Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Meetings data (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   23 augustus - Fire and Ice minimeet ~ De Meern (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49722)

Madison 03-02-2009 18:59

Dat ziet er heel goed uit! :thumbup:
Heeft er iemand misschien een prof.camera voor mooie foto's? :)

F&Ipower 14-02-2009 17:11

Quote:
Originally Posted by Madison
Dat ziet er heel goed uit! :thumbup:
Heeft er iemand misschien een prof.camera voor mooie foto's? :)

dat kan ik wel voor je regele, mn vriendin heeft zo'n spiegelreflexcamera... wil ze vast wel doen :D

Madison 24-02-2009 23:54

Quote:
Originally Posted by F&Ipower
dat kan ik wel voor je regele, mn vriendin heeft zo'n spiegelreflexcamera... wil ze vast wel doen :D

vet! :thumbup:
Ik heb al een mooie originele grill,en de heldere lampen zijn besteld! :)
Achterbumper heb ik ook,moet alleen nog gespoten worden,
is nu nog blauw!(of iemand moet nog een nette in de goede kleur hebben)
Dan gaat die blauwe naar de VR6.

mverh85 08-04-2009 02:46

Hoi allen , erg leuk zo een f&i meeting.
In principe staat ook deze meeting bij ons in de planning.
(vriendin en ik) dus zet ons maar op de lijst ;)
We komen met de 3 deurs F&I als dat mag natuurlijk, hehe.
Deze feni was ooit in het bezit van variejantje daarna door de nieuwe eigenaar flink gemolesteerd.
Vorig jaar bij de Vw outlaws geweest met de f&i moet wel zeggen dat dit onze eerste meeting was en daar stond ie er maar slecht bij in vergelijking met de andere bolides.
Wij hebben daar toen natuurlijk veel ervaring opgedaan en gezien hoe je auto er wel zou moeten uitzien.
Maar goed zo te zien heb ik iniedergeval nog genoeg tijd om het beestje nog een beetje op te knappen.

Vento Vice 08-04-2009 09:29

jaja, al 10 auto's, we komen er wel!

Aha! Daar is-ie eindelijk: nummerrrrrrrr 10! :thumbup:

23 augustus 2009:
Hopelijk komt inderdaad iedereen dan ook ècht opdagen...
(Als je jezelf al hebt ingeschreven, zet het ook nog ff op je (verjaardags-)kalender/ in je agenda!
Heb ik ook nèt gedaan; je zou het zomaar kunnen vergeten...)

Ik neem aan, dat je één (van de totaal 2.000 F&I-'s) 1.8 90Pk hebt, mverh85?
Ik heb het i.i.g. wel zo in de lijst ingevuld!

@ Madison: (ceremonie-meesteres... :tongue: )
Ik neem aan dat jij de VR6 dan niet meer hebt, of mss nú al niet meer hebt...
dat heb ik ook veranderd in de lijst!
Geef je het wèl even aan de nieuwe eigenaar door, dat er een MINI-meet is op 23 augustus 2009? Goed zo! (...da's dan nummer 11 ;) )

@ fire and ice vr6:
Ik zag in een 'post' van 'koekie' dat er één van jou ook te koop staat?
Als er één verkocht is, geldt voor jou natuurlijk hetzelfde als voor Madison...:
Nodig hem/ haar óók uit!

@iedereen:
Zie je een Fire and Ice rijden; houd hem/ haar staande :screwy: en geef deze datum door; hoe meer Fire and Ice-jes, hoe beter, toch? :D

>>>De actuele lijst van 8 april 2009 is nu dus:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEB JE EEN ORIGINELE GOLF MkII FIRE AND ICE EN HEB JE TIJD?

Kom dan op ZONDAG 23 augustus 2009 naar
de 2e(!) Fire and Ice mini-meet!

het is vanaf 12:00 uur tot ... (gezelligheid, kent geen tijd ;) )

De voorlopige deelnemerslijst(-je) is:
1 Madison(= de topic-starter 'F&I minimeet')
(met F&I 1.8; de VR6 is dan inmiddels al verkocht...)
2 Rallyegolf20vt (3-deurs GTI G60!!!)
3 fire and ice vr6 (Komt mss met 2 X F&I; 1.8 en VR6)
4 Vento Vice (3-deurs 1.8 GTI 8V; als-ie klaar is...
EDIT: het schiet al aardig op!)
5 Fire&Ice Koekie (3-deurs 1.8; als-ie klaar is...
EDIT: ook deze schiet op; hij is inmiddels gespoten!)
6 Jan_g6tig (met, naar zijn zeggen, 1 van de totaal 69 GTI G60-exemplaren!)
7 F&I power
8 Mu!s (met een 5-deurs)
9 Maat van Mu!s (met een 3-deurs)
10 mverh85 (met een 3-deurs 1.8)
11 ???

