Inderdaad, de veiligheid is wel erg belangrijk. Stel nu dat iemand zo'n deur op z'n hoofd krijgt omdat jouw scharnier kapot gaat. Je hebt er geen enkele keuring op zitten, dus kun je hier aansprakelijk voor zijn. Hetzelfde geldt voor een aanrijding van opzij met de eventuele (dodelijke) gevolgen. Mocht jouw scharnier er (mede) de oorzaak van zijn dat de stevigheid van de deur achteruit is gegaan...
Als ik eerlijk ben zou ik andere onderdelen gaan maken, zoals 16v inlaatspruitstukken ombouwen voor 16vG60 of fuelrails of veerpootbruggen. Dit zijn niet zulke cruciale onderdelen. Aan de andere kant, als je het voor elkaar krijgt is het voor veel mensen begrijpelijk een mooi product en heb je een knap staaltje werk geleverd. |
Probeer eens te achterhalen waarop het patent gebaseerd is. Misschien kun je vrij gemakkelijk een iets andere versie produceren zonder illegaal bezig te zijn. Weet nog wel een bedrijfje dat hele scherpe prijzen voor draai-en freeswerk hanteert.
|
Quote:
ik verwacht dat hier geen patent op zit omdat er verschillende bedrijven het zelfde principe schanieren maken en volgens mij als er ergens patent op zit , zit het patent op het pricipe maar ja zwart werken mag ook niet maar dat gebeurt ook |
Quote:
ja dit is natuurlijk ook niet wat ik wil een dikke claim dus ik maar alles dubbel veilig dus extra (sterkere) bouten, zorgen dat het minimaal slijt (doormiddel van vet nippels zoals autostyle dat heeft) en dus een extra kogel gewrichtje en als de deur steeds moeilijker omhoog te krijgen is en steeds makkelijker omlaag iedereen terug roepen en sterkere gas veren eronder dat soort dingen en zorgen dat het materiaal dik genoeg is dus geen 5 mm staal maar minimaal 10 mm als ik de foto's zie van autostyle ligt het rond de 10 mm maar de toekomst zal het zeggen tot later :cool: |
reeds gespot in Rotterdam
|
Quote:
Kiezen voor overdimensioneren is idd een gemakkelijke manier om op veilig te gaan. Ik geloof dat ik er wel vertrouwen in heb. Hoe zit het eigenlijk met de verschillende gewichten van de deuren, deuren van een Mk V wegen toch een stuk meer dan van een Mk II nietwaar? Of heb je daar perse weer andere scharnieren voor nodig... Succes iig, ik zou serieus onder de indruk zijn als je het voor elkaar krijgt voor weinug... |
Quote:
Zie je hoe klein die deuropeningen uiteindelijk zijn !!!!!!! |
Quote:
ja wie iets moois wil hebben zal een beetje moeilijk moeten in stappen |
Quote:
Even over dat gewicht het ligt er een beetje aan hoe veel zwaarder hij wordt het 20 kg zwaarder zal ik misschien de dikte moeten veranderen maar wat zowiezo moet worden veranderd is de gasdemper die krijgt meer te verduren maar hier kun je dus zwaardere op zetten maar ik moet eerst weten wat de newtons zijn die er op rusten maar je hebt ook nog verschil in de zelfde type deur zoals van een golf 2 je hebt alles mechanisch dus ramen met de hand sloten met de hand etc of alles electrische dus we zullen eerst de deur wegen voordat we weten wat voor demper er op moet dit zal niet elke keer nodig zijn na een paar keer weet je wel wat de gewichten zijn indien er andere dingen zijn aangebracht zoals dikke spoiler kit noem maar wat tot later |
UPDATE
hey ben ik weer wou even melden dat als het mee zit volgende week de golf bij mij thuis staat dan ga ik hem eerst nog even schoonmaken van binnen alles moet eruit namelijk en dan gaat project alla vleugel deur van start als ik hem klaar heb start ik een nieuwe topic in onderdelen te koop. teven is het project te volgen op onderstande website tegen die tijd maak ik er een nieuwe pagina met alle info tot betrekking tot de vleugeldeuren |
Quote:
GTI de enige waarom om met de weg te rijden??? |
Quote:
In de zin van dat je alleen met een gti de weg kan rijden niet te letterijk worden en blijf ontopic |
Quote:
[offtopic] Gti Power! , wat Matheo bedoelt: the only *why* to drive the road de enige *waarom* om op de weg te rijden .. zou moeten zijn: the only *way* to drive the road de enige manier om op de weg te rijden .. Lijkt me dat je die onderste bedoelt.. dus engels taalfoutje ;) Grtz! Zeno! [/offtopic] |
WTF, die lijkt op een bepaalde persoon uit DH, ik noem geen naam maar ik denk dat menig1 wel weet wie ik bedoel
Quote:
|
Quote:
ow ja nu zie ik het pas thanks voor de oplettendheid zal het even recht zetten |
oja beetje aan de late kant sorry matheo
|
Quote:
:D Nee hoor |
zo te zien zijn de prototypes klaar :p
|
hahahahahahahaha
|
geniaal!!
|
All times are GMT +1. The time now is 05:43. |