Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mijn Scirocco 1 `77 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52776)

De Pul 09-03-2010 22:50

:wow: hoe kan het dat ik deze gemist heb? vette rocco:thumbup:
goed dat je er weer een 8v in hangt!

vw virus 09-03-2010 22:55

dank je.

Ja ik vond het toch niet helemaal kunnen in deze auto.

De 16v wordt nu bewaard voor een project waar ik ooit eens aan ga beginnen. wil namelijk ook al jaren een scirocco1 bergrenner maken.

De Pul 09-03-2010 22:57

goede keuze,ben blij dat de rage om overal 16v's in te duwen weer een beetje op z'n retour is,nu komt de echte creativiteit naar boven:D

vw virus 10-03-2010 16:25

Zo....

vandaag de laatste boel aangesloten en de choke kabel ingebouwd. de radiateurbevestigingen gemaakt etc etc. de puntjes op de spreekwoordelijke i zeg maar.

Morgen breng ik de auto naar Beek Autoracing(http://www.beekautoracing.nl/)

Daar zet ik hem neer en dan gaan hun hem helemaal afstellen.

ontsteking/contactpuntjes
verstelbaar nokkenastandwiel
webers

Dit gaan ze op de vermogensbank doen om zo de webers optimaal onder elke belasting af te stellen.

Ik verwacht met deze motor absoluut geen top-prestaties of wat dan ook. ik wil alleen dat deze motor heel mooi en soepel gaat lopen en niet dat ie op hoge toeren gaat pingelen met alle gevolgen van dien. en als ie dan wat vlotter is dan standaard dan is dat mooi meegenomen. ;) :thumbup:

vw roadwarrior 11-03-2010 06:17

Mooie scirocco man!

vdWal. 11-03-2010 07:17

inderdaad een hele nette scirocco,
imo een goeie beslissing om er weer terug een 1.6je in te hange :thumbup:

Typ 81 11-03-2010 08:54

Erg mooie Scirocco!

vw virus 11-03-2010 14:58

de scirocco staat nu bij beek....

en nu maar wachten op een telefoontje :rolleyes:

PimVW 11-03-2010 16:13

Heb je nog iets aan je uitlaat gedaan ivm de hitte?

Heb zelf ook n 8v op Webers en heb daar het uitlaatspruitstuk met hittebestendige "tape" omwikkeld.
Je carb's hangen nl recht boven t spruitstuk.

Ben ook erg benieuwd wat voor vermogen hier uit gaat komen!

Gr Pim

vw virus 11-03-2010 16:38

het is nog niet op de foto`s te zien maar ik heb een rvs hitteschild tussen de webers en het spruitstuk gemaakt.

het vermogen ben ik ook wel benieuwd naar. ik denk niet dat dit heel bijzonder zal zijn. wat ik al zei is dat het er mij om gaat dat ie perfect gaat lopen.

vw virus 17-03-2010 20:06

Maandag de 22ste wordt ie afgesteld :)

Tot nu toe hebben ze nog geen tijd gehad. jammer dat ik er niet bij kan zijn want ben dan net 2dagen weg voor werk :(

loco-vr6 18-03-2010 13:56

wanneer gaan wij nou eens koffie doen? :D

vordert goed kerel! ziet er knap uit.

Cheers!

vw virus 18-03-2010 19:22

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
wanneer gaan wij nou eens koffie doen? :D

vordert goed kerel! ziet er knap uit.

Cheers!

Als die klaar is gaan we wel een bakkie doen. rijdt die van jou nog? kan hem niet meer vinden op het forum.

Hier nog een paar foto`s van de motor die er nu in zit. Alleen zitten hier de dellorto`s nog op. Die zijn nu vervangen voor webers en ipv de K&N filters heb ik nu gewoon de open kelken erop. hier heb ik filtergaasjes van Weber voor besteld voor tijdens het rijden.

[/IMG]

[/IMG]
[/IMG]

knedel16vweber 18-03-2010 19:49

waar heb je die filters besteld als ik vragen mag?

vw virus 18-03-2010 22:29

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
waar heb je die filters besteld als ik vragen mag?

http://www.dellorto.co.uk/

hier bestel ik altijd alles voor webers etc. binnen paar dagen in huis en met de huidige Engelse Pond koers ook nog voordelig.

vw virus 25-03-2010 20:07

Zo.

Vandaag even langsgeweest bij Beek. even foto gemaakt van op de vermogensbank. Hij leek helemaal goed te zijn alleen daarna met rijden was hij in deel-last nogal aan het stotteren en knallen. Vol gas ging goed en stationair ook. Nu gaan ze weer andere venturi`s en sproeierbezettingen proberen.

Weet iemand op hoeveel graden voorontsteking die moet staan bij 5000 toeren met webers?

hier even een foto van m`n scirocco op de testbank:
[/IMG]

riendert 25-03-2010 20:34

Mooi project man!
Hoe breed zijn ongeveer die kelken? Diameter dus.

vw virus 25-03-2010 20:48

Quote:
Originally Posted by riendert
Mooi project man!
Hoe breed zijn ongeveer die kelken? Diameter dus.

de binendiameter zal wel 40mm zijn denk ik aangezien het 40mm weber zijn. ik heb het niet gemeten

jelle vda 03-04-2010 19:52

mooi project !!
ben ook bezig met een 8v op webers !!
past die oliekoelers steun van de kr zomaar op de 1.6 ?
en enig idee hoeveel vermogen je hebt ? of heb ik daar nu net overgekeken
grtz

vw virus 09-04-2010 18:48

Quote:
Originally Posted by jelleke vda
mooi project !!
ben ook bezig met een 8v op webers !!
past die oliekoelers steun van de kr zomaar op de 1.6 ?
en enig idee hoeveel vermogen je hebt ? of heb ik daar nu net overgekeken
grtz

Ja die steun past er gewoon op. je moet dan wel de koelslangenset gebruiken en die koelpijp langs het blok van een 16v.

hij staat nu nog steeds bij beek autoracing. ze hebben weinig tijd maar dat was ook de afspraak. ik ben nu namelijk toch niet thuis vanwege m`n werk. ik heb vandaag even gebeld en hij zat geloof ik rond de 92 pk. webers voegen bijna niks aan pk`s toe op een standaard blok. is meer de beleving qua geluid enzo.

All times are GMT +1. The time now is 12:03.