Wil je ook komen? Geef dit dan aan in een nieuwe 'post'!
En ken je iemand met een F&I, attendeer hem/haar hier dan even op; hoe meer, hoe leuker natuurlijk!

komt allen!!!

(Kenmerken locatie: )
Ondanks de korte afstand tot de verschillende grote steden (Amsterdam op 30 minuten, Den Haag op 25 minuten en Utrecht op 10 minuten) ligt AC De Meern in een landelijke omgeving dicht tegen het Groene Hart van Nederland aan.
Prima geschikt om tussen de 'vergaderingen'( :confused: ) door een rustige wandeling te maken.

(voor de route-planning/ navigatie: )
AC Meeting Centre De Meern
Meerndijk 59
3453 HP Utrecht
Nederland

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mverh85 08-04-2009 13:13

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
[I]Aha! Daar is-ie eindelijk: nummerrrrrrrr 10! :thumbup:

Ik neem aan, dat je één (van de totaal 2.000 F&I-'s) 1.8 90Pk hebt, mverh85?
Ik heb het i.i.g. wel zo in de lijst ingevuld!

Hey ja het is een 90pker 1.8, loopt wel een beetje opgefokt ;) uiteraard na aanschaf verliefd geworden op de MKII en dan zie je die 16v's en g60's , gewoon prachtig. Maar de f&i als daily voor het vrouwtje is het voldoende voorlopig.
Dus helemaal goed zo, Vento Vice :thumbup:

Vento Vice 08-04-2009 22:29

...als het vrouwtje de F en I rijdt, wat rijd JIJ dan??

mverh85 08-04-2009 23:30

Plaats en geld voor een tweede auto is er al maar ja dan staat ie daar en dan mag je er niet in rijden ;) dat is ook niks, wel al in gedachten nog een f&i erbij te nemen of een andere knappe mkII. Wij hebben deze toen gekocht ze had daarvoor een ford fiesta 1.3 glx uit '89 en we vonden dat het wel tijd was voor wat ruimers en sneller. Ik had nog geen auto nodig(vond ik) want het openbaar vervoer naar mijn werk was prima geregeld en als we ergens heen gingen dan ging ik mee in de auto.
Voorlopig hou ik me bezig met het beetje bij beetje opknappen van de F&I en ze vindt het geweldig dat dat gebeurd en daar doe je het toch ook voor. Vandaag wel de koerier gemist voor de onderlijst grille en linker spiegelglas maar die komt morgen wel weer terug. Verder even afwachten tot zaterdag dan wordt het weer lekker zonnige (volgens weer.nl) en dus ideaal om even wat dingetjes te gaan doen. Heb al een lijstje gemaakt met kleine dingen die nog gedaan moeten worden , morgen nog even overleggen met het vrouwtje hierover ,da zal wel goed zitten , ze is sinds de eerste meeting ook besmet geraakt met het golf virus ;)

Gr, Mike.

Vento Vice 09-04-2009 09:01

Gôh les in een Golf 3 TDI? Wat een oudje! (als leswagen, dan, hè?!)

Aha, dus net als 'koekie' wèl Fire and Ice-gek en nog geen rijbewijs...
Maar als ik uitga van je 'nickname' ben je 23 of 24; vrij laat met lessen dus
(ik was zelf ook 23 jaar, toen ik hem haalde)

Een Golf 2 is een goede keus; zeker die van de laatste bouwjaren zijn vijwel roestvrij. Mijn Vento GT uit 1993 roest meer, zeg maar... :redface:
(Vento bekijken? check de link onderaan mijn post)

We merken wel wát voor auto je tzt koopt, want die post je hier natuurlijk!
Twee F en I'-s is wel een beetje teveel van het goede; er is zoveel moois te koop!

