 12:19

Prachtig project!!!! Had binnenkort ook van zulke foto's willen posten...

Maar ik blijf deze zeker volgen!

joostvw 22-10-2009 13:14

hoe doe je dat met je kabelboom?
ga je ook golf 4 cockpit erin hangen, of kun je dat ombouwen naar mk1?

Erik_vw 23-10-2009 08:33

Quote:
Originally Posted by De Pul
doe ik ook niet,maar jij zei 'met een chip erin'.... geloof me,een golf 4 GTI-TDI(150pk) is sneller als een golf3 VR6.
(weet ik uit eigen ervaring,heb meerdere VR6en gehad en eens een sprintje getrokken tegen een maatje die zo'n GTI-TDI gekocht had...)

Klopt, zo'n ARL (150 pk tdi) is idd sneller dan een VR6 dus dan zijn we het toch met elkaar eens dat het gewoon erg snel is zo'n diesel :)

En het hoeft trouwens niet persee een GTI-TDI te zijn. Dat GTI staat gewoon voor de uitvoering/opties en doet verder niets extra's met de motor tov bijvb een highline 150 pk tdi.

Jetta MaNiA 23-10-2009 10:28

Schitterend, word mooi aangepakt!

Het begint te jeuken om mijn golf zo aan te pakken!

3gnr48 23-10-2009 19:31

Top project.
En als die dikke diesel straks loopt dan gaat die zekers super hard. :)

peerke tdi 30-10-2009 15:49

Sorry van de late reactie maar je kent het wel: veelwerken, weinigtijd ;)
(ook veel aan de golf gewerkt :cool: )

Erik_VW
Ik hoop de VR6’jes het nakijken te geven. Ik denk dat dat sowieso moet gaan lukken straks. Ik wil straks wel enkele sprintjes rijden en op circuit zolder (België) gaan rijden.
Verder heb ik alle elektronica rondom de motor + de computer. Daarmee zal een compleet nieuwe kabelboom op maat worden gemaakt. Ik hoop deze winter het blok in te kunnen bouwen en te kunnen starten. Maar tja, je weet nooit ;)

Pim1987
Kabelboom is nog niet af. Die wil ik, zoals eerder gezegd, dus nog compleet op maat gaan maken. Motor kostte toen redelijk wat maar ik heb een complete set gekocht, met aandrijflijn en voorterrein erbij. Dat is inmiddels 2 jaar geleden dus nu moet je t vast ergens voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken  Ik zou als ik jou was inderdaad ook een schade auto kopen.

Joost_VW
Ik gebruik alleen het motormanagement van de golf4 om de motor te laten lopen. Voor de rest een los circuit voor de overige golf1 dingen. Wat betreft de kabelboom: zie hierboven.

peerke tdi 30-10-2009 16:08

Ik heb de kofferbak en de hele buitenkant van de koets in de epoxy primer gespoten. Daarna is alles geschuurd en zijn de naden gekit. Het achterpaneel is gedeeltelijk strak gemaakt omdat dit bij de sponning hoort en ik dit nu ga spuiten.

De Pul 30-10-2009 18:47

goed bezig zo,heb al wat ideetjes gejat bij jou,voor m'n nieuwe project;)

Wim. 30-10-2009 18:57

Je bent goed bezig! maar waarom heb je een stuk uit je achterpaneel eruit geslepen?

De Pul 30-10-2009 19:00

Quote:
Originally Posted by Wim.
Je bent goed bezig! maar waarom heb je een stuk uit je achterpaneel eruit geslepen?

waarschijnlijk omdat dat anders tegenwerkt icm de missende reservewielbak?

denk ik hoor :redface:

knedel16vweber 30-10-2009 19:30

hmm, had deze even gemist!

leuk bezig man!
mooie kleur ook.
blijf deze ook eens volgen :)

groet frank

sjinkie 31-10-2009 13:42

Quote:
Originally Posted by ronaroot
wat mij bekend is, is dat een 6 bak inderdaad moeilijk passend te krijgen is. Je komt heel moeilijk uit met de assen en de baksteun.
Daarom heb ik ook de keuze gemaakt voor een 5 bak ;)

leuk project

maare ik heb tog gewoon een 6 bak in mijn mk1 als je de motor van onder af er in hangt en de koets er over laat zakken is dat geen enkel probleem

Melvin 31-10-2009 16:05

6bak in je mk1? Wow vet :)

peerke tdi 01-11-2009 15:12

Wim:
Dit is inderdaad om het lucht schep effect te verhelpen omdat de reservewielbak weg is. (zoals De Pul al zij)
Er zal straks van af de brandstoftank een difuser onder de auto komen die uitmond in de achter bumper, waar deze vorm dus ook in trug te vinden zal zijn!

groete peter!

peerke tdi 01-11-2009 19:06

Update!

Hier een paar foto’s van alle sponningen die ik gespoten heb. Ook deze zijn nat-in-nat gespoten met het al bekende blauw. Op het staaltje is de goede kleur goed te zien.

Het ziet er misschien raar uit maar eerst worden de sponningen gespoten zodat straks alle deuren en losse delen erin gehangen kunnen worden zodat de buitenkant van de auto straks in één keer gespoten kan worden.

Groete Peter!

MONDY 01-11-2009 19:14

ga je nog die mindere stukken op de scherm achter ( bij kentekenplat ) nog bijwerken of blijft dat zo ?

knedel16vweber 01-11-2009 19:43

misschien een rare vraag hoor, maar waarom spuit je um zo in delen en niet helemaal?

normaal doen ze toch alleen binnenkant en buitenkant apart?

groet frank

René 01-11-2009 20:04

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
misschien een rare vraag hoor, maar waarom spuit je um zo in delen en niet helemaal?

normaal doen ze toch alleen binnenkant en buitenkant apart?

groet frank

Quote:
Originally Posted by peerke tdi
Het ziet er misschien raar uit maar eerst worden de sponningen gespoten zodat straks alle deuren en losse delen erin gehangen kunnen worden zodat de buitenkant van de auto straks in één keer gespoten kan worden.

;)

René 01-11-2009 20:05

Ziet er goed uit zo Peerke! Heel erg mooie kleur ook.

mk1diesel 01-11-2009 20:19

ik neem aan dat die achterpaneel eerst nog strak gemaakt wordt voor het spuiten?
aangezien die al in de grondlak staat

snap het ook niet dat je het in zoveel keer laat spuiten, binnenin had je het ook wel in 1 keer kunnen doen lijkt mij
maarja, zal wel aan mij liggen

All times are GMT +1. The time now is 06:01.