Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Split52 Blog-topic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42396)

Split52 09-09-2010 16:08

Terrano zat er niet voor dit keer, de servicebus van een niet nader te noemen sportautomerk dus moesten zo snel mogelijk de combinatie van de weg halen voordat er kiekjes gemaakt werden ;)

Split52 09-10-2010 10:59

Afgelopen week is er eindelijk weer eens wat actief gerommeld met de bodem van de 64er.
Dinsdag de eerste (slechtste) bodemplaat eruit geslepen en gisteravond heeft Jacobus zich vergrepen aan de andere.
Napoleonhoed is geopend omdat ik het toch niet helemaal vertrouwde... en terecht! Wat een zooi zat er verscholen!
Achterste steunen van de bodemplaat zijn op de graat gebleven en worden dus van de nieuwe bodemplaten verwijderd.
De bestaande zitten mooi op de plek, weinig aangetast en origineel dus houden we die er mooi op.
Nu is het wachten op de nieuwe onderplaat van de chassiskop en de napoleonhoed zodat deze gerepareerd kunnen worden.
Daarna de bodemplaten erin en de bodem heeft weer wat duurzaamheid voor de eerste jaartjes!

Foto's:

PJ & GJ aan het ontbitumen... I'm flying HIGH!!! (van de thinner)

Ontdaan van de rotste plaat:

Cobus bezig met verwijderen van de andere plaat:

Hopen bende in geopende napoleonhoed...goed dat hij toch even open ging!

Split52 10-10-2010 20:33

Vandaag even een opruim missie gehad bij de loods van Jens.
Doel: T2bus die al jaren onder m'n syncro16 hing, slopen en oud ijzer van maken. Achteras gaat naar iemand die hem al een tijdje moet hebben van mij en de rest wordt gescheiden..

Voorbereidingen:

Beuken met stootijzer; flexen of zagen kost namelijk geld..en is LANG zo leuk niet! :D

Alles en iedereen heeft een breekpunt:

Mootjes:

Split52 07-11-2010 23:23

En we gaan stug door met oudijzerknoeien... pff

Vandaag zo begonnen: (bijna ahum.. komplete auto)

Na een paar uurtjes knoeien staat hij er zo bij:

(Alles om en bij het dashboard eruit, complete kabelboom, koelbuizen en nog veeeeel meer)

De bus kan inmiddels " horse with no name" heten want wat is dat een zandhaas man tering... 8600 originele kilometers en volgens even zoveel kilos zand (modder)

Alberto 07-11-2010 23:30

jemig , hoe krijg je zo veel zand in zo wijnig kilometers in een transporter

Split52 07-11-2010 23:34

Quote:
Originally Posted by Alberto
jemig , hoe krijg je zo veel zand in zo wijnig kilometers in een transporter

Dat is ook best knap,

Sommige kokerbalken zitten helemaal vol met zand, kun je ook bij om het eruit te krijgen zonder gaten te boren.. Ding heeft voor een duits bedrijf in Slochteren gereden.. nooit kenteken opgezeten, alleen maar terrein en nog eens terrein!

Vandaar..

hajee 08-11-2010 08:08

ga je dat nog opknappen dan? of gaat ie ook naar de eeuwige oudijzerhemel?

Zeend 08-11-2010 09:51

Quote:
Originally Posted by hajee
ga je dat nog opknappen dan? of gaat ie ook naar de eeuwige oudijzerhemel?

Eerst is het stof, dan zit je er vol van en vervolgens zul je ertoe wederkeren ;-)
Ding gaat (helaas) de bult op, interesse??

Bizarre conclusie: hoe meer we eraf sloopten, hoe meer we dachten 'goh, héél slecht is hij niet eens'. Alleen de laadbak en alles er omheen... foetsie geroest!

Jens

Ebut 08-11-2010 10:07

Wat een bende :eek:

JeeWee 08-11-2010 11:15

jemig ebut niet zo raar doen... het is wel een syncro 16" singlecab waar er slechts zo'n 16 van gemaakt zijn... zeldzamer dan een 52tgier split! en dat gaatie verder slopen! ;-)

Ebut 08-11-2010 11:20

Och ja...elk syn eigen.

:D

Split52 08-11-2010 15:06

Quote:
Originally Posted by JeeWee
jemig ebut niet zo raar doen... het is wel een syncro 16" singlecab waar er slechts zo'n 16 van gemaakt zijn... zeldzamer dan een 52tgier split! en dat gaatie verder slopen! ;-)

Correctie, er zijn totaal 34 van gemaakt in deze uitvoering. Er zijn er (nu nog) zo'n 13 van over (bekend in een register tenminste) en dit is er een van...straks nog 12 dus. Maar ik moet bekenen dat , mede door inderdaad zoals jens al zei hoe meer je er af sloopt hoe beter hij wordt, ik toch wel weer ernstig ga twijfelen of hij wel in het schroot zou moeten... :confused: :screwy: :eek: :redface: :wow:

Area51 08-11-2010 15:12

Quote:
Originally Posted by Split52
of hij wel in het schroot zou moeten...

Huh ??

één pagina terug lees ik nog dat je het 16" syncro onderstel weer bijna kompleet hebt..

:confused:

Split52 08-11-2010 15:19

Is het niet prachtig... Folderfoto:

Een van de andere overgeblevenen...

:D

Split52 08-11-2010 15:22

Quote:
Originally Posted by Area51
Huh ??

één pagina terug lees ik nog dat je het 16" syncro onderstel weer bijna kompleet hebt..

:confused:

Ja klopt, is ook wat hak/tak heen en weer... maar ding is zo slecht en bakken werk... en heb al zat werk... etc. etc. Je kent het wel.. ;)

Area51 08-11-2010 15:28

Quote:
Originally Posted by Split52
Ja klopt, is ook wat hak/tak heen en weer... maar ding is zo slecht en bakken werk... en heb al zat werk... etc. etc. Je kent het wel.. ;)

Kweet er alles van Splitje ...

Maar is hij echt op laswerk (APK afkeur) slecht, want anders zou je heb gewoon op kunnen bouwen en ermee gaan rijden.

Niet alles hoeft 100% tiptop in orde te zijn om lol van te hebben, kijk maar naar mijn spijlbus :tongue: :redface:

Het leven is kort is me kortgeleden maar weer eens pijnlijk duidelijk geworden, besteedt je tijd nuttig !!

Zeend 08-11-2010 16:20

Quote:
Originally Posted by Area51
Het leven is kort is me kortgeleden maar weer eens pijnlijk duidelijk geworden, besteed je tijd nuttig !!

Daarom...
kan deze bus maar beter in het ouwe ijzâh!

Jens

spijlbus_dot_tk 08-11-2010 22:17

maak er n pritchi 2 van ;)

Beetlefreak 08-11-2010 22:20

De bult op!

Mister Cool 08-11-2010 23:09

Dus toch! Ruimt mooi op, en een verstandige keuze denk ik :D

All times are GMT +1. The time now is 20:52.