Leuk, zo'n vriendin, die het allemaal wel begrijpt; de mijne vind het ook allemaal prachtig, vooral de Corrado G60 die ik vorig jaar had...
(Corrado g60? zie wederom onderaan... :D )

Maaruh: De Fire and Ice alleen opknappen, hé?! NIET te veel PIMPEN! :screwy: Origineel houden; iig zó verbouwen, dat je hem weer origineel kÃ*n maken, zonder veel problemen...
Ik zie nl. in je AVATAR allemaal roze stickertjes op het spatborden... Dat is toch niet jullie auto?? :eek:
Er-rug fout/ te veel 'Autostyle'/ 'Fast and Furious' voor dìt forum!! :tongue:
Verlagen en vette velgen kan nog, maar 'that's it!'.
(ik heb het ook hier afgeleerd tè veel te veranderen...)

Plaats maar even (SNEL!) foto's hier; lukt dat je niet; E-mail ze naar mij en dan doe ik het alsnog voor je! E-mail: remi1990@telfort.nl

Zo genoeg gekletst, nu snel je rijbewijs halen!

mverh85 09-04-2009 12:02

Net als koekie alleen is hij nog wat jonger , ow ja ik zie het staan golf 3 haha , ik bedoelde een golf 4 niet opgelet , sorry! :)
Ja beetje laat met lessen het wel zelf naar gemaakt (wel stiekem beetje spijt van) het was in principe altijd gemakkelijker om met iemand mee te rijden en nu ja, nu wil ik ook wel rijden.
Dus eerst het bewijs maar halen af en toe wel even stiekem op een bedrijventerrein een paar rondjes met de auto oefenen met vrouwtje erbij, toch is het altijd weer oppassen voor die blauwe rakkers ;) (nee, geen smurfen).
Zal zaterdag even wat goeie foto's proberen te maken en zoals je al vermoede er zitten op het moment magenta stickers op, deze ooit eens besteld ergens toen een half jaar moeten wachten erop (dacht dat deze niet meer zouden komen), vandaar dat ik het zonde vond om ze niet te gebruiken en ja het vrouwtje vind die roze/paarse kleuren helemaal geweldig.
Ah fijn , het is inderdaad als ik de rest zo bekijk iets teveel F&F/autostyle ;) die kleur staat opzich wel, maar was misschien toch ook iets teveel van het goede.
Afgezien van de stickers op de deuren, de velgen, uitlaat en paarse neon is hij verder nog origineel.
Er missen verder gewoon nog wat dingetjes aan zoals een stukje vloerbedekking(rechts) , het mechanisme van de slede bij de passagiers stoel mist, schuifdakje klemt wanneer hij open gaat onder het dakje (niet verder geprobeerd was bang voor schade), vierkante deurbakjes/speakhouders die missen de booskijker en het logo achterop + van de asbak mist. :(
Verder nog wat dingen die worden vervangen moeten gaan worden zoals de hoedenplank, linkerspiegelglas , linker koplamp gebarsten , linker mistlicht gebarsten, voor ruit had vorige maand een steentje opgevangen en heeft nu dus een barst/ster van cm of 8. :( Foto's dit weekend , ennuh niet schrikken , hehe ;) Zal je topics nog even door bladeren , altijd weer leuk en handig om weer het een en ander op te steken en te zien over hoe het wel moet :D

Gr, Mike.

F&Ipower 09-04-2009 17:39

ik zag laatst nog een f&i bij heerhugowaard... zou m nog staande houden, maar ik sprong te laat uit de bedrijfsbus:) helemaal orineel trouwens.. kon een wasbeurt gebruiken, maar zag er netjes uit..

mverh85 12-04-2009 10:17

:rolleyes: zoals beloofd , wat foto's :thumbup:
*sorry voor de slechte kwaliteit mobiele telefoon camera foto's :(

http://www.lookpic.com/files/1239470413416.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239470564491.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239470597109.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239470467646.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239470362771.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239470325593.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239470341257.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239515471625.jpg
http://www.lookpic.com/files/1239487264632.jpg

En wat oudere pics die ik tegen kwam :) (van ongeveer half jaar terug)

http://www.lookpic.com/files/422804239_6_2y3P.jpg
http://www.lookpic.com/files/IMG_0724.JPG
http://www.lookpic.com/files/IMG_0720.JPG
http://www.lookpic.com/files/IMG_0735.JPG
http://www.lookpic.com/files/IMG_0723.JPG

Volgend weekend heb ik de camera weer in het bezit en zal eens proberen een mooie shot te maken. Dus niet op de foto te zien nog is dat het Golf embleem op de auto te rood van kleur was deze opnieuw gespoten en nu wel roze als resultaat ;)
Onderlijst grillespoiler op dit moment in de primer, wachtend op het busje lc4v.
2 Originele heldere koplampen opgehaald zaterdag met dank aan RubenD.
En een nieuwe achterwisser+motor binnengekregen met dank aan tiefflieger.

