Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Erm, durf het bijna niet te zeggen... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5110)

Gert 02-11-2004 23:21

Niet LOL : Doen !!!
Ik zorg voor de stickers ..

IDD > Blok staat perfect ... ben zeker in den oorlog met een Golf blok in een bus .

krukab 03-11-2004 08:24

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik had zelf dit in mn hoofd

Kan,maar erg bijzonder is het nou ook weer niet ... :(

Ik 'verwacht' van jouw toch eigenlijk wel iets orginelers ;)

Airtime 03-11-2004 08:56

Hey, zoals die onderste van de type3selecta heb ik op VWEuro een fastback zien staan! Stond wel erg gaaf! :cool:

krukab 03-11-2004 09:15

@Stijn;Gaan die 14" Cosmics wel passen met die 4x130 steek type3 schijfremmen ??
Ik kan me een kevertje :rolleyes: herrinneren waar het niet onder ging ...
Of je zou alles om moeten bouwen naar 4x130 steek kevertrommels,dan moeten ze passen.

Stijn 03-11-2004 23:04

Moet de Cosmics maar eens gaan passen dan....

Update van vandaag 03/11:
Gaskabel gemaakt (met dank aan mijn oude baas de fietsenmaker, die kabel nog gewoon op de rol heeft), benzinepomp ingebouwd en het grootste obstakel: het uitlaatspruitstuk en uitlaat gefabriceerd. Er hangt nu een standaard Golf2 16V demper dwars achter het blok en het Golf Spaghettispruitstuk komt hier rechtstreeks in uit met runners van gelijke lengte.
Enneh, hij loopt en rijdt! Koppeling slipt nog (kabel staat te strak) en hij loopt voor geen kwartje (ontsteking niet afgesteld, Webers niet afgesteld)...blauwe vlammen everywhere.
Nu nog de bedrading fatsoeneren, choke kabel fixen (ik denk op een van de kachelhendels) en de boel afstellen...en spuiten natuurlijk!

Weet iemand een basissproeierbezetting voor 40mm Webers op een 16V?

Tjaap 03-11-2004 23:08

dat spruitstuk REGEERT

Koen is sleeping 03-11-2004 23:24

Nice. Very nice! :D

Marco 04-11-2004 00:14

Stijn, je hebt het em weer geflikt..... !!

Toppie

Kom binnekort ff kijke

evilnyntje 04-11-2004 01:15

Dude, dat eindresultaat ziet er weer goed uit. Is hij nu ook een beetje stiller geworden?

sjampoo 04-11-2004 06:21

Schopt Kont!

ghulst 04-11-2004 08:58

Stijn, ziet er goed uit man....

Arne

Christiaan 04-11-2004 09:09

Goed bezig stijn!!

Michiel86c 04-11-2004 09:12

Hoe ga je het hoekje om?

Nou: zo! :D

Stijn 04-11-2004 09:50

Tja, alles netjes maken en vasthangen is ook nog een project op zich :(

Allart-Ghetta 05-11-2004 00:21

Quote:
Eindelijk wat nieuws op Ponton gebied.

Set Webers weten te bemachtigen en een mooi inlaatspruitstuk (thanks O.Z. Racing). Carbs zijn gemonteerd en met een quickie ghetto wire job de KR ontsteking tot leven gebracht. Hij start! Wel een tering herrie zonder uitlaat...zelfs zonder spruitstuk :(
Morgen een hele dag de tijd en op het programma staan een uitlaat fabriceren en een gaskabel. Als het meezit ook de bedrading aanleggen en een chokekabel knutselen!
Ook alvast even de wielen uit de schuur getoverd (thanks Peter!! :cool: )

Keep you posted....

Ohja, zit nogsteed te denken over de kleur, wat denken jullie? In ieder geval mat! Kunnen alle kleuren uit het RAL pallet zijn, kan primer laten mengen.

Dus jij kan me precies vertellen hoeveel +en en massa's je moet aanleggen voor de ontsteking. Ik heb wel een schema van Pieter maar is erg slecht leesbaar + ik heb de stationairstekker niet aan mijn kabelboom maar volgens mij hoort die ook een signaal naar de ontstekingscomputer te geven, of niet, en is dat alleen voor het regelkastje achter de middenconsole?

Cabby 82 TDi 05-11-2004 07:03

Stijn, dit is een supergaaf project man.......

Beetlefreak 05-11-2004 08:25

Quote:
Moet de Cosmics maar eens gaan passen dan....

...Er hangt nu een standaard Golf2 16V demper dwars achter het blok en het Golf Spaghettispruitstuk komt hier rechtstreeks in uit met runners van gelijke lengte.

Die cosmics staat stoer onder zo'n kar. Issie twee tandjes verlaagd??

Over die demper, das bijna side-pipe nu! Mooie oplossing, hangt nu net onder het scherm?
Beter nog, heb je daar een foto van? ben erg benieuwd hoe die eronder hangt!!

Stijn 05-11-2004 08:48

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel hij nu verlaagd is, niet eens zo gek veel. Vooral met de 14"jes zal hij nog wel wat verder moeten zakken. De uitlaat komt net onder het achterscherm uit inderdaad. De foto is een beetje te dichtbij om echt een beeld te vormen maar toch:

Allart, de ontsteking is vrij simpel aan te sluiten, al doe ik het nu even uit mijn hoofd: je neemt de twee computers en de ontstekinsbedrading. Er komen twee draden uit de grote computer die je niet nodig hebt: rood/geel en zwart/geel. Die zijn eventueel voor een brandstofrelais.
Verder heb je een hele lange zwarte, die als je'm stript bruin blijkt te zijn: massa.
Een korte bruine, komt vanaf de ontstekingsmodule: massa.
Een zwarte en een zwart/witte, zitten samen aan de + van de bobine.
Een groene, aan de - van de bobine.
De stekker gaat natuurlijk aan de hallgever.
En de geschakelde + van je contactslot ook aan de + van de dynamo.
Da's alles (hoop dat ik niets vergeten ben?).

Beetlefreak 05-11-2004 08:54

Quote:
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel hij nu verlaagd is, niet eens zo gek veel. Vooral met de 14"jes zal hij nog wel wat verder moeten zakken. De uitlaat komt net onder het achterscherm uit inderdaad.

Ik vinnut super!! Zolang die pijp maar binnen de bumper blijft :)
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en vooral de kleur ook. Rood mat staat em wel erg goed denk ik!
Grijs groen of zwart mat ook :rolleyes: :)

Tommy 05-11-2004 19:00

vet man! hele caros ga je ook nog opknappen en lassen enzo?

All times are GMT +1. The time now is 19:52.