En nog een fire en ice gespot met raamband de tekst Fire and Ice in de kleur blauw en paars bij Lenferink in Zwolle in de buurt van de Macdonalds van iemand hier toevallig?

RubenD 12-04-2009 11:27

Ah, hier zit je dus ook. Dacht al, die naam herken ik ;).

En ze reed prima van de oprit af, ik moet meestal uitstappen om mijn lip weer vast te zetten ;)

Als je het stuurtje los hebt moet je maar ff keertje langskomen, dan kun je de schakelaar ff komen testen.

En als je goede foto's had willen hebben, had je ff moeten zeggen, dan had ik de camera meegenomen.

mverh85 12-04-2009 12:05

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ah, hier zit je dus ook. Dacht al, die naam herken ik ;).

En ze reed prima van de oprit af, ik moet meestal uitstappen om mijn lip weer vast te zetten ;)

Als je het stuurtje los hebt moet je maar ff keertje langskomen, dan kun je de schakelaar ff komen testen.

En als je goede foto's had willen hebben, had je ff moeten zeggen, dan had ik de camera meegenomen.

Heuj, ja ging allemaal netjes toch, hehe lekker laag ;)
Ik heb een redelijk goede camera maar die was ze (alweer) vergeten mee te nemen, ach moeten nog maar een keertje poetsen voor de foto dan.
Denk dat ik volgend weekend nog wel ff tijd heb dan is de auto ook weer beschikbaar en laat ik het wel even horen aan je, ivm jouw planning.
Het heeft in principe geen haast. :cool: thanks alvast.

Madison 12-04-2009 14:20

Quote:
Originally Posted by mverh85
Plaats en geld voor een tweede auto is er al maar ja dan staat ie daar en dan mag je er niet in rijden ;) dat is ook niks, wel al in gedachten nog een f&i erbij te nemen of een andere knappe mkII. Wij hebben deze toen gekocht ze had daarvoor een ford fiesta 1.3 glx uit '89 en we vonden dat het wel tijd was voor wat ruimers en sneller. Ik had nog geen auto nodig(vond ik) want het openbaar vervoer naar mijn werk was prima geregeld en als we ergens heen gingen dan ging ik mee in de auto.
Voorlopig hou ik me bezig met het beetje bij beetje opknappen van de F&I en ze vindt het geweldig dat dat gebeurd en daar doe je het toch ook voor. Vandaag wel de koerier gemist voor de onderlijst grille en linker spiegelglas maar die komt morgen wel weer terug. Verder even afwachten tot zaterdag dan wordt het weer lekker zonnige (volgens weer.nl) en dus ideaal om even wat dingetjes te gaan doen. Heb al een lijstje gemaakt met kleine dingen die nog gedaan moeten worden , morgen nog even overleggen met het vrouwtje hierover ,da zal wel goed zitten , ze is sinds de eerste meeting ook besmet geraakt met het golf virus ;)

Gr, Mike.

Hahaha!Had ik maar een vent die mijn Fire opknapte :tongue:
ik had 1 april een rekening van 923 Euro voor de APK...en was geen grap :shake:
maar dan kan ik weer een jaartje vooruit :)
binnenkort zelf de koppakking vervangen :D althans...proberen ;)

Maar je hebt een mooie F&I :thumbup:

mverh85 12-04-2009 15:03

Wow dat is een dikke rekening zeg poe :( Wij hebben de f&i toen gekocht voor 1200 euro bleek dus koppakking van lek te zijn, maarja wisten wij veel. Tot er een week of 2 gereden mee gereden te hebben begon het als eerst al een overkoker, koelvloeistof op. Elke week maar vloeistof bijvullen paar weken laten werdt het elke 30 km stoppen omdat ie er gewoon mee uitscheet. Uiteindelijk bij de afslag veemarkt richting utrecht stil komen te staan met kokende motor en lekke pakking. Anwb gebeld, wel mooie leen-auto meegekregen zodat we toch nog een fijn weekend hadden. Auto toen ook de koppakking van laten repareren kosten 900+- euro. Zo een Haynes VW boek is ook wel handig ;). Ze had laatst een klapband gekregen omdat ze tegen een stoeprand opgereden was (zucht) dus op de reserve band naar de euromaster gereden.
Uiteindelijk zat er een nieuwe band op en toen was opeens de waterpomp kapot ? Blijkbaar had die kerel hem verkeerd op de brug gezet en zo dat geraakt, konden helaas niets verder verhalen daar. Dus ja als de garage dan 300 wil dan ga ik het zelf wel proberen.
Zo blijf je toch bezig en zelf doen is veel leuker maar je moet wel weten wat je doet ;)

En Madison, bedankt wij zijn er zelf ook erg blij mee :)

Vento Vice 12-04-2009 18:57

...off topic...

(EDIT: ik had nòg een paar van bovenstaande foto's hier gelinkt, maar deze waren zó groot, dat het hele topic uit z'n verband werd gerukt; dus de meeste maar weer verwijderd...)

Hé, het is dus tòch een GTI! (dat is ook een 1.8 idd...) ...Of toch niet?
(Staat er op je kenteken 66 kW of 79 kW?)
Jullie hebben ook niet veel geluk met die F and I gehad, tot nu toe...

Maaruh waterpomp kapot? Was die dan niet al kapot/slecht vóór die lekke koppakking? En dus daar eigenlijk de oorzaak van?
Het lijkt mij niet echt, dat de waterpomp is kapot gegaan bij een wiel verwisselen.

Qua kleur passen die stickers op de deur er op zich wel bij...
Verder: (ik wil niet te negatief doen, maar:) haal de Pioneer-sticker van het voorraam en maak die wielen i.i.g. weer zilvergrijs metallic i.p.v. matzwart...
Of nòg beter: er staan een aantal setjes Estoril op Marktplaats... (= de origineel op een Fire and Ice geleverde sportvelg)
Maar ik kan ook begrijpen, dat je daarmee eerst even mee wilt wachten, na al die onkosten...

I.i.g.: keep him alive, ze worden steeds schaarser!

mverh85 12-04-2009 20:31

Nee het is toch geen gti , die strips miste en kon een setje bemachtigen met gti logo tot heden zo maar gelaten.
Handelsbenaming is GOLF GL 66kw u9.
Of het al was tsja dat zou zomaar kunnen, was alleen vreemd want aan de onderkant zag je gewoon dat hij ergens op heeft gesteund want de onderkant van de pomp was flink beschadigd, dit had ook al zo kunnen waren zelf ook geschrokken want net die koppakking laten doen ;) dus echt zo een "wat nou weer" moment. Gelukkig maar dat het inmiddels allemaal verholpen is.

In het voorraam zit een barst en zou dus toch al vervangen moeten gaan worden en de sticker weg wanneer ik een nieuwe ruit heb. En ja die estoril velgen, die wil ik ook wel of van die porsche c2 of teledails :D. Misschien van de belasting teruggave ;)
Eerst nog een nieuwe voorruit, einddemper en middendemper. Bij de einddemper zit er één schotje los en dat maakt zo een tikkend geluid en wat een herrie zeg :( Erg irritant. Is hier nog wat aan te doen of kan het alleen opgelost worden door vervanging van de hele demper?? Zal zo nog ff op mp loeren!
Wij houden hem levend hoor, nu al zoveel gekost dat ie zeker niet meer weggaat :D

** net ff op MP gekeken maar kon niet zoveel vinden, welke ik wel mooi vind zijn deze http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51991

zoiets?

Vento Vice 13-04-2009 06:50

...back to reality!

(U got mail!)

Als je jouw auto WA+ verzekerd hebt, dan is een voorruit goekoper... (150 eu eigen risico geloof ik...) Ben je dat nog niet, dan zou ik de verzekering nú veranderen en later, als het straks winter wordt bijvoorbeeld, zeggen dat een klein barstje door de kou is gegroeid en dan die ruit laten vervangen...
Aan de andere kant: volgens mij is zo'n voorruit niet eens gelijmd en is die dus vrij gemakkelijk met een sloopruit te vervangen.
En... eind (sport) dempers staan er genoeg op Marktplaats!

To the point:
Maaruh, dit is eigenlijk het topic voor de Fire and Ice Mini-meet op 23 augustus 2009
(dus, ik zou zeggen: open je eigen topic en laat dáár alles zien/ horen wat je aan de auto aan het veranderen bent!

mverh85 14-04-2009 01:42

@ vento vice: Komt goed :) En sorry voor het kapen van de topic :)

deze al gezien? vind wel 20 euro verzendkosten erg veel.
On topic : Ik kijk al uit naar de F&I meeting ! :woowoo:

All times are GMT +1. The time now is 09:21.